Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

torsen

Guest
.
.
Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?

Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
Az meg hogyan lenne lehetséges? Nem a MiG-29-esek kopoltyújával kevered? Az M-eknél a kopoltyúk helyére került tüzelőanyagtartály.
A Szu-27-esek szűrői alulról nyilnak felfelé és a szívócsatorna aljába süllyednek vissza:

main-qimg-7bf5a837e2f6f4b1c13619add87d3b8d.webp


main-qimg-5982c0bb3cd53b992bfa4d2b60da41a2.webp


3450290_original.jpg


Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
.
.
Szerintem az MiG-29-nek pl az M valtozata volt az, ahova a hasonlo, kosztol vedö "kopoltyus" rendszer helyere kerult uj uzemanyagtartaly, a hajtomu vedelmet pedig ott is Szu-27 jellegu lehajthato raccsal oldottak meg, amit a jegesedes ellen futhetöre csinaltak.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.
.
.
Szerintem itt is a kerekek körul lehet a kulönbseg?

Szu-35 orrfuto:
https://es.dreamstime.com/foto-de-a...-aviones-campo-aviación-mostrar-image98696923

Szu-27:
http://www.b-domke.de/AviationImages/Flanker/Images/3074.jpg

Bar Szu-27/30/33/35 kepeket nezegetve ugy tunik, ennek a futomure szerelt felverödesvedö lemezrendszernek eleve többfele verzioja volt, a kisebbtöl a nagyobbig mar regen is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Na látod, így készülnek a tévedések. Ez a kép, amit te a Szu-27-eshez beraktál, konkrétan a 711-es régi Szu-35/37-es futója, tehát ez se Szu-27-es:

3074.jpg


A Szu-27-esenk egyféle egykerekes orrfutója és azon egyféle sárvédő volt csak.
A Szu-30/35-nek meg kétkerekes az orrfutója, a fent látható rácsozattal, burkolat nélkül.
A Szu-33-asnak egyátalán nincs sárvédője és kétekeres az orrfutója.
A Szu-34-esnek két hatalmas kerék van az orrfutóján és van egy köztes megoldású sárvédője és nincs semmiféle rácsozata. Megjegyzem, a hangja is a Szu-27-esekére emlékeztet, szóval a szűrőrács, mint hangbefolyásoló nem áll meg.

Performing_checks_on_Sukhoi_Su-34_at_Latakia%2C_Syria.jpg


08302295d5dc012ac5f45812b08678ab.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
"Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
"Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.

A HH alatt nagyobb volt a tét mint ma.Akkoriban a faék egyszerűségű politika nem lett volna célravezető.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 564
113
Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
"Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.

Mivel nem tudnak tisztességesen konkurálni, így mindig szankciókkal fenyegetik az országokat. Már elkaszálták a kuwaiti 146 darabos T-90MSz üzletet. Zsarolják az afrikai, közel-keleti, dél-kelet ázsiai országokat. Indonézia kénytelen F-16 gépeket is venni, hogy megvehesse a 11 Szu-35Sz-t.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 423
44 116
113
A HH alatt nagyobb volt a tét mint ma.Akkoriban a faék egyszerűségű politika nem lett volna célravezető.
A tét manapság is nagy, a faék egyszerűségű külpolitika pedig sosem célra vezető.

Ja, és újra hideg háború van, csak nem beszélnek róla annyit.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Újabb videó az idei MAKSz-ról.
Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Újabb videó az idei MAKSz-ról.
Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.


Bírni fogja a sárkány azt a hajtóművet?
 
M

molnibalage

Guest
Újabb videó az idei MAKSz-ról.
Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

Ha akkor még gyártásban lesz, akkor talán.
A jenkik annyira "fontosnak" ítélik a repülési teljesítményt, hogy az F-15E gépek 60%-ban még a F100-229-es sincs benne, csak a -220. Ehhez képes export F-15E legacy változatokban az F-15K első rendelése volt emlékeim szerint F100-PW-229-es és mindenki más azóta GE F110-zel tolja.

Az F-15C + GE F110. Na basszus, azt megnézném. Az már elég raptoros lenne. Az fix. Sanszosan szériagépként minden emelkedési rekordot megdöntene, a P-42-esét is. Ha kiszednek belőle minden nem létfontosságút, akkor aztán meg hajjaj..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Ehhez képes export F-15E legacy változatokban az F-15K első rendelése volt emlékeim szerint F100-PW-229-es és mindenki más azóta GE F110-zel tolja.
Érdekes, hogy pont fordítva volt. Mindenki megdöbbenésére, a koreaiak az F-15K-t, először az F-15-ösök történetében GE hajtóművel rendelték meg (pedig náluk nem is volt ok erre, hiszen a RoKAF-nál nincs GE hajtóműves F-16-os, csak olyan, ami az F-15E PW229-es hajtóműveivel repül), majd velük egy időben a szaúdiak is áthajtóműveztették a már meglévő F-15SA gépeiket PW229-esről GE129-esre, további, mégmodernebb F-15SA gépeket eleve ilyen típussal rendelték, majd a szingapúri F-15SG gépek is GE hajtóművesek lettek, a katari F-15QA gépek is, az F-15EX-nél is ez lesz sanszosan a befutó (pedig az USA-ban nincs rendszerben GE hajtóműves F-15-ös még annak ellenére sem, hogy a 1999-ben egy USAF projekt keretében építettek át egy F-15E-t, hogy megvizsgálják az F-16C-khez hasonlatosan az alternatív hajtóműves dolgot)...

...erre Korea a második, 21 darabos F-15K kontingenst már F100PW229EEP hajtóművekkel rendelte meg. Úgy, hogy a Samsung-nál komplett hajtómű nagyjavító bázist is kiépítettek az F110GE129C hajtóművekre!
Sokszor az üzletpolitika és a lobbiérdekek felülírják a logisztika elvárásait.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
2013-ban járt nálunk a Vityazi, a Szu-27-eseivel. Akkor sokan méltatlankodtak, hogy hol maradtak el a híres csodamanőverek?
Nyílván kevesen tudták, hogy a fő profiljuk a szoros kötelékezés, ami nagyméretű vadészgépekkel, oroszosan erődemonstratív módon akkor ennyi volt.
A Vityazi soha nem repült Kobrát, csak a Harang vol az egyetlen, amit előadtak.

Amikor megkapták a Szu-30SzM-et, eleinte csak folytatták a Szu-27-esekre begyakorolt programjukat, amit helyenként kicsit beszűkítettek, kicsit feszesebbé tettek, ahogy a modernebb típus Fly by Wire rendszere engedte.

Azóta már sokat változott a Vityazi programja, hiszen lényegében az összes vektorálós manővert előadják a szólistáik és - némi képzavarként - ezt nem ritkán géppárban is!


A most átvett Szu-35Sz üres tömege a Szu-30SzM-ével azonos, a kerótöltés egy-egy ilyen műsorhoz lényegében ugyanaz, míg ahhoz képest vagy 4 tonna plusz tolóerő áll rendelkezésre...
 
M

molnibalage

Guest
Érdekes, hogy pont fordítva volt. Mindenki megdöbbenésére, a koreaiak az F-15K-t, először az F-15-ösök történetében GE hajtóművel rendelték meg (pedig náluk nem is volt ok erre, hiszen a RoKAF-nál nincs GE hajtóműves F-16-os, csak olyan, ami az F-15E PW229-es hajtóműveivel repül), majd velük egy időben a szaúdiak is áthajtóműveztették a már meglévő F-15SA gépeiket PW229-esről GE129-esre, további, mégmodernebb F-15SA gépeket eleve ilyen típussal rendelték, majd a szingapúri F-15SG gépek is GE hajtóművesek lettek, a katari F-15QA gépek is, az F-15EX-nél is ez lesz sanszosan a befutó (pedig az USA-ban nincs rendszerben GE hajtóműves F-15-ös még annak ellenére sem, hogy a 1999-ben egy USAF projekt keretében építettek át egy F-15E-t, hogy megvizsgálják az F-16C-khez hasonlatosan az alternatív hajtóműves dolgot)...

...erre Korea a második, 21 darabos F-15K kontingenst már F100PW229EEP hajtóművekkel rendelte meg. Úgy, hogy a Samsung-nál komplett hajtómű nagyjavító bázist is kiépítettek az F110GE129C hajtóművekre!
Sokszor az üzletpolitika és a lobbiérdekek felülírják a logisztika elvárásait.
Vagy lehet, hogy teljesítményben ütős a GE F110 csak mi nem látunk rá a költségekre és az öregebb (?), de magasabb flotta óraszámmal bíró F100 család az árral verte meg a másikat, a ciklus élettartama lehet, hogy sokkal magasabb. Vagy csak dolgozott a kenőpénz vagy lehet, hogy Washington szólt, hogy ilyet kaptok és kész, mert kell éppen a PW-nek a meló.

Mert így igazából nehéz ezt magyarázni. Én rosszul emlékeztem a kronológiára.
 
T

torsen

Guest
Az meg hogyan lenne lehetséges? Nem a MiG-29-esek kopoltyújával kevered? Az M-eknél a kopoltyúk helyére került tüzelőanyagtartály.
A Szu-27-esek szűrői alulról nyilnak felfelé és a szívócsatorna aljába süllyednek vissza:

main-qimg-7bf5a837e2f6f4b1c13619add87d3b8d.webp


main-qimg-5982c0bb3cd53b992bfa4d2b60da41a2.webp


3450290_original.jpg


Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.

nyilván igazad van... sok lehetett az IPA....de már elmúlt! :)