Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Nézpont kérdése.. A balti államok joggal élnek fenyegetettség árnyékában, egyrészt múltjuk miatt, másrészt mert katonai erejük néhány óráig tartana ki. Másrészt az enklávé tényleg a leggyengébb láncszem, és állandóan ott sertepertélnek az ameriaiak (szabad vizek, szabad légtér lózungokkal), de gyakorlatilag huzogatják a "Medve bajszát".. Kiváncsi lennék, de remélem nem kerül sor rá, ha rendszeresen monsjuk kubából stb. orosz felderítő, és csapásmérő gépek repkednének amerikai déli határai és nagymásorai mentén (momdjuk Miami, New Orleans, Houston, Pensacola stb.. Akor mien rikoltozás lenne a mainstream usa/nato sajtótól.. Ja éppen tegnap repültek haza a Buffok Fairfordból (ahol eddig a békét védték...)
 
Miért? A Tu-160 mit csinált Dél-Afrikában? Vagy Dél-Amerikában? Az ilyen kommentektől megyek a falnak....

A kolléga arra utalt, hogy az amerikai gépek az orosz határok mentén gyakorolnak (Kalinyingrád,Krím, Barentsz-tenger, Kamcsatka) addig az orosz gépek 1x 1 évben ellátogatnak 1-1 baráti országba, hogy a katonai együttmőködést erősítsék.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and vilmoci
A hidegháborúhoz képest leépült a hálózat

a hidegháborúban mi itt varsói szerződés voltunk
aztán jött hogy mi semlegesek vagyunk a ruszkik kimentek
aztán jött hogy mi nato tag vagyunk az usákok bejöttek
aztán jött hogy az ukránok ha nem is nato tag de usák katonai szövetségesek és konkrétan öt éve eljárnak donyeckbe oroszt lőni
ha a ruszki nato fenyegetést mond akkor lássuk be nem teljesen légből kapott propagandaszólamról van szó
 
Tekjesrn igazad van. Nem orosz tamaszpont létesult mexicoban, hanem usa orosz hatarnál. Ha jol emlékszem megigertek, anno , hogy nem lesznek plusz nato tagok és tamaszpontok. De erre ki emlékszik. Ezt ki szegte meg?
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider and fip7
Megérkezett ma Belorussziába az első két Szu-30SzM

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Miért? A Tu-160 mit csinált Dél-Afrikában? Vagy Dél-Amerikában? Az ilyen kommentektől megyek a falnak....

Az azért megvan hogy az Orosz gépek évente egyszer járnak arra a NATO járőrök meg mindennap,pl Global Hawk Krim félsziget körül
És haza terelik az elfogott Orosz járőröket. Pl Kalinyingrád és környéke, vagy inkább az Oroszok terelik ki a NATO gépeket a nyílt víz irányába
Kérlek emlékeztess: mikor volt a keleti parton Boston-New York-Norfolk vonalon Orosz gép befogás Vagy kiterelés a légtérből?
 
Az azért megvan hogy az Orosz gépek évente egyszer járnak arra a NATO járőrök meg mindennap,pl Global Hawk Krim félsziget körül
És haza terelik az elfogott Orosz járőröket. Pl Kalinyingrád és környéke, vagy inkább az Oroszok terelik ki a NATO gépeket a nyílt víz irányába
Kérlek emlékeztess: mikor volt a keleti parton Boston-New York-Norfolk vonalon Orosz gép befogás Vagy kiterelés a légtérből?
Most megint a pénz és képesség szerint moralizálunk? Nemzetközi légtérben mindenki a szabályok szerint tevékenykedik. Pont. Minden mást leszarok.
Engem speciel nem zavar, hogy merre repked a Tu-160. Felőlem repkedjen Boston előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun and zolkas
Érdekes módon a belorusz SzM-ekben francia Thales HUD 3022 van, pedig korábban az oroszok leakarták cserélni saját gyártású IKS-1M-re.
z8d0Fa0gvkQ.jpg
 
Öreg Szu-27-es pilóták nézegetik a Szu-35Sz beömlőjét. Mintha arról beszélnének, hogy a szűrő már nincs benne?
Végül is logikus, ha valahogy az AL-41F-1Sz magasabb levegőátfutását biztosítani akarták anélkül, hogy nagyobb keresztmetszetet készítenek. Az komoly áttervezést igénylet volna.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Öreg Szu-27-es pilóták nézegetik a Szu-35Sz beömlőjét. Mintha arról beszélnének, hogy a szűrő már nincs benne?
Végül is logikus, ha valahogy az AL-41F-1Sz magasabb levegőátfutását biztosítani akarták anélkül, hogy nagyobb keresztmetszetet készítenek. Az komoly áttervezést igénylet volna.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
 
Gondolom, hogy a belorusz döntéshozóknak nem kellett a szar.

A belorusz döntéshozóknak nincs beleszólásuk a gép kialakításához. Ugyanaz a gép mint az orosz légierőben. Úgy néz ki sikerült megoldaniuk az embargó kérdését. Ugyanaz a HUD van az indiai Rafale gépeken is.
 
.
.
Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
De, fel-le nyitható és már leszálláskor is ki lehetet iktatni (ha jól tudom), hogy a hajtómű felgyorsulása és tolóereje nagyobb legyen. Viszont ezt saját felelősségre, megfelelő állapotú felszállópályánál.
Ha jól értem, akkor itt meg ez eleve hiányzik, viszont elgondolkodtató, hogy leszámítva az idei MAKSz-on azt az egyetlen alkalmat, a Szu-35-ös elég óvatosan indul neki a startnak.
Lehet. hogy ez nem is pompázs miatt, hanem az idegen anyag beszívás elkerülése miatt teszik?
Talán, ha nem behúzott fékkel toporog a gép a start előtt, akkor nem adja le úgy az orrát és kisebb az esély, hogy összeporszívózzon valami nem megfelelőt a betonról.
Lehet, hogy egy bizonyos gurulási sebesség felett már nem annyira lentről, hanem főképp szemből áramlik be a levegő a szívócsatornába?
Mondjuk azt sose értettem, hogy az F-16-osnál ez miért nem volt sose gond? A mai modern orosz reptereknek már egész jó állapotú pályái vannak, melyeket a bázis állománya is rendre átnéz és takarítják is.
 
Mondjuk azt sose értettem, hogy az F-16-osnál ez miért nem volt sose gond? A mai modern orosz reptereknek már egész jó állapotú pályái vannak, melyeket a bázis állománya is rendre átnéz és takarítják is.
.
.
Szerintem erre egyszeru a valasz: az F-16 elsö futomuve a szivocsatona alatt van, a Mig-29, Szu-27stb gepeknel meg böven elötte. Valojaban a futomu veri fel es bele a szivocsatornaba a koszt, nem feltetlenul csak a szivocso valami szivohatasa a ludas.
 
Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
A bringámon is van sárvédő, túlnyúlik a keréken, de azért mégis felverődik a sár egy picit néha a nadrágomra. Ez a nadrágomnál nem vészes, megszárad. A gázturbinát viszont nem érdekli ez, a berepül a kő, akkor reccs.

Persze én is tévedhetek, de a sárvédő hatásfoka messze nem 100%.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27 and emel
Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
Azon a teherautón is volt, mikor az M-0 felüljárón szembetelálkozva a kereke alól előre!! kirepülve csattant a szélvédőm közepén egy cseresznye-méretű kődarab!! Még a kocsiban ülő két kolléga is meglepődött, egyik megdöbbenve kérdezte is: "Hát ezt meg hogy a fenébe csinálta?!!" Szóval a sárvédő valamennyit biztos segít a sérülések ellen, de sose tudni minden kődarabról hogy merre fog kirepülni a kerék alól és onnan hova fog pattanni. Kis sebességnél meg ha nagy teljesítményen jár a hajtómű, akkor a szívás is besegít hogy könnyebben bekajáljon minden csúnyaságot!!
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage