Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 689
113
nem éri meg elbaszni Oroszországgal a kapcsolatot néhány használt szemét miatt. Majd ha az Urál mögött bombázza Ukrajna az Orosz hadi anyag gyárakat majd akkor szophatjuk le a németeket néhány használt kacatért. Addig legyünk csak jóban az oroszokkal és vegyük továbbra is a legmodernebb, újonnan legyártott technikát.
Az orosz kapcsolat kuka, amiota meginditotta Putyin a háborút. Minél tovább tart, annál inkább távolodik.
5 szankciót szavaztunk meg az oroszok ellen, távol vagxunk a jó viszonytól. Persze lehet rontani. De én azt látom, a csehek és a szlovákok a fegyverszállítások dacára ugyanúgy kapnak mindent az oroszoktól mint mi. Pluszban gyorsitva m9dernizálhatják a hadseregük. Könnyen lemaradhatunk egy vélt orosz retorzió miatt
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 447
67 732
113
nem éri meg elbaszni Oroszországgal a kapcsolatot néhány használt szemét miatt. Majd ha az Urál mögött bombázza Ukrajna az Orosz hadi anyag gyárakat majd akkor szophatjuk le a németeket néhány használt kacatért. Addig legyünk csak jóban az oroszokkal és vegyük továbbra is a legmodernebb, újonnan legyártott technikát.
Akár ugyanezt a használtat is vehetjük olcsón és akkor van technikánk és ha nagyon muszáj majd aztán lehet csereberélni még a szovjet cuccot, mert úgy már nem lennénk hülyén védtelenek egy sutyerák Ukrajna mellett, a minket szankciózó szövetség tagjaként.
Az orosz kapcsolat kuka, amiota meginditotta Putyin a háborút. Minél tovább tart, annál inkább távolodik.
5 szankciót szavaztunk meg az oroszok ellen, távol vagxunk a jó viszonytól. Persze lehet rontani. De én azt látom, a csehek és a szlovákok a fegyverszállítások dacára ugyanúgy kapnak mindent az oroszoktól mint mi. Pluszban gyorsitva m9dernizálhatják a hadseregük. Könnyen lemaradhatunk egy vélt orosz retorzió miatt
Kérdés, hogy ez megváltozik-e, azaz majd lesz tankjuk üzemanyag nélkül? :rolleyes:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Lehetne esetleg, hogy nyit valaki egy külön topicot ennek az "évszázad üzletének", mert így szétoffoljátok a cseh topicot is, de most már a tótot is. És igazából már 15-20 éve beszélhettünk volna erről az igazán kedvező dealről, mióta NATO tagok vagyunk és kínálgatnak a nyakunkban minden használt teknyikát a barátaink, csak ne nekik kelljen szervizelni az életük végén a rozsdát!
De most minden megváltozott, mert kivételesen pont az történt Ukrajnában, amit 8 éve sejtettünk, hogy valamikor be fog következni és ettől a dologtól, hogy végre egyszer igazunk lett, "a nemzetközi helyzet megváltozott".

Ha nyittok neki egy külön topicot, köszi!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 388
8 957
113
Az orosz kapcsolat kuka, amiota meginditotta Putyin a háborút. Minél tovább tart, annál inkább távolodik.
5 szankciót szavaztunk meg az oroszok ellen, távol vagxunk a jó viszonytól. Persze lehet rontani. De én azt látom, a csehek és a szlovákok a fegyverszállítások dacára ugyanúgy kapnak mindent az oroszoktól mint mi. Pluszban gyorsitva m9dernizálhatják a hadseregük. Könnyen lemaradhatunk egy vélt orosz retorzió miatt

Sajnos vagy nem sajnos, de az orosz kapcsolat nem kuka. Egyfelől Ők itt maradnak a "közelben" azután is miután az "ukrán ügy" már csak kósza emlék lesz illetve pl. a holland meg amcsi Patriot -osok már hazamentek ...

Másfelől onnan várnánk továbbra is diszkontáron kőolajat, földgázt, meg atomerőművet is. Tudod, amiből van gazdaság meg ipar amiből a lóvéd van, fűtés télire, delej a falból stb. stb.

