Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 395
113
Hàt én nem ezt látom...
A nehéztechnikának csak elhanyagolható részét viszik repülővel.
99% hajón, vasúton, közúton (trailerrn) megy
A válsággócok nem a Rajnavidéken vannak, hanem kifejezetten szar közlekedési infrastruktúrájú helyeken, forrongó-lázongó környezetben. Hiába szeretnénk kényelmesen megközelíthető közeli missziókat, egyelőre Ázsia, Afrika a biztos. Oda meg repcsi kell.
 
W

Wilson

Guest
Gyakorlati tapasztalt,hogy egyszerűen olyan ritkán lehet nekünk ilyen képességre szükségünk,hogy azért nincs értelme rá pénzt pazarolni.Az esetlegesen előfordulható egyedi estben nagyságrenddel olcsóbb otthagyni a technikát,mint drágán fentartani egy kihasználatlan képességet a vészhelyzetben amugy is elégtelen kapacitást a hazahozatalukra.
Sokadszorra.Amig nincs rendes honi védelmi erőnk,addig ne pazaroljunk pénzt a számunkra felesleges luxuskiadás nagy rámpásra.

De ha ennek a nagy rámpás szállítógép kapacitásnak köszönhetően,akár egyetlen magyar állampolgár életét is sikerül meg menteni,az máris igazolja ezen gépek rendszerresítését a magyar honvédségnél.Arról nem is beszélve,hogy azért ezek a gépek jelentősen kibővítenék a honvédség hadműveleti képességeit.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 1586

Guest
A válsággócok nem a Rajnavidéken vannak, hanem kifejezetten szar közlekedési infrastruktúrájú helyeken, forrongó-lázongó környezetben. Hiába szeretnénk kényelmesen megközelíthető közeli missziókat, egyelőre Ázsia, Afrika a biztos. Oda meg repcsi kell.
Afganisztánnál és Malinál nagyobb shithole országokat nehezen találsz és ezekre a helyekre is hajóval (leközelebbi kikötő) meg közúton szállították / szállítják a nehéz technikát.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Azt azért látni kell, hogy Atlas, meg KC-390 eddig nem volt, nem is tudtak volna nagyobb taktikai szállítót a C-160 Transall kivételével, az meg picivel kisebb kapacitású is , mint a C-130.
Addig volt C-17. A gyártás leállításáról 2013-ban hozott döntést a Boeing további megrendelések hiányában, akkor állt hadrendbe az első Atlas a franciáknál. Az már stratégiai, tudom, de ha nagy gépet akart valaki nagy hatótávolsággal, volt honnan meríteni.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 395
113
Afganisztánnál és Malinál nagyobb shithole országokat nehezen találsz és ezekre a helyekre is hajóval (leközelebbi kikötő) meg közúton szállították / szállítják a nehéz technikát.
Én tök úgy emlékszem, hogy An-124-el vittük ki a BTR-eket Afganisztánba 2004-ben. Biztos nem volt még kikötőjük akkor az indiai oceánon. Nem voltam ott, de lehet, hogy hazafelé is Ruszlánokkal hozták. Meg azt hiszem mindent repülővel vittek Afganisztánba. Honnan gondolod, hogy Pakisztán vagy Irán annyira biztonságos lenne a szállításra? A volt szovjet tagköztársaságok is csak hadszíntér melletti kirakodásra voltak (Termez). Oda is légi úton ment a cucc, aztán katonai hadszíntéren belüli szállítások C-130-al, stb.
Afrikát nem ismerem, de azt hiszem a németek légihídja működik Maliba, hallottam belga géppel hozták haza mostanában a magyarokat. Technika szerintem most nem sok van kinn tőlünk de gyorsan változik minden.
Irak sem sokkal jobb, Szíria felöl ? Iránon át? Egyszerűen ez a valóság, a légihíd a biztonságos azzal visznek mindent amit lehet. Ezen kár rugózni, ilyenek a volt gyarmatok...
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 395
113
A 3-4 napot honnan vetted?
Miért nem 3-4 óra vagy 3-4 hónap?

