Pesze.Akkor átfogalmazva, lehet ebből a típusból a mai követelményeknek megfelelő harci repülőt faragni?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pesze.Akkor átfogalmazva, lehet ebből a típusból a mai követelményeknek megfelelő harci repülőt faragni?
Öööö, ha engem kérdezel, akkor a válasz egy hatalmas nem, ha csúcskat ellenfelet tételezel fel.
Ilyen alapon semminek nincs esélye.Öööö, ha engem kérdezel, akkor a válasz egy hatalmas nem, ha csúcskat ellenfelet tételezel fel.
Nem, csak gondolkodni kéne...Ilyen alapon semminek nincs esélye.
Nem értek a légi harcászathoz! Tehát így kérdezem, ez egy csata repülő tehát a feladata a földi célpontok támadása. Miért nem ér fel a csúcskategóriás gépekkel? Akkor szerinted nem is lehet semmilyen szinten még teljesen új elektronikával és softverekkel sem használhatóvá tenni?
Nem értek a légi harcászathoz! Tehát így kérdezem, ez egy csata repülő tehát a feladata a földi célpontok támadása. Miért nem ér fel a csúcskategóriás gépekkel? Akkor szerinted nem is lehet semmilyen szinten még teljesen új elektronikával és softverekkel sem használhatóvá tenni?Öööö, ha engem kérdezel, akkor a válasz egy hatalmas nem, ha csúcskat ellenfelet tételezel fel.
látom már megválaszoltad a véleményedetNem, csak gondolkodni kéne...
- lehetőleg legyen stealth.
- Ha már nem tud az lenni, akkor legyen szuperszonikus típus, ami repülési teljesítményének köszönhetően el tud menekülni vagy tud gyorsan emelkedni, süllyedni és gyorsítani, ha kell.
- Hol van ezeken SAR módú radar és n+1 más?
Ebből egyikre sem képes sem a Szu-25, sem az A-10 és soha nem is lesz képes legfeljebb a 3. pontra.
Tudom, hogy egyeseknek fáj a realitás, de ezen gépek alapkoncepciói elavultak a korszerű légvédelem ellen. Nem 1970-es évek végén vagyunk. Ennyi.
De vázolja már fel nekem valaki reális műszaki érvekkel, hogy ezek a gépek hogyan maradnak életben bármi ellen és miért jobb, amikor ugyanazon a fegyereket használja, vagy még azt sem, mint az újabb gépek.
Hát nem egyedül az biztos. Ezen kívül sosem volt feladata a csatarepülőnek aktív légvédelem ernyője alatt álló ellenséget támadni.Nem, csak gondolkodni kéne...
- lehetőleg legyen stealth.
- Ha már nem tud az lenni, akkor legyen szuperszonikus típus, ami repülési teljesítményének köszönhetően el tud menekülni vagy tud gyorsan emelkedni, süllyedni és gyorsítani, ha kell.
- Hol van ezeken SAR módú radar és n+1 más?
Ebből egyikre sem képes sem a Szu-25, sem az A-10 és soha nem is lesz képes legfeljebb a 3. pontra.
Tudom, hogy egyeseknek fáj a realitás, de ezen gépek alapkoncepciói elavultak a korszerű légvédelem ellen. Nem 1970-es évek végén vagyunk. Ennyi.
De vázolja már fel nekem valaki reális műszaki érvekkel, hogy ezek a gépek hogyan maradnak életben bármi ellen és miért jobb, amikor ugyanazon a fegyereket használja, vagy még azt sem, mint az újabb gépek.
Maga a grúz repülő gyár hol helyezkedik el mondjuk az aero-hoz képest, tudásban felszereltségben stb?Nem, csak gondolkodni kéne...
- lehetőleg legyen stealth.
- Ha már nem tud az lenni, akkor legyen szuperszonikus típus, ami repülési teljesítményének köszönhetően el tud menekülni vagy tud gyorsan emelkedni, süllyedni és gyorsítani, ha kell.
- Hol van ezeken SAR módú radar és n+1 más?
Ebből egyikre sem képes sem a Szu-25, sem az A-10 és soha nem is lesz képes legfeljebb a 3. pontra.
Tudom, hogy egyeseknek fáj a realitás, de ezen gépek alapkoncepciói elavultak a korszerű légvédelem ellen. Nem 1970-es évek végén vagyunk. Ennyi.
