Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

.
.
Ennel közelebbi a rokonsag azert, es az F-35B-hez hasonloan mar ez is US-UK koprodukcio volt, 83 es 91 között, a DARPA es a Lockheed Skunk Works hattermunkajaval. Amikor ez kifutott, es 92-ben a folytatast szerveztek egy atdolgozott ASTOVL project formajaban, akkor lepett be a kepbe az USMC is egy hagyomanyosan fel-leszallo valtozat igenyevel, es onnantol CALF neven ment a dolog tovabb.
.
ASTOVL rajz 1988-as Flight International ujsagcikkben:

462-22866699e4189ee954ea0f33916edfa9.jpg



F-35B:

F-35B_UK-new-order_Navy-1_edit.jpg

Azért ez a két gép legalább annyira különbözik egymástól, mint amennyire hasonlít. Az ASTOVL kinézete a Rafale-ra hajaz. Kacsaszárnyak, légbeömlök, szárnyak, nincs hátsó vízszintes vezérsík. Oldalsó kifúvók vannak, mint a Harriernél. A pilótakabin az F-16-é. Igazán csak a "függőleges" vezérsíkok az ami F-35-szerű.
 
Azért ez a két gép legalább annyira különbözik egymástól, mint amennyire hasonlít. Az ASTOVL kinézete a Rafale-ra hajaz. Kacsaszárnyak, légbeömlök, szárnyak, nincs hátsó vízszintes vezérsík. Oldalsó kifúvók vannak, mint a Harriernél. A pilótakabin az F-16-é. Igazán csak a "függőleges" vezérsíkok az ami F-35-szerű.
.
.
Nyilvánvalóan egy hosszú evolúció első stációja. Érdekes hogy a kacsaszárnyas megoldás az európaiaknak és az oroszoknak mennyire megtetszett, az amerikaiak pedig túlléptek rajta.
 
.
.
Nyilvánvalóan egy hosszú evolúció első stációja. Érdekes hogy a kacsaszárnyas megoldás az európaiaknak és az oroszoknak mennyire megtetszett, az amerikaiak pedig túlléptek rajta.

Az oroszoknak annyira,hogy kényszerből használják már ahol használják mert a SZU-35Sz-nél pl inkább nehezebbre tervezték a seggét a gépnek.
 
Az oroszoknak annyira,hogy kényszerből használják már ahol használják mert a SZU-35Sz-nél pl inkább nehezebbre tervezték a seggét a gépnek.
Ez ebben a formában szerintem kicsit nehezen értelmezhető, mert ez úgymond off design eredmény. Nehez lenne máshogy.


A Szu-35Sz eleve multirole gep es tobb orara terveztek, ezert eleve nehezebb a hatso resze. A ket hajtómű is tudtommal nehezebb.

A Szu-30 evolúciós agaknal meg lathatod, hogy csak az egyik ágon volt Canard emlékeim szerint.
 
Ez ebben a formában szerintem kicsit nehezen értelmezhető, mert ez úgymond off design eredmény. Nehez lenne máshogy.


A Szu-35Sz eleve multirole gep es tobb orara terveztek, ezert eleve nehezebb a hatso resze. A ket hajtómű is tudtommal nehezebb.

A Szu-30 evolúciós agaknal meg lathatod, hogy csak az egyik ágon volt Canard emlékeim szerint.

Mi nehezen értelmezhető azon,hogy nen voltak/vannak "belebutulva" és csak ott alkalmazták ahol nem volt más lehetőségük?
 
Ez ebben a formában szerintem kicsit nehezen értelmezhető, mert ez úgymond off design eredmény. Nehez lenne máshogy.


A Szu-35Sz eleve multirole gep es tobb orara terveztek, ezert eleve nehezebb a hatso resze. A ket hajtómű is tudtommal nehezebb.

A Szu-30 evolúciós agaknal meg lathatod, hogy csak az egyik ágon volt Canard emlékeim szerint.
.
.
Nem tudom, hány ágban gondolkodsz, de volt eredetileg az alap Szu-27, amin anno nem volt. Azután jöttek a tényleges ágak:
-Szu-33
-Szu-30 verziók
-Szu-34

ezek mindegyikén van. A kisérleti Szu-47-en is volt. Az egyetlen kivétel az új Szu-35, ahol nagyban visszanyúltak az alap Szu-27 tisztább aerodinamikájához.
.
Nem tudom, a Szu-57-nél minek nevezzük, de szerintem ott is van canard, csak olyan lerxesen egybeépült a szárnnyal, ettől nem annyira egyértelmű, de szerintem ott is van.
 
