Szláva osztály / Slava / Project 1164 Atlant (Szovjetunió)

Formázott a harci rész, hogy nagy legyen az átütés, de nagyon nagy a repeszhatása is tehát kombinált hatású. Amúgy semminek nem tesz jót ha egy pártonnás hangsebesség feletti valami eltalálja. Nagy általánosságban elmondhatjuk, hogy az amit hajók ellen terveztek az nagyon jól képes épületet is deintegrálni.
Ok ez egyértelmű, de miért pazarolnák el az oroszok ezeket a dedikáltan nagy értékű hadihajók/hordozók elpusztítására szánt rakétákat amelyeket már nem is gyártanak, szárazföldi célpontokra?
 
Miért ne tudna a rakétákkal szárazföldi célpontokat támadni?
Mert az ASM-ek egy vízfelületen levő hatalmas radarjelre vannak tervezve.
Ha pl. mondjuk Bp-n egy adott háztömb lenne a cél, azt honnan a búbánatból ismerné fel egy kőkorszaki ASM?

Ezek nem multifunkciós eszközök. Okkal van az AGM-84-nel eltérő változata szárazföldi célok ellen.
 
Miért ne tudna a rakétákkal szárazföldi célpontokat támadni?
Amikor egy hajoelleni raketa szarazfoldi celpontot tamad akkor azt nem a radrjaval hanem a GPS evel teszi. A VULKANBAN meg nincs GPS/GLONASS. A radarjanak meg hogy mondod meg hogy pl a harom epulet kozzul a kozepsot vagy balszelsot tamadja? Egy foldbe sulyesztet loszerraktarralmeg egyenesen visszarepulne megkerdezni hogy akkor most mis is van. EGYSZERUEN NEM ALKALMAS RA
 
Mert az ASM-ek egy vízfelületen levő hatalmas radarjelre vannak tervezve.
Ha pl. mondjuk Bp-n egy adott háztömb lenne a cél, azt honnan a búbánatból ismerné fel egy kőkorszaki ASM?

Ezek nem multifunkciós eszközök. Okkal van az AGM-84-nel eltérő változata szárazföldi célok ellen.
A HARPOON univerzalisan ASM es foldi celpont (csak partkozeli) Nem vagy vagy hanem mindkettot tudja. Az egyiket radarral a masikat meg GPS koordinata alapjan tamadja
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Pár hete indítottak P-800-asokat is ukrán szárazföldi célpontok ellen. Vagy az Bastion verzió volt?
 
FQoZNlAWQAcWrUp
 
Ezt honnan veszed?
Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor miért okoskodsz?
Nézzed már meg mikori. 1979.
Akkor hol volt DBS / SAR radar egy rakétában vagy akár ma?

Kérlek vázold már el, hogy egy hajók ellené készült radar, ami egy fémtömeget érzékel vízfelületen, az hogy a búbánatos faszban különböztet meg egy random terepen két épületet egymástól...?
 
Spoiler, mintha a hajó teljes rádiócsendben próbált volna operálni egy helyzetben, ahol mindenki csak őt figylelte.
Az Sz-300F alaphelyzetben, Osza sehol. Majd pont a találat után húzták ezeket vissza?

Csak nem az lehet, hogy putyin is pont olyan zseni, mint a nagy sztálin volt anno, csak vértelen tisztogatás és bólogató hülyegyerekek vezetik a fegyveres erőket és adnak parancsot?

Mert a képek arra engednek következteni, hogy ez a hajó kb. szépen csendben várta azt...
... hogy elsüllyesszék...

Amkor műholdról, drónról és P-8-ról is követékk alsó hangon. Mire a fenére számítottak?

Az már csak a hab a tortán, hogy a szimbolika összejött, Moszkva elsüllyedt. Ennél jobb propaganda húzás nem is kell.
Rémlik még valakinek, hogy a Graf Spee elsüllyesztése után a kefebajszos átnevezte a Deutschlandot, hogy nemhog Németország elsüllyedhessen.
Egyesek semmiből se tanulnak...
Párszor linkeltem már a Fekete-tengeri ukrán cikket, amiben a gáz kitermelő platformok is vannak.
Van egy térkép, amin a platformokra telepített radarok hatósugara látszódik, a nevükön meglepődtem, mert Nyeva-B és Nyeva-BS,
de nem az a Nyeva amit mi ismerünk, hogy szerepet játszottak-e Moszkva esetleges radarcsendjében azt nem tudom, te ehhez jobban értesz.
4c77206b-99e5-4bf0-a6ed-98cc22972fcc.jpg


211245.jpg


Itt egy cikk részlet ami ezeket a radarokat taglalja.


Ahogy a Fekete-tengeren teszik

A Chornomornaftogaz ukrán állami vállalat (a Naftogaz Ukrainy 100%-os leányvállalata) elfoglalt és kifúrt platformjai, amelyeket az orosz különleges erők 2014 márciusában a Krím megszállását célzó hadművelet során foglaltak le, kényelmes helyszínekké váltak a rádió- és rádiótechnikai kutatások formáinak és módszereinek kidolgozására. Az Orosz Föderáció fekete-tengeri flottája a polgári tengeri infrastruktúra képességeit használja fel a Fekete-tenger északnyugati részén.

