Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
ae2b0e4bf6a0.jpg

Vízszintes és függőleges vezérsíkok, Szu-35Sz gépekhez.
Ez a sárga alapréteg ugye a korrózióvédelem? Ezt galvanizált réteg?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 513
16 791
113
Ez a sárga alapréteg ugye a korrózióvédelem? Ezt galvanizált réteg?

Ez Edge Primer, vagy más alapozó - korrózióvédő. A festék erre kerül és együtt védik a fémet a korrózió legtöbb fajtájától. Ezt főleg a külső és nagyobb felületeken használjuk és kell rá fedőfesték. Belül főleg Dinitrol-t kenünk, ami pont ugyanerre szolgál, az barna és piszok ragacsos.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
.
.
Nagy jó fotók, le is mentettem őket, nagyon szép gépek. Nagyon komoly fejlődésen ment át gyártás, rendkivül igényesen néznek ki. Emlékszem, 89 körül, amikor a MiG-29 berobbant a nyugati repnapokon, a Newsweekben mértékadó szakértő meditált a cikkében azon, hogy a hepehupás lemezelés valószinűleg direkt olyan igénytelen, és a szintén hepehupás golflabdához hasonlóan segit felhajtóerőt termelni. (kb nem hitte el, hogy a 80-as évek végén a szovjet ipar nem képes normális lemezmunkára)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 783
85 995
113
.
.
Nagy jó fotók, le is mentettem őket, nagyon szép gépek. Nagyon komoly fejlődésen ment át gyártás, rendkivül igényesen néznek ki. Emlékszem, 89 körül, amikor a MiG-29 berobbant a nyugati repnapokon, a Newsweekben mértékadó szakértő meditált a cikkében azon, hogy a hepehupás lemezelés valószinűleg direkt olyan igénytelen, és a szintén hepehupás golflabdához hasonlóan segit felhajtóerőt termelni. (kb nem hitte el, hogy a 80-as évek végén a szovjet ipar nem képes normális lemezmunkára)
Egyiptomi Szu-35Sz gépek Zsukovszkijban fotózva most februárban a 9214 oldalszámú.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Állítólag ez a kék 72-es oldalszámú haditengerész Szu-30SzM az első, amelyiket a Szu-35Sz gépek AL-41F-1Sz hajtóművével már felszereltek.
Itt, ezen az egészen új képen épp Zsukovszkijban tesztelik:

279236.jpg


Mivel nekem nem egészen világos, hogy pontosan mi is a különbség (már ha van egyátalán) a Szu-30SzM flottát érintő kétféle, Szu-30SzMD (dorabotannij, átdolgozott) és Szu-30SzM2 program között, így nem tudom, hogy a kettő közül melyik jelölés a korrekt.
Minden esetre egyszerre van szó csak a hajtóművek és a hajtóművek, plusz a radar, MAWS és a többi Szu-35Sz-specifikus rendszer átvételéről is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 783
85 995
113
Van még egy kép róla

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Vityazi Szu-30SzM lövöldözni megy, persze UB blokkal. UB blokk "rajongók" most inkább vegyenek egy mély levegőt és ne mondjanak semmit :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pár gondolat:
  • A Szu-30SzM jókora masina. Anno, mikor egyszer az életben a magyar MiG-29-esek (a "Nagyvas") el lettek látva a maximális javadalmazás négy B-20-as blokkal, úgy cipelték magukkal, mint négy hatalmas koffert. A nálunk nem használt (nem volt alkalmazható) 1150 literes szárny póttartályok átmérője szinte megegyezett a B-20-as blokkokéval. Négy B-20-assal a MiG-29-eseink úgy néztek ki, mintha négy póttartállyal repültek volna és ez igaz volt a légellenállásukra is. Itt meg egy-egy pilonon elvész a két-két B-20-as a hatalmas szárnyak alatt.
  • A felszállásnál a szokásos lassú forszázskapcsolás látható, de így sincs elnyújtva a starthossz. A felszálláshoz nem veszik igénybe a vektorálást (pedig van rá lehetőség) de a gép így is hamar elemelkedik, ez egyértelműen a kacsaszárnyak pozitív hatása. Az utánégetsre csak egy rövid szakaszon volt szükség
  • Amint megvalósul a jóval erősebb AL-41F-1Sz integrációja az orosz Szu-30SzM flottánál, ezek a startok mégrövidebbek lesznek, vagy akár az utánégetést is el lehet hagyni.
  • A felvétel második felben egy Szu-35Sz jön be leszálláni, de nem látjuk a megszűnt törzsféklap helyett igénybe vehető, kétfelé szétnyíló oldalkormányok működtetését, mégis a szokásos lapos siklópályán jön be a gép. Az oldalkormányok féklapként alkalmazása valószínű ugyanaz a manuálisan választható opció, mint korábban a törzsféklapé volt, de ahogy a leszállások során arra se volt mindig feltétlen szükség, itt se látjuk a jelenséget.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 055
40 151
113
Miért szereti az orosz légierő a Su-35 Irbis-e radarját: részletes pillantás a lopakodó harcosok vadászatára épített Érzékelőrendszerre
 