De vázolja már fel nekem valaki reális műszaki érvekkel, hogy ezek a gépek hogyan maradnak életben bármi ellen és miért jobb, amikor ugyanazon a fegyereket használja, vagy még azt sem, mint az újabb gépek.
Lásd itt, ez tényleg tőmondatosan.
A szomorú igazság az, hogy az A-10C egy 25+ éves orosz légvédelem ellen is gyenge lenne.
A Szu-25 szerencséje, hogy a NATO / nyugat csapatlégvédelme gyengébb, de ennyi.
Ettől a dumától megyek a falnak...Hát nem egyedül az biztos. Ezen kívül sosem volt feladata a csatarepülőnek aktív légvédelem ernyője alatt álló ellenséget támadni.
Nem, every air defense like this...(MANPADS like this)
Bszarhatsz, de ez semmin nem változtat. A harckocsikat sem zavarják tök egyedül a páncéltörő alegységek ellen.Ettől a dumától megyek a falnak...
Amikor mindkét oldalon azt rigmust tolják, hogy mit kibírnak ezek a gépek...
(Legfeljebb egy MANPAD találatát, de még azt sem mindig...)
Ha nincs aktív légvédelem, akkor meg minek kell még pluszban egy géptípus? Akkor miért is kell egy nem 4. gen gép?
Beszarok, hogy milyen logikai ellentmondások vanank azt A-10 / Szu-25 körül.
Akkor vázolom analógiával, hogy felfogd...Bszarhatsz, de ez semmin nem változtat. A harckocsikat sem zavarják tök egyedül a páncéltörő alegységek ellen.
Ha hiszed ha nem, a mai asszimetrikus háborúkban 1000× nagyobb ezeknek a gépeknek a túlélési esélye mint egy III. vh-ban. Tehát pont a mai kor háborúiban élik reneszánszukat.Akkor vázolom analógiával, hogy felfogd...
Egy Szu-25/A-10-est nekizavarni az ellenségnek kb. annyira értelmes húzás, mint Pz IV-gyel a '70-es években nekimenni a TOW rakétáknak.
Teljesen mindegy, hogy te ennek mekkora supportot adsz. Az, amit támogatni akarsz egy teljesen más környezetre lett anno tervezve.
Jó lenne végignézni és megérteni ezt.
Szokás szerint fogom a fejemet...Ha hiszed ha nem, a mai asszimetrikus háborúkban 1000× nagyobb ezeknek a gépeknek a túlélési esélye mint egy III. vh-ban. Tehát pont a mai kor háborúiban élik reneszánszukat.
A drónoknak meg vannak a korlátaik.Szokás szerint fogom a fejemet...
Ellenben úgy szeretném, ha felvázolnád az A-10 túlélési esélyeit, amikor egy MASSZÍV túlerőben levő haderő és totális légi kontroll mellett az A-10A-nak a KG túl erős volt, ami az MN 1979-es csúcs hadosztályának szintjét érte el kb. Inkább az F-16-osokat küldték ellenük, az A-10 meg VSz szinten 1990-es szemmel nézve 3. lépcső ellen lett bevetve és így lőttek le belőlük többet, csak az angol Tornadok vesztesége volt szarabb annál, amit ezek összehoztak.
- Az USAF szerinted miért akarja a '90-es évek eleje óta kiszórni őket? Na, kettőt találhatsz...
- Asszim háborúban egy drón is overkill AGM-114-gyel. Ahol technicalok és 50+ éves T-55 a célpontok csúcsa...
- Ahol kvázi nincs légvédelem ...
LOL
És ennek mi köze az A-10/Su-25-höz? Azoknak nem létezik időjárás vagy mi...?A drónoknak meg vannak a korlátaik.
Ha olvstál a legutóbbi hazai bemutatóról, akkor feltűnhetett, hogy az időjárás miatt elmaradt az SDB oldás. Persze ez irakban nem gáz, ott most is 30+ fok van és ha majd jön a "tél" az is elmúlik 2-3 hónap alatt.
Te, ezek bulgárok.Több mint 30 évvel az öbölháború után, szomorú nézni a képen az irányított fegyverek szinte teljes hiányát.
Nem irányított rakéták, meg szabadesésű bombák mindenhol, mindössze pár fél évszázados R60-as (totál elavult légiharc rakéta) meg az aranyárú H-29L, aminek a célba csapódásáig a gépnek bármi manőverezés lehetősége nélkül, egyenesen a cél felé kell repülnie. (MANPADS like this)
És ennek mi köze az A-10/Su-25-höz? Azoknak nem létezik időjárás vagy mi...?