Arra az esély hogy egy olyan misszióból ahol jelen vagyunk futva kell menekülni , elhanyagolhatóan kicsi az esély.
Nyilván fordulhatnak rosszra a dolgok, de az nem egyik napról a másikra történik.
A politikai és a katonai vezetés felelőssége hogy addigra már ne legyen ott egy magyar se, mire a helyzet kezelhetetlenné válik.
Reálisan egy misszió felszánolása inkább 3-4 hónap, amikor mindenre van idő.
Nem kell repültetni IFV ket.
Végül is idén csak 2x lett volna ilyenre igény. Bagatel!
A németek a csapatokat hoztak ki azonnal A400M-mel Irakból, amikor Irán válaszul megszórta az amerikai támaszpontokat. Mi persze tökös gyerekek módjara beleálltunk, de elég nehéz is lett volna máshogy mivel nekünk nem is volt mivel. o_O
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Én tök úgy emlékszem, hogy An-124-el vittük ki a BTR-eket Afganisztánba 2004-ben. Biztos nem volt még kikötőjük akkor az indiai oceánon. Nem voltam ott, de lehet, hogy hazafelé is Ruszlánokkal hozták. Meg azt hiszem mindent repülővel vittek Afganisztánba. Honnan gondolod, hogy Pakisztán vagy Irán annyira biztonságos lenne a szállításra? A volt szovjet tagköztársaságok is csak hadszíntér melletti kirakodásra voltak (Termez). Oda is légi úton ment a cucc, aztán katonai hadszíntéren belüli szállítások C-130-al, stb.
Afrikát nem ismerem, de azt hiszem a németek légihídja működik Maliba, hallottam belga géppel hozták haza mostanában a magyarokat. Technika szerintem most nem sok van kinn tőlünk de gyorsan változik minden.
Irak sem sokkal jobb, Szíria felöl ? Iránon át? Egyszerűen ez a valóság, a légihíd a biztonságos azzal visznek mindent amit lehet. Ezen kár rugózni, ilyenek a volt gyarmatok...
- Ruslan meg a BTR: az hogy 2004-ben Ruslannal vittünk BTR pont semmit nem jelent. Anno az előző cégemnél mi is vitettünk buszokat az USA-ba Ruslannal mikor megcsúsztunk a határidővel, de az volt a kivétel. Az általános gyakorlat a vonat, hajó, közút volt.
- Biztonság: nem tudom milyen missziók járnak a fejedben, de legyél biztos benne hogy mi NEM harcoló alakulatokat fogunk küldeni missziókba (az az egy tucat különleges más tészta…). Ha a helyzet nem konszolidált akkor mi nem is leszünk ott, ha meg felmelegedik a helyzet akkor eljövünk.
- Afrikában u.ez a helyzet. Mali is kiválóan megközelíthető több kikötőből is szárazföldi úton.

Amúgy, persze, ha akarjuk és ki tudjuk fizetni, miért ne...ott vannak a C-17-ek meg a bérelt Ruslanok.
Marha nagy plusz költséggel akár reptethetjük is az IFV-ket, bár semmi szükség rá mert hajón és közúton épp úgy szállíthatóak.

Annak nincs semmi értelme hogy szerinted képesnek kell lennünk 3-4 nap alatt haza röptetni az IFV-ket.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
- Ruslan meg a BTR: az hogy 2004-ben Ruslannal vittünk BTR pont semmit nem jelent. Anno az előző cégemnél mi is vitettünk buszokat az USA-ba Ruslannal mikor megcsúsztunk a határidővel, de az volt a kivétel. Az általános gyakorlat a vonat, hajó, közút volt.
- Biztonság: nem tudom milyen missziók járnak a fejedben, de legyél biztos benne hogy mi NEM harcoló alakulatokat fogunk küldeni missziókba (az az egy tucat különleges más tészta…). Ha a helyzet nem konszolidált akkor mi nem is leszünk ott, ha meg felmelegedik a helyzet akkor eljövünk.
- Afrikában u.ez a helyzet. Mali is kiválóan megközelíthető több kikötőből is szárazföldi úton.

