Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Most pedig jöjjön egy kis érdekesség.
Volt ugye a Szu-27KUB, a Szu-33-as mellé kifejlesztett kétüléses verzió. Ebből hárpm példány épült, amelyek közül csak egy volt repülőképes.
Ez volt az egyetlen olyan T-10 családtag, ahol csak nyomokban emlékeztetett a Szu-27-esre.
Ugyanis még a markánsan eltérő Szu-34-es is a Szu-27-es szárnyait, vezérsíkjait, sőt a Szu-27M-ek és 33-asok kacsaszárnyát használja.
A Szu-27KUB, amit egy T-10K gépből építettek át, a törzset megtartva viszont kapott egy új, egymásmelletti kabinelrendezést, teljesen egyedi, jó két méterrel nagyobb(!) fesztávú szárnyakat, nagyobb fesztávú vízszintes vezérsíkot, új kacsaszárnyat is.
Anno, a Szu-27KUB-ról szóló cikkeben az akkor rendelkezésemre álló információk alapján azt írtam, hogy bár a KUB szárnyát is megcsinálták felhajthatóra, azt soha nem hajtották fel, de okát akkor még nem tudtam.
Úgy véltem, a berepülési tesztüzem egyszerűsítése végett, ezt átmenetileg fixen rögzítették.
Nos, a Szu-27KUB a süllyesztőbe került, viszont most előkerültek képek egy földi rendszerpróbáról, ahol megműködtették a szárnyakat és a vektorálható AL-31FP hajtóműveket is.

1560270313_022.JPG


1560270306_018.JPG


1560270406_038.JPG


1560270413_042.JPG


Az meg külön ellentmondásossá teszi a típust, hogy a Szu-33-as is anno olyannagyra sikeredett, hogy a fedélzeti tároláshoz még a legendásan nagy fesztávú vízszintes vezérsíkokat is fel kellett hajtani, ezen meg a mégnagyobb fesztávú vezérsíkok fixek.

Ezen a fotón jól látszik a tört nyilazású belépőéllel ellátott egyedi kacsaszárny:

1560270270_004.jpg


Ez is csak később, az 1999-es majdnem katasztrófával végződött tesztrepülés utáni átépítéskor lett ilyen, mert eredetileg ez a fajta előszárnya volt a gépnek:

1560270205_su-33ub_4.jpg


Még nem volt tört a kacsaszárny belépőélének nyilazása, de a törővége már szöget zár be a hossztengellyel.

További képek itt:

http://scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_p_1557458.html#1557458
 
Ez is csak később, az 1999-es majdnem katasztrófával végződött tesztrepülés utáni átépítéskor lett ilyen, mert eredetileg ez a fajta előszárnya volt a gépnek:
Mi történt és mi volt a cél?
Az egyik legfurcsábban kinéző gép számomra egyébként. Nézem és midig arra gondolok, hogy olyan, mint a kacsacsőrű emlős. Mindenből egy kicsi.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Mi történt és mi volt a cél?
Az egyik legfurcsábban kinéző gép számomra egyébként. Nézem és midig arra gondolok, hogy olyan, mint a kacsacsőrű emlős. Mindenből egy kicsi.
Ami amúgy 2000-ben volt, csak még magamtól se tudok rendesen idézni :)

"...2000. június 16-án majdnem katasztrófa következett be a KUB-al. Kis magasságú, maximális sebességü repülési feladat során leszakadt a baloldali előtétszárny és a jobboldali kabintető, amelyek súlyosan megrongálták a gép belépőélét, a szívócsatornáját és a baloldali stabilizátort. A megmaradt kabintető is megsérült és lehetetlenné tette a katapultálást. A gépet vezető nagy tapasztalatú Pugacsov és az újoncnak számító Roman Kondratyejev élete egy hajszálon múlott, de a kísérő gépet vezető Igor Votincev-nek és Pugacsov tapasztalatának köszönhetően sikerült a leszállást végrehajtani. A javítási munkálatokat követően december 19-én már újra repült, Pugacsovval és Szergej Bogdannal a fedélzetén. A következő évben vadonatúj háromtónusú festéssel szerepelt a MAKSz-2001 repülőbemutatón..."
 