A felszíni és víz alatti helyzet megfigyelésére szolgáló átfogó rendszert telepítettek a felszíni, víz alatti és alacsonyan repülő légi célpontok észlelésére az úgynevezett "Krími Köztársaság Állami Egységes Vállalata" Chernomorneftegaz (SUE CHNG) mesterséges létesítményeiben. A Fekete-tenger tengeri helyhez kötött platformokat (KKV), önemelő fúrótornyokat (SPBU), blokkvezetőket (BC), központi technológiai platformokat (CTP) foglalt el.

A felszíni helyzet megfigyelésére szolgáló rendszert, különösen a "Neva-BS" típusú, centiméteres hatótávolságú radarállomás (radar) formájában, a "Tavrida" SPBU-nál, a SME-17 "Stormove" mezőnél, a SME-nél telepítették. 4 "Golitsynskoe" mező három készlet erejéig. A Neva-BS radar automatikusan rögzít és követi nyomon akár
200 célpontot egyszerre. Észlelésük hatótávolsága a rádióhullámok méretétől és körülményeitől függően - akár 30 tengeri mérföld (55,5 km) nagyoknál (cirkáló, tanker), akár 15-
20 mérföld (28-37 km) közepes (rakéta- és járőrhajók, pilóták), akár 8 mérföld (15 km) ultra-kis célpontok, például hajók esetén. A Tavrida SPBU-ban egy milliméteres hatótávolságú Neva-B radarkészletet és egy televízió-optikai rendszerkészletet szereltek fel. Ennek a radarnak a következő célérzékelési tartományai vannak: egy harci úszó feje - akár 0,5 mérföld (1 km), ultra-kis célok - akár 4,3 mérföld (8 km), kicsi - akár 15 km, közepes - legfeljebb 13, 5 mérföld (25 km), nagy - akár 24,3 mérföld (45 km).

Az információ továbbítása egy rádiórelé kommunikációs csatornán keresztül történik, amelyet digitális rádióközvetítő állomások biztosítanak. Valós időben az Orosz Föderáció FSB határellenőrzése számára biztosítják a Krím-félszigeten, és az Orosz Föderáció Déli Katonai Körzetének Fekete-tengeri flottájának hírszerzési rendszerébe is beletartoznak. Így, ahogy az ábrán is látható, a Csornomornaftogaz által elfoglalt fekete-tengeri gazdasági övezet létesítményeiben a felszíni megfigyelőrendszerek telepítése szinte teljes ellenőrzést biztosít Oroszország számára az ukrán kikötőkbe és vissza tartó kereskedelmi hajók és hadihajók forgalom felett.

A felszíni helyzet szabályozására szolgáló radar felszerelése mellett víz alatti helyzetvilágítás hidroakusztikus rendszerét (GAS VPO) telepítették a ChNG Állami Egységes Vállalat létesítményeiben:

  • SME-4 Golitsyn mező, amely a krími Tarkhankut-foktól 61 km-re északnyugatra található
  • SME-17 Storm lelőhely a Tarkhankut-foktól 72 km-re nyugatra;
  • BK-2 Odessza lelőhely 66 km-re északkeletre a Snake Islandtől.

A Fekete-tenger északnyugati részének felszíni és víz alatti helyzetére vonatkozó információcsere keretében tárcaközi együttműködés jött létre.

  • a felszíni és légköri állapot átfogó monitorozása a Tarkhankut-fok - Kígyósziget vonalon;
  • a nemzetközi hajózás ellenőrzése;
  • a hadműveleti műveletekre vonatkozó operatív döntések felderítő támogatása a főparancsnokság feladatainak megfelelően.




  • Itt egy pdf is ahol a 8. oldalon szóba kerülnek ezek a radarok
  • PDF

A fene tudja mik vannak még azokon a platformokon, de gondolom nem azért ment radarcsendben, mert a platform radarokra bízták az észlelést ?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

twitter1
twitter2

Próbáltam valamit a képpel kezdeni, hogy jobban kivehetőek legyenek a részletek.
Itt már látszódik hogy az Osza-M is hátrafelé néz, az osza rakétabunker ajtaja mintha résnyire nyitva volna, de a fene tudja.
A hajó hátsó részén a lépcsőknél néz ki kormosan, lehet már víz alatt van a találat okozta sérülés, mindenesetre nagyon közel van a torpedó kivető részhez aminek halványan látszódik a becsukott ajtaja.

Russian-Navy-cruiser-Moskva-1a.jpg



Úgy néz ki ez az alaphelyzet, a Osza-M és a 3R41 is hátrafelé néz.
0x0.jpg


Moskva.jpg


+1
Valószínűleg már te is találkoztál ezzel a bejegyzéssel , de hátha nem
 
Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor miért okoskodsz?
Nézzed már meg mikori. 1979.
Akkor hol volt DBS / SAR radar egy rakétában vagy akár ma?

Kérlek vázold már el, hogy egy hajók ellené készült radar, ami egy fémtömeget érzékel vízfelületen, az hogy a búbánatos faszban különböztet meg egy random terepen két épületet egymástól...?
Ezek modernizált rakétafegyvevzetek, volt is róla szó itt a HTKA-n.
 
Inerciális navigációról még nem hallottál?A GPS előtt is voltak nagy batótávolsúg fegyverek. Egy ilyennek a tadar csak korrekcióhoz kell.

Az inerciális navigáció önmagában nem elég pontos ahhoz, hogy szárazföldön bármilyen cél ellen értelmesen lehessen használni. (Ha rajta van a 350kt, akkor persze más a helyzet)