Megint hasból nyögsz be dolgokat, miközben fingod sincs.
Az ausztráloknak a 3 géphez vett + 2 gép kb. 408M USD volt!!!
Tehát a +2 gép 408M USD. Ízlelgesd!
Igen ez még az A400M darabárát is üti.
És akkor ezt max betonról üzemelteted, nem tudsz ejtőernyősökkel vele dolgozni, nem rakod meg egy targoncával, vagy a saját csörlőjével, ráadásul spéci rakodó szalagok hozzá. Csak olyan helyen üzemeltetheted, ahol van ilyen.
Nem akarom azt mondani, hogy az MRTT rossz dolog lenne, de arra akkor van szükség, ha folyamatosan mehet.
Pár héttel ezelőtt még én is azt mondtam, hogy "olcsón" megveszünk valahol egy A330-at, aztán bumm, mehet az átalakíttatás. De ahogy keresgéltem, azt latom, hogy egy használtan is 100 feletti összeg, pláne, ha egy nem túl "szétrepült" darab.
Ami gyanús, hogy nekünk befigyel az egy szintén multi gép, mégpedig az új M3A koncepcióból.
Ott az A320 neo az alap. Erről volt is szó, hogy lesz egy harmadik Airbus "méretű" gép, C4ISR funkciókkal.
Bár az Airbus eléggé a tengerészeti verzióra hegyezte ki a
projekt promóját, de a promóból is kiderült van belőle akár AEW&C és dedikát ELINT is. Ahogy kicsit utánnajártam a dolognak, azt mondanám, hogy ez egy olyan moduláris konténerizált megoldás, amely arra is lehetőséget biztosít, hogy akár a hagyományos MRTT funkciók mellett akár ugyan azt a gépet használhatod akár a fenti funkciókra is.
Ha jól vettem ki, az érzékelő rendszerek szabványos csomagkonténeres méretekben készülnek el, és az alsó raktérbe kerülnek (és a gép felszinére), a kezelők terminaljai pedig az MRTT-nél már megszokott felső részbe illeszthetö szabványosított konténerekbe kerülnek.
Ráadásul ez az elgondolás nem zárja ki akár a légi utántöltést sem.
Ha valakinek van ennél részletesebb infója, akkor szóljon! Én hetekig kerestem a dolgot, de lehet, hogy rossz helyen.
Ennek további előnye, hogy az A319-esek pilótái minimális tipusátképzéssel azonnal repülhetik. Gondolom, hogy az A330 komolyabb átképzést igényelne.
Háborús körülményekben mehetne ELINT/AWACS missziókat, míg békeidőben szállíthat.
A gond az vele, hogy valószínűleg azért nem jelentettük még be, mert maga a konténerizált berendezések teljes skálája még nincs kész...