Szu-17 , Szu-20 , Szu-22 / Su-17 , Su-20 , Su-22 Fitter (Szuhoj)

Jó kérdés, én is elmerengtem rajta, hogy esetleg Szu-22? Vagy esetleg Szu-9-es? Szerinted melyik?
Szu-22 nem lehet a kabin miatt. Szu-9 nem lehet, mert nincs radarja és abból nem nagyon volt terepfestésű. Szu-7 sem lehet, az orr alatti rávezető konténer miatt.
Szerintem ez egy szovjet Szu-17M2-es.
 
Jó kérdés, én is elmerengtem rajta, hogy esetleg Szu-22? Vagy esetleg Szu-9-es? Szerinted melyik?


Szu-22 nem lehet a kabin miatt. Szu-9 nem lehet, mert nincs radarja és abból nem nagyon volt terepfestésű. Szu-7 sem lehet, az orr alatti rávezető konténer miatt.
Szerintem ez egy szovjet Szu-17M2-es.

Így van egy Szu-17M2-es, igaz ez itt valószínűleg egy afgán példány. (aminek az orrából, biztos fürdőkád lett) A nyolcvanas évek végén, mikor a Szu kivonult, igyekeztek felfegyverezni az Afgánokat. Többek között százával adták át a katonai repülőgépeket/helikoptereket is, amik közül a Mi-17, Mi-35, Szu-22M4/UM-3K és az An-32-esek gyári újak voltak. De érkeztek ex. szovjet, használt An-12, MiG-21bis/UM, L-39C és Szu-17M2-ek is.

sin-17m2.jpg

Foto: egy ex. szovjet, afgán Szu-17M2-es bombázó.

A bagrami bombázó ezred kapta a Szu-22M4-eseket, míg a shindandi ezred régi Szu-7-eseit váltották volna a Szu-17M2-es. Bár ez utóbbi tervből csak a leszállítás valósult meg. Egyébként sem biztos, hogy jó ötlet volt egy olyan, a többitől eltérő fegyverrendszerrel és hajtóművel felszerelt változat átadása, amit a gyártó országban épp kivontak a hadrendből.

Egyébként később, a kilencvenes évek elején még szintén ex. szovjet Szu-17M3-as típusváltozat is került Afganisztánba, melyeket Üzbegisztán adott át a Dostum-i Légierőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


496703063_1248401823319058_4104437203144781497_n.jpg
 

496703063_1248401823319058_4104437203144781497_n.jpg
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Ez milyen jó kis gép lett volna egy korszerűsített két-hajtóműves törzzsel, két (sokkal) modernebb hajtóművel(RD-33 ? :oops: ) szárnytövek alatt kezdődőhajtómű beömlőkkel.

Egy orosz F-14 (lehetőségét) dobták ki az ablakon.
Grumman_F-14_Tomcat.png






Ha lesz időm, próbálok csinálni egy AI-s képet, amin a Szu-27/35 "megkapja" ezeket a jól-bevált, nyilazott szárnyakat! ;)


.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Su-22UM3K Próba silnika/Engine test, Mirosławiec 2025​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Su-22M4 3817 Wild Boar, Mirosławiec 2025​

 
Már százszor leírták, de rossz látni hogy a lengyelek meddig üzemeltették az M4-eseiket mi meg mit csináltunk az M3-asokkal, kiegészítve modernizált mig 21-esekkel mostanáig eltolhattuk volna a légierő típusváltását, Mig 29 üzembeállítás nélkül is , az is már milyen hűtlen kezelés volt ha már megkaptuk az adósságért. Fájdalmas.
Szepember 10-en lesz a kivonasi unnepseg, ha jol emlekszem. Kaptam ra meghívót
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Su-22 Fitter - ostatnie loty w polskim lotnictwie / the last flights in the Polish Air Force​

Mikor élőben, földön láttam ezeket a gépeket mindig meglepődtem milyen nagyok és mennyire erőt sugároznak. Sajnálom hogy eltünnek.