Szláva osztály / Slava / Project 1164 Atlant (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
a jkv kedvéért ide is.
Egyébként az HMS Lancaster shadowingolja


Heavily Armed Russian Navy Ships Sailing Between Britain And Ireland​

In a proactive move, a group of Russian Navy ships are currently entering the Irish Sea. There are clear indications that they will sail up and around the United Kingdom. Among other things, this will take them close to major submarine base of Faslane.​

+: idő közben úgy néz ki, hogy visszafordultak:
FbZGCaPXkFsYwuk
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
W

Wilson

Guest
Ma megjelent egy cikk az Ukrán Pravdában a Neptun rakéták első alkalmazásáról és a Moszkva kilövéséről...

Részletek a cikkből....


"2022. április 13-a volt talán a legrosszabb nap a „Moszkva” cirkáló elsüllyesztésére – az időjárás szörnyű volt.

Már reggeltől heves esőfelhők borították az eget a Fekete-tenger felett az ukrán partok mentén. Összefüggő sorban lógtak mindössze néhány kilométeres magasságban a víz felett, és rajtuk keresztül lehetett látni legalább valamit a tengerben az égből.

Sem a repülőgépek, sem a Bayraktar drónok, sem az optikai műholdak nem segítettek.

Ilyen körülmények között egy horizonton túli radar segíthetne, aminek a jele képes körbejárni a Földet. Ám április 13-án az odeszai „Neptun” komplexum üzemeltetőjének csak közönséges radarok voltak kéznél, amelyek szinte nem látnak 18 kilométernél távolabbi célpontokat.

Mindez a „Moszkva” cirkálón is tudták, amelynek legénysége teljesen biztonságban volt.

"Megértették, hogy nem látszanak az égből, a partról sem. Ráadásul nagyon komoly légelhárító rendszerek voltak a fedélzeten és egyéb védelmi rendszerek. Ezért voltak 120 kilométere az ukrán partoktól. És ez az önbizalom megölte őket" – mondja. a „Neptun" létrehozásában részt vevő egyik ukrán rakétamérnök.

Maga a természet váratlanul segített Ukrajnának április 13-án. A „Neptun” kezelőjének nem kellett volna közönséges radarral elérnie „Moszkvát”, de pontosan ez történt. Így néhány percnyi heves habozás és tanácskozás után kiadta az „indítás” parancsot, és rövid időközönként két rakéta repült az orosz cirkáló felé.

Megközelítésük hozzávetőleges ideje valamivel több volt, mint 6 perc. Senki sem tudta, mi fog történni ezek után a percek után.


Az "Ukrán Pravda" több tucat interjút készített az ukrán katonai szférából származó emberekkel, több hetet töltött, fényképeket szerzett a történelmi felbocsátásról, és most az olvasók számára kínálja az első rekonstrukciót arról, hogyan süllyesztette el az ukrán "Neptun" a "Moszkva" orosz cirkálót. "


"Április 13-án 16 óra körül nagyon váratlan adatok érkeztek a radarokba mondta a „Neptun” komplexum ismert, de jelenleg titkosított ukrán vezetéknevű kezelője.

Hagyományos radarja azt mutatta, hogy a parttól körülbelül 120 kilométerre van egy nagy cél. A Fekete-tengernek ebben a szektorában csak egy hasonló méretű objektum lehet - az Orosz Föderáció Fekete-tengeri Flotta zászlóshajója, a "Moszkva" cirkáló.

De hogyan mutathatna egy közönséges radar a horizonton túli célpontot ilyen távolságra? Ahogy az ukrán rakétamérnökök a rekordon túlmenően meg vannak győződve, maga a természet is a védők oldalára állt.

Tekintettel arra, hogy sűrű felhők voltak a tenger felett, a radar jele róluk visszaverődött a víz felszínére, a vízről pedig vissza a felhőkre.

