Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
A futóművekről a felverődés nem a kis sebességű futásnál jelentkezik, nagy sebességnél meg már a két szívócsatorna között hátravágódik. Ráadásul a Szu-35-ösnél sárvédője nem a bringákhoz hasonló módon, felül van, mint akár az egész orrfutót beburkoló megoldás a Szu-27-eseken:

258988.jpg


hanem csak a felverődésgátó rács maradt meg:

259009.jpg


Amúgy a szűrőrácsozat hiánya lehet magyarázat egyfelől a Szu-27-esek, Szu-30-asok jellegzetes interferáló sivító hangjára, illetve ennek hiányára a Szu-35-ösnél:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Szu-30-asnál ez igy szól (odatekerve):

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

torsen

Guest
.
.
Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?

Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
Az meg hogyan lenne lehetséges? Nem a MiG-29-esek kopoltyújával kevered? Az M-eknél a kopoltyúk helyére került tüzelőanyagtartály.
A Szu-27-esek szűrői alulról nyilnak felfelé és a szívócsatorna aljába süllyednek vissza:

main-qimg-7bf5a837e2f6f4b1c13619add87d3b8d.webp


main-qimg-5982c0bb3cd53b992bfa4d2b60da41a2.webp


3450290_original.jpg


Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
.
.
Szerintem az MiG-29-nek pl az M valtozata volt az, ahova a hasonlo, kosztol vedö "kopoltyus" rendszer helyere kerult uj uzemanyagtartaly, a hajtomu vedelmet pedig ott is Szu-27 jellegu lehajthato raccsal oldottak meg, amit a jegesedes ellen futhetöre csinaltak.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.
.
.
Szerintem itt is a kerekek körul lehet a kulönbseg?

Szu-35 orrfuto:
https://es.dreamstime.com/foto-de-a...-aviones-campo-aviación-mostrar-image98696923

Szu-27:
http://www.b-domke.de/AviationImages/Flanker/Images/3074.jpg

Bar Szu-27/30/33/35 kepeket nezegetve ugy tunik, ennek a futomure szerelt felverödesvedö lemezrendszernek eleve többfele verzioja volt, a kisebbtöl a nagyobbig mar regen is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Na látod, így készülnek a tévedések. Ez a kép, amit te a Szu-27-eshez beraktál, konkrétan a 711-es régi Szu-35/37-es futója, tehát ez se Szu-27-es:

3074.jpg


A Szu-27-esenk egyféle egykerekes orrfutója és azon egyféle sárvédő volt csak.
A Szu-30/35-nek meg kétkerekes az orrfutója, a fent látható rácsozattal, burkolat nélkül.
A Szu-33-asnak egyátalán nincs sárvédője és kétekeres az orrfutója.
A Szu-34-esnek két hatalmas kerék van az orrfutóján és van egy köztes megoldású sárvédője és nincs semmiféle rácsozata. Megjegyzem, a hangja is a Szu-27-esekére emlékeztet, szóval a szűrőrács, mint hangbefolyásoló nem áll meg.

Performing_checks_on_Sukhoi_Su-34_at_Latakia%2C_Syria.jpg


08302295d5dc012ac5f45812b08678ab.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
"Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 382
86 466
113
Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
"Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.

A HH alatt nagyobb volt a tét mint ma.Akkoriban a faék egyszerűségű politika nem lett volna célravezető.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 926
86 468
113
Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
"Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.

Mivel nem tudnak tisztességesen konkurálni, így mindig szankciókkal fenyegetik az országokat. Már elkaszálták a kuwaiti 146 darabos T-90MSz üzletet. Zsarolják az afrikai, közel-keleti, dél-kelet ázsiai országokat. Indonézia kénytelen F-16 gépeket is venni, hogy megvehesse a 11 Szu-35Sz-t.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 495
52 609
113
A HH alatt nagyobb volt a tét mint ma.Akkoriban a faék egyszerűségű politika nem lett volna célravezető.
A tét manapság is nagy, a faék egyszerűségű külpolitika pedig sosem célra vezető.

Ja, és újra hideg háború van, csak nem beszélnek róla annyit.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Újabb videó az idei MAKSz-ról.
Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 382
86 466
113
Újabb videó az idei MAKSz-ról.
Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bírni fogja a sárkány azt a hajtóművet?
 
M

molnibalage

Guest
Újabb videó az idei MAKSz-ról.
Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha akkor még gyártásban lesz, akkor talán.
A jenkik annyira "fontosnak" ítélik a repülési teljesítményt, hogy az F-15E gépek 60%-ban még a F100-229-es sincs benne, csak a -220. Ehhez képes export F-15E legacy változatokban az F-15K első rendelése volt emlékeim szerint F100-PW-229-es és mindenki más azóta GE F110-zel tolja.

Az F-15C + GE F110. Na basszus, azt megnézném. Az már elég raptoros lenne. Az fix. Sanszosan szériagépként minden emelkedési rekordot megdöntene, a P-42-esét is. Ha kiszednek belőle minden nem létfontosságút, akkor aztán meg hajjaj..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Ehhez képes export F-15E legacy változatokban az F-15K első rendelése volt emlékeim szerint F100-PW-229-es és mindenki más azóta GE F110-zel tolja.
Érdekes, hogy pont fordítva volt. Mindenki megdöbbenésére, a koreaiak az F-15K-t, először az F-15-ösök történetében GE hajtóművel rendelték meg (pedig náluk nem is volt ok erre, hiszen a RoKAF-nál nincs GE hajtóműves F-16-os, csak olyan, ami az F-15E PW229-es hajtóműveivel repül), majd velük egy időben a szaúdiak is áthajtóműveztették a már meglévő F-15SA gépeiket PW229-esről GE129-esre, további, mégmodernebb F-15SA gépeket eleve ilyen típussal rendelték, majd a szingapúri F-15SG gépek is GE hajtóművesek lettek, a katari F-15QA gépek is, az F-15EX-nél is ez lesz sanszosan a befutó (pedig az USA-ban nincs rendszerben GE hajtóműves F-15-ös még annak ellenére sem, hogy a 1999-ben egy USAF projekt keretében építettek át egy F-15E-t, hogy megvizsgálják az F-16C-khez hasonlatosan az alternatív hajtóműves dolgot)...

...erre Korea a második, 21 darabos F-15K kontingenst már F100PW229EEP hajtóművekkel rendelte meg. Úgy, hogy a Samsung-nál komplett hajtómű nagyjavító bázist is kiépítettek az F110GE129C hajtóművekre!
Sokszor az üzletpolitika és a lobbiérdekek felülírják a logisztika elvárásait.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
2013-ban járt nálunk a Vityazi, a Szu-27-eseivel. Akkor sokan méltatlankodtak, hogy hol maradtak el a híres csodamanőverek?
Nyílván kevesen tudták, hogy a fő profiljuk a szoros kötelékezés, ami nagyméretű vadészgépekkel, oroszosan erődemonstratív módon akkor ennyi volt.
A Vityazi soha nem repült Kobrát, csak a Harang vol az egyetlen, amit előadtak.

Amikor megkapták a Szu-30SzM-et, eleinte csak folytatták a Szu-27-esekre begyakorolt programjukat, amit helyenként kicsit beszűkítettek, kicsit feszesebbé tettek, ahogy a modernebb típus Fly by Wire rendszere engedte.

Azóta már sokat változott a Vityazi programja, hiszen lényegében az összes vektorálós manővert előadják a szólistáik és - némi képzavarként - ezt nem ritkán géppárban is!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A most átvett Szu-35Sz üres tömege a Szu-30SzM-ével azonos, a kerótöltés egy-egy ilyen műsorhoz lényegében ugyanaz, míg ahhoz képest vagy 4 tonna plusz tolóerő áll rendelkezésre...
 
M

molnibalage

Guest
Érdekes, hogy pont fordítva volt. Mindenki megdöbbenésére, a koreaiak az F-15K-t, először az F-15-ösök történetében GE hajtóművel rendelték meg (pedig náluk nem is volt ok erre, hiszen a RoKAF-nál nincs GE hajtóműves F-16-os, csak olyan, ami az F-15E PW229-es hajtóműveivel repül), majd velük egy időben a szaúdiak is áthajtóműveztették a már meglévő F-15SA gépeiket PW229-esről GE129-esre, további, mégmodernebb F-15SA gépeket eleve ilyen típussal rendelték, majd a szingapúri F-15SG gépek is GE hajtóművesek lettek, a katari F-15QA gépek is, az F-15EX-nél is ez lesz sanszosan a befutó (pedig az USA-ban nincs rendszerben GE hajtóműves F-15-ös még annak ellenére sem, hogy a 1999-ben egy USAF projekt keretében építettek át egy F-15E-t, hogy megvizsgálják az F-16C-khez hasonlatosan az alternatív hajtóműves dolgot)...

...erre Korea a második, 21 darabos F-15K kontingenst már F100PW229EEP hajtóművekkel rendelte meg. Úgy, hogy a Samsung-nál komplett hajtómű nagyjavító bázist is kiépítettek az F110GE129C hajtóművekre!
Sokszor az üzletpolitika és a lobbiérdekek felülírják a logisztika elvárásait.
Vagy lehet, hogy teljesítményben ütős a GE F110 csak mi nem látunk rá a költségekre és az öregebb (?), de magasabb flotta óraszámmal bíró F100 család az árral verte meg a másikat, a ciklus élettartama lehet, hogy sokkal magasabb. Vagy csak dolgozott a kenőpénz vagy lehet, hogy Washington szólt, hogy ilyet kaptok és kész, mert kell éppen a PW-nek a meló.

Mert így igazából nehéz ezt magyarázni. Én rosszul emlékeztem a kronológiára.
 
T

torsen

Guest
Az meg hogyan lenne lehetséges? Nem a MiG-29-esek kopoltyújával kevered? Az M-eknél a kopoltyúk helyére került tüzelőanyagtartály.
A Szu-27-esek szűrői alulról nyilnak felfelé és a szívócsatorna aljába süllyednek vissza:

main-qimg-7bf5a837e2f6f4b1c13619add87d3b8d.webp


main-qimg-5982c0bb3cd53b992bfa4d2b60da41a2.webp


3450290_original.jpg


Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.

nyilván igazad van... sok lehetett az IPA....de már elmúlt! :)