Szlovák vadászgép beszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
A német verziókon nincs gépágyú, a HAD verziókon ott van. A hellfirenek ott az alternatívája Eu-n belülről a Trigat. Ha nem szálltak volna ki a britek, és összezár az EU népe, több legyártott darabnál életképesebb lehett volna.

Elbukott ez már ott, hogy egy forradalminak induló jó drága komplex rendszer, ami marha sok kompozitot tartalmazott, kis radarreflexióval/hőképpel volt mozgékony, és halk, nem volt kellő legyártott darabszáma. Tipikus EU-s balekolás: maga az alap ötlet jó, és a széthúzásban, nem kellő protekcionizmusban volt a veszte.

Tudom hogy akkor még nem volt Rafale. Várhattak volna Mirage-2000-re, vagy jó lehett volna az F-1 is ha multi role, ha nem, ha meg csapásmérés kellett volna mégis, akkor ott volt a lényegesen nagyobb és erősebb Tornado, ja abból is volt ADV verzió is ha mégis légi fölény kellett volna.

Amikor azokat az F-16 okat megvették, ne vadítsál meg amúgy kurvára nem az a képesség volt a block15 táján a 80' évek elején mint most a block 70 nél vagyunk...
Akarat kérdése lett volna hogy egy picit összezárjunk, már akkor is.

F-35 nél már vitáztunk, szerintem akarat kérdése hogy csinál e az EU egy ilyen 5 gen gépet vagy sem, nem képességbeli kérdés. Addig pedig ha kéne, simán ellenénk 5 gen nélkül míg elkészül a saját. Nincs olyan reális ráció, ahol ennek a hiánya lenne ránk nézve döntő, ugyan is jelenleg ha Orosz fenyegetést vízionálunk, oda elég a Rafi/EF most is hogy pariban legyen, a Szu-57 nem most fog elterjedni nagy számban, illetve e nélkül is döntő fölényben van Oroszország a nuki miatt. A másik oldalról meg ha az USA-val akadnánk össze a jövőben(még ha neked ez istenkáromlás, meg napi patásördög utálat) én sokkal inkább szeretném ha velük akár egy gen hátrányban lévő EF/Rafi de saját gyártású és EU fegyverzettel küldenék harcba a pilótáink, mint olyan next gen F-35 el, amire a hardware kulcs az Amraamra nem nálunk van, illetve az USA-ból "frissítik" a szoftvert.

If you know what i mean...

Az ASTER megint nem az azért drága, mert aranyból van, és a rendszer pedig amúgy egy igen jó paraméterekkel rendelkező potens eszköz. Ami bebaszott annak is, az ugyan az a szitu, mint a Tiger, EF/Rafi vonalnak, még az EU-ba is Patriotot adtak el sok helyre. Ha mi is bevédtük volna legalább a saját belső piacunkat, már nagyobb legyártott darabszám után bőven olcsóbb lehetne, akár versenyképes a világpiacra is. Az meg egyszerű csúsztatás hogy a Pac-3 al felteted meg, mert nem csak ABM Patriotot vettek az EU-s országok.