Érdekes módon minél tovább tart a dolog, annál jobb lesz a viszony - mármint EU-orosz viszonylatban. Két hónap múlva aratás, aztán őszi vetés, aztán "winter is coming", továbbá e mellett amikor a 2. félévben a muszka kómotosan elkezd majd matatni a Dnyeszter -en innen, akkor az EU -ban már nagyon sokaknak elkezd nyúlni az arcuk a leálló/hónapok óta leállt iparuk mellett.

A kezdetektől írom, hogy az idő a muszkának dolgozik. Elementáris érdekük, hogy minél tovább tartson. Teljesen más az oroszok logikája, mint ahogyan itt sokan gondolják. Én nem azt írom, hogy egyet kell vele érteni, hanem azt, hogy más ...

A szlovákokon - pláne most még - semmit nem kell "bosszulnia" a ruszkinak. Megteszik helyette ezt velük a "neo-idealista" politikát folytató V4 -es elvtársaik. Pl. nagy lelkesen szavazta meg a lengyel/cseh/szlovák tandem az orosz szén szankcióját. Utána hatalmas örömködés. Aztán lengyel és cseh oldalon azonnal szén kiviteli tilalom Szlovákiába ... A cementgyáraik "nyekk". Aztán majd persze majd a további kapcsolódó dolgok ... És ez csak egy példa. Sz@r ügy a nemzetközi szerződésszegés rossz oldalán állni ... Aztán mi lesz télen majd amikor pl. egy központosított beszerzés esetén vajon a német hogy fog majd dönteni: a német ipar maradéka álljon le illetve a német otthonokban ne legyen fűtés vagy a szlovákban? Ötlet?

Nincs "gyorsítva modernizálás". Egyelőre az van, hogy némi aprópénzért kuncsoroghatnak az EU-nál. Meg persze ötletelés mi legyen ... Aztán majd ebből (persze jócskán kiegészítve):

  • az újért beállhatnak sorba a többiek mögé,
  • a valamennyire is potens (nem túl sok) használtat nem a mostani háborús körülmények között tervezik lepasszolni - pláne nem olcsón. Pláne nem, ha amúgy sokuk éppen most táraz ki az ukránnak,
  • a maradékkal pedig nem mennének sokra. Másfelől ezekből tervezgetnek az ukránnak adni ...
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 143
7 604
113
Az orosz kapcsolat kuka, amiota meginditotta Putyin a háborút. Minél tovább tart, annál inkább távolodik.
5 szankciót szavaztunk meg az oroszok ellen, távol vagxunk a jó viszonytól. Persze lehet rontani. De én azt látom, a csehek és a szlovákok a fegyverszállítások dacára ugyanúgy kapnak mindent az oroszoktól mint mi. Pluszban gyorsitva m9dernizálhatják a hadseregük. Könnyen lemaradhatunk egy vélt orosz retorzió miatt
ez ugyanaz a gondolkodás mód ami miatt kapkodtunk Kassa, Vajdaság meg Észak Erdély után..nehogy lemaradjunk. az is jól sikerült. Nekünk köszönhető hogy egy jó ideig nem tudott Ukrajna előrébb jutni a csatlakozási folyamatokban, és szankciókat már régebben is szavaztunk meg s semmi nem történt, azon kívül hogy odabaszott a gazdaságunknak. Túlságosan gyorsan isztok a medve bőrére.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 689
113
A csehek továbbra is fúrják a Patria beszerzést.

A szlovák cégek részvétele a BOV 8x8-ban lényegesen alacsonyabb, ennek ellenére Naď miniszter elégedett velük. Továbbra is kétségek merülnek fel a projekt átláthatóságával kapcsolatban​


Dubnice nad Váhomban ma a KontruktaDefencea.s telephelyén. sajtótájékoztatót tartottak a szlovák cégek bevonása a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői számára készült 8x8-as kerekes páncélozott harcjárművek gyártási folyamatába témában. Jaroslav Naď, a Szlovák Köztársaság védelmi minisztere mellett a DMD Group vezérigazgatója, Štefan Škultéty is felszólalt. A sajtótájékoztató megkerülte a projekt problémás pontjait, amelyek átláthatósága továbbra is kétséges.