"Az invázió idején még nem rendelkeztünk horizonton túli radarokkal, és Oroszország tudott róla. De mivel a felhők nagyon alacsonyak voltak, és a víz és a felhők közötti folyosó jelének nem volt hova mennie, a a radar váratlanul elérte Moszkvát” – magyarázza a beszélgetőtárs az UP-nak

Az oroszok annyira biztosak voltak saját hozzáférhetetlenségükben az ukrán erők számára, hogy – mint beszélgetőpartnereink sugallják – valószínűleg nem is aktiválták a légvédelmi rendszereket."

Bár még akkor is nagy problémáik lettek volna a Neptunokkal.


A "Neptunusz" egy lassan mozgó folyékony tüzelőanyaggal működő rakéta, amely az utolsó pillanatig észrevétlenül lopakodik a hajóhoz. Amíg már késő. A hagyományos légvédelmi rendszerek szinte nem látják, mert alacsonyan a víz felett repül” – magyarázza az NSDC-tagok közül egy beszélgetőpartner az UP-vel folytatott beszélgetésben.

"A nyugati sajtónak megvan a maga változata az eseményekről.

A "The New Yorker" értesülései szerint április 13-án Ukrajna kérést küldött az európai NATO-központnak a célpont koordinátáinak megerősítésére, és onnan visszaigazolást kapott. A "The New York Times" pedig meg volt győződve arról, hogy az amerikai P-8 Poseidon felderítőgépet használták Ukrajna kérésének teljesítésére, amely megadta a pontos koordinátákat. A „Navy Recognition” profilkiadvány ugyanezt az információt adta ."

 
M

molnibalage

Guest
Ma megjelent egy cikk az Ukrán Pravdában a Neptun rakéták első alkalmazásáról és a Moszkva kilövéséről...

Részletek a cikkből....


"2022. április 13-a volt talán a legrosszabb nap a „Moszkva” cirkáló elsüllyesztésére – az időjárás szörnyű volt.

Már reggeltől heves esőfelhők borították az eget a Fekete-tenger felett az ukrán partok mentén. Összefüggő sorban lógtak mindössze néhány kilométeres magasságban a víz felett, és rajtuk keresztül lehetett látni legalább valamit a tengerben az égből.

Sem a repülőgépek, sem a Bayraktar drónok, sem az optikai műholdak nem segítettek.

Ilyen körülmények között egy horizonton túli radar segíthetne, aminek a jele képes körbejárni a Földet. Ám április 13-án az odeszai „Neptun” komplexum üzemeltetőjének csak közönséges radarok voltak kéznél, amelyek szinte nem látnak 18 kilométernél távolabbi célpontokat.

Mindez a „Moszkva” cirkálón is tudták, amelynek legénysége teljesen biztonságban volt.

"Megértették, hogy nem látszanak az égből, a partról sem. Ráadásul nagyon komoly légelhárító rendszerek voltak a fedélzeten és egyéb védelmi rendszerek. Ezért voltak 120 kilométere az ukrán partoktól. És ez az önbizalom megölte őket" – mondja. a „Neptun" létrehozásában részt vevő egyik ukrán rakétamérnök.

Maga a természet váratlanul segített Ukrajnának április 13-án. A „Neptun” kezelőjének nem kellett volna közönséges radarral elérnie „Moszkvát”, de pontosan ez történt. Így néhány percnyi heves habozás és tanácskozás után kiadta az „indítás” parancsot, és rövid időközönként két rakéta repült az orosz cirkáló felé.

Megközelítésük hozzávetőleges ideje valamivel több volt, mint 6 perc. Senki sem tudta, mi fog történni ezek után a percek után.


Az "Ukrán Pravda" több tucat interjút készített az ukrán katonai szférából származó emberekkel, több hetet töltött, fényképeket szerzett a történelmi felbocsátásról, és most az olvasók számára kínálja az első rekonstrukciót arról, hogyan süllyesztette el az ukrán "Neptun" a "Moszkva" orosz cirkálót. "


"Április 13-án 16 óra körül nagyon váratlan adatok érkeztek a radarokba mondta a „Neptun” komplexum ismert, de jelenleg titkosított ukrán vezetéknevű kezelője.