Semmi költői túlzás nincs abban, hogy az USA kurva keményen kiáll a saját hadiipara érdekeiért, beleáll bármibe, ha kell fenyeget országokat akik nem tőle vesznek olyat amit nem tud tiltani(Oroszt, Kínaiait), ami meg EU-s azt simán a gyártónak tiltja meg ha már egy apró részt is szállít bele. Az EU-s piacra meg gyönyörűen beszállítanak 100% amcsi terméket, miközben ahogy apuddal kitárgyaltuk, ők visszafelé SEMMI ilyet nem engednek, köteleznek arra hogy legyen vegyes vállalat, vagy szőröstül bőröstül megvesznek.
Hol itt a túlzás részemről?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Azért szerintem sem a Typhoon sem a Rafale nem egy európai sikertörténet főleg nem árban és eladott példányszámban. Erről leginkább maga Európa tehet leginkább. Most ne gyertek nekem a németeket megszálló amcsikkal, mert még a Tornádó is sikeresebb volt üzletileg szerintem mint a "nagy" eurofighter. Az Eu csak számszakilag nagyhatalom, a belső széthúzások és ellenségeskedések teszik leginkább gyengévé, nem az amcsi nyomás. Egyébként a V4nek már most több F-16osa van mint Gripen-je, pedig a szlovák üzlet mégcsak be lett lengetve! ;)
Közös üzemeltetésről ennyit. Szvsz a lengyelek előbb vesznek 2 század F-35öst mint a szlovákok Falcont! :D:D
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
Azért szerintem sem a Typhoon sem a Rafale nem egy európai sikertörténet főleg nem árban és eladott példányszámban. Erről leginkább maga Európa tehet leginkább. Most ne gyertek nekem a németeket megszálló amcsikkal, mert még a Tornádó is sikeresebb volt üzletileg szerintem mint a "nagy" eurofighter. Az Eu csak számszakilag nagyhatalom, a belső széthúzások és ellenségeskedések teszik leginkább gyengévé, nem az amcsi nyomás. Egyébként a V4nek már most több F-16osa van mint Gripen-je, pedig a szlovák üzlet mégcsak be lett lengetve! ;)
Közös üzemeltetésről ennyit. Szvsz a lengyelek előbb vesznek 2 század F-35öst mint a szlovákok Falcont! :D:D
Benne van ez is hogy széthúzás van, természetesen, ezt sosem vitattam, s nem is fogom. Attól függetlenül én úgy látom hogy erre az USA s sajnos a Britek is mindig is rájátszottak hogy ez lehetőleg így legyen. Nem örültem a Brexitnek, de egyre inkább azon a véleményen vagyok, hogy a kontinentális EU-nak jobb lehet a Brit szigetek nélkül, s itt az ideje hogy elkezdjük járni a saját utunkat, az angolszászok nélkül.
A Typhoon és a Rafale is amúgy abszolút rendben lévő konstrukciók műszakilag, a világpiacon nyilván hátrányban vannak a sok ezer db ban gyártott US 4 gen vadászokkal szemben, DE nem azért mert ne tudna annyit mint egy top F-16/18. Nincs miért szégyenkeznünk, csak azért hogy hagytuk magunkat megosztani.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
@zsolti
Szerintem nem azzal van a baj, hogy nem tudnak annyit mint az F teenager flotta, hanem hogy ezt kb 20 év lemaradással tudják! Gondolom olvastad mi van a szlovák beszerzés tervezetben. Van Aesa radaros Tájfun vagy Rafale? Lehetne, de csak a sz@rozás megy azzal is. Plusz a fegyverzet is ütős. Komolyan kéne valakinek összeszedni egy hasonló eu-s csomagot és megnézhetnénk mit tudnak ajánlani.
Egyébként mi bajod a britekkel! Ők az egyik legnagyobb jurófájter üzemeltetők! :D:D:D
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
@zsolti
Szerintem nem azzal van a baj, hogy nem tudnak annyit mint az F teenager flotta, hanem hogy ezt kb 20 év lemaradással tudják! Gondolom olvastad mi van a szlovák beszerzés tervezetben. Van Aesa radaros Tájfun vagy Rafale? Lehetne, de csak a sz@rozás megy azzal is. Plusz a fegyverzet is ütős. Komolyan kéne valakinek összeszedni egy hasonló eu-s csomagot és megnézhetnénk mit tudnak ajánlani.
Egyébként mi bajod a britekkel! Ők az egyik legnagyobb jurófájter üzemeltetők! :D:D:D
Az hogy már ott is sikerült elérni hogy legyen Rafi... Kiléptek a Tiger programból etc.
Mindig is külön utasok voltak sajnos az EU-n belül, én az USA trójai falovának tartottam őket. Leginkább tényleg abban voltak folyamatosan érdekeltek hogy lehetőleg a Németek és a Franciák ne találjanak egymásra. Az USA meg még ennél is tovább nézett mindig, ott meg az a kimondott fő cél, hogy az EU ne fonódhasson össze az Orosz nyersanyaggal. Angolszász tradíciók :S.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
...
Az ASTER megint nem az azért drága, mert aranyból van, és a rendszer pedig amúgy egy igen jó paraméterekkel rendelkező potens eszköz. Ami bebaszott annak is, az ugyan az a szitu, mint a Tiger, EF/Rafi vonalnak, még az EU-ba is Patriotot adtak el sok helyre. Ha mi is bevédtük volna legalább a saját belső piacunkat, már nagyobb legyártott darabszám után bőven olcsóbb lehetne, akár versenyképes a világpiacra is. Az meg egyszerű csúsztatás hogy a Pac-3 al felteted meg, mert nem csak ABM Patriotot vettek az EU-s országok.
...
Hol itt a túlzás részemről?