Jaroslav Naď (OĽANO) megerősítette, hogy 2022. szeptember végéig szeretné aláírni a vonatkozó megállapodásokat, mind a Finnországgal kötött kormányközi megállapodást, mind a HM és a finn PATRIA gyártó megállapodását, valamint a PATRIA és a szlovák KonstruktaDefence cég megállapodását. állami részvénytársaság és a DMD Group csoport tagja. A ConstrutaDefence lesz az elsődleges kivitelező a szlovák oldalon. Jaroslav Naď a miniszter szerint ekkora szerződések lebonyolításában tapasztalattal rendelkező állami cég választását azzal indokolta, hogy a szerződést egyértelműen a szlovák kormány ellenőrizni kell, és az ellátás biztonsága érdekében szükség van rá. egy válság.


Ez az egyik oka annak, amiért ragaszkodtunk ahhoz, hogy az új Patria 8x8-as, egy harci páncélozott járművön végzett konkrét munkák nagy részét Szlovákiában, szlovák vállalatokon belül végezzék" - mondta Naď védelmi miniszter. A Cseh Köztársaság felajánlotta 75%-ig, bár a szlovák minisztérium bírált megvalósíthatósági tanulmánya, amely alapján a finn beszállító kiválasztásáról döntött, a cseh ajánlat esetében kimondja, Jaroslav Naď azonban többször hangsúlyozta, hogy az egyik elsődleges A projekt célja a hazai szlovák ipar támogatása, és az említett 40%-os túllépésre számít.

A sajtótájékoztató a szlovákiai BOV 8x8 gyártásában részt venni kívánó szlovák cégek névsorával folytatódott, azzal a ténnyel, hogy az első 7-8 darabot közvetlenül Finnországban gyártják majd. A gyártási folyamat során a szlovák cégek munkatársai tanulnak finn kollégáiktól, majd a gyártási technológia átkerül Szlovákiába, ahol a korszerűsítési projekt első fázisában a teljes járműszám eléri a tervezett 76 darabot (10 egészségügyi, ill. 6 parancsnoki és 60 harci jármű). Jaroslav Naď várhatóan a szerződések aláírását követő nyolc hónapon belül leszállítja az első járműveket. Összességében a következő szakaszokban, több mint tíz éves nagyságrendben, Szlovákia ebből a harci felszerelésből akár 500 darabot is beszerez.

A szerződésben részt vevő, a KonstruktaDefence által koordinált szlovák cégek „első vonalában” elsősorban állami tulajdonú cégek lesznek. a 20 éves életciklus volt a fő paraméter, amely az említett megvalósíthatósági tanulmány alapján a finn megoldást választotta.szor alacsonyabb, mint a cseh, amely első ránézésre technológiailag és működésileg is viszonylag igényes termékekre üt rá, és ez tárcaközi észrevételezési eljárásban is rámutatott.ettől eltérő teljesítménycsomagot áraztak, és a Szlovák Köztársaság honvédsége nagy valószínűséggel azt tapasztalja majd, hogy a Patria AMV járművek működési évei alatt a bérlet a ma bemutatott költségeket meghaladó összeget igényel.

Szóba került a CSM Industry cég, amely alvázgyártásban és karosszériaelemek hegesztésében vesz részt. Tomáš Maroš üzletember tulajdonában lévő cégről van szó, ahol korábban a média a Salman családból származó elítélt orosz üzletemberekhez fűződő kapcsolatokról írt. Az Aliter Technologies felelős az információs technológiáért, beleértve a kommunikációs eszközöket is. A páncéllemezek szállítására akkor "valószínűleg" a nagyszombati Vimpa cég (???). megvalósíthatósága, ami szintén kritikát váltott ki. A kábelkötegeket, az elektromechanikus egységeket vagy a vezérlőegységeket a Ray Service szállítja. VRM képzési szimulátorok, és 50%-os állami részesedéssel rendelkező lőszergyártó cég, a ZVS Holding. A szerződésben részt vevő szlovák cégek „második vonalában” ezután a fentiek alvállalkozói lesznek.

A szlovák ipar bevonása valóban átfogó lesz az egész járműben, és ennek nagyon örülök, mert úgy gondolom, hogy ez nemcsak a szlovák védelmi ipar sikertörténete lesz, hanem különösen hosszú" - mondta a miniszter. A védelem összefoglalta ezt a listát. Meg kell ismételni, hogy a cseh ajánlat nagyvonalúbb volt a szlovák védelmi ipar bevonása tekintetében, és a szerződésben részt vevő cégek listája hosszabb lenne, ha a Pandur II járműveket választanák.

