Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A Szu-30SzM gépeken mikor várható az RVV-SzD megjelenése?

És a Szu-27 SzM gépek képesek az RVV-SzD alkalmazására?

Ahogy felporog a gyártása, lesz megfelelo mennyiségu megjelenik a 30SzM-en is-szerintem.
 
A Szu 30 szériára a HTS pod azért lehet okavedztett. Mivel már az indiai 30asok is képesek a ERWR jük segítségével pontosan távolságot irányt mérni és 6 célpontra indítani az aniradar csomagot. Feltételezhető hogy csak képes a 34/5 is erre.
 
Viszont a szíriai videókból már egyértelmű, ezek a Szu-35Sz-ek, (ahogy Szergej Bogdan a PAK-FA-val is) utánégetőt csak egy bizonyos gurulási sebesség felett kapcsolhatnak.

Nincs apelláta, a legrövidebb starthosszt is csak egy relatíve óvatos nekibuzdulással lehet elérni, itt nincs olyan, hogy a blokkolásgátló által felengedett fékkel indul a gép, akkor is, ha a pilóta már előrevágta a gázkart.
Szépen felengedjük a féket, aztán lehet, hogy a ljotcsik izomból előrevágta a HVK-t, előbb szép lassan nekilódul a masina, ezután lesz szíves a hajtómű maximálra pörögni és csak utána jön a fáklya.
Utána már minden gyorsan megy, de ezt a távolról sem huszáros nekibuzdulást szerintem nem megnőtt a tolóerő/tömeg arány indokolja.

Erős a gyanúm, hogy valami a kompresszor körül lehet, mivel gyanítom, hogy az utánégető kapcsolásához kell valamilyen, az álló helyzetinél nagyobb c1 belépő sebesség, anélkül, hogy bepompázsoljon az egész kóceráj.
Érdekes, hogy a levegőben meg szinte bármit meg lehet csinálni ezekkel a 117Sz hajtóművekkel.
 
The newly deployed Sukhoi Su-35S multirole jets were in action at the Hmeymim airbase in Latakia, Friday.
https://www.youtube.com/watch?v=gpVEWipSx5k

Az RVV-SzD felrakását az AKU-170 -re még gyakorolnia kell a műszakiaknak. És új módi van, a G-ruha a hajózóruhán kívül van (1:12) a pilótán. :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=pjHMaIOsDKc

Érdemes megfigyelni az elején a leszálló gépnél, hogy az FbW az új idők szavára hallgatva már milyen komplex módon oldja meg a gép aerodinamikai fékezését.
Azt idáig is tudtuk, hogy a féklap helyét átvették a megnövelt felületű oldalkormányok, a kifelé térítésükkel (most mindent a Szu-27-eshez hasonlítok, hiszen az volt az alap), ahogy az már ismert a Raptor, a Super Hornet és az F-35-ös esetében is.
Azonban, amint a gép futói berugóznak, a földre kell szorítani a gépet és itt most a nagyméretű felnyíló féklap hiányában a szárnyon levő flaperonok lépnek elő kvázi-interceptorokká (angolszász területen: spoiler), de ezzel egy időben újdonság, hogy a vízszintes vezérsíkok nem az évezredek óta szokásos "hason a bot" módra vannak kitérítve, hanem nyomott helyzetben vannak.
Hát igen kérem, manapság már semmi sem a régi...
 
Én inkább azt néztem, hogy milyen meredeken felszáll....mint a légi bemutatón....

Talán amiatt van, hogy minél hamarabb érje el azt a magasságot, ahol a férgek fegyverei már nem érhetik el.
Hiába van a reptér baráti környéken, ha a goatfuckerek közül egy is beszivárog a közelbe valami könnyebb föld-levegő rakétával az már okozhat gondot.
 
