Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Az oroszok nem gondolkoznak el ezen egy kicsit ?
D9VWXjnXoAEwKm4.jpg


Tudom hogy nem összemérhetők gazdaságilag stb.
De 2020-után további szu-35 és szu-30 modernizáció meg szu-34 tuningolás helyett nem inkább a Szu-57-re kéne a pénzt fordítani nem?
Izrael már most az f-35-sökkel vagánykodik a környéken.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az oroszok nem gondolkoznak el ezen egy kicsit ?
D9VWXjnXoAEwKm4.jpg


Tudom hogy nem összemérhetők gazdaságilag stb.
De 2020-után további szu-35 és szu-30 modernizáció meg szu-34 tuningolás helyett nem inkább a Szu-57-re kéne a pénzt fordítani nem?
Izrael már most az f-35-sökkel vagánykodik a környéken.
Izrael olyan országok ellen "vagánykodik" F-35-el, akiknek nincs atomfegyvere. Ha a NATO F-35-ök megindulnának keletre, olyan ország ellen lépnének harcba amelynek bőven van atomfegyvere. A 90-es évek elején az új katonai doktrínájában Oroszország nyilvánosságra is hozta, hogy ha Oo. léte vagy normál állami szervezetszerű működése külső támadás miatt veszélybe kerülne, akkor hagyományos fegyverekkel ellene végrehajtott támadás esetén is elsőként atomfegyvert fog bevetni a támadó/k ellen. Van "némi" különbség, úgyhogy akkor már nem játszik főszerepet se az F-35 se a Szu-57 ...
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Mert átépített gépről van szó. Volt olyan, hogy M4-es, de csak egy darab készült és az se jutott el abba a fázisba, ami miatt átépítették, vagyis nem kapta meg végül a Tu-160-as hajtóművét.
Az Il-76-os esetében pedig a legújabb példányokat eredetileg Il-476-osnak hívták.
.
.
Viszont mint te is utalsz ra, az Il-76-ot csak eredetileg terveztek 476-nak hivni, azutan maradt a megmasithatatlan 76, valami meg hosszabb betusorral, pedig itt azutan tenyleg olyan alapos az atalakitas, hogy siman kellett volna cserelni a tipusszamot.
A Tu-22M3 oke, atepites, de pl a Tu-160M2 pl uj epitesu lesz elvileg, söt teljesen ujraszervezett gyartassal, megse nevezik el mondjuk Tu-260-nak, hanem a betukkel varialnak a vegen.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Az oroszok nem gondolkoznak el ezen egy kicsit ?
D9VWXjnXoAEwKm4.jpg


Tudom hogy nem összemérhetők gazdaságilag stb.
De 2020-után további szu-35 és szu-30 modernizáció meg szu-34 tuningolás helyett nem inkább a Szu-57-re kéne a pénzt fordítani nem?
Izrael már most az f-35-sökkel vagánykodik a környéken.
.
.
Szerintem is egy iranyba kene fejleszteni, plane ha nincs korlatlanul penz. En a törtenetben a Szu-30-at erzem fölösleges eröforras elpocsekolasnak, ketuleses bombazonak ott a Szu-34, low(er)tech vadaszgepnek a Szu-35, hitech gepnek a Szu-57. Tovabba kivonnam az összes regi tuningolt Szu-27 variaciot. A MiG-29/35 programot atallitanam csak a hajofedelzeti uzemelesre (marmint ha lesz hozza hajo....), azaz a szarazföldön haldoklo MiG-29-eket leallitanam, es a MiG jövöjet a pilota nelkuli dronok fejleszteseben jelölnem ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 678
12 102
113
.
.
Szerintem is egy iranyba kene fejleszteni, plane ha nincs korlatlanul penz. En a törtenetben a Szu-30-at erzem fölösleges eröforras elpocsekolasnak, ketuleses bombazonak ott a Szu-34, low(er)tech vadaszgepnek a Szu-35, hitech gepnek a Szu-57. Tovabba kivonnam az összes regi tuningolt Szu-27 variaciot. A MiG-29/35 programot atallitanam csak a hajofedelzeti uzemelesre (marmint ha lesz hozza hajo....), azaz a szarazföldön haldoklo MiG-29-eket leallitanam, es a MiG jövöjet a pilota nelkuli dronok fejleszteseben jelölnem ki.