Mint már korábban volt róla szó a modernizált SzM megkapja a a Szu-35Sz hajtómüvet az Al-41F-1Sz-t. Amiről még nem volt szó, illetve nem volt megerősítve, az SzM1 gépek megkapják az N035 Irbisz nagy teljesítményü fázisvezérelt radarokat is. Mellé új fegyverek is járnak, mint pl. a KAB-250 légibomba vagy a H-59MK2 levegő-szárazföld rakéta. Orosz VM már meg is rendelte az első két SzM1-et, amik jelenleg gyártás alatt vannak az Irkutban. 2020 végéig adják át a légierőnek tesztelés és pilótaképzés céljából. Majd 2021-ben indul a gépek szériagyártása. Idővel az összes legyártott SZM-et átépítenek SzM1 szintre.
 
Mint már korábban volt róla szó a modernizált SzM megkapja a a Szu-35Sz hajtómüvet az Al-41F-1Sz-t. Amiről még nem volt szó, illetve nem volt megerősítve, az SzM1 gépek megkapják az N035 Irbisz nagy teljesítményü fázisvezérelt radarokat is. Mellé új fegyverek is járnak, mint pl. a KAB-250 légibomba vagy a H-59MK2 levegő-szárazföld rakéta. Orosz VM már meg is rendelte az első két SzM1-et, amik jelenleg gyártás alatt vannak az Irkutban. 2020 végéig adják át a légierőnek tesztelés és pilótaképzés céljából. Majd 2021-ben indul a gépek szériagyártása. Idővel az összes legyártott SZM-et átépítenek SzM1 szintre.

És a többi elektronika?Ha MAWS nem is de legalább a besugárzásjelző kéne.
 
És a többi elektronika?Ha MAWS nem is de legalább a besugárzásjelző kéne.
Nyilván az elektronikába is "belepiszkálnak", de konkrét részletekről nem nyilatkoztak. Amit én hallottam, hogy igen "gyengécskének" bizonyult a Barsz radar Szíriában. Ezért is a modernizáció, ahol a szíriai tapasztalatokat is figyelembe vették.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
Nyilván az elektronikába is "belepiszkálnak", de konkrét részletekről nem nyilatkoztak. Amit én hallottam, hogy igen "gyengécskének" bizonyult a Barsz radar Szíriában. Ezért is a modernizáció, ahol a szíriai tapasztalatokat is figyelembe vették.

Az SzM1-ben nem Barsz van hanem az ezeréves N001 fejlesztett változata.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
ÖÖÖÖ, mármint a tied, hiszen te írod. Én csak megformáztam és pár gondolatot tettem hozzá.

Nem érted.Nincs olyan aki azt átlátná amit a Szuhoj művel a T-10 óta(még ők sem) így a te neveddel készül az ismertető,hogy a hibák miatt téged szidjanak.
 
Nem érted.Nincs olyan aki azt átlátná amit a Szuhoj művel a T-10 óta(még ők sem) így a te neveddel készül az ismertető,hogy a hibák miatt téged szidjanak.
OFF
Az iróniát félretéve. Kb. 1 éve megfordult fejemben, hogy poénból álnéven jelenjen meg cikkem, csak hogy lássam a reakciókat...
ON
 
Nem érted.Nincs olyan aki azt átlátná amit a Szuhoj művel a T-10 óta(még ők sem) így a te neveddel készül az ismertető,hogy a hibák miatt téged szidjanak.
Én átlátom. Legfeljebb Galcom-mal különbözünk össze a Szu-27 kontra Szu-27Sz jelölésen. De lassan már hiszek neki :)