Szlovák vadászgép beszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
A Manguszta mikori dizájn?
Nem megoldható minimális kiegészítéssel az hogy felkerüljenek rá önvédelmi eszközök?

A mondanivalóm lényege egyébként az volt hogy hiba volt EU-n belül párhuzamosan több harcirepülőt, meg helikoptert gyártani/fejleszteni.
Az Olaszoknak volt komoly tapasztalatuk a Mangustával, ott lett volna a helyük egy optimális esetben a következő EU-s harci heli fejlesztésnél, akár úgy hogy beszállnak a Tigerbe, akár úgy hogy a Tiger helyett közösen csinálnak valamit a Mangusta vonalán, vagy akár azt dobva teljesen új valamit ami nem a Tiger, csak a korábbi mangustás tapasztalatokat felhasználva.
írtam pár szót a Mangusta topicba.
 
S

speziale

Guest
Néha lehet, csak az utóbbi időben Európában rögtön lehet négy példát hozni (A400M, Tiger, Typhoon, NH90 és ez csak a jéghegy csúcsa).
És ha úgy nézzük, hogy 14,5 milliárd egy használhatatlan fostömlőért kevés-e?
Ezt a Tiger vonalat még akkor el kellett volna engedni, mikor nem volt ekkora arcvesztés. Ráadásul szerintem a digók nem pumpáltak bele ennyit, és egy használható gépet raktak össze (lehet, hogy nem műanyag meg nem csillan olyan szépen a napfény a plexin, de az használható). Európai harci helikopternek tökéletes lett volna az is... Amúgy is minek két féle? o_O
A lengyelek meg olyasmit akarnak venni, ami, ha véletlenül beüt a szar, akkor nagy valószínűséggel működni is fog...
Vannak olyan dolgok, amikből érdemes támogatni az európait (Patria, ascod, C295, Gripen, stb. ezek megérték a beléjük feccölt pénzt), de a Tiger, meg az A400, meg az NH90, ezek pont veszett ügyek, amiktől menekülni kéne inkább.
Egyszerűen túl sok erőforrást öltek bele felesleges projektekbe. Buták hozzá, és erre nem az a megoldás, hogy akkor erőltessük tovább...


zárójel: egyébként nekem is úgy tűnik hogy most feleslegesen túlköltekeztetik a tót kormányt. Meg olyasmit vetetnek meg velük, amire annyira nincs szükségük. Az olajos arabokat szokták ennyire lehúzni pénzzel ennyire kis mennyiségű gépért.



Hát az pont 105 fokot vesz le abból a tartományból, ahol a bűnhődés legkisebb esélye nélkül is szabadon garázdálkodhat egy esetleges támadó. A környéken nem sokaknak van lehetősége arra, hogy körbemenjenek rajta és hátulról bombázzák le, vagy ilyesmi. Persze a zusaf legyakná, mint a szart, de hát az nem oszt, nem szoroz.
Feltételezem minimál költségvetésből tartják fenn a tótok ridegtartással a „képességet”, szóval olcsón van megfelelő „fenyegetés” egy esetleges támadó irányába.


