Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

Szlovák Patria AMV + turra 30 kombó


279969938_527345045737153_4854729847872414542_n.jpg

280040361_488363456354796_7590516666691197736_n.jpg
Egészségükre.
 
"A BOV 8x8 esetében a kormány már döntött a szállítóról, és utasította Nada minisztert, hogy szeptemberig készítsen szerződést a finn Patria céggel. Csehország ajánlata a második helyen végzett, elsősorban a járművek magasabb életciklus-költségei miatt. A fenntarthatósági tanulmány szerint azonban ez a különbség megközelítőleg 3,5-szerese volt a finn összegnek, amit egy tárcaközi véleményezési eljárás során kritizáltak. Nem tart attól, hogy a finn páncélok valós életciklus-költségei jelentősen magasabbak lesznek a most bejelentettnél?

- Közvetlen kérdés, közvetlen válasz. Igen, attól tartok. Össze tudom hasonlítani, amikor a Patria aláírta, majd szállította termékét a lengyel operációs rendszerhez. Idővel kiderült, hogy a valós költségek magasabbak voltak, mint a tárgyalások elején bejelentették.
De vissza a kérdésedre. Hogy a szlovák fegyveres erőknek szüksége van BVP-re, az egy dolog. A második és sokkal fontosabb az, hogy szükséges-e olyan időszakban, amikor az állampolgárra nehezedő terhek és napi megélhetési költségei jelentősen nőnek. Tehát hibát látok a Szlovák Köztársaság Honvédelmi Minisztériumának részéről. Ez is érinti az előző választ, hogy a mi terünkben főleg egymással tudjunk dolgozni. Ez a történelemnek és a közös megegyezésre való képességnek köszönhető, ahol nem mindig a pénzügyek állnak az első helyen."

Ugye ugye...
Drágulásról valószínű nem a adott cég tehet jelenleg a patria.
Legalábbis sok esetben.
Kurmányváltás be tud kavarni a dolgokba /2002. 2006 közötti magyar kurmány picit változtatott a előző garnitúra által megkötött saab gripen szerződésen/
 
Drágulásról valószínű nem a adott cég tehet jelenleg a patria.
Legalábbis sok esetben.
Kurmányváltás be tud kavarni a dolgokba /2002. 2006 közötti magyar kurmány picit változtatott a előző garnitúra által megkötött saab gripen szerződésen/
Ami jelentős képességnövekedést adott a gépnek.
De amúgy simán az alapanyag drágulástól kezdve bármi befolyásolhatja évről évre a költségeket mind gyártásban mind fenntartásban. Ha már nem gyártják az adott alkatrészt és után kell rendeltetni az megint drágít. Pl most a lengyel Rosomakok jártak így, ahol azt a motort már nem gyártja az IVECO amivel nekik le lett szállítva így gondok vannak az alkatrész ellátással.
 

Az VTSÚ Záhorie-n a Szlovák Köztársaság fegyveres erői számára kiírt új szállítóeszközök pályázata keretében felajánlott övharcfelszerelések tesztelésére került sor.​

https://www.mosr.sk/51471-sk/vo-vts...-ramci-tendra-na-nove-transportery-pre-os-sr/

A záhorie-i Haditechnikai és Vizsgáló Intézet (VTSÚ) telephelyén végezték el azon lánctalpas harcjárművek kiválasztott paramétereinek tesztelését, amelyeket külföldi gyártók ajánlanak fel a Védelmi Minisztériumnak az új lánctalpas szállítók beszerzésének projektje keretében.

Az eddigi értékelési folyamatnak megfelelően a három legjobb ajánlat vett részt a tesztelésben, mégpedig Magyarország a Rheinmetall Landsysteme GmbH LYNX-szel, a Spanyol Királyság a GDELS Santa Bárbara Sistemas ASCOD-jával, a Svéd Királyság pedig a CV90-el. BAE Systems Hägglunds AB.

A járműveket lövés- és ergonómiai próbáknak, menettulajdonság-vizsgálatoknak és műszaki paraméterek mérésének próbáinak vetették alá a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői által a bemutató járművekre vonatkozó követelmények szerint.

A lőtesztek keretében a harcjármű főfegyverzetének különböző távolságokra történő lövésének különböző módjait, valamint különböző típusú statikus és mozgó célpontokat ellenőriztek. A menettulajdonságok próbája a terep- és közúti vezetés, a járműdinamika, a manőverezőképesség vagy a különféle akadályok leküzdése volt. A járművek ergonómiai követelményeinek vizsgálata a jármű belsejének ergonómiájára, a zajra, vibrációra és nem utolsósorban a szállított fegyverek és felszerelések tárolására irányult.

