Igen, már a XIX. század óta. Ezt nem érti, de majd elmagyarázod neki/nekünk.
Mit nem értesz?
Ennyi baromságot egyszerre hogy tudsz összeszedni?
Ja, hogy semmit... hát így nehéz lesz elmagyarázni bármit neked.
Nekünk marginális hasznunk lesz a vasútból, az igazi nyertesek a kínaiak. Mi vazallusok leszünk.
Ez valamiféle komcsi jóslat?
Mert azt értem, hogy lovesed nincs ezek szerint a moderm logisztikai halozatokrol-rendszerekről, de ez a vazallusozas, ez igencsak az aproantalos, nagyfulu-nagyorru-buflak internacionalista komcsik stílusa...
Paks bővítésével csökken majd az import, de messze nem leszünk önállóak.
Konkrétan példákat is hoztak róla, hogy lehetséges, de sebaj. (Ti. mig az osszes
aramnak a harmadat hozza most, a hazai termeles felet adja a 2000MW, ami az extra 2400 tobb, mint megduplaz; a meglévőket meg lehet meg tovabbi 8-10 evig hajtani.)
Energiaexportőrök voltunk eddig is, de igazából csak keresked(t)ünk. Rengeteget importálunk.
Egyrészt a kereskedes IS penzt hoz, masreszt viszont ha a megtermelt extrabol eladsz, az valodi export, nem reexport, nem kereskedes, de nem baj, ez sem megy, ugorjunk.
Rólad az a köztudott, hogy valamilyen álomvilágban élsz.
Rolad meg az sem, viszont itt most az is kiderült, hogy ehhez a temahoz sem igazán ertesz a lozungokon tul.
A kereskedelem jó dolog, de minket egyegyenrangúként említeni a kínaiakkal, oroszokkal......
Jujj, ez aztán a buta megjegyzés.
Érted egyáltalán, hogyan mukodik a globalis kereskedelem? A lancokat benne, ezek viszonyat?
(Költői kérdés, dehogy erted.)
Engem te fárasztasz az egybites marhaságaiddal.
A kutya nem szolt hozzad, nem kell belevau, ha nem tetszik.
Nem ertesz semmit, ettol ideges es aggressziv vagy, értjük.
Viszont emiatt ha mégis belevau, akkor pláne inkább kerdezned kellene, nem orbakolnod (mondjuk a globalista posztkomcsik sem muveltebbek a kurucinfosoknal, szoval nem tersz el az atlagtol annyira.)
Nem, ugye.... Mi a magyar hozzáadott érték? Limes 0. Olaszországgal hasonlítod össze kishazánkat? Mond neked valamit az, hogy FIAT, Alfa, Ferrari, Maserati, Lancia, IVECO stb?
Marmint Chrysler-Stellantis meg Volkswagen Group?
Az a baj, hogy a vitahoz felkészületlen vagy, viszont meg arrol sincs fogalmad, hogy mennyire nem vagy felkészülve, ezert hangosan kiabálsz hulyesegeket.
Felsorolnád a magyar megfelelőiket?
Marmint a Mercedest, VW Groupot avagy a BMWt?
Összeszerelünk, nem tervezünk, ved már észre.
Teljesen elakadtal a tervezesen, latom.
Gyartanak.
A gyori gyar konkrétan a vilag legmodernebb gyara.
Mondom, az a baj, hogy nem tudsz hozzaszolni sem, de vitazni akarsz...
És nem abban van a zsé, ráadásul a nyereség nagy részét ki is viszik. Jólképzett munkaerő?
Elakadtal ott, ahol Fleto idején járt a magyar autoipar...
Nagy részük már nyugaton van.... Pl. te is
...ti. szinte a teljes mgmt mindenhol magyar, a mérnökök magyarok, a supervisorok magyarok, a melosok magyarok (sőt, mivel nincs elég, mindenféle nacio.)
Én úgy látom, hogy demagóg szöveget te löksz itt már kb. egy éve.
Szerinted, de ennek az az oka, hogy fogalmatlan vagy es nem erted meg, hogy pl egy 800,000+ outputos autoipar avagy $7 milliardos akkugyar messze tobbet jelent, mint az altalatok erőltetett tokig eladósodott, semmire sem jó posztkomcsi, primitív, boom-bust ciklusokban vergődő életképtelen gazdaság.