Amúgy, persze, ha akarjuk és ki tudjuk fizetni, miért ne...ott vannak a C-17-ek meg a bérelt Ruslanok.
Marha nagy plusz költséggel akár reptethetjük is az IFV-ket, bár semmi szükség rá mert hajón és közúton épp úgy szállíthatóak.

Annak nincs semmi értelme hogy szerinted képesnek kell lennünk 3-4 nap alatt haza röptetni az IFV-ket.

Akkor ez a légihíd nem is annyira lényeges? Mégis mindig valakinek a jóindulatára voltunk utalva az elmúlt 20 évben. A németek is légi úton vittek Boxert, Pzh-t Afganisztánba meg vissza.

A 3-4 napot én értem, de az tényleg egy vészhelyzet. Az sem baj, ha 5-6, annyi előrelátásnak kell lenni a katonai felső vezetésnek.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 395
113
- Ruslan meg a BTR: az hogy 2004-ben Ruslannal vittünk BTR pont semmit nem jelent. Anno az előző cégemnél mi is vitettünk buszokat az USA-ba Ruslannal mikor megcsúsztunk a határidővel, de az volt a kivétel. Az általános gyakorlat a vonat, hajó, közút volt.
- Biztonság: nem tudom milyen missziók járnak a fejedben, de legyél biztos benne hogy mi NEM harcoló alakulatokat fogunk küldeni missziókba (az az egy tucat különleges más tészta…). Ha a helyzet nem konszolidált akkor mi nem is leszünk ott, ha meg felmelegedik a helyzet akkor eljövünk.
- Afrikában u.ez a helyzet. Mali is kiválóan megközelíthető több kikötőből is szárazföldi úton.

Amúgy, persze, ha akarjuk és ki tudjuk fizetni, miért ne...ott vannak a C-17-ek meg a bérelt Ruslanok.
Marha nagy plusz költséggel akár reptethetjük is az IFV-ket, bár semmi szükség rá mert hajón és közúton épp úgy szállíthatóak.

Annak nincs semmi értelme hogy szerinted képesnek kell lennünk 3-4 nap alatt haza röptetni az IFV-ket.

Akkor ez a légihíd nem is annyira lényeges? Mégis mindig valakinek a jóindulatára voltunk utalva az elmúlt 20 évben. A németek is légi úton vittek Boxert, Pzh-t Afganisztánba meg vissza.

A 3-4 napot én értem, de az tényleg egy vészhelyzet. Az sem baj, ha 5-6, annyi előrelátásnak kell lenni a katonai felső vezetésnek.