Szerintem nagyon egyoldalúan ítéled meg az európai fejlesztéseket. Nézzünk már rá a "zsír új" USA fejlesztési programokra...azokkal is ugyanaz a probléma mint Európában...sokszoros költség túllépés, mennyiség csökkentés, megbízhatósági problémák. Soroljam: Zumwalt, Sea Wolf, LCS, RAH-66, F22, F35...miközben folyamatosan fikázzuk az EF-t azért azt közben elfelejtjük, hogy az F22-őn nincs sisakdisplay, nincs olyan adatátviteli rendszere amivel a többi géppel tudna kommunikálni...ja meg hogy pár éve komoly repülési titalom volt rájuk, mert az f22 pilóták elájultak repülés közben...miközben a Rafale és EF Líbia fölött 95%-os hadrafoghatósággal bombáztak....
Viszont akkor nézzünk már kicsit körül Európa táján: IRIS-t, METEOR, vagy ott van az Aster család, amivel az európai légvédelmi fregattok lettek az első aktív radaros rakétás egységek..
az nh90 vagy a400-as sikerét meg nem az üzemeltetésük első pár éve alapján kellene megítélni...mert ez alapján az f14/f15/f16 vonalat is kb. kukának kellene tartanod...
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem nagyon egyoldalúan ítéled meg az európai fejlesztéseket. Nézzünk már rá a "zsír új" USA fejlesztési programokra...azokkal is ugyanaz a probléma mint Európában...sokszoros költség túllépés, mennyiség csökkentés, megbízhatósági problémák. Soroljam: Zumwalt, Sea Wolf, LCS, RAH-66, F22, F35...miközben folyamatosan fikázzuk az EF-t azért azt közben elfelejtjük, hogy az F22-őn nincs sisakdisplay, nincs olyan adatátviteli rendszere amivel a többi géppel tudna kommunikálni...ja meg hogy pár éve komoly repülési titalom volt rájuk, mert az f22 pilóták elájultak repülés közben...miközben a Rafale és EF Líbia fölött 95%-os hadrafoghatósággal bombáztak....
Viszont akkor nézzünk már kicsit körül Európa táján: IRIS-t, METEOR, vagy ott van az Aster család, amivel az európai légvédelmi fregattok lettek az első aktív radaros rakétás egységek..
az nh90 vagy a400-as sikerét meg nem az üzemeltetésük első pár éve alapján kellene megítélni...mert ez alapján az f14/f15/f16 vonalat is kb. kukának kellene tartanod...
Keverni tetszik a szezont a fazonnal...
  1. A Navy futtat igen balfasz dolgokat, a többi haderőnem egész jól tolja, kivéve a USMC és F-35B. Azért szívlapát járna.
  2. Az RAH-66-ot az UCAV-k miatt kaszálták el, a gyártósor már majdnem kész volt és akkor lőtték el. Nem megbízhatósági gondok voltak. Kifejlesztették és végül nem állították hadrendbe, ahogy anno a Mauler-t.
  3. Az F-22-nél milyen megbízhatósági gondra gondolsz?
  4. Az F-35 még WIP...
  5. Az F-22-őn forráshiány miatt nincs display. Nem azért, mert nem tudják megcsinálni. Az F-15E-n is lehetett volna 2013 előtt, de nem adtak rá pénzt. Az F-22-nek egész egyszerűen nemigen van rá szüksége jelenleg... Az meg nem az F-22 hibája, hogy a többi 4+ és 4++ gép lassan neven éves data linket használ, ami kb. úgy viszonyult a korszerűkhöz, mint a betárcsázós modem a 100 Mbit-es neteléréshez...
  6. OBOGS probléma más géppel is fordult elő, ez nem csak F-22 típushiba, a technológia az, ami kiforratlan még egy kicsit. (Goshawk és SH-n is volt hiba emlékeim szerint.)
  7. A 95%-os megbízhatóság kijelentés értelmezhetetlen. Mi a frászt jelent?
  8. Nincs olyan típus, ami nem állt tilalom alatt karrierje során. Az EF-nél is volt és Rafinál is.
  9. Az IRIS-T semmi nem tud, amit az AIM-9X ne tudna vagy a Block II meg főleg.
  10. Az ARHs megjegyzésed is fals, mert aktív radaros SAM van az SM családban is. Egyébként meg az aktívv radar önmagában nem minőség mérő...

    RIM-66M-5 SM-2MR Block IIIB 1998 Kettős aktív radar / infravörös képalkotó érzékelős önirányítás a végfázisban, csak a VLS indítós AEGIS hajók számára.

    RIM-174 SM-6 Block I 2013 Az SM-2ER Block IVA alapján készült változat, az orrában az AIM-120C egy nagyobb átmérőjű (340mm-es) antennájával,

    RIM-161B SM-3 Block IA 2014 Új harci fej, új, 2 frekvenciás érzékelővel és manőverező hajtóművekkel

    Ja, horizont alá tüzelés képességével. Szóval hován a nagy hozsánna...? BTW a NASAMS az Aster koncepcióját 2000-es évek táján már tudta. Olvasgatni kéne az összefoglalót...
igazából katyvasz az egész kommented.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 331
113
Amúgy itt a kiváló alakalom, hogy lehessen hasonlítani a Gripen és Falcon ár/érték vonzatát. A magyar/cseh számok és a konstrukció ismertek, végre egy ugyanolyan darabszámú ajánlat. Át kell nézni és lefejteni a fegyvercsomagot és a képességek arányában végre mérlegre lehet(ne) tenni a két gépet. Mindenféle félrebeszélés és mindenféle USAF számok nélkül....visszatekintve a nagy műre persze. Korrektül.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
mert a 105 fokos tűzív az 105 fokos...