Hagyományos radarja azt mutatta, hogy a parttól körülbelül 120 kilométerre van egy nagy cél. A Fekete-tengernek ebben a szektorában csak egy hasonló méretű objektum lehet - az Orosz Föderáció Fekete-tengeri Flotta zászlóshajója, a "Moszkva" cirkáló.

De hogyan mutathatna egy közönséges radar a horizonton túli célpontot ilyen távolságra? Ahogy az ukrán rakétamérnökök a rekordon túlmenően meg vannak győződve, maga a természet is a védők oldalára állt.

Tekintettel arra, hogy sűrű felhők voltak a tenger felett, a radar jele róluk visszaverődött a víz felszínére, a vízről pedig vissza a felhőkre.

"Az invázió idején még nem rendelkeztünk horizonton túli radarokkal, és Oroszország tudott róla. De mivel a felhők nagyon alacsonyak voltak, és a víz és a felhők közötti folyosó jelének nem volt hova mennie, a a radar váratlanul elérte Moszkvát” – magyarázza a beszélgetőtárs az UP-nak

Az oroszok annyira biztosak voltak saját hozzáférhetetlenségükben az ukrán erők számára, hogy – mint beszélgetőpartnereink sugallják – valószínűleg nem is aktiválták a légvédelmi rendszereket."

Bár még akkor is nagy problémáik lettek volna a Neptunokkal.


A "Neptunusz" egy lassan mozgó folyékony tüzelőanyaggal működő rakéta, amely az utolsó pillanatig észrevétlenül lopakodik a hajóhoz. Amíg már késő. A hagyományos légvédelmi rendszerek szinte nem látják, mert alacsonyan a víz felett repül” – magyarázza az NSDC-tagok közül egy beszélgetőpartner az UP-vel folytatott beszélgetésben.

"A nyugati sajtónak megvan a maga változata az eseményekről.

A "The New Yorker" értesülései szerint április 13-án Ukrajna kérést küldött az európai NATO-központnak a célpont koordinátáinak megerősítésére, és onnan visszaigazolást kapott. A "The New York Times" pedig meg volt győződve arról, hogy az amerikai P-8 Poseidon felderítőgépet használták Ukrajna kérésének teljesítésére, amely megadta a pontos koordinátákat. A „Navy Recognition” profilkiadvány ugyanezt az információt adta ."

Szerintem ez tömény hülyeség.
Ennyire a radarhorizont alatt levő célt nem érzékelsz.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 146
10 861
113
Ma megjelent egy cikk az Ukrán Pravdában a Neptun rakéták első alkalmazásáról és a Moszkva kilövéséről...

Részletek a cikkből....


"2022. április 13-a volt talán a legrosszabb nap a „Moszkva” cirkáló elsüllyesztésére – az időjárás szörnyű volt.

Már reggeltől heves esőfelhők borították az eget a Fekete-tenger felett az ukrán partok mentén. Összefüggő sorban lógtak mindössze néhány kilométeres magasságban a víz felett, és rajtuk keresztül lehetett látni legalább valamit a tengerben az égből.

Sem a repülőgépek, sem a Bayraktar drónok, sem az optikai műholdak nem segítettek.

Ilyen körülmények között egy horizonton túli radar segíthetne, aminek a jele képes körbejárni a Földet. Ám április 13-án az odeszai „Neptun” komplexum üzemeltetőjének csak közönséges radarok voltak kéznél, amelyek szinte nem látnak 18 kilométernél távolabbi célpontokat.

Mindez a „Moszkva” cirkálón is tudták, amelynek legénysége teljesen biztonságban volt.

"Megértették, hogy nem látszanak az égből, a partról sem. Ráadásul nagyon komoly légelhárító rendszerek voltak a fedélzeten és egyéb védelmi rendszerek. Ezért voltak 120 kilométere az ukrán partoktól. És ez az önbizalom megölte őket" – mondja. a „Neptun" létrehozásában részt vevő egyik ukrán rakétamérnök.

Maga a természet váratlanul segített Ukrajnának április 13-án. A „Neptun” kezelőjének nem kellett volna közönséges radarral elérnie „Moszkvát”, de pontosan ez történt. Így néhány percnyi heves habozás és tanácskozás után kiadta az „indítás” parancsot, és rövid időközönként két rakéta repült az orosz cirkáló felé.

