Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
Ez szép és jó lenne de ez nem az An-26 váltótípusa lenne. Pedig az lett volna az eredeti cél nem?
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Kétlem, hogy két típust rendszeresítenének. Még az Airbus-nak is lehetne örülni. Amire kell, arra alkalmas, kivéve az ejtőernyős ugratás.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
A cél nem az An-26-os leváltása, hanem a tehermentesítése bizonyos feladatok alól (pl nagy távolságú teher és utasszállítás), ezt egy polgári gép is meg tudja tenni.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
Magyarul nincs típusváltás. Ki gondolta volna :) Akkor marad az An-26 de minek...az az 1 vagy netán 2 db. Biztos a többi ország a h*lye, hogy C-295 és C-27 gépeket vesznek.
 

elmentek

Member
2013. február 3.
46
7
8
therob said
Magyarul nincs típusváltás. Ki gondolta volna :) Akkor marad az An-26 de minek...az az 1 vagy netán 2 db. Biztos a többi ország a h*lye, hogy C-295 és C-27 gépeket vesznek.
:) itt a pont.

Persze jól jönne egy Airbus is (most, hogy az Afganisztáni misszó egy jó nagy része véget ér...), de ettől nem lesz fiatalabb, korszerűbb és vállalhatóbb az An flotta.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Phoenix said
A cél nem az An-26-os leváltása, hanem a tehermentesítése bizonyos feladatok alól (pl nagy távolságú teher és utasszállítás), ezt egy polgári gép is meg tudja tenni.
 

Phoenix

Ez Magyarország. Máshol biztosan úgy történnének a dolgok ahogy kell, de kétlem, hogy lenne pénz arra, hogy egy civil gép után/mellett mihamarább következzen egy katonai típus. Bár ne legyen igazam.
 

elmentek

Member
2013. február 3.
46
7
8
Pedig nem kéne sok. Már két katonai gép is elég lenne, látva, hogy most sincs több. És tök mindegy mire akarják használni, mert arra tökéletesen megfelelne, amire most is használják. (és továbbra is a C-295 opciót támogatom)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 896
73 283
113
Terminator said
<blockquote>Luthero said
Én Airbus 319/320 -re tippelek.

 

Az A319/320/321-nek van teherszállító változata? Olyan, amin nagy teherajtó van?  Én úgy emlékszem hogy nincs.</blockquote>
 

Eszembe jutott még valami :) A Wizzair most vesz kínai hitelből A320-asokat. Egy kis állami támogatással vegyenek kettővel többet és a kormány rendelkezésére bocsátanák. Úgyis Wizzairrel utazik a vezér mostanában mindenhová.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 721
2 487
113
 Én nem tudom mi lesz a döntés, de ésszerű lenne a Wizzair -el kooperálni a gép beszerzésnél. De van egy olyan gyanúm hogy  felütik a "jófogást" és egy használt olcsó gépet vesznek.  Pl: az itt is tárgyalt Bae146 -ot.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
luperator:

"Kétlem, hogy két típust rendszeresítenének. Még az Airbus-nak is lehetne örülni. Amire kell, arra alkalmas, kivéve az ejtőernyős ugratás."

Nem kell, hogy alkalmas legyen eje ugratásra, arra ott van nekünk a három c-17-esünk...
sf-cool.gif
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Szal ez az ominózus pápai ugratás...

http://nation.time.com/2013/04/02/costly-flight-hours/

....fél óra, 1óra???
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Ahogy olvasom a fórumokat, blogokat, forrásokat, kezd olybá válni a kép, hogy még beeshet a pár helyen belengetett BAe 146-os. A kérdés az, hogy ezek honnan és hogy jönnének? Lesz-e olyan önvédelmi rendszerük(eik), mint a RAF gépeinek?
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/page-11/" rel="nofollow">Hans</a>

Szerintem érdekesebb kérdés, hogy mi a fenének a BAe 146 vagy akár az A320. Az elég furcsa indok, hogy tehermentesíteni az An-26-ot, mikor eredetileg leváltani kellett volna. Klasszikus egy lépés előre 2 hátra eset lesz ebből. Venni pár öreg BAe-146-ot minek???

