Most pedig jöjjön egy kis érdekesség.
Volt ugye a Szu-27KUB, a Szu-33-as mellé kifejlesztett kétüléses verzió. Ebből hárpm példány épült, amelyek közül csak egy volt repülőképes.
Ez volt az egyetlen olyan T-10 családtag, ahol csak nyomokban emlékeztetett a Szu-27-esre.
Ugyanis még a markánsan eltérő Szu-34-es is a Szu-27-es szárnyait, vezérsíkjait, sőt a Szu-27M-ek és 33-asok kacsaszárnyát használja.
A Szu-27KUB, amit egy T-10K gépből építettek át, a törzset megtartva viszont kapott egy új, egymásmelletti kabinelrendezést, teljesen egyedi, jó két méterrel nagyobb(!) fesztávú szárnyakat, nagyobb fesztávú vízszintes vezérsíkot, új kacsaszárnyat is.
Anno, a Szu-27KUB-ról szóló cikkeben az akkor rendelkezésemre álló információk alapján azt írtam, hogy bár a KUB szárnyát is megcsinálták felhajthatóra, azt soha nem hajtották fel, de okát akkor még nem tudtam.
Úgy véltem, a berepülési tesztüzem egyszerűsítése végett, ezt átmenetileg fixen rögzítették.
Nos, a Szu-27KUB a süllyesztőbe került, viszont most előkerültek képek egy földi rendszerpróbáról, ahol megműködtették a szárnyakat és a vektorálható AL-31FP hajtóműveket is.
Az meg külön ellentmondásossá teszi a típust, hogy a Szu-33-as is anno olyannagyra sikeredett, hogy a fedélzeti tároláshoz még a legendásan nagy fesztávú vízszintes vezérsíkokat is fel kellett hajtani, ezen meg a mégnagyobb fesztávú vezérsíkok fixek.
Ezen a fotón jól látszik a tört nyilazású belépőéllel ellátott egyedi kacsaszárny:
Ez is csak később, az 1999-es majdnem katasztrófával végződött tesztrepülés utáni átépítéskor lett ilyen, mert eredetileg ez a fajta előszárnya volt a gépnek:
Még nem volt tört a kacsaszárny belépőélének nyilazása, de a törővége már szöget zár be a hossztengellyel.
További képek itt:
http://scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_p_1557458.html#1557458
Volt ugye a Szu-27KUB, a Szu-33-as mellé kifejlesztett kétüléses verzió. Ebből hárpm példány épült, amelyek közül csak egy volt repülőképes.
Ez volt az egyetlen olyan T-10 családtag, ahol csak nyomokban emlékeztetett a Szu-27-esre.
Ugyanis még a markánsan eltérő Szu-34-es is a Szu-27-es szárnyait, vezérsíkjait, sőt a Szu-27M-ek és 33-asok kacsaszárnyát használja.
A Szu-27KUB, amit egy T-10K gépből építettek át, a törzset megtartva viszont kapott egy új, egymásmelletti kabinelrendezést, teljesen egyedi, jó két méterrel nagyobb(!) fesztávú szárnyakat, nagyobb fesztávú vízszintes vezérsíkot, új kacsaszárnyat is.
Anno, a Szu-27KUB-ról szóló cikkeben az akkor rendelkezésemre álló információk alapján azt írtam, hogy bár a KUB szárnyát is megcsinálták felhajthatóra, azt soha nem hajtották fel, de okát akkor még nem tudtam.
Úgy véltem, a berepülési tesztüzem egyszerűsítése végett, ezt átmenetileg fixen rögzítették.
Nos, a Szu-27KUB a süllyesztőbe került, viszont most előkerültek képek egy földi rendszerpróbáról, ahol megműködtették a szárnyakat és a vektorálható AL-31FP hajtóműveket is.
Az meg külön ellentmondásossá teszi a típust, hogy a Szu-33-as is anno olyannagyra sikeredett, hogy a fedélzeti tároláshoz még a legendásan nagy fesztávú vízszintes vezérsíkokat is fel kellett hajtani, ezen meg a mégnagyobb fesztávú vezérsíkok fixek.
Ezen a fotón jól látszik a tört nyilazású belépőéllel ellátott egyedi kacsaszárny:
Ez is csak később, az 1999-es majdnem katasztrófával végződött tesztrepülés utáni átépítéskor lett ilyen, mert eredetileg ez a fajta előszárnya volt a gépnek:
Még nem volt tört a kacsaszárny belépőélének nyilazása, de a törővége már szöget zár be a hossztengellyel.
További képek itt:
http://scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_p_1557458.html#1557458