Tűzív mit jelent, horizontálisan mekkora szögben képes rakétát indítani?

Békés együttélés, egymás tiszteletben tartása, kölcsönös kisebbségi jogok biztosítása kell hogy legyen a cél, nem az hogy megint leöljük egymást.

Minek akarsz te bárkit is leölni? Amúgy elfogadom, hogy te ilyen lilaködös világban élsz, de sajnos a valóság másmilyen.

Az lenne a kulcs a boldoguláshoz, hogy most már tényleg nem hagyjuk hogy a zavar keltésében érdekelt erők megosszanak/egymásnak ugrasszanak.

Az ilyen kormányellenes kiszólás nem számít belpolnak?

Aki 6-8 gépet pl. Gripent nem tud venni az 14-sem fog. Szép mézesmadzag, én is megvenném, de ebből ebben a formában nem lesz semmi...

Tudnak ők 6-8 Gripent venni ha akarnak. Anyagilag simán elképzelhető az F-16 üzlet is. Nyilván sokat számít ott is az az összeg, de azért kibírják, ha eljött az ideje a valós fejlesztésnek.

Nem vagyok benne biztos amúgy hogy nem veszik meg, tényleg lehet engem bármilyen elfogultsággal megvádolni, de szerintem ha komolyabban megbirizgálták őket, meg KELL hogy vegyék ha nyugtot akarnak. Ha így van, nincs más megoldás, meg kell venni akkor is, ha 2x annyiba fáj majd a meztelen F-16 darabja mint egy Cseh/Magyar kategóriás Gripen.

Ilyen szintű nyugati nyomás biztosan nincs. Szlovákia elég jól elmenedzseli magát a világpolitikában, nem is lehetne rá ilyen nyomást gyakorolni.

Mire jó ,hogy állandóan beszólogatsz????

Van igazság abban, hogy Molni stílusát kritizálod, de nem fogsz vele menni semmire se :) Fogd fel pozitívan! Ha ő megjegyzéseit megtanulod elviselni, akkor már mindent kibírsz! :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Keverni tetszik a szezont a fazonnal...
  1. A Navy futtat igen balfasz dolgokat, a többi haderőnem egész jól tolja, kivéve a USMC és F-35B. Azért szívlapát járna.
  2. Az RAH-66-ot az UCAV-k miatt kaszálták el, a gyártósor már majdnem kész volt és akkor lőtték el. Nem megbízhatósági gondok voltak. Kifejlesztették és végül nem állították hadrendbe, ahogy anno a Mauler-t.
  3. Az F-22-nél milyen megbízhatósági gondra gondolsz?
  4. Az F-35 még WIP...
  5. Az F-22-őn forráshiány miatt nincs display. Nem azért, mert nem tudják megcsinálni. Az F-15E-n is lehetett volna 2013 előtt, de nem adtak rá pénzt. Az F-22-nek egész egyszerűen nemigen van rá szüksége jelenleg... Az meg nem az F-22 hibája, hogy a többi 4+ és 4++ gép lassan neven éves data linket használ, ami kb. úgy viszonyult a korszerűkhöz, mint a betárcsázós modem a 100 Mbit-es neteléréshez...
  6. OBOGS probléma más géppel is fordult elő, ez nem csak F-22 típushiba, a technológia az, ami kiforratlan még egy kicsit. (Goshawk és SH-n is volt hiba emlékeim szerint.)
  7. A 95%-os megbízhatóság kijelentés értelmezhetetlen. Mi a frászt jelent?
  8. Nincs olyan típus, ami nem állt tilalom alatt karrierje során. Az EF-nél is volt és Rafinál is.
  9. Az IRIS-T semmi nem tud, amit az AIM-9X ne tudna vagy a Block II meg főleg.
  10. Az ARHs megjegyzésed is fals, mert aktív radaros SAM van az SM családban is. Egyébként meg az aktívv radar önmagában nem minőség mérő...

