Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 866
113
Most pedig jöjjön egy kis érdekesség.
Volt ugye a Szu-27KUB, a Szu-33-as mellé kifejlesztett kétüléses verzió. Ebből hárpm példány épült, amelyek közül csak egy volt repülőképes.
Ez volt az egyetlen olyan T-10 családtag, ahol csak nyomokban emlékeztetett a Szu-27-esre.
Ugyanis még a markánsan eltérő Szu-34-es is a Szu-27-es szárnyait, vezérsíkjait, sőt a Szu-27M-ek és 33-asok kacsaszárnyát használja.
A Szu-27KUB, amit egy T-10K gépből építettek át, a törzset megtartva viszont kapott egy új, egymásmelletti kabinelrendezést, teljesen egyedi, jó két méterrel nagyobb(!) fesztávú szárnyakat, nagyobb fesztávú vízszintes vezérsíkot, új kacsaszárnyat is.
Anno, a Szu-27KUB-ról szóló cikkeben az akkor rendelkezésemre álló információk alapján azt írtam, hogy bár a KUB szárnyát is megcsinálták felhajthatóra, azt soha nem hajtották fel, de okát akkor még nem tudtam.
Úgy véltem, a berepülési tesztüzem egyszerűsítése végett, ezt átmenetileg fixen rögzítették.
Nos, a Szu-27KUB a süllyesztőbe került, viszont most előkerültek képek egy földi rendszerpróbáról, ahol megműködtették a szárnyakat és a vektorálható AL-31FP hajtóműveket is.

1560270313_022.JPG


1560270306_018.JPG


1560270406_038.JPG


1560270413_042.JPG


Az meg külön ellentmondásossá teszi a típust, hogy a Szu-33-as is anno olyannagyra sikeredett, hogy a fedélzeti tároláshoz még a legendásan nagy fesztávú vízszintes vezérsíkokat is fel kellett hajtani, ezen meg a mégnagyobb fesztávú vezérsíkok fixek.

Ezen a fotón jól látszik a tört nyilazású belépőéllel ellátott egyedi kacsaszárny:

1560270270_004.jpg


Ez is csak később, az 1999-es majdnem katasztrófával végződött tesztrepülés utáni átépítéskor lett ilyen, mert eredetileg ez a fajta előszárnya volt a gépnek:

1560270205_su-33ub_4.jpg


Még nem volt tört a kacsaszárny belépőélének nyilazása, de a törővége már szöget zár be a hossztengellyel.

További képek itt:

http://scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_p_1557458.html#1557458
 
M

molnibalage

Guest
Ez is csak később, az 1999-es majdnem katasztrófával végződött tesztrepülés utáni átépítéskor lett ilyen, mert eredetileg ez a fajta előszárnya volt a gépnek:
Mi történt és mi volt a cél?
Az egyik legfurcsábban kinéző gép számomra egyébként. Nézem és midig arra gondolok, hogy olyan, mint a kacsacsőrű emlős. Mindenből egy kicsi.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 866
113
Mi történt és mi volt a cél?
Az egyik legfurcsábban kinéző gép számomra egyébként. Nézem és midig arra gondolok, hogy olyan, mint a kacsacsőrű emlős. Mindenből egy kicsi.
Ami amúgy 2000-ben volt, csak még magamtól se tudok rendesen idézni :)

"...2000. június 16-án majdnem katasztrófa következett be a KUB-al. Kis magasságú, maximális sebességü repülési feladat során leszakadt a baloldali előtétszárny és a jobboldali kabintető, amelyek súlyosan megrongálták a gép belépőélét, a szívócsatornáját és a baloldali stabilizátort. A megmaradt kabintető is megsérült és lehetetlenné tette a katapultálást. A gépet vezető nagy tapasztalatú Pugacsov és az újoncnak számító Roman Kondratyejev élete egy hajszálon múlott, de a kísérő gépet vezető Igor Votincev-nek és Pugacsov tapasztalatának köszönhetően sikerült a leszállást végrehajtani. A javítási munkálatokat követően december 19-én már újra repült, Pugacsovval és Szergej Bogdannal a fedélzetén. A következő évben vadonatúj háromtónusú festéssel szerepelt a MAKSz-2001 repülőbemutatón..."
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 504
84 706
113