Ott hogy bődületes marhaságokkal illusztrálod a mondanivalódat.
:rolleyes:
1983-ban rendelt az NSzK 28db Patriot osztályt, míg a Hollandok 4db-ot.
1984-ben Japán rendelt 24 osztályt.
1990 és 1993 között (érthető okokból) a Szaúdiak 19db, a Kuvaitiak 5db-ot.

Ez eddig 140db Patriot osztály (60db az US ARMY-hoz került), az eddig összesen legyártott száz-kilencven-valahányból.

No és akkor az ASTER mikor is vált elérhetővé???
;)
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A kutya szerep innen datálódik kb. s a rossz vicc az egészben az az, hogy mindenünk meg lenne hozzá hogy NE így legyen a jövőben, csak az akaratunk, meg az elszántságunk nincs :(.
Lehet, az is kéne hozzá, hogy ne használhatatlan szemetet gyártson az EU, ótvar drágán.
Tiger helikopter,
NH-90,
egyelőre az A400 is elég fostömlőnek néz ki.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
Ott hogy bődületes marhaságokkal illusztrálod a mondanivalódat.
:rolleyes:
1983-ban rendelt az NSzK 28db Patriot osztályt, míg a Hollandok 4db-ot.
1984-ben Japán rendelt 24 osztályt.
1990 és 1993 között (érthető okokból) a Szaúdiak 19db, a Kuvaitiak 5db-ot.

Ez eddig 140db Patriot osztály (60db az US ARMY-hoz került), az eddig összesen legyártott száz-kilencven-valahányból.

