NA mivel nem tülekedtek a megfejtéssel....
Szóval ez a szlovák tender érdekessége:
- 3 db műszaki mentő láncos jármű, 7,064 millió euró/darab,
- 3 db műszaki "műhely" jármű, 6,484 millió euró/darab,
Ez azért érdekes, mert ez a műszaki "műhely" járműről (ami a szlovák eredetiben kiderült, hogy szintén láncos) nekem egyből az angol Ajax program ugrott be.
Ugyanis beugrott a szemem elé egy olyan kép ahol az egyik kiállításra pont egy ilyen Ajax variánst vittek, el, és megmaradt bennem a jármű belsejében a sok tároló. Mégpedig az Apollo alverzió.
Sajnos elég valószínű a megfogalmazás alapján, hogy erről lesz szó. Pláne úgy, hogy hivatalosan én még nem láttam Lynxnek repair vagy recovery verzióját.
Az Ajax kapcsán viszont érdekes módon pont hogy létezik külön repair (Apollo) és recovery (Atlas) verzió.
És elég ritka, hogy ez a két funkció ennyire elkülönült 2 járműben lenne. Vagy hogy egyáltalán van olyan alverzió, ami dedikált repair lenne.
Közben viszont találtam több utalást is, hogy a Lynxnél is külön terveznek velük. Viszont a CV90 esetében ARV van csak, ami szintén egyben tartalmaz csörlőt, és darut is.
Szóval nálam leszűkült a kör az ASCOD-ra, valamint a Lynxre. Viszont az árak szerintem jóval magasabban vannak, mint amennyibe az ASCOD-nak kellene kerülnie. Még akkor is, ha az angol megrendelés már elég régen történ 2014-ben, de ott az átlagár valami 5,9M font volt csak a teljes csomagra.
Ezen felül persze kimondottan "bátornak"
tűnne, ha a szlovákok így belemarkolnának az ASCOD platformba, miközben az angolok is éppen most farolnak kifelé belőle. Illetve ez lehetne még opció, hogy már a háttérben eldőlt az Ajax program sorsa, és a GDELS rátukmálta a "félig kész" csomagot a szlovákokra.
Ugyanakkor ez a forgatókönyv sem biztos, hogy nagy baj, mert akkor szinte biztos az angol Lynx sorsa.
Mindenesetre, már ki van a szlovákoknál választva a nyertes (különben nem lennének eurocentre pontos altípusárak megadva), már csak a fehér füst felszálltára várunk.