A MiG-nek vissza kéne térnie az egy hajtóműves, könnyebb vadászokhoz szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni
M

molnibalage

Guest
A MiG-nek vissza kéne térnie az egy hajtóműves, könnyebb vadászokhoz szerintem.
Ezzel az a probléma, hogy a '80-as évek végén (? vagy '90-es évek eljén?) az orosz vezetés kijelentette, hogy nem kíván többet egyhajtóműves gépet beszerezni. Tekintve, hogy a MiG-29 leszármazottak is mennyire "sikeresek" voltak kb. eleve vesztésre lenne ítélve.

  • Az oroszoknak maguknak nem kell.
  • Aki megy egyhajtóműves gépet akar, az választhat a JF-17, az F-16, F-35, Gripen NG, T-50 Golden Eagle, vagy talán használt Mirage-2000 változat és egy ember kedvence a Kfir Block 60 közül aszerint, hogy mi a prefernciája, hogy mi a környezet és mi kell. Ezekkel kéne felvenni a versenyt nulláról. Reménytelen.
A MiG iroda egyáltalán nem túlzással azért létezik, mert a brand, a neve miatt nem hagyták odaveszni és mert szükség volt rá az indiai exporthoz, amiből végül hazai hajófedélzeti gép is lett. Az Algéria által visszadobott hamis új gépeket leszámítva komolyabb üzletet soha nem sikerült összehozni az indiai 29K exportot leszámítva és az előbbit is sikerült elrontani.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 251
8 390
113
Az Algéria által visszadobott hamis új gépeket leszámítva komolyabb üzletet soha nem sikerült összehozni az indiai 29K exportot leszámítva és az előbbit is sikerült elrontani.

Azért 3 éve Egyiptom is rendelt 50 db-ot:
https://htka.hu/2016/02/06/egyiptom-50-darab-mig-29mm2-vadaszgepet-rendelt/

Meg még van 135 Mig-31-es Orosz szolgáltatban, amiket folyamatosan fejlesztenek. Szóval azért, ha akadozva és döcögve, de még mindig van munka a MiG-nél.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and borisz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 678
12 102
113
Ezzel az a probléma, hogy a '80-as évek végén (? vagy '90-es évek eljén?) az orosz vezetés kijelentette, hogy nem kíván többet egyhajtóműves gépet beszerezni. Tekintve, hogy a MiG-29 leszármazottak is mennyire "sikeresek" voltak kb. eleve vesztésre lenne ítélve.

  • Az oroszoknak maguknak nem kell.
  • Aki megy egyhajtóműves gépet akar, az választhat a JF-17, az F-16, F-35, Gripen NG, T-50 Golden Eagle, vagy talán használt Mirage-2000 változat és egy ember kedvence a Kfir Block 60 közül aszerint, hogy mi a prefernciája, hogy mi a környezet és mi kell. Ezekkel kéne felvenni a versenyt nulláról. Reménytelen.
A MiG iroda egyáltalán nem túlzással azért létezik, mert a brand, a neve miatt nem hagyták odaveszni és mert szükség volt rá az indiai exporthoz, amiből végül hazai hajófedélzeti gép is lett. Az Algéria által visszadobott hamis új gépeket leszámítva komolyabb üzletet soha nem sikerült összehozni az indiai 29K exportot leszámítva és az előbbit is sikerült elrontani.