No és akkor az ASTER mikor is vált elérhetővé???
;)
Nyilván utána, de azon ez nem változtat semmit, hogy a helyett hogy fejlesztenénk, az övéket vesszük, szétforgácsolva az Eu potenciálját. Ez sehogy nem lesz nekünk jó hosszú távon.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
Lehet, az is kéne hozzá, hogy ne használhatatlan szemetet gyártson az EU, ótvar drágán.
Tiger helikopter,
NH-90,
egyelőre az A400 is elég fostömlőnek néz ki.
Kis darabszámokra vezethető vissza a legtöbb probléma, amiből alulfinanszírozás lesz program szinten. A kis darabszám pedíg erőst azért van, mert nem viselkedünk protekcionista módon, ami öreg hiba egy ilyen stratégiai területen mint a ht.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Kis darabszámokra vezethető vissza a legtöbb probléma, amiből alulfinanszírozás lesz program szinten. A kis darabszám pedíg erőst azért van, mert nem viselkedünk protekcionista módon, ami öreg hiba egy ilyen stratégiai területen mint a ht.
És hová tudnál eladni jelentősen többet ezekből?
olyan alapvető és hajmeresztő hibákat ad mindegyik, amin a (potenciálisan eladható) másfél- / kétszeres mennyiség sem segített volna. A nagyobb darabszám nem tudja felülbírálni a fizika jelenleg ismert törvényszerűségeit.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
És hová tudnál eladni jelentősen többet ezekből?
olyan alapvető és hajmeresztő hibákat ad mindegyik, amin a (potenciálisan eladható) másfél- / kétszeres mennyiség sem segített volna. A nagyobb darabszám nem tudja felülbírálni a fizika jelenleg ismert törvényszerűségeit.
Mi a javíthatatlan tervezési alaphibája bármelyiknek ezek közül?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Mi a javíthatatlan tervezési alaphibája bármelyiknek ezek közül?
szó sem volt javíthatatlanról, csak minél később jön elő egy hiba annál költségesebb az orvoslás...
Van ugye az A400 az erre-arra forgó légcsavarral, meg reduktormizériával.
A német tiger meg egy szerelőnyílásfedél miatt perecelt le, ugye?
Azon a polgári super pumán se sokat segített, hogy sok van belőle, amelyik csak úgy eldobta az egész forgószárnyat...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
szó sem volt javíthatatlanról, csak minél később jön elő egy hiba annál költségesebb az orvoslás...
Van ugye az A400 az erre-arra forgó légcsavarral, meg reduktormizériával.
A német tiger meg egy szerelőnyílásfedél miatt perecelt le, ugye?
Azon a polgári super pumán se sokat segített, hogy sok van belőle, amelyik csak úgy eldobta az egész forgószárnyat...
Horror sztorik vannak, nagy blamázs esetek is, tisztában vagyok vele. Karbantartási hiányosságok, alkatrészhiány - kényszerű kannibalizáció a finanszírozási hiány miatt a legnagyobb problémája mindegyik típusnak. Drága? Drága fenntartani? Az. Viszont ha szeretnénk hogy komolyan vegyenek, akkor muszáj lesz elkezdeni fejleszteni, gyártani és sajátot vásárolni ht ből az EU nak! Akkor is ha drágább, esetleg még nem is tud annyit. Ez nem pálya, hogy az amikat tartjuk versenyelőnyben folyamatosan a megrendeléseinkkel, és ők fejlesztenek, gyártanak nagy darabszámot s lesznek pont ezért utána a világpiacokon is előnyben, még szarabb helyzetbe hozva a még megmaradt EU ht cégeket, konkrét projecteket. Ha az oroszok, kínaiak, de még a japánok, törökökök, irániak is tudnak futtatni saját programokat, komolyabbakat is, ami fix hogy drágább és nem lesz a végén a csúcs, csak szimplán ELÉG, talán itt lenne az ideje hogy mi is úgy viselkedjünk mint egy egységes térség, amelynek vannak geopolitikai érdekei, s akit jó komolyan venni. Ennek az az egy útja van, amit leírtam. Ha ez nem megy, szerintem keresztet is lehet vetni az EU ra, de kb. most rögtön, akkor hagyjuk magunkat szétforgácsolni, marad az hogy kis államok mindenki vegyen azt ami a legköltséghatékonyabb. Akkor viszont a helyzet az, én most már látva az Usa árképzését, orosz vagy kínai technikát vennék, nem csak szárazföldi, de atgm, légvédelmi, heli és reptechnika vonalon. Az 50 millás huey, meg a150 millás 4 gen f16 nál van életképesebb ajánlat a világpiacon, ha már leszarjuk hogy sajátot vegyünk, s csak a költséghatékonyság számít.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 130
113
Drága? Drága fenntartani? Az. Viszont ha szeretnénk hogy komolyan vegyenek, akkor muszáj lesz elkezdeni fejleszteni, gyártani és sajátot vásárolni ht ből az EU nak! Akkor is ha drágább, esetleg még nem is tud annyit. Ez nem pálya, hogy az amikat tartjuk versenyelőnyben folyamatosan a megrendeléseinkkel, és ők fejlesztenek, gyártanak nagy darabszámot s lesznek pont ezért utána a világpiacokon is előnyben, még szarabb helyzetbe hozva a még megmaradt EU ht cégeket, konkrét projecteket. Ha az oroszok, kínaiak, de még a japánok, törökökök, irániak is tudnak futtatni saját programokat, komolyabbakat is, ami fix hogy drágább és nem lesz a végén a csúcs, csak szimplán ELÉG, talán itt lenne az ideje hogy mi is úgy viselkedjünk mint egy egységes térség, amelynek vannak geopolitikai érdekei, s akit jó komolyan venni. Ennek az az egy útja van, amit leírtam. Ha ez nem megy, szerintem keresztet is lehet vetni az EU ra, de kb. most rögtön, akkor hagyjuk magunkat szétforgácsolni, marad az hogy kis államok mindenki vegyen azt ami a legköltséghatékonyabb.