Nem tettek fel kérdéseket a megvalósíthatósági tanulmány készítőiről, akiknek a neve továbbra sem került nyilvánosságra, és nem tudjuk, hogy valójában mennyiben értettek egyet a bírált tanulmány következtetéseivel, illetve, hogy a tanulmányt sokkal szűkebb szerzői kör dolgozta-e fel. hatvan névtelen szakértő felügyelete alatt. A járművek 20 éves életciklusa alatti fenntartási költségeiről pedig szó sem volt. A többi minisztérium véleményezési eljárásból eredő megoldatlan kifogásai ellenére a szlovák kormány döntött, Naď honvédelmi miniszter pedig további lépéseket irányoz elő a megállapodások aláírására.

A sajtótájékoztatón, az érintett szlovák cégek kinevezése után Naď minisztert arról kérdezték, hogy valójában mit tennének a finnekkel. Azt válaszolta, hogy fontos a részvételük, és az első 7-8 járművet Finnországban gyártják majd. A szlovák ipar várhatóan 40 százalékos részvétele mellett azonban kicsit úgy tűnik, hogy további hét tucat járművön a szlovák ipar végzi majd a munka nagy részét, de az ár 60 százalékát egy finn cég szedi be.
 
K

kamm

Guest
A csehek továbbra is fúrják a Patria beszerzést.

A szlovák cégek részvétele a BOV 8x8-ban lényegesen alacsonyabb, ennek ellenére Naď miniszter elégedett velük. Továbbra is kétségek merülnek fel a projekt átláthatóságával kapcsolatban​


Dubnice nad Váhomban ma a KontruktaDefencea.s telephelyén. sajtótájékoztatót tartottak a szlovák cégek bevonása a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői számára készült 8x8-as kerekes páncélozott harcjárművek gyártási folyamatába témában. Jaroslav Naď, a Szlovák Köztársaság védelmi minisztere mellett a DMD Group vezérigazgatója, Štefan Škultéty is felszólalt. A sajtótájékoztató megkerülte a projekt problémás pontjait, amelyek átláthatósága továbbra is kétséges.

Jaroslav Naď (OĽANO) megerősítette, hogy 2022. szeptember végéig szeretné aláírni a vonatkozó megállapodásokat, mind a Finnországgal kötött kormányközi megállapodást, mind a HM és a finn PATRIA gyártó megállapodását, valamint a PATRIA és a szlovák KonstruktaDefence cég megállapodását. állami részvénytársaság és a DMD Group csoport tagja. A ConstrutaDefence lesz az elsődleges kivitelező a szlovák oldalon. Jaroslav Naď a miniszter szerint ekkora szerződések lebonyolításában tapasztalattal rendelkező állami cég választását azzal indokolta, hogy a szerződést egyértelműen a szlovák kormány ellenőrizni kell, és az ellátás biztonsága érdekében szükség van rá. egy válság.


Ez az egyik oka annak, amiért ragaszkodtunk ahhoz, hogy az új Patria 8x8-as, egy harci páncélozott járművön végzett konkrét munkák nagy részét Szlovákiában, szlovák vállalatokon belül végezzék" - mondta Naď védelmi miniszter. A Cseh Köztársaság felajánlotta 75%-ig, bár a szlovák minisztérium bírált megvalósíthatósági tanulmánya, amely alapján a finn beszállító kiválasztásáról döntött, a cseh ajánlat esetében kimondja, Jaroslav Naď azonban többször hangsúlyozta, hogy az egyik elsődleges A projekt célja a hazai szlovák ipar támogatása, és az említett 40%-os túllépésre számít.

A sajtótájékoztató a szlovákiai BOV 8x8 gyártásában részt venni kívánó szlovák cégek névsorával folytatódott, azzal a ténnyel, hogy az első 7-8 darabot közvetlenül Finnországban gyártják majd. A gyártási folyamat során a szlovák cégek munkatársai tanulnak finn kollégáiktól, majd a gyártási technológia átkerül Szlovákiába, ahol a korszerűsítési projekt első fázisában a teljes járműszám eléri a tervezett 76 darabot (10 egészségügyi, ill. 6 parancsnoki és 60 harci jármű). Jaroslav Naď várhatóan a szerződések aláírását követő nyolc hónapon belül leszállítja az első járműveket. Összességében a következő szakaszokban, több mint tíz éves nagyságrendben, Szlovákia ebből a harci felszerelésből akár 500 darabot is beszerez.

