A csehek továbbra is fúrják a Patria beszerzést.
A szlovák cégek részvétele a BOV 8x8-ban lényegesen alacsonyabb, ennek ellenére Naď miniszter elégedett velük. Továbbra is kétségek merülnek fel a projekt átláthatóságával kapcsolatban
V Dubnici nad Váhom dnes v priestoroch spoločnosti KonštruktaDefencea.s. prebehla tlačová konferencia na tému zapojenie slovenských podnikov do výrobného procesu kolesových bojových obrnených vozidiel 8x8 pre Ozbrojené sily SR. Okrem ministra obrany SR Jaroslava Naďa na nej vystúpil aj generálny...
www.securitymagazin.cz
Dubnice nad Váhomban ma a KontruktaDefencea.s telephelyén. sajtótájékoztatót tartottak a szlovák cégek bevonása a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői számára készült 8x8-as kerekes páncélozott harcjárművek gyártási folyamatába témában. Jaroslav Naď, a Szlovák Köztársaság védelmi minisztere mellett a DMD Group vezérigazgatója, Štefan Škultéty is felszólalt. A sajtótájékoztató megkerülte a projekt problémás pontjait, amelyek átláthatósága továbbra is kétséges.
Jaroslav Naď (OĽANO) megerősítette, hogy 2022. szeptember végéig szeretné aláírni a vonatkozó megállapodásokat, mind a Finnországgal kötött kormányközi megállapodást, mind a HM és a finn PATRIA gyártó megállapodását, valamint a PATRIA és a szlovák KonstruktaDefence cég megállapodását. állami részvénytársaság és a DMD Group csoport tagja. A ConstrutaDefence lesz az elsődleges kivitelező a szlovák oldalon. Jaroslav Naď a miniszter szerint ekkora szerződések lebonyolításában tapasztalattal rendelkező állami cég választását azzal indokolta, hogy a szerződést egyértelműen a szlovák kormány ellenőrizni kell, és az ellátás biztonsága érdekében szükség van rá. egy válság.
Ez az egyik oka annak, amiért ragaszkodtunk ahhoz, hogy az új Patria 8x8-as, egy harci páncélozott járművön végzett konkrét munkák nagy részét Szlovákiában, szlovák vállalatokon belül végezzék" - mondta Naď védelmi miniszter. A Cseh Köztársaság felajánlotta 75%-ig, bár a szlovák minisztérium bírált megvalósíthatósági tanulmánya, amely alapján a finn beszállító kiválasztásáról döntött, a cseh ajánlat esetében kimondja, Jaroslav Naď azonban többször hangsúlyozta, hogy az egyik elsődleges A projekt célja a hazai szlovák ipar támogatása, és az említett 40%-os túllépésre számít.
A sajtótájékoztató a szlovákiai BOV 8x8 gyártásában részt venni kívánó szlovák cégek névsorával folytatódott, azzal a ténnyel, hogy az első 7-8 darabot közvetlenül Finnországban gyártják majd. A gyártási folyamat során a szlovák cégek munkatársai tanulnak finn kollégáiktól, majd a gyártási technológia átkerül Szlovákiába, ahol a korszerűsítési projekt első fázisában a teljes járműszám eléri a tervezett 76 darabot (10 egészségügyi, ill. 6 parancsnoki és 60 harci jármű). Jaroslav Naď várhatóan a szerződések aláírását követő nyolc hónapon belül leszállítja az első járműveket. Összességében a következő szakaszokban, több mint tíz éves nagyságrendben, Szlovákia ebből a harci felszerelésből akár 500 darabot is beszerez.
A szerződésben részt vevő, a KonstruktaDefence által koordinált szlovák cégek „első vonalában” elsősorban állami tulajdonú cégek lesznek. a 20 éves életciklus volt a fő paraméter, amely az említett megvalósíthatósági tanulmány alapján a finn megoldást választotta.szor alacsonyabb, mint a cseh, amely első ránézésre technológiailag és működésileg is viszonylag igényes termékekre üt rá, és ez tárcaközi észrevételezési eljárásban is rámutatott.ettől eltérő teljesítménycsomagot áraztak, és a Szlovák Köztársaság honvédsége nagy valószínűséggel azt tapasztalja majd, hogy a Patria AMV járművek működési évei alatt a bérlet a ma bemutatott költségeket meghaladó összeget igényel.
Szóba került a CSM Industry cég, amely alvázgyártásban és karosszériaelemek hegesztésében vesz részt. Tomáš Maroš üzletember tulajdonában lévő cégről van szó, ahol korábban a média a Salman családból származó elítélt orosz üzletemberekhez fűződő kapcsolatokról írt. Az Aliter Technologies felelős az információs technológiáért, beleértve a kommunikációs eszközöket is. A páncéllemezek szállítására akkor "valószínűleg" a nagyszombati Vimpa cég (???). megvalósíthatósága, ami szintén kritikát váltott ki. A kábelkötegeket, az elektromechanikus egységeket vagy a vezérlőegységeket a Ray Service szállítja. VRM képzési szimulátorok, és 50%-os állami részesedéssel rendelkező lőszergyártó cég, a ZVS Holding. A szerződésben részt vevő szlovák cégek „második vonalában” ezután a fentiek alvállalkozói lesznek.
A szlovák ipar bevonása valóban átfogó lesz az egész járműben, és ennek nagyon örülök, mert úgy gondolom, hogy ez nemcsak a szlovák védelmi ipar sikertörténete lesz, hanem különösen hosszú" - mondta a miniszter. A védelem összefoglalta ezt a listát. Meg kell ismételni, hogy a cseh ajánlat nagyvonalúbb volt a szlovák védelmi ipar bevonása tekintetében, és a szerződésben részt vevő cégek listája hosszabb lenne, ha a Pandur II járműveket választanák.
Nem tettek fel kérdéseket a megvalósíthatósági tanulmány készítőiről, akiknek a neve továbbra sem került nyilvánosságra, és nem tudjuk, hogy valójában mennyiben értettek egyet a bírált tanulmány következtetéseivel, illetve, hogy a tanulmányt sokkal szűkebb szerzői kör dolgozta-e fel. hatvan névtelen szakértő felügyelete alatt. A járművek 20 éves életciklusa alatti fenntartási költségeiről pedig szó sem volt. A többi minisztérium véleményezési eljárásból eredő megoldatlan kifogásai ellenére a szlovák kormány döntött, Naď honvédelmi miniszter pedig további lépéseket irányoz elő a megállapodások aláírására.
A sajtótájékoztatón, az érintett szlovák cégek kinevezése után Naď minisztert arról kérdezték, hogy valójában mit tennének a finnekkel. Azt válaszolta, hogy fontos a részvételük, és az első 7-8 járművet Finnországban gyártják majd. A szlovák ipar várhatóan 40 százalékos részvétele mellett azonban kicsit úgy tűnik, hogy további hét tucat járművön a szlovák ipar végzi majd a munka nagy részét, de az ár 60 százalékát egy finn cég szedi
be.