Ez mind szép és igazad is van. De ebbe a képletbe hogy férnek bele a nemzetállamok, a maguk kisebb-nagyobb "nemzetieskedéseivel", egymás közötti valós, vagy épp mondvacsinált érdekellentéteikkel, saját "nemzeti büszkeségeikkel"? Mert a kettő üti egymást... De Európai Egyesült Államokat meg nem akarunk. Mondjuk ez utóbbi, a jelenlegi nyugati kvázi össznépi agyamentséget látva már csak a bevándorláshoz való hozzáállásban, annyira nem is baj jelenleg, csak hát anélkül meg nem nagyon lehetne összehozni a dolgot szerintem.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ha az oroszok, kínaiak, de még a japánok, törökökök, irániak is tudnak futtatni saját programokat, komolyabbakat is, ami fix hogy drágább és nem lesz a végén a csúcs, csak szimplán ELÉG
Tisztelettel, de egy orosz, de még talán egy iráni eszköz sem esik szét magától a levegőben. Itt nem az a fő gond, hogy drága, hanem az, hogy utólag jövünk rá, hogy sarkalatos pontok is el vannak rontva a tervezésben. Egyszerűen nem kellett volna olyan dolgokba belefogni, amikhez buta az airbus, vagy a többi nagy név.
Mondom, attól, hogy még több dézsa pénz megy bele, nem fognak egymáshoz jobban kapaszkodni a kristályok a fogaskerekekben.
Ráadásul az oroszok nélkül mi így euként nem sokat érünk. Ha nem a kakaskodás menne velük, akkor rögtön lenne a közösségnek egy rakás piacképes, jó terméke (kornet, Ka-52 mittudomén.), ami helyett ma csak az izzadságszag van meg az olyan fegyverek ami a saját katonát öli.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
Ez mind szép és igazad is van. De ebbe a képletbe hogy férnek bele a nemzetállamok, a maguk kisebb-nagyobb "nemzetieskedéseivel", egymás közötti valós, vagy épp mondvacsinált érdekellentéteikkel, saját "nemzeti büszkeségeikkel"? Mert a kettő üti egymást... De Európai Egyesült Államokat meg nem akarunk. Mondjuk ez utóbbi, a jelenlegi nyugati kvázi össznépi agyamentséget látva már csak a bevándorláshoz való hozzáállásban, annyira nem is baj jelenleg, csak hát anélkül meg nem nagyon lehetne összehozni a dolgot szerintem.
Wolfram, nyilván sehogy, egyszerre a kettő nem megy!
Az Európai Egyesült Államokkal nekem a kezdetek kezdetén semmi bajom nem lett volna, csak ésszel kellett volna csinálni! Ezt is leírtam számtalanszor, ha összeállunk egységes EU-ba, ott kellett volna kezdeni, mert ez a minimum, hogy saját HT-hoz ragaszkodunk. Ez nem egy légből kapott valami, ez az ALAP. Saját gazdasági közösség van, belső piac van, olyan erő ami képviseli az érdekeinket, ami segít súlyt adni a szavunknak, nincs. Ellenben bár a SZU szétesett, és szerencsére visszahúzódott, az USA itt felejtette magát nem kevés helyen katonai bázisokkal. Őket is ünnepélyesen azonnal fel kellett volna kérni, hogy legyenek szívesek távozni. Szövetség az lehet továbbra is, de egyenlő alapokról építkezve, egyenlő félként. Ami most van, az nem az, minden szinten mi vagyunk kiszolgáltatva nekik.
Innen lehetett volna beszélni tovább bármiféle EEÁ-ról. Ebből annyi lett aztán, hogy ránk szólnak Brüsszelből hogy egyenes legyen az uborka, márványra tojják a tyúkjaink a tojást, és engedjünk be mindenféle kannibált ellenőrzés nélkül, meg vegyünk át tőlük. Ez mondjuk nekem nem jön így be! Akkor viszont máris ott vagyunk, hogy az EU mag még a saját érdekeit sem tudja hatékonyan képviselni a világban, akkor MI mit várhatunk tőlük?!
Ha ez nagyon mostanában nem változik pozitív irányban, akkor tényleg szerintem felejtős az egész EU project, nem az EEÁ, hanem úgy ahogy van ez az egész félkarú gnóm behemót bürokrácia által gúsba kötött brüsszeli szörnyszülött.