A szerződésben részt vevő, a KonstruktaDefence által koordinált szlovák cégek „első vonalában” elsősorban állami tulajdonú cégek lesznek. a 20 éves életciklus volt a fő paraméter, amely az említett megvalósíthatósági tanulmány alapján a finn megoldást választotta.szor alacsonyabb, mint a cseh, amely első ránézésre technológiailag és működésileg is viszonylag igényes termékekre üt rá, és ez tárcaközi észrevételezési eljárásban is rámutatott.ettől eltérő teljesítménycsomagot áraztak, és a Szlovák Köztársaság honvédsége nagy valószínűséggel azt tapasztalja majd, hogy a Patria AMV járművek működési évei alatt a bérlet a ma bemutatott költségeket meghaladó összeget igényel.

Szóba került a CSM Industry cég, amely alvázgyártásban és karosszériaelemek hegesztésében vesz részt. Tomáš Maroš üzletember tulajdonában lévő cégről van szó, ahol korábban a média a Salman családból származó elítélt orosz üzletemberekhez fűződő kapcsolatokról írt. Az Aliter Technologies felelős az információs technológiáért, beleértve a kommunikációs eszközöket is. A páncéllemezek szállítására akkor "valószínűleg" a nagyszombati Vimpa cég (???). megvalósíthatósága, ami szintén kritikát váltott ki. A kábelkötegeket, az elektromechanikus egységeket vagy a vezérlőegységeket a Ray Service szállítja. VRM képzési szimulátorok, és 50%-os állami részesedéssel rendelkező lőszergyártó cég, a ZVS Holding. A szerződésben részt vevő szlovák cégek „második vonalában” ezután a fentiek alvállalkozói lesznek.

A szlovák ipar bevonása valóban átfogó lesz az egész járműben, és ennek nagyon örülök, mert úgy gondolom, hogy ez nemcsak a szlovák védelmi ipar sikertörténete lesz, hanem különösen hosszú" - mondta a miniszter. A védelem összefoglalta ezt a listát. Meg kell ismételni, hogy a cseh ajánlat nagyvonalúbb volt a szlovák védelmi ipar bevonása tekintetében, és a szerződésben részt vevő cégek listája hosszabb lenne, ha a Pandur II járműveket választanák.

Nem tettek fel kérdéseket a megvalósíthatósági tanulmány készítőiről, akiknek a neve továbbra sem került nyilvánosságra, és nem tudjuk, hogy valójában mennyiben értettek egyet a bírált tanulmány következtetéseivel, illetve, hogy a tanulmányt sokkal szűkebb szerzői kör dolgozta-e fel. hatvan névtelen szakértő felügyelete alatt. A járművek 20 éves életciklusa alatti fenntartási költségeiről pedig szó sem volt. A többi minisztérium véleményezési eljárásból eredő megoldatlan kifogásai ellenére a szlovák kormány döntött, Naď honvédelmi miniszter pedig további lépéseket irányoz elő a megállapodások aláírására.

A sajtótájékoztatón, az érintett szlovák cégek kinevezése után Naď minisztert arról kérdezték, hogy valójában mit tennének a finnekkel. Azt válaszolta, hogy fontos a részvételük, és az első 7-8 járművet Finnországban gyártják majd. A szlovák ipar várhatóan 40 százalékos részvétele mellett azonban kicsit úgy tűnik, hogy további hét tucat járművön a szlovák ipar végzi majd a munka nagy részét, de az ár 60 százalékát egy finn cég szedi be.

sour-grapes-raccoon.gif
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 989
23 092
113
A csehek továbbra is fúrják a Patria beszerzést.

A szlovák cégek részvétele a BOV 8x8-ban lényegesen alacsonyabb, ennek ellenére Naď miniszter elégedett velük. Továbbra is kétségek merülnek fel a projekt átláthatóságával kapcsolatban​


Dubnice nad Váhomban ma a KontruktaDefencea.s telephelyén. sajtótájékoztatót tartottak a szlovák cégek bevonása a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői számára készült 8x8-as kerekes páncélozott harcjárművek gyártási folyamatába témában. Jaroslav Naď, a Szlovák Köztársaság védelmi minisztere mellett a DMD Group vezérigazgatója, Štefan Škultéty is felszólalt. A sajtótájékoztató megkerülte a projekt problémás pontjait, amelyek átláthatósága továbbra is kétséges.