    RIM-66M-5 SM-2MR Block IIIB 1998 Kettős aktív radar / infravörös képalkotó érzékelős önirányítás a végfázisban, csak a VLS indítós AEGIS hajók számára.

    RIM-174 SM-6 Block I 2013 Az SM-2ER Block IVA alapján készült változat, az orrában az AIM-120C egy nagyobb átmérőjű (340mm-es) antennájával,

    RIM-161B SM-3 Block IA 2014 Új harci fej, új, 2 frekvenciás érzékelővel és manőverező hajtóművekkel

    Ja, horizont alá tüzelés képességével. Szóval hován a nagy hozsánna...? BTW a NASAMS az Aster koncepcióját 2000-es évek táján már tudta. Olvasgatni kéne az összefoglalót...
igazából katyvasz az egész kommented.
Tényleg,a haditengerészeti SM SAM sorozatot miértnem csinálják meg szárazfőldi mobil változatba?Olan szerteágazó a család,hogy a Buk féle csapatlégvédelmi változattol a V300 nagy hattávú SAM és az antiballistikus változat is kijönne egy moduláris rakétacsaládban.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Tényleg,a haditengerészeti SM SAM sorozatot miértnem csinálják meg szárazfőldi mobil változatba?Olan szerteágazó a család,hogy a Buk féle csapatlégvédelmi változattol a V300 nagy hattávú SAM és az antiballistikus változat is kijönne egy moduláris rakétacsaládban.

Deveselu?
;)
 
M

molnibalage

Guest
Tényleg,a haditengerészeti SM SAM sorozatot miértnem csinálják meg szárazfőldi mobil változatba?Olan szerteágazó a család,hogy a Buk féle csapatlégvédelmi változattol a V300 nagy hattávú SAM és az antiballistikus változat is kijönne egy moduláris rakétacsaládban.
Nézd meg a használt radarok méretét az Tico-n és AEGIS-en meg azt, hogy minden célcsatorna egy CW sugárzó.

Az Sz-300VM áll hozzá legközelebb, mert ott a Grll Pan radar + CW sugárzók vannak. Hát istenesen drága lett úgy, hogy szó nincs 360 fokos tűzívről, mert akkor 3 Grill Pan kéne és akkor is csak 3x105 fok lenne.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nézd meg a használt radarok méretét az Tico-n és AEGIS-en meg azt, hogy minden célcsatorna egy CW sugárzó.

Az Sz-300VM áll hozzá legközelebb, mert ott a Grll Pan radar + CW sugárzók vannak. Hát istenesen drága lett úgy, hogy szó nincs 360 fokos tűzívről, mert akkor 3 Grill Pan kéne és akkor is csak 3x105 fok lenne.
Hm.Újrakéne olvasnom a szösszeneted légrakos részét,mert nem én vagyok az egri káptalan.És rádioelektronikai téren egyébbként is hamar elveszittem a fonalat.De nekem a Buk a RIM-Standard egyfajta orosz adaptácijának tűnik.És a Standart régebbi eredetű.mint a működő AEGIS rendszer.És ha jol emlékszem,a Standardnak már van aktiv radaros változata is.Elvileg egy jobb léggömbradar segitségévl meg lehetne csinálni a horizontalá lövést szárazföldön is,vagy örjáratozó vadászok segitségével.
 