Brutál egy gép, még szerencse, hogy az oroszoknak nincs hadereje és erőkivetítő képessége. Meg tankjuk sem. :D

Ès csak buta bombàjuk van...:))
Azon csodàlkozom, hogy eddig nem èrte tàmadàs a bàzisukat. Eléggé sebezhetőnek tünik a fekvése. Persze a valós vèdelmet nem mutatjàk a jutúbon.
 
MZ, ezt már egyszer kiveséztük. Igen, vannak az oroszoknak igéretes fejlesztéseik, de a jelenlegi haderő a hidegháború öröksége. Mi pedíg a jövőt illeti, egy spanyol GDP-ből kell kigazdálkodják a nukletáris elrettetnő erőt, új gépparkot a légierőnek, haditengerészetnek, szárazföldieknek stb. stb.
Alacsony olajárral számolva, hát nem is tudom...
 
Valaki már előttem írta, hogy vásárlóerő paritáson az orosz GDP közel német szint, bár az olajár változása nagyban érinti. Ettől még számszerűleg nem kevés.

A Szu-35-öt ért kritikákat pedig azért érzem jogtalannak, mert ez egy új gép. Boki írta, hogy 2015-ben állt rendszerbe.
Most őszintén, milyen képességekkel bírt egy EF-2000 a rendszerbe állítása utáni első évben?
Ehhez képest szerintem a Szu-35-el igencsak jól állnak az oroszok!
20+ éve szolgálatban lévő gépekkel pedig butaság összehasonlítani még fegyverzet és rendszer integráció tekintetében.
 
<b>Fip7: </b>
Miért, milyen valós képességekkel bírt a legtöbb EF akár tíz évvel a rendszerbe állítása után?
Vagy lemaradtam valamiről és az EF gépek mostanra full képességűek lettek?
Erősen kétlem...
Vagy kérdezhetném a török F-16-os flotta AESA radarjait esetleg..., ennek a 35-ösönek már az van, igaz?
 
Valaki már előttem írta, hogy vásárlóerő paritáson az orosz GDP közel német szint, bár az olajár változása nagyban érinti. Ettől még számszerűleg nem kevés.

A Szu-35-öt ért kritikákat pedig azért érzem jogtalannak, mert ez egy új gép. Boki írta, hogy 2015-ben állt rendszerbe.
Most őszintén, milyen képességekkel bírt egy EF-2000 a rendszerbe állítása utáni első évben?

Az EF Typhoon példája nem teljesen helytálló, mert az egy vadonatúj típus, a Szu-35 meg "csak" egy Szu-27 továbbfejlesztés.
 
Legyen akkor az F-16 block 60+, vagy a Silent Hornet, esetleg F-15 E Golden Eagle a példa az EF-2000 helyett. Gyanúsan tudnak annyit, , mint a Typhoon, ezek meg nem "új" konstrukciók, "csak" HH-s továbbfejlesztések.
 
http://vayu-sena.tripod.com/info-su30mki.html

érdekesség aki nem ismerné
Beletekerve írják, hogy 6 anti radar radart tud kiszolgálni a SPO-32 (L-150)
 
"6 anti radar radart", ez egy nagyszerű fordítás. Biztosan Google. Talán így magyarosabb: 6 db (vagy típusú) ellenséges radart zavaró/lefogó radar, vagy EW radar. De a szöveget átfutva, inkább 6 db lokátor elleni rakétát tud irányítani, (programozni) egyidőben.
"Phase-I and Phase-II aircraft have SPO-32 (L-150) Pastel radar-warning receivers and no RF jammers", ez leginkább az jelenti (szerintem), hogy az 1. és 2. fázisban (térrészben?) a SPO-32 (L-150) Pastel RWR repülőgépeket képes bemérni/azonosítani és nem rádiófrekvenciás zavarást alkalmazni.
Érdekes, hogy már az RVV-AE rakétákat hordozhatja és van anti ECM rendszere, magyarán zavaró rendszert lefogó rendszere.
Mindenesetre jó kis anyag.