shornet24 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez:
A Magyar Honvédség szállítógépek beszerzésére készül
Ha az amcsiktól kunyerálnánk pár használt herculest akkor ez az összeg elég lehet azon 2-3 gép modernizálására minimális korszerűsítésére! A lengyeleknél az 5 hercules E szolgálatba állítása nem került 100 millió dolllárba kiképzéssel nagyjavítással logisztikával!
Hozzáteszem ők az f-16-ot választották!
Az USA úgy ad el nekünk használt haditechnikát, ahogy az UH-1-nél megismertük...
Ha már C-130, akkor valaki emlegette hogy az angolok leállítanak néhány C-130K-t takarékosságból. Az osztrákoknak is ilyen ex-angol gépei vannak. Kérdés hogy az angol C-130-asokat hol lehet javíttatni.
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/page-13/" rel="nofollow">hiryu</a>
Érdekes hogy a C-295-re a cseheken kívül mástól nem került nyilvánosságra panasz.
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/page-13/" rel="nofollow">sallagyemil</a>:
C-27A Spartan-nal (modernizált G222) nem szabad foglalkozni, akinek az van, rengeteget szív vele, nem megbízható típus. C-27J meg csak új gyártású lenne. Ha minden igaz, a kivont amerikai C-27J-knek már van gazdája.
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/page-13/" rel="nofollow">elmentek</a>
CN-235-ről (mint lehetséges opcióról) mit gondoltok?
Zajos, kényelmetlen, lassú, nem jó vele utast szállítani, Brüsszelbe járni. És kevesebb teher fér bele, mint az An-26-ba.
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/page-13/" rel="nofollow">lincolnosiris</a>
Körvonalazódhat itt esetleg valamiféle visegrádi együttműködés?
A lengyeleknek és a cseheknek meg van a saját szállítási igényeiket kielégítő kapacitása. Nekik nem kell újabb gép, kapacitás. A közös beszerzés, bérlés így nem valószínű. Ami szóba jöhet együttműködés, hogy néha olcsóbb ha nem a saját gépet küldik ki félig megpakolva, hanem másik ország félig megpakolt gépével vitetik ki a saját cuccaikat és fordítva. Ami inkább elképzelhető hogy mi vesszük igénybe az ő gépeiket. Erre példa is volt már. De azért az elég durva hogy ha nincs saját tehergépünk, akkor még Boszniába sem tudunk utánpótlást szállítani magunknak. A szlovákok meg kb. olyan helyzetben vannak mint mi, nincs gép se pénz.
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/page-13/" rel="nofollow">shornet24</a>
Ezeket az an-26-kat még előbb lehetne értékesíteni mint a migeket!
Milyen engedély kell a gépek 3. félnek történő értékesítéséhez, NATO és a gyártó? Ki az a vevő, aki mindkét félnek megfelelő? Valamelyik civil szállító cég Ázsiában, Afrikában? Mennyit adnának a gépekért? Közelebb nem találnak maguknak ilyen korú, állapotú gépet?
Úgy tűnik hogy az új gépek beszerzését pénzhiány miatt elvetették, bérlés lesz. Az olaszokkal az államközi szerződés a C-27-re is jó lenne, de a pénzhiány és/vagy a gyártó korrupciós ügyei miatt nem merték bevállalni. Úgy tűnik hogy döntéshozóknál valamiért a gyors utasszállítás nagy távolságokra a fő szempont. Erre akarnak átalakított használt utasszállítókat bérelni 5 évre. Hogy miért ez a prioritás azt nem tudni, mert 2014-ben kivonulunk Afganisztánból is és akkor a legtávolabbi missziónk a Sinai félszigeten és Afrikában lesznek, amelyek kis létszámúak.
Sinai félsziget: ~30 fő
Szomália: ~ 4 fő
Uganda: már befejeztük?
Kongó: ~2 fő
Mali: ~15 fő
Valószínűleg a brüsszeli ingajárat lesz a fő feladat (és a beszerzés oka) és mellette végezné még a katonák szállítását is.
Az An-26-osok meddig repülhetnek még ha bérlünk mellé valamit utasszállító feladatokra?