Phoenix: mikor jelenhet már meg végre a vonatkozó írásod?
"Megkezdődött a modernizációs lehetőségek felmérése és számbavétele, majd a felső döntéshozóknak való továbbítása." -> 3 évvel ezelőtt kellett volna.
"A cél ugyanakkor átmeneti, mintegy öt évre szóló megoldás keresése"
"a különböző elképzelések 2-6 repülőgépről szólnak"
"Lehet szó váltásról, bérletről és lízingről is, új és használt gépekről"
" 5-10 milliárd forintba kerül majd ez a program" -> 10 milliárd HUF = 50 millió USD = kb. ennyibe kerül 1 db új C27/C295
A programköltség és az "5 évre szóló ideiglenes megoldás" kizárja az új gépek megvételét (de ezt nem is írták).
C27/C295 nincs használtan, így ezek használt beszerzését, használt bérlését is kizárhatjuk.
Lehet ennyiért új katonai teherszállító gépeket bérelni?
A legrosszabb esetben 50 millió USD/ 5 év / 2 gép = 5 millió USD/gép/év = 1 milliárd HUF/gép/év-ért.
Csak összehasonlításul a Gripen program:
493 milliárd HUF
32800 óra
20 év
14 gép
= 1,76 milliárd HUF/év/gép és 117 óra/év/gép
Tudom hogy almát hasonlítok a dinnyéhez, de azért mindkettő gyümölcs
Az új szállító típushoz ugyanúgy nincs semmink, a kiszolgáló eszközöktől a pilótákig mint a gripennél, de ha csak 5 évre tervezünk, akkor nem is kell megvenni. Illetve nagyjavítás költségeivel sem kell számolni. Viszont így sem lesz olcsó. Kérdés hogy mennyi repidőt veszünk hozzá és milyen supportot.
Mennyit repülnek az An-26osaink egy évben? A honvedelem.hu szerint
2005-ben összesen 1400 órát (4 gép) = 350 óra/gép/év átlagosan
2011-ben összesen 755 órát (3 gép) = 252 óra/gép/év átlagosan
Egy évben a heti egy Budapest-Brüsszel oda-vissza 2x2órax52hét = 208 óra/év.
Ha nem katonai teherszállítót bérlünk, akkor viszont az An-26-osok leváltását is kizárhatjuk?
(Azért azon én is elgondolkoztam hogy az MTI miért a Magyar Nemzetre hivatkozva jelentet meg egy kormánnyal kapcsolatos hírt.)