Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A rendszeresített radartípusok főbb paraméterei:

file.php


A legkisebb antennaátmérője és a legnagyobb teljesítménye az Irbisznek van.
 
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...
A Szu-33 üres tömege hogyan aránylik a Szu-35Sz-hez? A hajtómű beépítés okozta változások sanszosan megállnának néhány száz kiló többletnél + hajtóművek tömege?
 
A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
 
A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?

Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.

A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.

Bár a kérdés azért az, hogy kb. 60% belső keróval és kb. azonos fegyverzettel, akkor melyik hatósugara nagyobb, a 29-esnek vagy ennek az elképzelt 33-as változatnak, ami ha megtankolható valahogy a levegőben, akkor azért egy ponton túl nagyobb rugalmasságot ad, de max. BARCAP szerepkörben.
 
80 éves a Szuhoj cég. Vojennaja Prijomka vasárnapi (augusztus 11) adása a két legmodernebb gép -a Szu-35 és Szu-57 fejlesztésének bemutatásával foglalkozik(eddig titkosított volt)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.

Na jó, de nem ugyan oda hízott a kettő.
Gondolom én, bár Szuhojon nem dolgoztam, hogy át kéne faragni az új hajtóműhöz, esetleg itt-ott megerősítések, stb. Aztán, ha már, akkor a FADEC-hez is hozzá nyúlhatnának, hogy kapásból lehessen rászúrni az utánégetést.

Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?

Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.


Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.

Bár a kérdés azért az, hogy kb. 60% belső keróval és kb. azonos fegyverzettel, akkor melyik hatósugara nagyobb, a 29-esnek vagy ennek az elképzelt 33-as változatnak, ami ha megtankolható valahogy a levegőben, akkor azért egy ponton túl nagyobb rugalmasságot ad, de max. BARCAP szerepkörben.

Szvsz. leginkább írják le ezeket a Szuhojokat, és koncentráljanak a MiG-ekre. Több bennük a fantázia.
 
Orosz Szu-35 spanyol F-18-at hesseget el Sergei Soygu gépe közelépből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Orosz Szu-35 spanyol F-18-at hesseget el Sergei Soygu gépe közelépből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az első gép,, amely hesseget egy Szu-27P a második már a gép mellett egy Szu-35Sz.
 
Sziasztok!

Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag” :) Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.
 
Sziasztok!

Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag” :) Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szerintem a két kalinyingrádi tengerész Szu-27P félútig kísérte majd a 159.(IAP) vadászrepülő ezred (Beszovec) 56-os oldalszámú Szu-35Sz gépe vette át a kíséretet az orosz légtér közelében.
 
Sziasztok! Néhány érdekes kép:

A szovjet/orosz 9. Vadászrepülő ezred és jogelődjei hatvan éven keresztül védték az Északi Flotta hajóegységeit, parti bázisait és ipari létesítményeit. Mikor 2009 és 2010 között felszámolásra került az alakulat, a Szu-27, Szu-27P és Szu-27UB repülőgépeinek közel fele északon maradt, jellemzően állapotuk miatt. Az ezred által használt hat Szu-27UB közül csak kettőt repültek el északról. A maradék négy UB, közülük egy 1987-es, a többi 1988 és 1990 közötti gyártású, északon maradt leállítva. Nemrég bontották le ezeket a repülőgépeket.
51ub.jpg




Más érdekesség is található volt az északon maradt repülőgépek között. Például az 1987. szeptember 09-én a Norvég P-3 Orionnal ütköző alapváltozatú Szu-27-es, ami az incidens idején még vadonatúj repülőgép volt. Az esemény az oldalára festve is megörökítésre került. A repülőgépet húszéves korában, 2006-ban selejtezték, majd 2010 után ő is északon maradt.
31.jpg




Vagy a kék 03-as, érdekes farkasos szimbólummal az oldalán. Az 1987-es gyártmányú alap változatú Szu-27-es szintén északon maradt 2010 után, de szerencsésen túlélte a lángvágót, vélhetően különleges festésének hála.
03.jpg

2017-ben a Északi Flotta Légierejének Múzeumába került, de mire kiállították sajnos a farkast átfestették:
0_ef00e_a9467870_XXL.jpg

Forrás: https://avp23649.livejournal.com/263090.html



Az északon maradt, tizenhárom darab 1986 és 1990 közötti gyártású Szu-27-es bontása:
i-OS0-GOH4-G.jpg


i-T2-DOMU5-I.jpg


Forrás: Szergej Jumatov képei
 
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

254471.jpg


Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
 
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

254471.jpg


Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.

Valószinü kiállítják a MAKSZ-on.
 
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

254471.jpg


Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.


kMSZ1AuMieU.jpg
 
Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.