Annyit még, hogy a MiG-29 topicba tettem egy bolgár cikket a bolgár 29-esek kiválasztásának történetéről. Az abban levők érdekesen árnyalják a Szu-27-esek nyolcvanas évekbeli kvázi exporttilalmát, mert konkrétan a szovjet fél presszurálta a bolgárokat a 27-es rendszeresítésére. A bolgár állampárt prominensei olcsóbban akarták megúszni a dolgot, ők a MiG-23MLD-t akarták, míg a légierő a 29-est. Gondolom, a politikusok a szintén szovjet igényből fakadó MiG-25-ösök kurtán-furcsán alakult históriája után már nem akartak még egy extrém drága dög nagy madarat megvenni.
A légierő vezetése akkor azt a jelentést tette le a miniszter felé, hogy a 36db MiG-23MLD kontra kb 20 darab MiG-29 relációjában a szovjet ajánlat, ismeretlen mennyiségű Szu-27-es lett volna a török F-16-osok ellenében a legjobb, szigorúan katonai szempontból, de megfizethetetlen is egyúttal.
Hozzáteszem (csak én), ekkortájt kezdődött a Szu-27P mellé a Front Légierős Szu-27Sz rendszeresítése, lásd a lengyel kontingens. Csakhogy a PVO-s P-k mennyiségének rovására. Biztos, hogy ez odahaza is erősítette az exportellenes hangokat akkor még. Aztán nagyot fordult a világ.
A légierő vezetése akkor azt a jelentést tette le a miniszter felé, hogy a 36db MiG-23MLD kontra kb 20 darab MiG-29 relációjában a szovjet ajánlat, ismeretlen mennyiségű Szu-27-es lett volna a török F-16-osok ellenében a legjobb, szigorúan katonai szempontból, de megfizethetetlen is egyúttal.
Hozzáteszem (csak én), ekkortájt kezdődött a Szu-27P mellé a Front Légierős Szu-27Sz rendszeresítése, lásd a lengyel kontingens. Csakhogy a PVO-s P-k mennyiségének rovására. Biztos, hogy ez odahaza is erősítette az exportellenes hangokat akkor még. Aztán nagyot fordult a világ.