Ezekkel tisztában vagyok, és értem is, csak az nem fér a fejembe, hogy akkor mi lenne a kotta? Nyomnak kismillió Flanker változatot, ami nekem olyan, mint a második világháború környékén az adott típus közepes magassági elfogó, nagy magassági elfogó, vadász-bombázó, éjszakai vadász, meg mittudomén milyen változatai. Ahogy itt is tárgyaltátok feljebb. Variálnak az utántölthetőséggel, az ülések számával, a kacsaszárnyakkal, stb. Majd valamikor lesz pár ezred a SzU-57-ből, azt jónapot. A többire, meg 30, 34, 35.
Nem látom be, hogy miért nincs perspektíva egy egy hajtóműves, 5. gen vadászban? És te is itt siklottál félre, hogy én nem negyedikesre gondoltam.
A MiG-29-nek már a tervezéskor megásták a sírját szerintem. (Egy modellt kaptak a CAGI-tól, azt használta mindkét tervező iroda.) A két hajtómű megdrágította, megbonyolította, és még ezen kívül is sikerült buktatókat betervezzenek. Egy kicsi SzU-27-et gyártottak, ahelyett, hogy a MiG-21 méltó utódját csinálták volna meg.
Azt meg, hogy teljesen a nulláról kellene kezdeni nem hiszem. Ott vannak a PAK-FA program és a SzU-57 tapasztalatai, eredményei. De ha nulláról indulna, annyi előnye van, hogy nem kell a MiG-29 örökségét görgessék maguk előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Azért 3 éve Egyiptom is rendelt 50 db-ot:
https://htka.hu/2016/02/06/egyiptom-50-darab-mig-29mm2-vadaszgepet-rendelt/

Meg még van 135 Mig-31-es Orosz szolgáltatban, amiket folyamatosan fejlesztenek. Szóval azért, ha akadozva és döcögve, de még mindig van munka a MiG-nél.
Még csak alváltozatban komolyan új gépet sem tervezett a MiG iroda lassan vagy 30 éve. Mert a MiG-29K-t csak újra előszedték, és a MiG-35 Allesmor leírása alapján olyannyira nincs átszabva, hogy egyes hajófedélzeti konstrukciós megoldásokat sem szedtek ki belőle...

A Szuhoj több száz új gyártású gépet adott el 1990 óta és korszerűsített úgy majdnem 100 gépet. Ehhez képest a MiG sehol nincs.

A MiG-29-nek már a tervezéskor megásták a sírját szerintem. (Egy modellt kaptak a CAGI-tól, azt használta mindkét tervező iroda.) A két hajtómű megdrágította, megbonyolította, és még ezen kívül is sikerült buktatókat betervezzenek. Egy kicsi SzU-27-et gyártottak, ahelyett, hogy a MiG-21 méltó utódját csinálták volna meg.
.
Mindig is így volt. Ezért hasonlít egymásra a MiG-21 és a Szu-7 és a Szu-9/11. Még a Szu-17/22 is erre alapozott, csak "megbolondította" variaszárnnyal. Aztán a Szu-24 és MiG-23 egyes alapvető vonásai és a MiG-29 és Szu-27 is.

Hogy miért lett két hajtóműves a 29-es annak hosszabb története van, amit én nem ismerek eléggé, hogy leírjam. Volt egyhajtóműves kialakítás is emlékeim szerint csak ejtették. Gondolom nem volt hozzá elég erős hajtómű + politika. A 29-es böhöm nehéz lett annak ellenére, hogy méretre nem túl nagy gép. Mért az F-16A-hoz vagy C-hez és pislogj, hogy mennyire rohadt nehéz. Vagy az EF Typhonhoz. Lásd a nem túl régi Aircrew Interview magyar leiratot. Még, ha valahogy az AL-31 is kerülhetett volna bele - ami jó lett volna, de akkor a másik hajtóműves irodával mi lett volna? - az is kevés lenne egy 10+ tonnás üres tömegű géphez. Szerintem.
 
M

molnibalage

Guest
Mind a 21-es, mind a 29-es egyik Achilles-sarka a kis hatósugár. Érdekes módon a kéthajtóműves 29-es sem tudott ezen átlépni. Hogy ez egyhajtóműves AL-31-es másfajta 29-essel ment volna? Ezt én így meg nem mondom neked...

Mindenesetre beszédes az amerikai megközelítése a problémának, ezt már legalább kétszer írtam asszem. A Szu-27 esetén irgalmatlan belső tüzelőanyag készletet biztosítottak. A gép maga ettől viszony sokkal nehezebb lett, mint az F-15C, nemhogy az A változatnál, cirka 3-3,5 tonnával. Csak éppen ezt nem póttartálykkal, hanem belsőben viszi, ami azt jelenti, hogy a gép kicsit nagyobb homlokfelülettel, de sokkal optimálisabb hullámellenállással éri el ezt. Csak cserébe viszi a plusz tömeget. Viszont szuperszonikus gyorsításhoz és rövid ideig tartó rohangáláshoz sokkal több keróval vághat neki, adott estben, vagy akár manőverező légiharchoz. Csak éppen azért a +3 tonna, az +3 tonna. A légellenállás a kigyorsításoknál jó, de függőleges manőverek esetén a gravitáció is játszik.

