Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

elmentek

Member
2013. február 3.
67
87
18
Kedves Phoenix! 

 

Állítólag volt egy előadásod, amit nagyon lelkesen várok.

Lehet tudni valamit, bármit róla? 
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93
Az előadás anyagából készül egy cikk, mely már az utolsó simításoknál tartott, amikor bővítésre adtam a fejem (ilyen-olyan okok miatt 
sf-wink.gif
). Még nem tudom, hogy mikor készül el, a számos munkahelyi teendőm mellett is igyekszem mihamarabb befejezni.
 

elmentek

Member
2013. február 3.
67
87
18
Remek, remek! 

Itt is lehet majd olvasni? 

Mondjuk sejtem mivel jár a bővítés, szóval kitartást hozzá, aztán jövőre megbeszéljük
sf-wink.gif
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93
A tervek szerint itt a HTKA-n megjelenítésre kerül. Hogy máshol megjelenik-e, azt nem tudom. Először engedélyezzék a megjelenését...
sf-laugh.gif
 

Acepilot

New Member
2010. április 20.
28
0
1
"Hegyek felett"

Ha ezzel arra célzol, hogy An-26-ossal vitték őket, akkor jelezném, hogy a hírben lévő képen egy C-17-es látható. A méretek érzékeltetésére nézd meg, hogy a szabvány konténer "lötyög" a kargótérben, míg az Ancsába bele se fér..

Ezen a képen is egy C-17-es cargo látható.
http://svsoggypaws.com/blog2009/uploaded_images/InsideC17-716395.JPG

Látható, hogy ugyanaz a típus.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Ace:

Szerinted pazarolnám a drága időmet arra, hogy írjak ide, ha nem tudnék megkülönböztetni belülről egy c-17-et akár egy c-5-től?
 

Batka

Member
2010. május 11.
127
2
16
ksspsta,

biztos, hogy ránk kell pazarolnod, ha ennyire drága az időd?!

Két dolog.

 

Az, hogy ide jársz trollkodni még elmegy. Nehéz elviselni, de majd keresek valamilyen képernyőszűrőt. A legnagyobb probléma, hogy ha átugrom a kommentjeidet, esetleg átlapozok vele valami értékeset is.

 

Hajmeresztő és idegborzoló viszont a modorod. Itt a nyugodt beszélgetős stílus uralkodik, szinte mindenki eszerint kommentel.

Csak néhányan vannak, akik (közismerten) hevesebb vérmérsékletűek, de ezt bőven ellensúlyozza, hogy értékes gondolatokat, anyagokat, forrásokat, saját írásokat osztanak meg.

Eddig neked az arányod elég gyenge, még nem sokat kaptunk tőled, ellenben elszívod a türelmünket. Itt nem hiányzik senkinek a fórumokon máshol szokásos őrjöngés.

Kérlek, ha szíveskednél a fentieket figyelembe venni, mindenkinek jobb lenne!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 885
82 472
113
"A cseh légierő általában két Airbus 319CJ-vel repüli a nagytávolságú szállítási feladatait, az elmúlt héten azonban az egyik légcsavaros CASA C-295M gépét küldte Afganisztánba. A gép az oda-vissza 10600 kilométeres Prága-Kabul-Prága útvonalat 26 repült órával teljesítette. A Csehország és Afganisztán közötti távolság lerepülését egy-egy technikai leszállással oldotta meg a személyzet; oda-vissza a grúz fővárosban, Tbilisziben tankoltak és pihentek. "

 

http://airbase.blog.hu/2013/04/08/casa-val_kabulba
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Piratvitorla :

 

Egész egyszerű a megoldás a CASA majd kétszer akkora hatótávval rendelkezik mint az Ancsa ezért nyilván kevesebbszer kell leszállnia! Ezenfelül , nem sokkal ugyan, de gyorsabb is!  Ja és mindezt majdnem kétszer akkora teherrel teszi!

Egészen egyszerűen ,ha jól látom, 28 évvel fiatalabb konstrukció!
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Piratvitorla :

 

Egész egyszerű a megoldás a CASA majd kétszer akkora hatótávval rendelkezik mint az Ancsa ezért nyilván kevesebbszer kell leszállnia! Ezenfelül , nem sokkal ugyan, de gyorsabb is!  Ja és mindezt majdnem kétszer akkora teherrel teszi!

Egészen egyszerűen ,ha jól látom, 28 évvel fiatalabb konstrukció!
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Igen, ez teljesen így van. 

Ráadásul az út-idő-sebesség dolog nem egyenesen arányos az útvonalrepülések tekintetében, ha szélről is szó van. Márpedig valamilyen szél mindig van, legalábbis az ilyen jószágok utazó magasságán...

Ezen kívül az öreg, lassan 40 éves gépek már nem tudják produkálni azokat a repülési paramétereket, amiket csikó korukban simán megrepültek...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 885
82 472
113
Kicsit aggasztó hogy csak a 603-asról látok fotókat mostanában. (2013-ban)
 

elmentek

Member
2013. február 3.
67
87
18
Könyörgöm, vegyünk holnap két C-295-t. 

Lehet, h nem lesz megoldva ezzel minden, de jobb lesz a helyzet mint napjainkban és a jelek nem lehet vele nagy bakot lőni.

Gondolok itt arra, hogy: ez a gép az "olcsóbbak" közül való, mind megvenni, mind üzemeltetni, a környező országokban már bevált típus (együttműködés) és a jelek szerint messzire is lehet vele repülni, sokkal normálisabban mint most.

Légyszi-légyszi..... :)    
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 848
12 572
113
piratvitorla said
Érdekes, hogy az elméletileg hasonló paraméterekkel rendelkező An-26-nak ehhez több technikai leszállás kell...
Mit csodálkozol? :D
Az AI-20 a tüzelőanyagból nyert energia 40%-ából hangot, másik 30%-ából fekete füstöt csinál.