Mint már korábban volt róla szó a modernizált SzM megkapja a a Szu-35Sz hajtómüvet az Al-41F-1Sz-t. Amiről még nem volt szó, illetve nem volt megerősítve, az SzM1 gépek megkapják az N035 Irbisz nagy teljesítményü fázisvezérelt radarokat is. Mellé új fegyverek is járnak, mint pl. a KAB-250 légibomba vagy a H-59MK2 levegő-szárazföld rakéta. Orosz VM már meg is rendelte az első két SzM1-et, amik jelenleg gyártás alatt vannak az Irkutban. 2020 végéig adják át a légierőnek tesztelés és pilótaképzés céljából. Majd 2021-ben indul a gépek szériagyártása. Idővel az összes legyártott SZM-et átépítenek SzM1 szintre.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 866
113
Mint már korábban volt róla szó a modernizált SzM megkapja a a Szu-35Sz hajtómüvet az Al-41F-1Sz-t. Amiről még nem volt szó, illetve nem volt megerősítve, az SzM1 gépek megkapják az N035 Irbisz nagy teljesítményü fázisvezérelt radarokat is. Mellé új fegyverek is járnak, mint pl. a KAB-250 légibomba vagy a H-59MK2 levegő-szárazföld rakéta. Orosz VM már meg is rendelte az első két SzM1-et, amik jelenleg gyártás alatt vannak az Irkutban. 2020 végéig adják át a légierőnek tesztelés és pilótaképzés céljából. Majd 2021-ben indul a gépek szériagyártása. Idővel az összes legyártott SZM-et átépítenek SzM1 szintre.

És a többi elektronika?Ha MAWS nem is de legalább a besugárzásjelző kéne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 504
84 706
113
És a többi elektronika?Ha MAWS nem is de legalább a besugárzásjelző kéne.
Nyilván az elektronikába is "belepiszkálnak", de konkrét részletekről nem nyilatkoztak. Amit én hallottam, hogy igen "gyengécskének" bizonyult a Barsz radar Szíriában. Ezért is a modernizáció, ahol a szíriai tapasztalatokat is figyelembe vették.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 866
113
Nyilván az elektronikába is "belepiszkálnak", de konkrét részletekről nem nyilatkoztak. Amit én hallottam, hogy igen "gyengécskének" bizonyult a Barsz radar Szíriában. Ezért is a modernizáció, ahol a szíriai tapasztalatokat is figyelembe vették.

Az SzM1-ben nem Barsz van hanem az ezeréves N001 fejlesztett változata.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 678
12 103
113
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 866
113
ÖÖÖÖ, mármint a tied, hiszen te írod. Én csak megformáztam és pár gondolatot tettem hozzá.

Nem érted.Nincs olyan aki azt átlátná amit a Szuhoj művel a T-10 óta(még ők sem) így a te neveddel készül az ismertető,hogy a hibák miatt téged szidjanak.
 
M

molnibalage

Guest
Nem érted.Nincs olyan aki azt átlátná amit a Szuhoj művel a T-10 óta(még ők sem) így a te neveddel készül az ismertető,hogy a hibák miatt téged szidjanak.
OFF
Az iróniát félretéve. Kb. 1 éve megfordult fejemben, hogy poénból álnéven jelenjen meg cikkem, csak hogy lássam a reakciókat...
ON
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 866
113
Nem érted.Nincs olyan aki azt átlátná amit a Szuhoj művel a T-10 óta(még ők sem) így a te neveddel készül az ismertető,hogy a hibák miatt téged szidjanak.
Én átlátom. Legfeljebb Galcom-mal különbözünk össze a Szu-27 kontra Szu-27Sz jelölésen. De lassan már hiszek neki :)