A csehek továbbra is fúrják a Patria beszerzést.
A szlovák cégek részvétele a BOV 8x8-ban lényegesen alacsonyabb, ennek ellenére Naď miniszter elégedett velük. Továbbra is kétségek merülnek fel a projekt átláthatóságával kapcsolatban
V Dubnici nad Váhom dnes v priestoroch spoločnosti KonštruktaDefencea.s. prebehla tlačová konferencia na tému zapojenie slovenských podnikov do výrobného procesu kolesových bojových obrnených vozidiel 8x8 pre Ozbrojené sily SR.
www.securitymagazin.cz
Dubnice nad Váhomban ma a KontruktaDefencea.s telephelyén. sajtótájékoztatót tartottak a szlovák cégek bevonása a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői számára készült 8x8-as kerekes páncélozott harcjárművek gyártási folyamatába témában. Jaroslav Naď, a Szlovák Köztársaság védelmi minisztere mellett a DMD Group vezérigazgatója, Štefan Škultéty is felszólalt. A sajtótájékoztató megkerülte a projekt problémás pontjait, amelyek átláthatósága továbbra is kétséges.
Jaroslav Naď (OĽANO) megerősítette, hogy 2022. szeptember végéig szeretné aláírni a vonatkozó megállapodásokat, mind a Finnországgal kötött kormányközi megállapodást, mind a HM és a finn PATRIA gyártó megállapodását, valamint a PATRIA és a szlovák KonstruktaDefence cég megállapodását. állami részvénytársaság és a DMD Group csoport tagja. A ConstrutaDefence lesz az elsődleges kivitelező a szlovák oldalon. Jaroslav Naď a miniszter szerint ekkora szerződések lebonyolításában tapasztalattal rendelkező állami cég választását azzal indokolta, hogy a szerződést egyértelműen a szlovák kormány ellenőrizni kell, és az ellátás biztonsága érdekében szükség van rá. egy válság.
Ez az egyik oka annak, amiért ragaszkodtunk ahhoz, hogy az új Patria 8x8-as, egy harci páncélozott járművön végzett konkrét munkák nagy részét Szlovákiában, szlovák vállalatokon belül végezzék" - mondta Naď védelmi miniszter. A Cseh Köztársaság felajánlotta 75%-ig, bár a szlovák minisztérium bírált megvalósíthatósági tanulmánya, amely alapján a finn beszállító kiválasztásáról döntött, a cseh ajánlat esetében kimondja, Jaroslav Naď azonban többször hangsúlyozta, hogy az egyik elsődleges A projekt célja a hazai szlovák ipar támogatása, és az említett 40%-os túllépésre számít.
A sajtótájékoztató a szlovákiai BOV 8x8 gyártásában részt venni kívánó szlovák cégek névsorával folytatódott, azzal a ténnyel, hogy az első 7-8 darabot közvetlenül Finnországban gyártják majd. A gyártási folyamat során a szlovák cégek munkatársai tanulnak finn kollégáiktól, majd a gyártási technológia átkerül Szlovákiába, ahol a korszerűsítési projekt első fázisában a teljes járműszám eléri a tervezett 76 darabot (10 egészségügyi, ill. 6 parancsnoki és 60 harci jármű). Jaroslav Naď várhatóan a szerződések aláírását követő nyolc hónapon belül leszállítja az első járműveket. Összességében a következő szakaszokban, több mint tíz éves nagyságrendben, Szlovákia ebből a harci felszerelésből akár 500 darabot is beszerez.
A szerződésben részt vevő, a KonstruktaDefence által koordinált szlovák cégek „első vonalában” elsősorban állami tulajdonú cégek lesznek. a 20 éves életciklus volt a fő paraméter, amely az említett megvalósíthatósági tanulmány alapján a finn megoldást választotta.szor alacsonyabb, mint a cseh, amely első ránézésre technológiailag és működésileg is viszonylag igényes termékekre üt rá, és ez tárcaközi észrevételezési eljárásban is rámutatott.ettől eltérő teljesítménycsomagot áraztak, és a Szlovák Köztársaság honvédsége nagy valószínűséggel azt tapasztalja majd, hogy a Patria AMV járművek működési évei alatt a bérlet a ma bemutatott költségeket meghaladó összeget igényel.
Szóba került a CSM Industry cég, amely alvázgyártásban és karosszériaelemek hegesztésében vesz részt. Tomáš Maroš üzletember tulajdonában lévő cégről van szó, ahol korábban a média a Salman családból származó elítélt orosz üzletemberekhez fűződő kapcsolatokról írt. Az Aliter Technologies felelős az információs technológiáért, beleértve a kommunikációs eszközöket is. A páncéllemezek szállítására akkor "valószínűleg" a nagyszombati Vimpa cég (???). megvalósíthatósága, ami szintén kritikát váltott ki. A kábelkötegeket, az elektromechanikus egységeket vagy a vezérlőegységeket a Ray Service szállítja. VRM képzési szimulátorok, és 50%-os állami részesedéssel rendelkező lőszergyártó cég, a ZVS Holding. A szerződésben részt vevő szlovák cégek „második vonalában” ezután a fentiek alvállalkozói lesznek.
A szlovák ipar bevonása valóban átfogó lesz az egész járműben, és ennek nagyon örülök, mert úgy gondolom, hogy ez nemcsak a szlovák védelmi ipar sikertörténete lesz, hanem különösen hosszú" - mondta a miniszter. A védelem összefoglalta ezt a listát. Meg kell ismételni, hogy a cseh ajánlat nagyvonalúbb volt a szlovák védelmi ipar bevonása tekintetében, és a szerződésben részt vevő cégek listája hosszabb lenne, ha a Pandur II járműveket választanák.
Nem tettek fel kérdéseket a megvalósíthatósági tanulmány készítőiről, akiknek a neve továbbra sem került nyilvánosságra, és nem tudjuk, hogy valójában mennyiben értettek egyet a bírált tanulmány következtetéseivel, illetve, hogy a tanulmányt sokkal szűkebb szerzői kör dolgozta-e fel. hatvan névtelen szakértő felügyelete alatt. A járművek 20 éves életciklusa alatti fenntartási költségeiről pedig szó sem volt. A többi minisztérium véleményezési eljárásból eredő megoldatlan kifogásai ellenére a szlovák kormány döntött, Naď honvédelmi miniszter pedig további lépéseket irányoz elő a megállapodások aláírására.
A sajtótájékoztatón, az érintett szlovák cégek kinevezése után Naď minisztert arról kérdezték, hogy valójában mit tennének a finnekkel. Azt válaszolta, hogy fontos a részvételük, és az első 7-8 járművet Finnországban gyártják majd. A szlovák ipar várhatóan 40 százalékos részvétele mellett azonban kicsit úgy tűnik, hogy további hét tucat járművön a szlovák ipar végzi majd a munka nagy részét, de az ár 60 százalékát egy finn cég szedi
be.