S

speziale

Guest
Keverni tetszik a szezont a fazonnal...
  1. A Navy futtat igen balfasz dolgokat, a többi haderőnem egész jól tolja, kivéve a USMC és F-35B. Azért szívlapát járna.
  2. Az RAH-66-ot az UCAV-k miatt kaszálták el, a gyártósor már majdnem kész volt és akkor lőtték el. Nem megbízhatósági gondok voltak. Kifejlesztették és végül nem állították hadrendbe, ahogy anno a Mauler-t.
  3. Az F-22-nél milyen megbízhatósági gondra gondolsz?
  4. Az F-35 még WIP...
  5. Az F-22-őn forráshiány miatt nincs display. Nem azért, mert nem tudják megcsinálni. Az F-15E-n is lehetett volna 2013 előtt, de nem adtak rá pénzt. Az F-22-nek egész egyszerűen nemigen van rá szüksége jelenleg... Az meg nem az F-22 hibája, hogy a többi 4+ és 4++ gép lassan neven éves data linket használ, ami kb. úgy viszonyult a korszerűkhöz, mint a betárcsázós modem a 100 Mbit-es neteléréshez...
  6. OBOGS probléma más géppel is fordult elő, ez nem csak F-22 típushiba, a technológia az, ami kiforratlan még egy kicsit. (Goshawk és SH-n is volt hiba emlékeim szerint.)
  7. A 95%-os megbízhatóság kijelentés értelmezhetetlen. Mi a frászt jelent?
  8. Nincs olyan típus, ami nem állt tilalom alatt karrierje során. Az EF-nél is volt és Rafinál is.
  9. Az IRIS-T semmi nem tud, amit az AIM-9X ne tudna vagy a Block II meg főleg.
  10. Az ARHs megjegyzésed is fals, mert aktív radaros SAM van az SM családban is. Egyébként meg az aktívv radar önmagában nem minőség mérő...

    RIM-66M-5 SM-2MR Block IIIB 1998 Kettős aktív radar / infravörös képalkotó érzékelős önirányítás a végfázisban, csak a VLS indítós AEGIS hajók számára.

    RIM-174 SM-6 Block I 2013 Az SM-2ER Block IVA alapján készült változat, az orrában az AIM-120C egy nagyobb átmérőjű (340mm-es) antennájával,

    RIM-161B SM-3 Block IA 2014 Új harci fej, új, 2 frekvenciás érzékelővel és manőverező hajtóművekkel

    Ja, horizont alá tüzelés képességével. Szóval hován a nagy hozsánna...? BTW a NASAMS az Aster koncepcióját 2000-es évek táján már tudta. Olvasgatni kéne az összefoglalót...
igazából katyvasz az egész kommented.


Molni,

értő olvasás, értő olvasás....

Én a következőt állítottam: a hidegháború előtt nemsokkal vagy azután indult zsírúj* fejlesztési programok közül nagyon sok küzd az európai fejlesztésekhez hasonló problémákkal...jelentős határidő csúszás, költségtúllépés, darabszám csökkentés, ilyen-olyan műszaki gondok a szolgálatba állítást követő időszakban

*: itt most kifejezetten a 0-ról indult fejlesztésekről beszélek, nem pedig azokról amik valamilyen korábbi eszköz továbbfejlesztérésől szólnak, mert az F16 vagy Tornadó MLU programokat azért az európai országok is viszonylag sikeresen lehozták...

És a fenti dolgok nemcsak a Zumwalt/LCS/Sea Wolf-ra voltak jellemzőek - bár kétségtelen, hogy ezek a legnagyobb állítorvosi lovak...
az f22/f35 esetében is ugyenez a helyzet...mennyit cikkeztek a sajtóban az F35 költség elszállásáról, meg arról, hogy milyen hibák jönnek elő a gépeknél...azok a dolgok, amikről mondjuk a német sajtó cikkezett az NH90-es kapcsán semmivel sem voltak komolyabb vagy nehezebben orvosolható problémák...
de nézd meg mi van pl.: KC-X tenderrel...na az is egy igazi "sikertörténet"....
és az USA hadserege kapcsán megint ne menjünk bele, hogy hányszor hányféle koncepció született az M2/M3 vagy éppen az Abrams leváltására...az MRAP--okon kívül a hadsereg gyakorlatilag nem is kapott "teljesen új fejlesztésű" cuccot, csak a meglévő platformokat reszelgették...

az iris-t-ről meg nem állítottam, hogy "különleges" képességei lennének, csupán azt, hogy a rendszeresítő országok száma és legyártott mennyiség, illetve a rakéta képességei alapján az pl.: egy sikeres európai programnak tekinthető....mint ahogy véleményem szerint a Meteor is...