Megközelítésük hozzávetőleges ideje valamivel több volt, mint 6 perc. Senki sem tudta, mi fog történni ezek után a percek után.


Az "Ukrán Pravda" több tucat interjút készített az ukrán katonai szférából származó emberekkel, több hetet töltött, fényképeket szerzett a történelmi felbocsátásról, és most az olvasók számára kínálja az első rekonstrukciót arról, hogyan süllyesztette el az ukrán "Neptun" a "Moszkva" orosz cirkálót. "


"Április 13-án 16 óra körül nagyon váratlan adatok érkeztek a radarokba mondta a „Neptun” komplexum ismert, de jelenleg titkosított ukrán vezetéknevű kezelője.

Hagyományos radarja azt mutatta, hogy a parttól körülbelül 120 kilométerre van egy nagy cél. A Fekete-tengernek ebben a szektorában csak egy hasonló méretű objektum lehet - az Orosz Föderáció Fekete-tengeri Flotta zászlóshajója, a "Moszkva" cirkáló.

De hogyan mutathatna egy közönséges radar a horizonton túli célpontot ilyen távolságra? Ahogy az ukrán rakétamérnökök a rekordon túlmenően meg vannak győződve, maga a természet is a védők oldalára állt.

Tekintettel arra, hogy sűrű felhők voltak a tenger felett, a radar jele róluk visszaverődött a víz felszínére, a vízről pedig vissza a felhőkre.

"Az invázió idején még nem rendelkeztünk horizonton túli radarokkal, és Oroszország tudott róla. De mivel a felhők nagyon alacsonyak voltak, és a víz és a felhők közötti folyosó jelének nem volt hova mennie, a a radar váratlanul elérte Moszkvát” – magyarázza a beszélgetőtárs az UP-nak

Az oroszok annyira biztosak voltak saját hozzáférhetetlenségükben az ukrán erők számára, hogy – mint beszélgetőpartnereink sugallják – valószínűleg nem is aktiválták a légvédelmi rendszereket."

Bár még akkor is nagy problémáik lettek volna a Neptunokkal.


A "Neptunusz" egy lassan mozgó folyékony tüzelőanyaggal működő rakéta, amely az utolsó pillanatig észrevétlenül lopakodik a hajóhoz. Amíg már késő. A hagyományos légvédelmi rendszerek szinte nem látják, mert alacsonyan a víz felett repül” – magyarázza az NSDC-tagok közül egy beszélgetőpartner az UP-vel folytatott beszélgetésben.

"A nyugati sajtónak megvan a maga változata az eseményekről.

A "The New Yorker" értesülései szerint április 13-án Ukrajna kérést küldött az európai NATO-központnak a célpont koordinátáinak megerősítésére, és onnan visszaigazolást kapott. A "The New York Times" pedig meg volt győződve arról, hogy az amerikai P-8 Poseidon felderítőgépet használták Ukrajna kérésének teljesítésére, amely megadta a pontos koordinátákat. A „Navy Recognition” profilkiadvány ugyanezt az információt adta ."


Aztán van, aki elhiszi, van, aki nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 515
13 434
113
Itt azért nagyon élnék a gyanúval, hogy nem a hajó személyzete, tiszti kara szart bele ennyire, hanem erre kaptak parancsot. Konkrétan nem mentek a radarok, fegyverzet inaktív. Háborúban, párszáz km-re az ellenséges partoktól... Ez nem beleszarás volt.

Megkérdőjelezhető hitelességű, de napvilágot látott doksik szerint a Moszkva olyan állapotban ment bevetésre, hogy még a kikötőt sem szabadott volna elhagynia ...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Megkérdőjelezhető hitelességű, de napvilágot látott doksik szerint a Moszkva olyan állapotban ment bevetésre, hogy még a kikötőt sem szabadott volna elhagynia ...
És ez bárhogyan is, de kivetül a hajó legénységén túl, a hajó tisztjeire, a bázis személyzetére, vezetésére, a Flotta pk-ra.
Ha még egy kis járőrhajó lenne... jobb helyeken, azokon is hirig járna ezekért.
De egy zászlóshajó...
Szánalmas.
Tényleg csak a hajós sajnálom. Jobb gazdát, normális törődést érdemelt volna.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 292
17 368
113
Sry, nem kifejezetten erre gondoltam.
Jöttek utána szép lassan innen-onnan a mókás kis intelek, hogy dohányzás, ilyen-olyan szelepek, kivezetések
jó masszívan lefestése, gépteremben, gépészetben mi, hogy rohad.. stb stb.
Havaria drillek, felszerelések, eszközök állapota, ezen eszközök hiánya.
Sorolhatnám.
Én is olvastam ezeket, de ez szerintem nem a hajó legénységén múlt (mármint a kilövés). A hajó fegyverrendszerei működtek, voltak éleslövészetek. Azt a két szerencsétlen ASM-et csuklóból, minimális gond nélkül le tudták volna lőni, ha aktívak a fegyverek, radarok. Ezt a FTF parancsnokságán, vagy a vezérkarban kúrta el ennyire egy főtiszt. Radar csend ebben a helyzetben...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Én is olvastam ezeket, de ez szerintem nem a hajó legénységén múlt (mármint a kilövés). A hajó fegyverrendszerei működtek, voltak éleslövészetek. Azt a két szerencsétlen ASM-et csuklóból, minimális gond nélkül le tudták volna lőni, ha aktívak a fegyverek, radarok. Ezt a FTF parancsnokságán, vagy a vezérkarban kúrta el ennyire egy főtiszt. Radar csend ebben a helyzetben...
Én meg azt mondom, hogy ha norm kiképzésű legénység van a fedélzeten, normálisan karbantartott hajón,
akkor simán meg lehetett volna menteni.
A 'harci' kiképzés után minden körülmények között az első a havaria elhárításra való felkészülés
és állandó készenlét.
Sajnos vannak elképzeléseim arról, hogy mi játszódhatott le a fedélzeten és nem túl szívderítő.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 292
17 368
113
Én meg azt mondom, hogy ha norm kiképzésű legénység van a fedélzeten, normálisan karbantartott hajón,
akkor simán meg lehetett volna menteni.
A 'harci' kiképzés után minden körülmények között az első a havaria elhárításra való felkészülés
és állandó készenlét.
Sajnos vannak elképzeléseim arról, hogy mi játszódhatott le a fedélzeten és nem túl szívderítő.
A simán meglehetett volna menteni, az egy nagyon erős túlzás szerintem. Nem kis találatokat kapott be, csúnyán kigyulladt, viharos tengeren.
Abban egyetértek, hogy a legénység kiképzettsége, gyakorlottsága szinte biztos, hogy erős kivánnivalót hagyott maga után, ahogy a hajó általános állapota is messze volt az optimálistól.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
A simán meglehetett volna menteni, az egy nagyon erős túlzás szerintem. Nem kis találatokat kapott be, csúnyán kigyulladt, viharos tengeren.
Abban egyetértek, hogy a legénység kiképzettsége, gyakorlottsága szinte biztos, hogy erős kivánnivalót hagyott maga után, ahogy a hajó általános állapota is messze volt az optimálistól.
Nem volt viharos a tenger.
Én továbbra is tartom, hogy ha a legénység és a tisztek a helyzet magaslatán állnak, akkor nem
tör ki pánik, mindenki teszi a havaria eljárásban rögzített dolgát és a hajó bejut kikötőbe vagy partra futtatható.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 292
17 368
113
Nem volt viharos a tenger.
Én továbbra is tartom, hogy ha a legénység és a tisztek a helyzet magaslatán állnak, akkor nem
tör ki pánik, mindenki teszi a havaria eljárásban rögzített dolgát és a hajó bejut kikötőbe vagy partra futtatható.
A viharra akkor rosszul emlékeztem.
Hogy menthető lett volna-e a hajó, az egy erős kérdés marad. Komoly tüzek voltak rajta.