Jaroslav Naď (OĽANO) megerősítette, hogy 2022. szeptember végéig szeretné aláírni a vonatkozó megállapodásokat, mind a Finnországgal kötött kormányközi megállapodást, mind a HM és a finn PATRIA gyártó megállapodását, valamint a PATRIA és a szlovák KonstruktaDefence cég megállapodását. állami részvénytársaság és a DMD Group csoport tagja. A ConstrutaDefence lesz az elsődleges kivitelező a szlovák oldalon. Jaroslav Naď a miniszter szerint ekkora szerződések lebonyolításában tapasztalattal rendelkező állami cég választását azzal indokolta, hogy a szerződést egyértelműen a szlovák kormány ellenőrizni kell, és az ellátás biztonsága érdekében szükség van rá. egy válság.


Ez az egyik oka annak, amiért ragaszkodtunk ahhoz, hogy az új Patria 8x8-as, egy harci páncélozott járművön végzett konkrét munkák nagy részét Szlovákiában, szlovák vállalatokon belül végezzék" - mondta Naď védelmi miniszter. A Cseh Köztársaság felajánlotta 75%-ig, bár a szlovák minisztérium bírált megvalósíthatósági tanulmánya, amely alapján a finn beszállító kiválasztásáról döntött, a cseh ajánlat esetében kimondja, Jaroslav Naď azonban többször hangsúlyozta, hogy az egyik elsődleges A projekt célja a hazai szlovák ipar támogatása, és az említett 40%-os túllépésre számít.

A sajtótájékoztató a szlovákiai BOV 8x8 gyártásában részt venni kívánó szlovák cégek névsorával folytatódott, azzal a ténnyel, hogy az első 7-8 darabot közvetlenül Finnországban gyártják majd. A gyártási folyamat során a szlovák cégek munkatársai tanulnak finn kollégáiktól, majd a gyártási technológia átkerül Szlovákiába, ahol a korszerűsítési projekt első fázisában a teljes járműszám eléri a tervezett 76 darabot (10 egészségügyi, ill. 6 parancsnoki és 60 harci jármű). Jaroslav Naď várhatóan a szerződések aláírását követő nyolc hónapon belül leszállítja az első járműveket. Összességében a következő szakaszokban, több mint tíz éves nagyságrendben, Szlovákia ebből a harci felszerelésből akár 500 darabot is beszerez.

A szerződésben részt vevő, a KonstruktaDefence által koordinált szlovák cégek „első vonalában” elsősorban állami tulajdonú cégek lesznek. a 20 éves életciklus volt a fő paraméter, amely az említett megvalósíthatósági tanulmány alapján a finn megoldást választotta.szor alacsonyabb, mint a cseh, amely első ránézésre technológiailag és működésileg is viszonylag igényes termékekre üt rá, és ez tárcaközi észrevételezési eljárásban is rámutatott.ettől eltérő teljesítménycsomagot áraztak, és a Szlovák Köztársaság honvédsége nagy valószínűséggel azt tapasztalja majd, hogy a Patria AMV járművek működési évei alatt a bérlet a ma bemutatott költségeket meghaladó összeget igényel.

Szóba került a CSM Industry cég, amely alvázgyártásban és karosszériaelemek hegesztésében vesz részt. Tomáš Maroš üzletember tulajdonában lévő cégről van szó, ahol korábban a média a Salman családból származó elítélt orosz üzletemberekhez fűződő kapcsolatokról írt. Az Aliter Technologies felelős az információs technológiáért, beleértve a kommunikációs eszközöket is. A páncéllemezek szállítására akkor "valószínűleg" a nagyszombati Vimpa cég (???). megvalósíthatósága, ami szintén kritikát váltott ki. A kábelkötegeket, az elektromechanikus egységeket vagy a vezérlőegységeket a Ray Service szállítja. VRM képzési szimulátorok, és 50%-os állami részesedéssel rendelkező lőszergyártó cég, a ZVS Holding. A szerződésben részt vevő szlovák cégek „második vonalában” ezután a fentiek alvállalkozói lesznek.

A szlovák ipar bevonása valóban átfogó lesz az egész járműben, és ennek nagyon örülök, mert úgy gondolom, hogy ez nemcsak a szlovák védelmi ipar sikertörténete lesz, hanem különösen hosszú" - mondta a miniszter. A védelem összefoglalta ezt a listát. Meg kell ismételni, hogy a cseh ajánlat nagyvonalúbb volt a szlovák védelmi ipar bevonása tekintetében, és a szerződésben részt vevő cégek listája hosszabb lenne, ha a Pandur II járműveket választanák.

