Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Nem csodálom, emlékszek rá, mikor először bemutatták külföldön a Szu-27-et, Moszkvában felszálltak, és Le Bourget-ben leszálltak, pedig azok még nem is voltak légi-tankolhatók.

De még mi is megtapasztalhattuk, mikor 2013-ban Kecskemétre megérkezett a Vityazi, majd' 1700km-es repülést követően még tartottak egy komplett demorepülést. Nyilván nem végig utánégetéssel, csak annál a pár figuránál és csak az a pár gép, amelyiknek ez feladata volt, de akkor is komoly mutatvány.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 970
5 939
113
érdekes az a tartó. miért csak egy? na nagyon remélem hogy végre TGP-t látunk. Főleg ha élesbe vetnék be.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Ezt a képet ha jól emlékszem dudi kérte még a tavaly v. tavalyelőtt nyáron nagyobb méretben. Van egy jó, meg egy rossz hírem: Nagyobbnak nagyobb méretű, de a korábbi 800x550 -től nem annyival nagyobb kép ez, 900x619 méretű.

0_c0280_ec48f30c_orig.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
A 02-es oldalszámú gép lemezelése picit érdekesen néz ki...

Valószínű az előírt szegecseléshez képest a lemezvastagság túl vékony.
Nagyon behúzzák a szegecsfejek a lemezt. Ha már a falvastagság elő volt írva, legalább nagyobb szilárdságú lemezanyagot használhattak volna. Ami persze drágább.
Érdekes, hogy ilyet se a Szu-34-eseken, se a Szu-30SzM gépeken (tehát a két rivális gyár fő produktumain) nem látni.
 
M

molnibalage

Guest
Ez egyébként csak esztétikai hiba, vagy komolyan befolyásolja a lemez élettartamát, hogy már az elején ennyire meggyűrik? A jenki B-1 és B-52 gépek több 10k óra után néznek így ki.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Én rámondanám, hogy feszültséggyűjtő hely, de csak volt egy inspektor, aki ezt jóváhagyta. Lehet azt mondta, a törzs első harmadában nem igazán keletkezik számottevő mechanikai igénybevétel, ami ezeket a lemezeket a szegecssoroknál kezdené el gyengíteni. Bár hozzáteszem, a hőtágulás egy érdekes kérdés, mivel könnyen lehet, hogy hideg állapotában szegecselték a lemezt, ami utána kilágyult és ilyen szépre deformálta magát. Vadonat újan.
Ha a lemezvastagság nagyobb, vagy az anyaga szilárdabb, netán a szegecsfej nagyobb felületen fekszik fel, akkor ez elkerülhető.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Itt van egy gigászi "walk around" fotóanyag a kvázi-konkurens IRKUT-féle Szu-30SzM-ről, ahol szintén van lemezhullámosodás, de összességében messze színvonalasabb az egész gép összerakása.
A futóballonok felületét sajnos kegyetlenül megzabálta a Domna-i repülőtér ősöreg betonozása...

http://zabmodels.mybb.ru/viewtopic.php?id=85
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
A Szu-35S-ek milyen AAM függesztményekkel voltak már láthatóak? Integráltak rá mást (újabbat), mint R-27 sorozatot? Gondolom az R-77est itt sem használják.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Amit eddig lehetett látni az az R-27T az R-73-as mellé, mivel az egy autonóm rendszer, nem kell neki radar se. Ha bármi dolog lenne még a radar rendszerbeállítása körül, ezekkel már lehetett keszit adni, ahogy meg is tették gyári Dzemgi repterén ünnepélyesen, még tavaly december végén a sajtó számára. Beszédes, hogy ugyanez a két gép idén januárban már át is repült új állomáshelyére, azaz szó sincs rendszerbeállásról, csak a sajtó kedvéért volt a "mérföldkő". A gépeket egyszerűen a gyári reptérről tovább kellett adni ütemterv szerint a soron következő kiképzőbázisra, ahol egyhamar amúgy se fognak keszit adni.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Köszi! Na igen, ez lenne az én kérdésem is, kicsit drága reklám, hogy IR rakétákkal bohóckodjanak Szíriában, úgy, hogy nincs befejezve a fejlesztés se ezek szerint. CAS-t meg gondolom továbbra sem ezzel adnak.