(A F-14-nél is látszanak majd ezek, ha egyszer végre sikerülne megint dolgozni a repteljesítményes íráson...)

Az F-15 és az F-16 is viszont arra bazírozik, hogy van tanker és rohadt nagy pótosok. Ezzel a CAP zóna / harci zónába mehet a gép sok keróval és eldobva azokat a belső kapacitás a maximumával vághatnak neki és hazafelé ezzel még tankerral is haza lehet jutni. Az oroszoknál viszont a Szu-27Sz nem volt légiutántölthető, tehát a hazafelé úthoz a kerót a gépek kell cipelnie magával és az ahhoz szükséges plusz szerkezeti tömeggel.

Hol az egyik megoldás jobb, hol a másik. Ellenben az F-16 utódja az F-35A hogyan néz ki? A stealth miatt erősen Szu-27Sz koncepció. Annyi keró, ami csak belefér. Az F-35A az F-16C belső kapacitásának majdnem 2,5-szeresével bír. Brutális.

Az F-15E + CFT koncepció is valójában az F-15C szuhojosítása* volt az én szememben, csak ezt soha nem monda ki a jenki, mert az mégis hogyan festene... :)

A gép üres tömege lett több és a légellenállása picit nagyobb szubszonikusan és lényegesen nagyobb szuperszonikusan, de alapvetően a ott is ez lényegében a belső kerókészlet megnövelése, mert a CFT ugyebár nem dobható le. Csak ez off design állapotban elég érdekes vadászgéppé tette a -229-er hajtóműves F-15E-t főleg, ameddig azon volt AN/APG-70, de az F-15C gépeknek csak töredékén volt régen.Ez ma még viccesebb azon F-15E legacy gépeknél, amiben GE F110 hajtómű van.

Úgy megnézném, hogy egy CFT nélkül F-15SA vagy SG mit művelne egy F-15C ellen. Vagy akár CFT-vel.

*Na jó, igazából talán helyesebb lenne az F-15C F-111-esetése.

Csak mert akkor nem akarták, nem vennék mérget arra, hogy most nem kéne nekik. Ok, hogy most is azt hangoztatják, de nekem amolyan arcmentés érzésem van ezektől.
A legcsekélyebb jelét sem láttam annak az elmúlt 15 évben, hogy ne kéthajtóművest akarnának. A szomorú igazság, hogy az USA-nak sem fér bele az, hogy legyen F-15/F-16 szerű párosa ma. Nem, az F-22/F-35 nem ilyen. Nem azonos koncepció szerint készültek. Meg a kettő közt van laza 15-20 év. Az F-15/F-16 és a MiG-29/Szu-27 nem ilyen volt.

Az oroszoknak a Szu-30 modifikációk és Sz-35Sz mellett már nem telik a Szu-57-re sem.

+ OFF

úgy hogy a T-14 Aramat is kapott egy szép visszavágást és szép, szép pl, Kirovok közül kettő igen durva korszerűsítése, ha mellettük 30+ éves markonyi romboló van. Mondjuk az új fregattjuk olyan tömör és kompakt, ami komolyan (?) felveti a kérdést, hogy kell-e nagyobb hajó vagy sem. Mert lehet jenki módon is "mindenre Arleigh Burke" osztályt játszani, csak erre az orosznak megint nincs pénze. Mi lesz az új rombolóval? Az hogy áll?
Erre majd a megfelelő topikban válaszoljatok kérem, ez csak mellékszál.

ON
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 859
113
Mind a 21-es, mind a 29-es egyik Achilles-sarka a kis hatósugár. Érdekes módon a kéthajtóműves 29-es sem tudott ezen átlépni. Hogy ez egyhajtóműves AL-31-es másfajta 29-essel ment volna? Ezt én így meg nem mondom neked...