Az Aster kapcsán:
- lehet, hogy koncepciójában hasonló a Nasams, de az aster egy jóval nagyobb teljesítményű rendszer
- a mostani fegyvereknél nem igazán egyszerű megmondani, hogy akkor mikortól is van valami szolgálatban, de megjegyezném, hogy az Asterre 1997-ben érkezett az első előszéria megrendelés...
- a nagy művedben pont te írtad, hogy az aster rakétás európai rombolók voltak az elsők amik aktív radaros rakétákkal üzemeltek...az előtte lévő 50 évben hányszor fordult elő az, hogy európai hajókon fejlettebb fegyverek lettek volna szolgálatban, mint az USA hajókon?
- a rendszeresítő országok száma alapján, illetve hogy milyen képességeket ad szerintem ezt is lehet egy sikeres programnak tekinteni
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 331
113
Tudnak ők 6-8 Gripent venni ha akarnak. Anyagilag simán elképzelhető az F-16 üzlet is. Nyilván sokat számít ott is az az összeg, de azért kibírják, ha eljött az ideje a valós fejlesztésnek.
...
Ilyen szintű nyugati nyomás biztosan nincs. Szlovákia elég jól elmenedzseli magát a világpolitikában, nem is lehetne rá ilyen nyomást gyakorolni....

Nem, nem tudnak...
Évekig taknyolt Spartan beszerzés, majd Blackhawkok...előtte szintén kormány airbusok...-nincs pénz, nyugi...

Nincs nyugati nyomás?...én itt élek, olyat mondj amit elhiszek.

Ha lesz valami épkézláb hitelkonstrukció, ellentételezés vagy nagyon kedvező részletfizetés akkor talán...kb. 10% esély...

Szlovákia a világpolitikában?...inkább nem írok semmit, jelentéktelenek...(megjegyzem, egy orosz diplomatát sem mertek kiutasítani, egyetlenként az eu-ban- mindenhonnan fogják a tök.ket)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Molni,

értő olvasás, értő olvasás....

Én a következőt állítottam: a hidegháború előtt nemsokkal vagy azután indult zsírúj* fejlesztési programok közül nagyon sok küzd az európai fejlesztésekhez hasonló problémákkal...jelentős határidő csúszás, költségtúllépés, darabszám csökkentés, ilyen-olyan műszaki gondok a szolgálatba állítást követő időszakban

*: itt most kifejezetten a 0-ról indult fejlesztésekről beszélek, nem pedig azokról amik valamilyen korábbi eszköz továbbfejlesztérésől szólnak, mert az F16 vagy Tornadó MLU programokat azért az európai országok is viszonylag sikeresen lehozták...

És a fenti dolgok nemcsak a Zumwalt/LCS/Sea Wolf-ra voltak jellemzőek - bár kétségtelen, hogy ezek a legnagyobb állítorvosi lovak...
az f22/f35 esetében is ugyenez a helyzet...mennyit cikkeztek a sajtóban az F35 költség elszállásáról, meg arról, hogy milyen hibák jönnek elő a gépeknél...azok a dolgok, amikről mondjuk a német sajtó cikkezett az NH90-es kapcsán semmivel sem voltak komolyabb vagy nehezebben orvosolható problémák...
de nézd meg mi van pl.: KC-X tenderrel...na az is egy igazi "sikertörténet"....
és az USA hadserege kapcsán megint ne menjünk bele, hogy hányszor hányféle koncepció született az M2/M3 vagy éppen az Abrams leváltására...az MRAP--okon kívül a hadsereg gyakorlatilag nem is kapott "teljesen új fejlesztésű" cuccot, csak a meglévő platformokat reszelgették...

az iris-t-ről meg nem állítottam, hogy "különleges" képességei lennének, csupán azt, hogy a rendszeresítő országok száma és legyártott mennyiség, illetve a rakéta képességei alapján az pl.: egy sikeres európai programnak tekinthető....mint ahogy véleményem szerint a Meteor is...