.
.
Nem tudom, hány ágban gondolkodsz, de volt eredetileg az alap Szu-27, amin anno nem volt. Azután jöttek a tényleges ágak:
-Szu-33
-Szu-30 verziók
-Szu-34

ezek mindegyikén van. A kisérleti Szu-47-en is volt. Az egyetlen kivétel az új Szu-35, ahol nagyban visszanyúltak az alap Szu-27 tisztább aerodinamikájához.
.
Nem tudom, a Szu-57-nél minek nevezzük, de szerintem ott is van canard, csak olyan lerxesen egybeépült a szárnnyal, ettől nem annyira egyértelmű, de szerintem ott is van.
Kérlek olvass vissza. Alig 1,5-2 hete volt, majd PDF-ben is kijön bővítve. A Szu-30-nak van eleve két ága, amiből az egyik Szu-27PU leszármazott.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Egymás mellett a - szerintem - két legjobb Szu-27 családbeli festés.
A Szu-35Sz ezzel a sötétszürke orkúppal (aminek még a profilja is hasonló) és a mattfekete csillogásgátló sávval, nomeg a szinte függőlegesen álló kilépőélű függőleges vezérsíkkal és a kilépőél vonalából kilógó felületű oldalkormánnyal, a vezérsík tetején a szintén sötétszürke dielektromos panellal kifejezetten MiG-29-esre emlékeztet. A hasonlóságot csak fokozza a kétkerekes orrfutó is.
224251.jpg


A mellettük álló legutolós szériás Szu-27SzM3-as (ha jól tudom, ennek a sorozatnak ez a 67-es az első példánya) pedig a "gripenesen" egybeolvadó világosszürke orrkúpjával lett kifejezetten esztétikus, hiszen az alapból elég organikus formát már végképp nem töri meg semmiféle éles kontúr.

224341.jpg
224091.jpg
224047.jpg


223470.jpg
 
A teleobjektív zsúfoló hatása ilyen, talán már régen én is tettem be képeket, mert nagyon különlegesek voltak. Aki nem fényképezett nem normál optikával, az el sem tudja képzelni a hatásokat. Ez 1 ritka kép, több esemény közrejátszásának eredménye. Ritka, mint a szupernóva robbanás, de nem ragoznám tovább.
Köszi a képet. :)
 
A teleobjektív zsúfoló hatása ilyen, talán már régen én is tettem be képeket, mert nagyon különlegesek voltak. Aki nem fényképezett nem normál optikával, az el sem tudja képzelni a hatásokat. Ez 1 ritka kép, több esemény közrejátszásának eredménye. Ritka, mint a szupernóva robbanás, de nem ragoznám tovább.
Köszi a képet. :)
Erőteljesen meglájtrúmozta az illető.
Clarity maxon, shadow kiemelve, highlights lehúzva, sárgaszűrő és a a variance is az egekben. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab and zolkas
Erőteljesen meglájtrúmozta az illető.
Clarity maxon, shadow kiemelve, highlights lehúzva, sárgaszűrő és a a variance is az egekben. Szerintem.
A teleobi hatásáról írtam, ez sima mellé beszélés részedről - de ugye nem haragszol hogy leírom neked,

mert csak karbantartod a beszólását másnak. :eek:

Én nem zártam ki az effektusoknak a használatát a téma szerinti képnél fel sem vetettem, ennek felhozatala magán ügy :),

de csak el kéne ismernetek, hogy látványos a kép. :)

Nagyon nehéz lehet ez nektek. Ha nem, akkor, nem. :D
 
Erőteljesen meglájtrúmozta az illető.
Clarity maxon, shadow kiemelve, highlights lehúzva, sárgaszűrő és a a variance is az egekben. Szerintem.
Jól felhúztatok, ez legyen:

Csak, hogy lássad, hogy gondolok rátok!

2009. év, más is tévedhet. Valójában ezért írtam ezen hangnemben, mert ti kezdtétek, ha felfogtátok. Úgy sem ismeritek el.

Könyörgöm, hogy csak 1× ismerjétek már el, hogy tévedtetek. Küldök: 1 "Jó" és :)

Talán már a Humor oldalba kéne írnom, mert meg sem érted a dolgokat. :)

Nem érdekel, hogy elfogadod-e, de talán nem lehet ellenvetésed a linkeltel :)

https://www.telegraph.co.uk/news/pi...tures-of-the-day-24-August-2009.html?image=18

Más, hogy elkápráztasson titeket. :)

e28703489d1898a9eff881fbcdf071ae.jpg


russia-flares_1467763i.jpg


Biztos vagyok benne, hogy már itt ezek és hasonlóak publikálva lettek, de nem keresem miattatok.

Tudom, hogy ez nem kéne, de:

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_Oktatas_es_technologia/0606.scorml


"Jó" :)

Tényleg nagyon sajnálom, hogy ezeket le kellett írnom!
:(