Miért nem tudnak a döntéshozók valamit normálisan megoldani, nem 3-5 éves megoldások kellenek. Egyszer venni kéne valami új eszközt amivel évtizedekig ellehetünk. Ez valami szép szokás nálunk, hogy vonzódunk a rossz üzletekhez.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
therob said
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/szallito-repulogepek/szallitogepek-valtasa-a-mh-nel/page-11/" rel="nofollow">Hans</a>

Venni pár öreg BAe-146-ot minek???
Nem feltétlenül veszik azokat a gépeket. A tehermentesítés meg abból a szempontból jó indok, hogy így még rendszerben lehet tartani az Ancsákat is addig, amíg nem keresnek valami normális váltótípust. Baromira kevés óra lehet már bennük, az meg senkinek nem lenne jó, ha hirtelen elkezdenének kapkodni egy új típus után, mert a 26-osokat már nem lehet felküldeni.

Egyébként az "Egyszer venni kéne valami új eszközt, amivel évtizedekig ellehetünk" nagyon szép elképzelés, csak egy új típus rendszeresítése rahedli sok pénz lenne, ami pláne a helikopterbeszerzés és a keresztbe-kasul szorítgatások mellett nem éppen a kivitelezhető kategória.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
Értem én de ha valamit nem tudnak megoldani inkább hagyják az egészet. Nem akkor kellene kapkodni mikor már szétr*hadtak az eszközök. Mindenki másnak van pénze venni 2-3 gépet, csak mi nem tudunk (akarunk) pedig itt aztán "dübörög a gazdaság".

Csak gratulálni tudok a döntéshozó "szakértőknek" akik úgyse merik vállalni a nevüket majd, mert szégyen amit művelnek.

Nagyon frankó ötlet venni pár pl BAe 146-ot néhány évre mert ahogy tudom nem egy elterjedt típus + ahogy szokták itt mondani a járulékos költségek képzés, alkatrész stb. az is drága főleg ha átmeneti időre lesz itt a típus. 
 

Acepilot

New Member
2010. április 20.
28
0
1
Alakul a kép!

 

A helyzet a következő:

A pár gép közül néhány utasszállítónak lesz berendezve és főként Brüsszel-Budapest között ingázik majd, mivel elég drága mulatság a kint élő diplomatáknak és komplett családjuknak (több mint 100 ember) 4 és 5 csillagos (4 csillag alatt nem lakik senki!) szállodaszobát bérelni, ehelyett inkább csak arra a napokra küldik ki őket, amire ténylegesen ki kell menniük tárgyalás miatt. Így még a gépek beszerzése mellett is jelentős összeg marad itthon.

 

Emiatt gépek (legalábbis az utasszállítónak berendezettek) várhatóan Ferihegyen állomásoznak majd. Az ottaniaknak (ACE) van a típusra jogosítása, legalábbis üzemeltetési szinten. Célszerű lenne a karbantartást is ott megszervezni, de azzal csak a kecskeméti Légijármű Javítóüzem járna rosszul. És kár lenne a PG után még egy komoly javítóbázist veszni hagyni...
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
Ez logikus megoldásnak hangzik, bár kérdés, hogy nem érné-e meg a Wizz Air-rel vagy más légitársasággal egyezkedni szállítókapacitásról. Simán repülhetnének velük is és akkor még gépet sem kell venni.

Már részről meg ott van a szállítókapacitás hiánya (meg az hiúság), ami miatt nyilván kell a kiegészítő típus.

Mindenesetre meglepő fejlemények. Kíváncsi vagyok, hogy hány gép lesz összesen és hogy lesz-e cargo-s gép vagy csak utasüléses?
 
M

molnibalage

Guest
No offense, de eleve nem értem, hogy mit reptetnek egész családokat... XY apuka és anyika meg ki dolgozni, akkor mindig meg vele a család? Most munkáról vagy üdülésről beszélünk...?

Ez most komoly? MH zászlaja alatt ilyen marhaságokra költik a pénzt...? Szerintem sokkal egyszerűbb megoldás az, hogy nem 4-5 csillagos szállodában lakik valaki...