Az Aster kapcsán:
- lehet, hogy koncepciójában hasonló a Nasams, de az aster egy jóval nagyobb teljesítményű rendszer
- a mostani fegyvereknél nem igazán egyszerű megmondani, hogy akkor mikortól is van valami szolgálatban, de megjegyezném, hogy az Asterre 1997-ben érkezett az első előszéria megrendelés...
- a nagy művedben pont te írtad, hogy az aster rakétás európai rombolók voltak az elsők amik aktív radaros rakétákkal üzemeltek...az előtte lévő 50 évben hányszor fordult elő az, hogy európai hajókon fejlettebb fegyverek lettek volna szolgálatban, mint az USA hajókon?
- a rendszeresítő országok száma alapján, illetve hogy milyen képességeket ad szerintem ezt is lehet egy sikeres programnak tekinteni
Azthiszem közös nevezőre juthatunk azzal,hogy a hh vége óta az egész nyugati világban érezhető egyfajta "balfaszkodás",mert nincs az a hatékonyságnövelő kényszer,amit maga a hh jelentett.Most lassan az USA szempontjábol kibontakozik egyfajta hatékonyságnvelő kényszer kina képében.Én legalábbis a hordozóépitési rogram gyorsitását már ennek is betudom.EU oldalrol meg valószinüleg rég kiforrot gép lenne az EF,sőt már alighanem az utódtipusa is repülne,ha még mindig tartana a hh.De ami oldalrol meg valszinű az F22 utódtipusa repülne,minimum rototipus szinten.De Kina igazábol most éri el a 25évvel ezelötti ami szintet,a világ többi része meg ott sem tart.Oroszok tarthatnának elöbbre,de nincs rá pénzük.10 évig ezekmiatt az F16V bőven élvonalbeli gép marad.
 
M

molnibalage

Guest
..
az f22/f35 esetében is ugyenez a helyzet...mennyit cikkeztek a sajtóban az F35 költség elszállásáról, meg arról, hogy milyen hibák jönnek elő a gépeknél
Az F-35 esetén egy lopkaodó F-16-ost akartak. Aham. Ezek után kérlek fogd a legfejlettebb Block 60 változatot és nézd meg csak a hardveres különbségeket. Na, hol van ehhez képest az F-35A ma? Na, ehhez szoftvert is kell írni, hogy értelme legyen...

Ez kb olyan, mintha valaki kitalálná, hogy egy kicsivel jobb családi házat akar, oszt menet közben a megrendelő kitalálja, hogy a világ leintelligensebb otthona kéne olyan hardverekkel, ami mind páratlan és ehhez adjál szoftvert is, ami ezt kihasználja. Na, akkor hol és miért a nagy meglepetés? Ahhoz képest, hogy olyan vad koncepció is volt, hogy nem is kell minden F-35-be radar, mert a data link minden megold? Ehhez képest, most minden gépben ott van az, amit a mai 4++ gépek podban visznek, stealth + DAS + vontatott csali,

n+1 a köbön kitárgyaltuk már ezt. Rossz példa.

és az USA hadserege kapcsán megint ne menjünk bele, hogy hányszor hányféle koncepció született az M2/M3 vagy éppen az Abrams leváltására...az MRAP--okon kívül a hadsereg gyakorlatilag nem is kapott "teljesen új fejlesztésű" cuccot, csak a meglévő platformokat reszelgették...
Mi köze a fejlesztési ötleteknek ahhoz, hogy nincs pénz? Semmi.

az iris-t-ről meg nem állítottam, hogy "különleges" képességei lennének, csupán azt, hogy a rendszeresítő országok száma és legyártott mennyiség, illetve a rakéta képességei alapján az pl.: egy sikeres európai programnak tekinthető....mint ahogy véleményem szerint a Meteor is...
Az IRIS-T az. Csak azt felejted el, hogy az eredeti program az ASRAAM volt és akkora bukta, mint ide Jeruzsálem. Olyan, minta az AIM-9X mellett lenne még ergy bukott hasonló kategóriás jenki rakéta. De az nincs. Sőt, maga az AIM-9X is az ASRAAM buka miatt létezik...