VBCI%20in%20A400M.jpg


e475nqjsgmh41.jpg


baddd73788b108c6374ce31ed7088cba.jpg


Hiába nem akarnánk nehéz technikát vinni, 4x4 Yalcin, Unimog Rába H14 biztos, hogy kell, ha harcoló, hanem. Ezeket meg csak ilyenekkel lehet. Korábban írtam, hogy a pénzügyi részéhez hozzá kell számolni az egyéb gazdasági, politikai és biztonsági hasznát egy ilyen flottának. Nyilván drága, sok lesz a fenntartás is. De az a hajó már szerintem elment, ezt már eldöntötték, hogy kell a képesség. Azon lehet vitázni, hogy ezt a politikai célt milyen és mennyi eszközzel lehet hatékonyan elérni. Az, hogy nem érjük el, nem annyira jó válasz, hisz megmondták, hogy lesz. Elsőre én is furcsálltam, vannak is fenntartásaim a kivitelezéssel kapcsolatban, de azt mondom, hogy vagy rendes, vagy semmilyen eszköz, mert C-235/295/C27J/C130J nem opció, azokkal nem lehet a kívánt (politikai) célt elérni.
Ha érdekel én is inkább a C-17 felé hajlanék, mert lehet, hogy tényleg ennyibe kerül, de hát azt még nehezebb kihasználni, az már tényleg csak vészhelyzetben lenne hasznos, az esetek többségében nem. Mert nem vagyunk Katar, csak másoljuk a beszerzéseiket. De nagyon.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Én azonban azt mondom, hogy ha az MH képes magyar vagy bármely szövetséges, baráti ország állampolgárait kimenekíteni veszélyessé vált övezetből a Mediterrán térségben, Közel-keleten, akkor az egy nagyon nagy lehetőség. Az nem baj, ha bulgár vagy lengyel állampolgárokat menekítünk magyar géppel. Még a román, szlovák állampolgárok hazaszállítása is jó lehetőséh a magyar külpolitika kezében egy vészhelyzetben.
Ezeket nem tudod EUR-ban kifejezni.
A Te logikád szerint majd kimenekít minket valaki más, a bulgár vagy a lengyel. Lehet. A román a szlovák biztos nem, tehát jobb, ha mi magunk vesszük a kezünkbe a sorsunkat ezen a téren is.
Erre elvileg jelenleg is van megoldásunk, csak még nem működik rendesen.
Először azt a „képességet” kéne rendbe rakni, hogy bármikor működőképes legyen... Amit szoktak emlegetni. Ha az erbuszba lehet póttartályt rakni, hogy egyszuszra elmenjen 8-9000km-t, akkor legyen hozzá... Legyen hozzá önvédelmi rendszer... Legyen hozzá sofőr, aki bármikor bárhová leszállhat, stb.
Ezzel az emberkimenekítő „képesség” 4-5 fuvarból le van tudva.... Ez a legfontosabb... Ha ott kell hagyni az olcsón vett perzsaszőnyeget, vizipipát, láncfűrészt, akkor sajnos ott kell hagyni.

A KC-390 és az A400M is képes pár nap alatt hazahozni egy 300 fős kontingenst a fontosabb és drágább eszközeivel együtt. A vészhelyzetben rendelkezésre álló idő szerintem napokban mérhető, reálisnak tartom, hogy 3-4 nap alatt kelljen kiüríteni egy missziót, és az biztos, hogy ha mindenki hazafele pucol, akkor NINCS NATO, meg NINCS BARÁTI SEGÍTSÉG, CSAK MAGUNKRA SZÁMÍTHATUNK!. Bárki, bármit is ígért korábban. Egyébként soha, senki nem ígéri meg senkinek, hogy bajban majd hazahozza. Mindenki magát hozza haza, ezt Te is tudod, ezért gyújtanál fel Te is mindent
Azért azt is vedd számításba, hogy ha 3-4 nap alatt kell tiplizni, akkor az sem biztos, hogy engedik elhozni a cuccainkat...
Mire gondolok:
Tegyünk fel egy olyan missziót, ahol kint vagyunk max. 150fővel, meg a számunkra oly drága eszközeinkkel (legyen 9 IFV, meg 1 HX32, 6 TEU valami és 8 H14-es ) ... Meg ott vannak még a németek, franciák, angolok, amerikaiak még 2000 emberrel, eszközökkel (legyen összesen 12-szer annyi cuccuk, mert mi túl vagyunk fegyverkezve) .Ez talán reális... Mondjuk 4 nap van összesen hzacuccolni, mert jön a dzsihád...
Ahogy itt írták korábban, 4db A400 kell ahhoz, hogy 3 nagyobb páncélost (IFV, akármi szar... legjobb esetben esetleg egybe befér egy, akkor 3 kell hozzá) elhozz...
A rakodás legyen 2 óra, mert ügyesek... Mivel valami félreeső, de legalábbis nem túl nagy reptérről cuccolsz haza ezért az előterek, gurulók kapacitása korlátozott, ráadásul teljesen töltve van a reptér, mert mindenki haza akar menni. Egyszerre lehessen rakodni max 6db A400-ast.
Csak a saját igényünk a 9 IFV-re 12, a konténeres kocsira 1, a konténerekre 3, a H14-esekre 4, összesen 20 leszállás 40 óra kapacitás foglalás.. + 2 fuvar az utasgépekkel.
Ehhez hozzájön még a szövetségeseink 12x20=240 leszállása, ami 480 óra.
Mindösszesen 520 óra velünk egütt. A reptér 96 órában 288 A400-as leszállást és rakodást tud kezelni. Ebbe épphogy beleférünk mindannyian úgy, hogy mindenki elhoz mindent, amit akar és 0-24-ben megy a rakodás teljes kapacitáson teljesen békés és ideális körülmének között, úgy hogy közben folyamatosan jön felénk a bokoharam, csak soha nem ér ide, és nem esik kár a repülőtérben sem, nincs üzemzavar, stb. És még így is nagyon csücskös a kiürítés.