Onnantól viszont akkor jön az amit mondtam, hogy nemzetállamok, és mindenki saját jól felfogott érdekében vesz a világpiacról BÁRMIT ami költséghatékony, csak akkor meg ne ugasson senki ha pl. a minyó kategóriában Orosz heli lesz felújítva, vagy akár újból is olyat veszünk, mikor fél-harmad árból kijön mint egy UH-1, és még több katonát is szállít.

Erről kb. ennyi a véleményem, nyilván nem kell vele egyet érteni senkinek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 625
113
Tisztelettel, de egy orosz, de még talán egy iráni eszköz sem esik szét magától a levegőben. Itt nem az a fő gond, hogy drága, hanem az, hogy utólag jövünk rá, hogy sarkalatos pontok is el vannak rontva a tervezésben. Egyszerűen nem kellett volna olyan dolgokba belefogni, amikhez buta az airbus, vagy a többi nagy név.
Mondom, attól, hogy még több dézsa pénz megy bele, nem fognak egymáshoz jobban kapaszkodni a kristályok a fogaskerekekben.
Ráadásul az oroszok nélkül mi így euként nem sokat érünk. Ha nem a kakaskodás menne velük, akkor rögtön lenne a közösségnek egy rakás piacképes, jó terméke (kornet, Ka-52 mittudomén.), ami helyett ma csak az izzadságszag van meg az olyan fegyverek ami a saját katonát öli.
Van igazad abban amit írsz, de szerintem ha csak tisztán az EU-t nézzük, akkor is az a helyzet hogy fejlesztés nélkül nem fog menni semmit. Mi az hogy nem kell nekiállni olyannak amihez buták vagyunk? Pontosan hogy kurvára neki kell állni! Be kell hozni a lemaradást, kutatni-fejleszteni-gyártani és kiértékelni kell a tapasztalatokat! Csak egy út van, előre. A pénz az ilyen projectekbe mindenhol dézsa szám megy bele! Ami hiba valóban, és ezt teljes joggal emlegetitek fel amúgy, hogy széthúzás van, szétforgácsoljuk az EU-s erőforrásokat.
Arra meg hogy olyan fegyvereket gyárt az EU ami a saját katonákat öli, annyi a válasz, hogy akkor is kutatni fejleszteni gyártani kell, csak nem sorozatban addig amíg nem megbízható a termék. Az EU-ban minden van, ami kell a sikerhez, csak akarat s ezért pénz nincs. Ha akarnák lenne az is...