Sajnos a digitális korszak ugyanez.
Volt, amikor egy mellékletekkel cirka 300 oldalas basic tervet 17 (!) példányban kellett leszállítani a MOL-nak nyomtatásban.
Ennek megvan a jogszabályi oka is.
Nem véletlen.....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Sajnos a digitális korszak ugyanez.
Volt, amikor egy mellékletekkel cirka 300 oldalas basic tervet 17 (!) példányban kellett leszállítani a MOL-nak nyomtatásban.
Ennek megvan a jogszabályi oka is.
Nem véletlen.....
A gyógyszeriparban is így van. Minden megvan papíron. Előírt ideig archíválva. A minden az több tonnát jelent évente egy gyógyszerre.Erdekes kep a 1996-os Su-27SK tervdokumentacio atadasarol.
A digitalis korszak elotti papirmennyiseg eleg durva. (valamint a raktar is, mintha valami regi szovjet piac lenne, aminek a tervdokumentaciojat 1946-ban adtak volna at )
Mi mikor kiviteli tervet szállítottunk egy 30 kilométeres kétvágányú vasút felújításának tenderéhez 20+ példányban akkor elöl ment a nagy teherautó, mögötte meg mi személyautóinkkal vagy 15-en. Klassz volt, mert még a MÁV Andrássy székházába kellett vinni, ahol nem volt szabad a liftben szállítani a terhet, ezért egy komoly edzéssé vált a tervszállítás.Sajnos a digitális korszak ugyanez.
Volt, amikor egy mellékletekkel cirka 300 oldalas basic tervet 17 (!) példányban kellett leszállítani a MOL-nak nyomtatásban.
Az FX projektben az F-15 tervdoku leadása is így nézett ki. De akkoriban a szállított formátum is más volt. A lap nagyon kis terjedelmére gépeltek és tettek ábrákat és nagy sorközzel írtak. Mert ugyebár nem volt digitális világ. Oda kommenteltek és tettek kiegészítéseket.
Volt erről képem valahol, emlékszem rá 9 évvel ezelőttről, de sajnos nem találom.
Ott is egy kb. kisebb tornaterem méretű teremben rakosgatták a papírokat szép nagy halmokban.
Ugyanez a mennyiség nálunk 1 példány. Ehhez képest kell a Covid ügyet értékelni. A normálisan hat - tíz éves ügyet lezavarták kilenc hónap alatt.Mi mikor kiviteli tervet szállítottunk egy 30 kilométeres kétvágányú vasút felújításának tenderéhez 20+ példányban akkor elöl ment a nagy teherautó, mögötte meg mi személyautóinkkal vagy 15-en. Klassz volt, mert még a MÁV Andrássy székházába kellett vinni, ahol nem volt szabad a liftben szállítani a terhet, ezért egy komoly edzéssé vált a tervszállítás.
De így akkor azért a Szu-27SzM átépítésnek lesz nehezebb loadout esetén limitációja? Mert a Szu-35 azért nem viccből nehezebb úgy két tonnával...Érdekes képet találtam a KnAAZ csarnokából:
Az első kettő és a jobb oldali gép egy-egy épülő, vadonat új Szu-35Sz.
Viszont a baloldali gépen bár ott van a kabintető mögött a MAWS szenzor, meg nagyon törzsféklapot se látok, eleve régebbi példánynak tűnik, amiről utólag maratták le a fedő festéket. És ami ennél is érdekesebb, hogy teljesen más a panelvonalak struktúrája. Mivel a széria Szu-35Sz-ek gerincén már a legelső sorozat óta kompozitből van a borítás (szürke elemek), az épülő Szu-35Sz gépek ebből a szögből jól felismerhetőek.
Itt az látszik, hogy egy régebbi törzs elsőrész kap épp egy vadonat új törzshátsórészt, emiatt nekem az a gyanúm, hogy itt egy Szu-27SzM gépet látunk, ahogy épp Szu-35Sz-é építődik át.
Korábban, úgy egy fél éve volt egy kósza hír boki-tól, hogy tervben van a Szu-27SzM gépek modernizációja Szu-35Sz szintre, amit furcsáltam is, mert nem ugyanaz a sárkány. De ez a kép arról tanúskodik, hogy ilyen öszvér kivitelben igenis megoldják a dolgot.
Ez esetben viszont mi marad meg a Szu-27SzM eredeti szerkezetéből?A Szu-27SzM is elbír 8 tonna függesztményt, valószínű, ahhoz megkapja az erősebb futóműveket is. Az, hogy miből tevődik össze a Szu-35Sz plusz szerkezeti tömege, az itt annyiban érdekes, hogy mi különbség van a két alváltozat törzs elsőrészében. De, ha belekerül az Irbisz radar is, meg az összes egyéb alrendszer, megkapja a megerősített szárnyakat, futóművet, az új építésű, jóval masszívabb hajtómű gondolákat, vízszintes vezérsíkokat, nagyobb oldalkormányokat és talán a plusz kerónak a belső helyet, szerintem elolvad a különbség.
Szerintem az üzemben álló bal hátsó gép jobb oldalára egy fólia van ragasztva, azért nem látszik a gépágyú. Ha alaposan megnézed a képet, látszik a szalag girbe-gurba vonala, amivel felragasztották, és az is, hogy a fülketető és a szárnytövön levő vörös taposó közti részen a fólia hullámos, mert nincs teljesen kifeszítve a sárkány görbülete miatt. Legálábbis én így vélem látni.Próbálok rájönni, hogy mégis miféle sárkány ez és az is lehet, hogy ez nem egy Szu-27-es, hanem az egyik prototípusból csinálnak szériagépet. Közvetlen bizonyítékom nincs, de itt van ez a 3D szerkezet modell, amiben hasonló a bordák kiosztása:
De itt van ez a Szu-27SzM és amondó vagyok, hogyha ez egy törzsféklapjától utólag megfosztott Szu-27-es lenne, annak látni kéne a nyomát.
De ami még meglepőbb, hogy a soron levő gépnek szemmel láthatóan még gépágyúja sincs...
Ebből a szögből ez a világ legszebb vadászgépe.Próbálok rájönni, hogy mégis miféle sárkány ez és az is lehet, hogy ez nem egy Szu-27-es, hanem az egyik prototípusból csinálnak szériagépet. Közvetlen bizonyítékom nincs, de itt van ez a 3D szerkezet modell, amiben hasonló a bordák kiosztása:
De itt van ez a Szu-27SzM és amondó vagyok, hogyha ez egy törzsféklapjától utólag megfosztott Szu-27-es lenne, annak látni kéne a nyomát.
De ami még meglepőbb, hogy a soron levő gépnek szemmel láthatóan még gépágyúja sincs...
Szerintem pont ez a lényeg! Egy Szu-27SzM kiesik a rendszerből, de lesz helyette egy Szu-35Sz. Csak éppen a törzsközép és orrészt nem kell megépíteni, amivel egy csomó nyersanyagot és időt spórolnak meg.Ez esetben viszont mi marad meg a Szu-27SzM eredeti szerkezetéből?
Ez nem is átépítés, hanem már kvázi új gép...
Szerintem pont ez a lényeg! Egy Szu-27SzM kiesik a rendszerből, de lesz helyette egy Szu-35Sz. Csak éppen a törzsközép és orrészt nem kell megépíteni, amivel egy csomó nyersanyagot és időt spórolnak meg.
Ezt vonom kétségbe. Időspórolás az, hogy darabjaira szeded szét a Szu-27SzM-et?