Mindenesetre beszédes az amerikai megközelítése a problémának, ezt már legalább kétszer írtam asszem. A Szu-27 esetén irgalmatlan belső tüzelőanyag készletet biztosítottak. A gép maga ettől viszony sokkal nehezebb lett, mint az F-15C, nemhogy az A változatnál, cirka 3-3,5 tonnával. Csak éppen ezt nem póttartálykkal, hanem belsőben viszi, ami azt jelenti, hogy a gép kicsit nagyobb homlokfelülettel, de sokkal optimálisabb hullámellenállással éri el ezt. Csak cserébe viszi a plusz tömeget. Viszont szuperszonikus gyorsításhoz és rövid ideig tartó rohangáláshoz sokkal több keróval vághat neki, adott estben, vagy akár manőverező légiharchoz. Csak éppen azért a +3 tonna, az +3 tonna. A légellenállás a kigyorsításoknál jó, de függőleges manőverek esetén a gravitáció is játszik.

(A F-14-nél is látszanak majd ezek, ha egyszer végre sikerülne megint dolgozni a repteljesítményes íráson...)

Az F-15 és az F-16 is viszont arra bazírozik, hogy van tanker és rohadt nagy pótosok. Ezzel a CAP zóna / harci zónába mehet a gép sok keróval és eldobva azokat a belső kapacitás a maximumával vághatnak neki és hazafelé ezzel még tankerral is haza lehet jutni. Az oroszoknál viszont a Szu-27Sz nem volt légiutántölthető, tehát a hazafelé úthoz a kerót a gépek kell cipelnie magával és az ahhoz szükséges plusz szerkezeti tömeggel.

Hol az egyik megoldás jobb, hol a másik. Ellenben az F-16 utódja az F-35A hogyan néz ki? A stealth miatt erősen Szu-27Sz koncepció. Annyi keró, ami csak belefér. Az F-35A az F-16C belső kapacitásának majdnem 2,5-szeresével bír. Brutális.

Az F-15E + CFT koncepció is valójában az F-15C szuhojosítása* volt az én szememben, csak ezt soha nem monda ki a jenki, mert az mégis hogyan festene... :)

A gép üres tömege lett több és a légellenállása picit nagyobb szubszonikusan és lényegesen nagyobb szuperszonikusan, de alapvetően a ott is ez lényegében a belső kerókészlet megnövelése, mert a CFT ugyebár nem dobható le. Csak ez off design állapotban elég érdekes vadászgéppé tette a -229-er hajtóműves F-15E-t főleg, ameddig azon volt AN/APG-70, de az F-15C gépeknek csak töredékén volt régen.Ez ma még viccesebb azon F-15E legacy gépeknél, amiben GE F110 hajtómű van.

Úgy megnézném, hogy egy CFT nélkül F-15SA vagy SG mit művelne egy F-15C ellen. Vagy akár CFT-vel.

*Na jó, igazából talán helyesebb lenne az F-15C F-111-esetése.


A legcsekélyebb jelét sem láttam annak az elmúlt 15 évben, hogy ne kéthajtóművest akarnának. A szomorú igazság, hogy az USA-nak sem fér bele az, hogy legyen F-15/F-16 szerű párosa ma. Nem, az F-22/F-35 nem ilyen. Nem azonos koncepció szerint készültek. Meg a kettő közt van laza 15-20 év. Az F-15/F-16 és a MiG-29/Szu-27 nem ilyen volt.

Az oroszoknak a Szu-30 modifikációk és Sz-35Sz mellett már nem telik a Szu-57-re sem.

+ OFF

úgy hogy a T-14 Aramat is kapott egy szép visszavágást és szép, szép pl, Kirovok közül kettő igen durva korszerűsítése, ha mellettük 30+ éves markonyi romboló van. Mondjuk az új fregattjuk olyan tömör és kompakt, ami komolyan (?) felveti a kérdést, hogy kell-e nagyobb hajó vagy sem. Mert lehet jenki módon is "mindenre Arleigh Burke" osztályt játszani, csak erre az orosznak megint nincs pénze. Mi lesz az új rombolóval? Az hogy áll?
Erre majd a megfelelő topikban válaszoljatok kérem, ez csak mellékszál.

ON

Azt azért látni kell,hogy az amerikai haderő jelenleg nagy volumenű fejlesztésből kettőt futtat:F-35 és az új hotdozó.Az oroszok fejlesztenek,SZU-57-et,T-14-et,Lídert,SSN-t és SLBM-et.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Azért 3 éve Egyiptom is rendelt 50 db-ot:
https://htka.hu/2016/02/06/egyiptom-50-darab-mig-29mm2-vadaszgepet-rendelt/

Meg még van 135 Mig-31-es Orosz szolgáltatban, amiket folyamatosan fejlesztenek. Szóval azért, ha akadozva és döcögve, de még mindig van munka a MiG-nél.
.
.
A Mig-31 is egy jo kerdes, öreg gep a BM tuning ellenere is. Mondjuk ez a Kinhzal project egy kisebb reszuknek ad eselyt a tovabbelesre, de amugy szerintem a Szu-34 atvehetne a szerepköret mint hosszutavu örjaratozo gep ket ulessel.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Azt azért látni kell,hogy az amerikai haderő jelenleg nagy volumenű fejlesztésből kettőt futtat:F-35 és az új hotdozó. Az oroszok fejlesztenek,SZU-57-et,T-14-et,Lídert,SSN-t és SLBM-et.
.
.
Az oroszok mentsegere legyen mondva, annyiban azert kenyszerhelyzetben vannak, hogy 90 es kb 2010 között semmifele fejlödest nem mutattak, meg szintentartasrol is nehez beszelni, igy mostanra böven lett minden teren behoznivalojuk.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Vagy egy újabb Szu-27 változat, mondjuk Szu-41 néven :)
.
.
Szerintem a Szu-34 jo alap lehetne. Ketuleses, a pilotak kenyelmet WC es minimalis "konyha" is szolgalja, hosszutavu bevetesre a legalkalmasabb vadaszgep. Gepagyu, legiharcfegyverzetre jelenleg is van lehetöseg, pluszban el kene latni az R-37M-mel, kicsit atszabni az elektronikat a feladathoz, es akar mehetne is.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 603
14 762
113
Aki megy egyhajtóműves gépet akar, az választhat a JF-17, az F-16, F-35, Gripen NG, T-50 Golden Eagle, vagy talán használt Mirage-2000 változat és egy ember kedvence a Kfir Block 60 közül aszerint, hogy mi a prefernciája, hogy mi a környezet és mi kell. Ezekkel kéne felvenni a versenyt nulláról. Reménytelen.
Csak most veszem észre, hogy a J-10 kimaradt.
A legcsekélyebb jelét sem láttam annak az elmúlt 15 évben, hogy ne kéthajtóművest akarnának.
Hát mert a legcsekélyebb jel sem mutatkozott arra, hogy mást is képesek lennének kifejleszteni és rendszeresíteni, mint amit a hidegháborúban kifejlesztettek. A múlt terveit reszelgetik mind a mai napig. Ok, van már Szu-57.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 552
18 425
113
Hát mert a legcsekélyebb jel sem mutatkozott arra, hogy mást is képesek lennének kifejleszteni és rendszeresíteni, mint amit a hidegháborúban kifejlesztettek. A múlt terveit reszelgetik mind a mai napig. Ok, van már Szu-57
Igazából mindenből fejlesztik a vadiújat (Szu-57, T-14, T-15, Bumeráng, új dzsipek, az új korvettek, fregattot, Líder, a Kamov új heli projektje), viszont szembejött a pofonvagon, amit pénznek hívnak. A legtöbb projekt belassult, de haladnak jónéhánnyal.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 603
14 762
113
Igazából mindenből fejlesztik a vadiújat (Szu-57, T-14, T-15, Bumeráng, új dzsipek, az új korvettek, fregattot, Líder, a Kamov új heli projektje), viszont szembejött a pofonvagon, amit pénznek hívnak. A legtöbb projekt belassult, de haladnak jónéhánnyal.
Egyhajtóművesből is volt egy elkaszált fejlesztés (a Mig irodáével kettő), de a hh lezárta után a Szuhoijnak volt egy terve.