Arra próbáltam rávilágítani, hogy egy ilyen helyzetben az sem biztos, hogy lesz számunkra slot, ahova beférünk az A400-asainkkal, vagy ha igen, akkor csak a töredékét tudjuk a dolgainknk elhozni. Ráadásul, ahogy azt sem ígérte senki, hogy hazahoz, úgy szerintem bajban még a leszállási lehetőséget is sajnálni fogják tőlünk... Ugye volt már olyan, hogy az akkori szövetségeseink kirugdosták a honvédet a Rába Botondból és ők menekültek vele tovább.... Ha futni kell, akkor én nem számítanék gentleman hozzáállásra a mostani szövetségeseinktől sem...
Összességében, ha van egy kis eszünk, akkor ilyen missziós kiürítésben legfeljebb csak egyszer fogunk részt venni, ha több eszünk van, akkor egyszer sem. Vagyis legfeljebb egy alkalomra veszünk nagy rámpás repülőt... azon kívül meg továbbra sem használjuk szinte semmire...

Ennél még az is többet érne,ha csinálnánk egy polgári cargo légitársaságot 2-3 Il-76-ossal (pár napja volt hír, hogy átszámolva 75 milliárdból kb.3,5db új verzió jön ki, és szinte mindent tud, mint az A400-as sőt, sokmindenben jobb is), ami az idő nagy részében pénzt termel, lásd: Silk Way Airlines. Ha meg honvédségi igény lép fel, akkor azonnal rendelkezésre áll a kapacitás és nem a honvédség keretét terheli a végtelen összegű beszerzés, meg a nem túl olcsó üzemeltetés.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezeket meg csak ilyenekkel lehet
Lehet ilyenekkel is csak felesleges...
Ha van rá pénzünk azt a pár nehéz járművet most is el tudjuk vitetni C-17-tel és Ruslannal
De az a hajó már szerintem elment, ezt már eldöntötték, hogy kell a képesség.
Én nem tudok semmiféle döntésről. Ha Te igen, oszd meg velünk
hogy vagy rendes, vagy semmilyen eszköz, mert C-235/295/C27J/C130J nem opció,
Bármelyik ezek közül lehet opció. Ha marad a 75 milliárdos keret akkor csak az első három a felsoroltak közül
Ha érdekel én is inkább a C-17 felé hajlanék...
És honnan vennél C-17-est?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 395
113
Lehet ilyenekkel is csak felesleges...
Ha van rá pénzünk azt a pár nehéz járművet most is el tudjuk vitetni C-17-tel és Ruslannal

Én nem tudok semmiféle döntésről. Ha Te igen, oszd meg velünk

Bármelyik ezek közül lehet opció. Ha marad a 75 milliárdos keret akkor csak az első három a felsoroltak közül

És honnan vennél C-17-est?
Az összes feladat figyelembevételével ezekkel a leggazdaságosabb. Nem kell külön tanker, MRTT, stb. Ezek fel vannak szerelve önvédelmi eszközökkel, harctéri körülményekre vannak tervezve. Nem kell A319-et, bármit átalakítani.

Igazad van hivatalos döntés nincs, hangsúlyozott erős politikai szándék van. Céllal, feladatokra bontható megfogalmazott követelményekkel

A követelmények miatt az aprókkal nem megyünk semmire,. Ezért írtam, hogy vagy rendes, vagy semmilyen.

C-17: Hajlanék, :rolleyes:..., de a pápai gépekre azért figyelnék, meg több órát vennék.