Az új lánctalpas harcjárművek az olyan gépesített egységek technológiáját váltják fel, mint a BVP-1, BVP-2 és BVP M.

A tesztek eredményeit beépítik az elkészített megvalósíthatósági tanulmányba, melynek megjelenését 2022. május végére tervezik. Ezt követően a kialakított folyamatoknak megfelelően az anyagot a Szlovák Köztársaság Kormánya elé terjesztik kormányszintű ajánlást, amelyet előzetesen 2022 végére terveznek.

169555.jpg

169565.jpg
 

Az VTSÚ Záhorie-n a Szlovák Köztársaság fegyveres erői számára kiírt új szállítóeszközök pályázata keretében felajánlott övharcfelszerelések tesztelésére került sor.​

https://www.mosr.sk/51471-sk/vo-vts...-ramci-tendra-na-nove-transportery-pre-os-sr/

A záhorie-i Haditechnikai és Vizsgáló Intézet (VTSÚ) telephelyén végezték el azon lánctalpas harcjárművek kiválasztott paramétereinek tesztelését, amelyeket külföldi gyártók ajánlanak fel a Védelmi Minisztériumnak az új lánctalpas szállítók beszerzésének projektje keretében.

Az eddigi értékelési folyamatnak megfelelően a három legjobb ajánlat vett részt a tesztelésben, mégpedig Magyarország a Rheinmetall Landsysteme GmbH LYNX-szel, a Spanyol Királyság a GDELS Santa Bárbara Sistemas ASCOD-jával, a Svéd Királyság pedig a CV90-el. BAE Systems Hägglunds AB.

A járműveket lövés- és ergonómiai próbáknak, menettulajdonság-vizsgálatoknak és műszaki paraméterek mérésének próbáinak vetették alá a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői által a bemutató járművekre vonatkozó követelmények szerint.

A lőtesztek keretében a harcjármű főfegyverzetének különböző távolságokra történő lövésének különböző módjait, valamint különböző típusú statikus és mozgó célpontokat ellenőriztek. A menettulajdonságok próbája a terep- és közúti vezetés, a járműdinamika, a manőverezőképesség vagy a különféle akadályok leküzdése volt. A járművek ergonómiai követelményeinek vizsgálata a jármű belsejének ergonómiájára, a zajra, vibrációra és nem utolsósorban a szállított fegyverek és felszerelések tárolására irányult.

Az új lánctalpas harcjárművek az olyan gépesített egységek technológiáját váltják fel, mint a BVP-1, BVP-2 és BVP M.

A tesztek eredményeit beépítik az elkészített megvalósíthatósági tanulmányba, melynek megjelenését 2022. május végére tervezik. Ezt követően a kialakított folyamatoknak megfelelően az anyagot a Szlovák Köztársaság Kormánya elé terjesztik kormányszintű ajánlást, amelyet előzetesen 2022 végére terveznek.

169555.jpg

169565.jpg
A Lynx a legszebb!:rolleyes:
 

Az VTSÚ Záhorie-n a Szlovák Köztársaság fegyveres erői számára kiírt új szállítóeszközök pályázata keretében felajánlott övharcfelszerelések tesztelésére került sor.​

https://www.mosr.sk/51471-sk/vo-vts...-ramci-tendra-na-nove-transportery-pre-os-sr/

A záhorie-i Haditechnikai és Vizsgáló Intézet (VTSÚ) telephelyén végezték el azon lánctalpas harcjárművek kiválasztott paramétereinek tesztelését, amelyeket külföldi gyártók ajánlanak fel a Védelmi Minisztériumnak az új lánctalpas szállítók beszerzésének projektje keretében.

Az eddigi értékelési folyamatnak megfelelően a három legjobb ajánlat vett részt a tesztelésben, mégpedig Magyarország a Rheinmetall Landsysteme GmbH LYNX-szel, a Spanyol Királyság a GDELS Santa Bárbara Sistemas ASCOD-jával, a Svéd Királyság pedig a CV90-el. BAE Systems Hägglunds AB.

A járműveket lövés- és ergonómiai próbáknak, menettulajdonság-vizsgálatoknak és műszaki paraméterek mérésének próbáinak vetették alá a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői által a bemutató járművekre vonatkozó követelmények szerint.

