Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Nem csodálom, emlékszek rá, mikor először bemutatták külföldön a Szu-27-et, Moszkvában felszálltak, és Le Bourget-ben leszálltak, pedig azok még nem is voltak légi-tankolhatók.

De még mi is megtapasztalhattuk, mikor 2013-ban Kecskemétre megérkezett a Vityazi, majd' 1700km-es repülést követően még tartottak egy komplett demorepülést. Nyilván nem végig utánégetéssel, csak annál a pár figuránál és csak az a pár gép, amelyiknek ez feladata volt, de akkor is komoly mutatvány.
 
érdekes az a tartó. miért csak egy? na nagyon remélem hogy végre TGP-t látunk. Főleg ha élesbe vetnék be.
 
Ezt a képet ha jól emlékszem dudi kérte még a tavaly v. tavalyelőtt nyáron nagyobb méretben. Van egy jó, meg egy rossz hírem: Nagyobbnak nagyobb méretű, de a korábbi 800x550 -től nem annyival nagyobb kép ez, 900x619 méretű.

0_c0280_ec48f30c_orig.jpg
 
A 02-es oldalszámú gép lemezelése picit érdekesen néz ki...

Valószínű az előírt szegecseléshez képest a lemezvastagság túl vékony.
Nagyon behúzzák a szegecsfejek a lemezt. Ha már a falvastagság elő volt írva, legalább nagyobb szilárdságú lemezanyagot használhattak volna. Ami persze drágább.
Érdekes, hogy ilyet se a Szu-34-eseken, se a Szu-30SzM gépeken (tehát a két rivális gyár fő produktumain) nem látni.
 
Ez egyébként csak esztétikai hiba, vagy komolyan befolyásolja a lemez élettartamát, hogy már az elején ennyire meggyűrik? A jenki B-1 és B-52 gépek több 10k óra után néznek így ki.
 
Én rámondanám, hogy feszültséggyűjtő hely, de csak volt egy inspektor, aki ezt jóváhagyta. Lehet azt mondta, a törzs első harmadában nem igazán keletkezik számottevő mechanikai igénybevétel, ami ezeket a lemezeket a szegecssoroknál kezdené el gyengíteni. Bár hozzáteszem, a hőtágulás egy érdekes kérdés, mivel könnyen lehet, hogy hideg állapotában szegecselték a lemezt, ami utána kilágyult és ilyen szépre deformálta magát. Vadonat újan.
Ha a lemezvastagság nagyobb, vagy az anyaga szilárdabb, netán a szegecsfej nagyobb felületen fekszik fel, akkor ez elkerülhető.
 
Itt van egy gigászi "walk around" fotóanyag a kvázi-konkurens IRKUT-féle Szu-30SzM-ről, ahol szintén van lemezhullámosodás, de összességében messze színvonalasabb az egész gép összerakása.
A futóballonok felületét sajnos kegyetlenül megzabálta a Domna-i repülőtér ősöreg betonozása...

http://zabmodels.mybb.ru/viewtopic.php?id=85
 
A Szu-35S-ek milyen AAM függesztményekkel voltak már láthatóak? Integráltak rá mást (újabbat), mint R-27 sorozatot? Gondolom az R-77est itt sem használják.
 
Amit eddig lehetett látni az az R-27T az R-73-as mellé, mivel az egy autonóm rendszer, nem kell neki radar se. Ha bármi dolog lenne még a radar rendszerbeállítása körül, ezekkel már lehetett keszit adni, ahogy meg is tették gyári Dzemgi repterén ünnepélyesen, még tavaly december végén a sajtó számára. Beszédes, hogy ugyanez a két gép idén januárban már át is repült új állomáshelyére, azaz szó sincs rendszerbeállásról, csak a sajtó kedvéért volt a "mérföldkő". A gépeket egyszerűen a gyári reptérről tovább kellett adni ütemterv szerint a soron következő kiképzőbázisra, ahol egyhamar amúgy se fognak keszit adni.
 
Köszi! Na igen, ez lenne az én kérdésem is, kicsit drága reklám, hogy IR rakétákkal bohóckodjanak Szíriában, úgy, hogy nincs befejezve a fejlesztés se ezek szerint. CAS-t meg gondolom továbbra sem ezzel adnak.