A rendszeresített radartípusok főbb paraméterei:
A legkisebb antennaátmérője és a legnagyobb teljesítménye az Irbisznek van.
A legkisebb antennaátmérője és a legnagyobb teljesítménye az Irbisznek van.
A Szu-33 üres tömege hogyan aránylik a Szu-35Sz-hez? A hajtómű beépítés okozta változások sanszosan megállnának néhány száz kiló többletnél + hajtóművek tömege?Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...
Idén ez már a második, illetve a pakisztáni légierő szerint a harmadik Szu-30MKI gépveszteség a kilencből 2009 óta.
Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.
A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?
Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.
Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.
Bár a kérdés azért az, hogy kb. 60% belső keróval és kb. azonos fegyverzettel, akkor melyik hatósugara nagyobb, a 29-esnek vagy ennek az elképzelt 33-as változatnak, ami ha megtankolható valahogy a levegőben, akkor azért egy ponton túl nagyobb rugalmasságot ad, de max. BARCAP szerepkörben.
Volt ugye a Szu-27KUB
Orosz Szu-35 spanyol F-18-at hesseget el Sergei Soygu gépe közelépből:
Az első gép,, amely hesseget egy Szu-27P a második már a gép mellett egy Szu-35Sz.
Sziasztok!
Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag”Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!
![]()
Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!
![]()
Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..