A lőtesztek keretében a harcjármű főfegyverzetének különböző távolságokra történő lövésének különböző módjait, valamint különböző típusú statikus és mozgó célpontokat ellenőriztek. A menettulajdonságok próbája a terep- és közúti vezetés, a járműdinamika, a manőverezőképesség vagy a különféle akadályok leküzdése volt. A járművek ergonómiai követelményeinek vizsgálata a jármű belsejének ergonómiájára, a zajra, vibrációra és nem utolsósorban a szállított fegyverek és felszerelések tárolására irányult.

Az új lánctalpas harcjárművek az olyan gépesített egységek technológiáját váltják fel, mint a BVP-1, BVP-2 és BVP M.

A tesztek eredményeit beépítik az elkészített megvalósíthatósági tanulmányba, melynek megjelenését 2022. május végére tervezik. Ezt követően a kialakított folyamatoknak megfelelően az anyagot a Szlovák Köztársaság Kormánya elé terjesztik kormányszintű ajánlást, amelyet előzetesen 2022 végére terveznek.

169555.jpg

169565.jpg
Ez nem a "kiállítós" darab? Akkor mégis minden része működik? Vagy nem ezzel végezték a lövészetet?
Vajon mi a helyzet a tetőre nyíló spike-al/atgm-el? Az is működőképes?
 
Értem! Akkor ha a megrendelő ATGM indítást akar látni akkor azt is fog!
Azt előre nem lehet kérni, ugyanis az egyedi olyan feature, amelyikhez más cég IP-jét kell felhasználni.
Ezen funkciókat csak maximum beígérik a gyártók, hogy a megrendelés leszállítására elvégzik az integrációt.
Ha megnézed minden ilyen esetben utólag folynak az integrációs munkák. (ausztrál Boxer, H145M, stb....)
 

Az VTSÚ Záhorie-n a Szlovák Köztársaság fegyveres erői számára kiírt új szállítóeszközök pályázata keretében felajánlott övharcfelszerelések tesztelésére került sor.​

https://www.mosr.sk/51471-sk/vo-vts...-ramci-tendra-na-nove-transportery-pre-os-sr/

A záhorie-i Haditechnikai és Vizsgáló Intézet (VTSÚ) telephelyén végezték el azon lánctalpas harcjárművek kiválasztott paramétereinek tesztelését, amelyeket külföldi gyártók ajánlanak fel a Védelmi Minisztériumnak az új lánctalpas szállítók beszerzésének projektje keretében.

Az eddigi értékelési folyamatnak megfelelően a három legjobb ajánlat vett részt a tesztelésben, mégpedig Magyarország a Rheinmetall Landsysteme GmbH LYNX-szel, a Spanyol Királyság a GDELS Santa Bárbara Sistemas ASCOD-jával, a Svéd Királyság pedig a CV90-el. BAE Systems Hägglunds AB.

A járműveket lövés- és ergonómiai próbáknak, menettulajdonság-vizsgálatoknak és műszaki paraméterek mérésének próbáinak vetették alá a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői által a bemutató járművekre vonatkozó követelmények szerint.

A lőtesztek keretében a harcjármű főfegyverzetének különböző távolságokra történő lövésének különböző módjait, valamint különböző típusú statikus és mozgó célpontokat ellenőriztek. A menettulajdonságok próbája a terep- és közúti vezetés, a járműdinamika, a manőverezőképesség vagy a különféle akadályok leküzdése volt. A járművek ergonómiai követelményeinek vizsgálata a jármű belsejének ergonómiájára, a zajra, vibrációra és nem utolsósorban a szállított fegyverek és felszerelések tárolására irányult.

Az új lánctalpas harcjárművek az olyan gépesített egységek technológiáját váltják fel, mint a BVP-1, BVP-2 és BVP M.

A tesztek eredményeit beépítik az elkészített megvalósíthatósági tanulmányba, melynek megjelenését 2022. május végére tervezik. Ezt követően a kialakított folyamatoknak megfelelően az anyagot a Szlovák Köztársaság Kormánya elé terjesztik kormányszintű ajánlást, amelyet előzetesen 2022 végére terveznek.

169555.jpg

169565.jpg
Kik estek ki? A lengyelek, Borsukkal meg???
 
Azt előre nem lehet kérni, ugyanis az egyedi olyan feature, amelyikhez más cég IP-jét kell felhasználni.
Ezen funkciókat csak maximum beígérik a gyártók, hogy a megrendelés leszállítására elvégzik az integrációt.
Ha megnézed minden ilyen esetben utólag folynak az integrációs munkák. (ausztrál Boxer, H145M, stb....)
Mondjuk a Pumához már integrálták a Spikeot, ismerik az RM-nél szóval nem lehet akkor munka az integráció.
Vélhetően azért nem lőnek vele a teszteken, mert 150ezer dolcsi darabja...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85