Az Aster kapcsán:
- lehet, hogy koncepciójában hasonló a Nasams, de az aster egy jóval nagyobb teljesítményű rendszer
- a mostani fegyvereknél nem igazán egyszerű megmondani, hogy akkor mikortól is van valami szolgálatban, de megjegyezném, hogy az Asterre 1997-ben érkezett az első előszéria megrendelés...
- a nagy művedben pont te írtad, hogy az aster rakétás európai rombolók voltak az elsők amik aktív radaros rakétákkal üzemeltek...az előtte lévő 50 évben hányszor fordult elő az, hogy európai hajókon fejlettebb fegyverek lettek volna szolgálatban, mint az USA hajókon?
Igen, európai. Ez a kulccsszó... Azt a részt egyébként meg Cifu írta.

Egy 35 milliós rakétával operáló program nem tudom, hogy mennyire nevezhető sikeresnek. A legdrágbb SM ennek tördékébe kerül, még a négyfokozatú is....
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Az F-35 esetén egy lopkaodó F-16-ost akartak. Aham. Ezek után kérlek fogd a legfejlettebb Block 60 változatot és nézd meg csak a hardveres különbségeket. Na, hol van ehhez képest az F-35A ma? Na, ehhez szoftvert is kell írni, hogy értelme legyen...

Ez kb olyan, mintha valaki kitalálná, hogy egy kicsivel jobb családi házat akar, oszt menet közben a megrendelő kitalálja, hogy a világ leintelligensebb otthona kéne olyan hardverekkel, ami mind páratlan és ehhez adjál szoftvert is, ami ezt kihasználja. Na, akkor hol és miért a nagy meglepetés? Ahhoz képest, hogy olyan vad koncepció is volt, hogy nem is kell minden F-35-be radar, mert a data link minden megold? Ehhez képest, most minden gépben ott van az, amit a mai 4++ gépek podban visznek, stealth + DAS + vontatott csali,

n+1 a köbön kitárgyaltuk már ezt. Rossz példa.


Mi köze a fejlesztési ötleteknek ahhoz, hogy nincs pénz? Semmi.


Az IRIS-T az. Csak azt felejted el, hogy az eredeti program az ASRAAM volt és akkora bukta, mint ide Jeruzsálem. Olyan, minta az AIM-9X mellett lenne még ergy bukott hasonló kategóriás jenki rakéta. De az nincs. Sőt, maga az AIM-9X is az ASRAAM buka miatt létezik...


Igen, európai. Ez a kulccsszó... Azt a részt egyébként meg Cifu írta.

Egy 35 milliós rakétával operáló program nem tudom, hogy mennyire nevezhető sikeresnek. A legdrágbb SM ennek tördékébe kerül, még a négyfokozatú is....

"Egy 35 milliós rakétával operáló program nem tudom, hogy mennyire nevezhető sikeresnek. A legdrágbb SM ennek tördékébe kerül, még a négyfokozatú is...."

https://www.ucsusa.org/sites/defaul...documents/nwgs/2011-winter-anti-satellite.pdf
"GBI interceptors cost about $70 million each, the e s t i m a t e d p r ocurement cost for each SM-3 Block IIA missile is $20- 24 million."

Aster: "As of 2012, France has spent €4.1bn at 2010 prices on 10 SAMP/T launchers, 375 Aster 30 missiles and 200 Aster 15 missiles."

Persze Aster-15 bezavar, de ez alapján egy Aster-30 mondjuk ~10-12m$. Ez alapján az SM-3 nem tudom mennyire nevezhető sikeresnek. :D


ASRAAM lehet bukta de azért ott az IRIS-T. És?
De ott van meteor is. Kinematikailag a kategóriájának királya. Elektronikába nem tudjuk mit tudhat de ha kell lesz bele Japán top elektronika. De sorolni lehet a sikeres europai programokat. Igen vannak durva bukták is. Kedvencem a Baracuda.

F-35 meg többek közt a nem tudjuk mit akarunk szempontjából gigabukta. És tökre más kérdés, hogy a végére egy igencsak komoly gép lett.

hirtelen...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Amúgy meg a kényszer nagy úr. Hírek alapján nem csak MBT hanem EF+Rafi utodnál is összejön a Francia+Német+(Olasz+Spanyol) tandem. Nem lepne meg ha több vonalon Anglia is felülne a vonatra. Főleg így boxer beszerzés után nem hinném Anglia egyedül nekiáll új MBTt fejleszteni. A kényszer nagy úr.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti