Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A Su-27/Su-35 Saturn AL-31/41 hajtóművei között hátra kinyúló biszbasz mit tartalmaz? RWR, MAWS vagy valami kis teljesítményű kereső radar?
 
A Su-27/Su-35 Saturn AL-31/41 hajtóművei között hátra kinyúló biszbasz mit tartalmaz? RWR, MAWS vagy valami kis teljesítményű kereső radar?

Sokmindent bár ez típusfüggő.Van ott fékernyő,RWR és infracsapda(bár az inkább a nyúlvány tövében van).
 
A Su-27/Su-35 Saturn AL-31/41 hajtóművei között hátra kinyúló biszbasz mit tartalmaz? RWR, MAWS vagy valami kis teljesítményű kereső radar?
A hátrafelé néző radarok ötletét igen régen elvetették, mert kb. semmire sem jók és nagyon problémás oda üzembiztosan elhelyezni.
Sokmindent bár ez típusfüggő.Van ott fékernyő,RWR és infracsapda(bár az inkább a nyúlvány tövében van).
Infracsapda biztosan. Hogy a Szu-27/35 RWR antennái hol vannak pontosan bevallom nem tudom.b Ezeken sem cizellálják túl.

15017942491771239157411062451419012114525.jpg


psvog.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
A hátrafelé néző radarok ötletét igen régen elvetették, mert kb. semmire sem jók és nagyon problémás oda üzembiztosan elhelyezni.

Infracsapda biztosan. Hogy a Szu-27/35 RWR antennái hol vannak pontosan bevallom nem tudom.b Ezeken sem cizellálják túl.

15017942491771239157411062451419012114525.jpg


psvog.jpg

Ha megnezed a SZU-35Sz nyúlványát van a két oldalán egy egy pukli az szerintem RWR.
 
Annyira nem jó az olasz nyelvtudásom.. Le tudnád fordítani, mit jelentenek a 117.-121. tételek?
117: SzRO-2 rendszer antenna (barát-ellenség azonosító rendszer)
118: fékernyő
119: fékernyőház kúpos fedele
120: ECM-antennák (elektronikus zavaróberendezés antennák)
121: radarzavaró fóliacsomagok és infracsapda-töltetek
 
117 IFF
118 valami csúszda helye. A másik képen nincs ilyen.
119 áramvonalazó kúp
120 besugárzásjelző
121 infracsapda szóró.
megjegyzem a SzU-34esé sokkal érdekesebb.
 
  • Tetszik
Reactions: Septimus
Apropó, Su-34. Csak én érzem úgy, hogy ez Su-27 széria fejlesztés egy kicsit következetlen?
Su-27: 1 üléses légifölény vadászgép (OK, ezt értem, de akkor minek kellet mellé a MiG-29?)
Su-30: 2 üléses vadászbombázó (nem tetszik, de ez szubjektív vélemény. Amúgy is minek, ha a Su-35 is képes ugyanerre)
Su-33: 1 üléses haditengerészeti/rep.hordozós vadászbombázó (OK, ezt is értem és még tetszik is)
Su-34: 2 üléses vadászbombázó (nagyon nem tetszik, ormótlan dög)
Su-35: 1 ülésesvadászbombázó (Nagyon tetszik, ezzel kellett volna kezdeni a szériát)

Ellenvélemény?
 
Apropó, Su-34. Csak én érzem úgy, hogy ez Su-27 széria fejlesztés egy kicsit következetlen?
Su-27: 1 üléses légifölény vadászgép (OK, ezt értem, de akkor minek kellet mellé a MiG-29?)
Su-30: 2 üléses vadászbombázó (nem tetszik, de ez szubjektív vélemény. Amúgy is minek, ha a Su-35 is képes ugyanerre)
Su-33: 1 üléses haditengerészeti/rep.hordozós vadászbombázó (OK, ezt is értem és még tetszik is)
Su-34: 2 üléses vadászbombázó (nagyon nem tetszik, ormótlan dög)
Su-35: 1 ülésesvadászbombázó (Nagyon tetszik, ezzel kellett volna kezdeni a szériát)

Ellenvélemény?
Elkezdheted végigolvasni a topikot. Ezek különböző gyárak különböző termékei. Egyik se tudná egyedül ellátni Oroszországot, és mindre szükség van.
 
Apropó, Su-34. Csak én érzem úgy, hogy ez Su-27 széria fejlesztés egy kicsit következetlen?
Su-27: 1 üléses légifölény vadászgép (OK, ezt értem, de akkor minek kellet mellé a MiG-29?)
Su-30: 2 üléses vadászbombázó (nem tetszik, de ez szubjektív vélemény. Amúgy is minek, ha a Su-35 is képes ugyanerre)
Su-33: 1 üléses haditengerészeti/rep.hordozós vadászbombázó (OK, ezt is értem és még tetszik is)
Su-34: 2 üléses vadászbombázó (nagyon nem tetszik, ormótlan dög)
Su-35: 1 ülésesvadászbombázó (Nagyon tetszik, ezzel kellett volna kezdeni a szériát)

Ellenvélemény?
Néhány sarkalatos dolog:
- Szu-27 kontra MiG-29: a nagy madár jó volt nekik, de a "szövetségeseknek" és a csóróbb külfödnek is kellett valami exportcikk, eredetileg szó se volt arról hogy a Szuhoj is mehet külföldre (ez csak a későbbi totális államcsőd következménye volt)
- a Szu-30 tényleg annak a terméke hogy több gyár is gyártja a Szuhojokat, és egyik ilyen továbbfejlesztést (a -30 ugye a 27UB-ból lett), a másik meg amolyat (-34) kezd gyártani - ez az a két változat, ami szerintem leginkább átfedi egymás feladatkörét, de a -34 az azért kissé nehezebb kategória (elég a futóművekre ránézni ...)
- a -35 az gyakorlatilag a régi sárkányban egy teljesen új tipus sokkal nagyobb képességekkel (korszerűbb anyagokból épített sárkányszerkezet, légitankolható, új és hatékonyabb radar, új hajtómű, csökkentett radarkeresztmetszet?), de szerintem inkább csak vadászgép; jól hangzik hogy állítólag ugyanazt tudja mint a kétülésesek, de azért ezt egyfős személyzettel megoldani "kissé" kemény lenne, nem véletlen hogy a csapásmérésre a jenkik is a kétüléses F-15E-t használják.
 
Apropó, Su-34. Csak én érzem úgy, hogy ez Su-27 széria fejlesztés egy kicsit következetlen?
Su-27: 1 üléses légifölény vadászgép (OK, ezt értem, de akkor minek kellet mellé a MiG-29?)
Su-30: 2 üléses vadászbombázó (nem tetszik, de ez szubjektív vélemény. Amúgy is minek, ha a Su-35 is képes ugyanerre)
Su-33: 1 üléses haditengerészeti/rep.hordozós vadászbombázó (OK, ezt is értem és még tetszik is)
Su-34: 2 üléses vadászbombázó (nagyon nem tetszik, ormótlan dög)
Su-35: 1 ülésesvadászbombázó (Nagyon tetszik, ezzel kellett volna kezdeni a szériát)

Ellenvélemény?
HTÖ melléklete a Szuhoj család fejelsztéséről. Allesmor kommentjei egybegyúrva. A mellékletek főkönyvtárban van.

A listád tökéletesen értelmetlen, mert figyelmen kívül hagyja az evolúciót. Nehéz lett volna a Szu-35-tel (amit ma annak hívnak) kezdeni, amikor a '90-es évek elején és közepén semmi nem volt meg hozzá...

Tőmondatokban.
  • A MiG-29-es olcsóbbnak szánták, elvileg az is, de a 9.12. minden manőverező képesség terén felmutatott előnye igen kérdőjeles hasznosságú annak röhejesen kicsi hatósugara miatt. A kb. 30%-kal könnyebb F-16-os 30-35%-kal nagyobb hatósugárral bír. A Szu-27-est nem nagyon akarták exportálni, a hh végre miatt került csak arra sor, le is tarolta a piacot, a MiG-29 ahhoz képest a kutyának nem kellett.

  • A minek kérdés elég muris, tekintve, hogy ez volt a '90-es évek orosz csúcsmodellje, ezt exportálták Indiába és Kínába. A hazai piacra gyártott gépek a '30-as' szám ellenére nem egészen ugyanazok és sokkal később kezdték őket gyártani, mint az exportra szánt gépeket.

  • Ez valójában a Szu-30 előtt van típusjelzése ellenére, mert a leánykori neve Su-27K és már 1990 előtt létezett a proto.

  • Ez a Szu-24 váltótípusa, nem vadászgép. Ergo tök felesleges a multirole gépekhez mérni. Szezon és fazon a közös alap ellenére.

  • Ez az evolúció végre jelenleg. Kb. annyira értelmezhető kijelentésed, hogy 1978-ban az US Navy miért nem Super Hornetet rendelt... Mert nem volt...
.)
- a -35 az gyakorlatilag a régi sárkányban egy teljesen új tipus sokkal nagyobb képességekkel (korszerűbb anyagokból épített sárkányszerkezet, légitankolható, új és hatékonyabb radar, új hajtómű, csökkentett radarkeresztmetszet?), de szerintem inkább csak vadászgép; jól hangzik hogy állítólag ugyanazt tudja mint a kétülésesek, de azért ezt egyfős személyzettel megoldani "kissé" kemény lenne, nem véletlen hogy a csapásmérésre a jenkik is a kétüléses F-15E-t használják.
Az a sárkány csak külsőre régi. Kb. annyi köze van az Szu-27Sz-hez, mint egy F-15SA vagy SG-nek vagy az F-15X-nek az F-15A-hoz. Az aerodinamikai megoldás. A burkolat alatt teljesen más a sárkány is. A Szu-35 üresen valami laza két tonnával nehezebb, mint a Szu-27Sz volt.