Nem tettek fel kérdéseket a megvalósíthatósági tanulmány készítőiről, akiknek a neve továbbra sem került nyilvánosságra, és nem tudjuk, hogy valójában mennyiben értettek egyet a bírált tanulmány következtetéseivel, illetve, hogy a tanulmányt sokkal szűkebb szerzői kör dolgozta-e fel. hatvan névtelen szakértő felügyelete alatt. A járművek 20 éves életciklusa alatti fenntartási költségeiről pedig szó sem volt. A többi minisztérium véleményezési eljárásból eredő megoldatlan kifogásai ellenére a szlovák kormány döntött, Naď honvédelmi miniszter pedig további lépéseket irányoz elő a megállapodások aláírására.

A sajtótájékoztatón, az érintett szlovák cégek kinevezése után Naď minisztert arról kérdezték, hogy valójában mit tennének a finnekkel. Azt válaszolta, hogy fontos a részvételük, és az első 7-8 járművet Finnországban gyártják majd. A szlovák ipar várhatóan 40 százalékos részvétele mellett azonban kicsit úgy tűnik, hogy további hét tucat járművön a szlovák ipar végzi majd a munka nagy részét, de az ár 60 százalékát egy finn cég szedi be.
Mint ha mondtam volna, hogy "én megmondtam" :cool:
Azt is mondtam, hogy én ennek részben nagyon örülök, mert hosszú távon dalolva tökönszúrják saját magukat meg a "hadiiparukat".
Szép "átlátható" beszerzés volt, akár csak a többi. A technika jó, de alig várom hogy az első hat darabon betanult pár melós elkezdje hegeszteni itthon. Úri muri lesz... :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 689
113
Így állították ki az olaszok Pöstyénben az M345-öt. L39NG-t pedig csak plakáton volt. (nem saját kép.)
Az olasz gép képes ezeknek a fegyvereknek az alkalmazására vagy csak ha a vevő kéri és kifizeti, akkor majd integrálják?
Passz.
Az L-39NG-re a kövi fegyvereket tervezték integrálni 3:13-tól.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 689
113
Mint ha mondtam volna, hogy "én megmondtam" :cool:
Azt is mondtam, hogy én ennek részben nagyon örülök, mert hosszú távon dalolva tökönszúrják saját magukat meg a "hadiiparukat".
Szép "átlátható" beszerzés volt, akár csak a többi. A technika jó, de alig várom hogy az első hat darabon betanult pár melós elkezdje hegeszteni itthon. Úri muri lesz... :D
Én azért nem veszem készpénznek amit a csehek állítanak. Mint tendervesztesek természetes a duzzogás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 989
23 092
113
Az én véleményem szerint inkább mint németekhez, hollandokhoz kellene fordulni. Nekik még kellene lenniuk a raktáron 16 darab Leo 2A6 és ha esetleg még a Kanada átpaszolna a 20 darabb Leo 2A6M-et (amit csak misiókra szereztek be),
Álom álom, édes álom...
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 989
23 092
113
Én azért nem veszem készpénznek amit a csehek állítanak. Mint tendervesztesek természetes a duzzogás.
Azért ami itt elhangzott az elég készpénznek vehető:
Dubnice nad Váhomban ma a KontruktaDefencea.s telephelyén. sajtótájékoztatót tartottak a szlovák cégek bevonása a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői számára készült 8x8-as kerekes páncélozott harcjárművek gyártási folyamatába témában.
Továbbra is sok a kérdőjel és egyáltalán nem voltak a minisztérium érvei meggyőzőek. Sőt, a tények elszomorítóak,...de mint mondtam, én ennek kif. örülök. :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 989
23 092
113
Felvidéki liberális média tálalásában:
"A projekt első szakaszában tíz mentőautó, hat parancsnoki jármű és 60 páncélozott harci gépjármű készül el. A miniszter tájékoztatása szerint a hosszú távú tervek között mintegy 500 jármű beszerzése szerepel a szlovák hadsereg valamennyi egysége számára. Az első fázisban közel 1000 ember vesz részt Szlovákiában a járműgyártásban, ezzel új munkahelyek jönnek létre."