M

molnibalage

Guest
Miért szereti az orosz légierő a Su-35 Irbis-e radarját: részletes pillantás a lopakodó harcosok vadászatára épített Érzékelőrendszerre
Ideteszem az angol nyelvű változatot is
Az angol változat nekem nem töltődött be, de az orosz angolra fordításából sem tudtam meg semmit, inkább csak propagandát...

  • Az első 4++ gen gépnek titulálja a Szu-35-öst. Mintha nem létezne az AESA radaros Super Hornet, Rafale, vagy Typhoon T3A/B PIRATE-tal és radaros MAWS-sal és mással. Vagy az F-16 Block 60. A Typhoon egyetlen kifogásolható pontja az AESA radar hiánya, eddig nagyon kevés gép kapta meg. Ezek kb. egy idősek vagy 10+ évvel előzték meg a Szu-35-öt.

  • A legerősebb hajtómű? Tegyük fel, hogy vadászgépre gondolt. Itt meg úgy tesz, mintha nem létezne az F110-GE-132. Azonos kategória a kettő.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 783
85 995
113
Az angol változat nekem nem töltődött be, de az orosz angolra fordításából sem tudtam meg semmit, inkább csak propagandát...

  • Az első 4++ gen gépnek titulálja a Szu-35-öst. Mintha nem létezne az AESA radaros Super Hornet, Rafale, vagy Typhoon T3A/B PIRATE-tal és radaros MAWS-sal és mással. Vagy az F-16 Block 60. A Typhoon egyetlen kifogásolható pontja az AESA radar hiánya, eddig nagyon kevés gép kapta meg. Ezek kb. egy idősek vagy 10+ évvel előzték meg a Szu-35-öt.

  • A legerősebb hajtómű? Tegyük fel, hogy vadászgépre gondolt. Itt meg úgy tesz, mintha nem létezne az F110-GE-132. Azonos kategória a kettő.
A Military Watch cikke van oroszra fordítva. Irbisz-E radar a fő téma, amely a 3. leghatékonyabb az oroszoknál az N036 Belka és a Zaslon-M után.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
A legerősebb hajtómű? Tegyük fel, hogy vadászgépre gondolt. Itt meg úgy tesz, mintha nem létezne az F110-GE-132. Azonos kategória a kettő.
Ha csak a negyedik generációs gépekre gondolsz - és nem veszed ide a MiG-31-est, akkor akár igazad is lehet. De a minap nézegettem a Flickr fotótárát F-16E/Block 60/Desert Falcon/UAE kulcsszavakkal és különös dolgot találtam. Úgy néz ki, hogy kb a 2017 utáni dátumozású fotókon a gép hajtóművének fúvócsöve (konkrétan a lamellák hossza) már nem az, ami az F110GE132-esen volt korábban, hanem az, ami előtte is, utána is, azóta is gyártásban van az F110GE100 és GE129-esekhez.
Namost ez simán lehetne csak egy józan termelésoptimalizáció eredménye is a GE-nél (a 132-es minimálisan hosszabb burkoló lamelláit elve indokolatlannak láttam), de az sincs kizárva, hogy már egyátalán nincs is gyártásban a típus!
Végül is, mit tudunk?
  • a block 60-asokhoz fejlesztett F110GE132-es legfontosabb tulajdonsága a GE129-eshez képest jóval nagyobb tolóerő volt, amit üzemszerűen lehetett lehangolni pontosan a GE129-es szintjére, ha az üzemeltető (például békeidőben) a kedvezőbb fogyasztást és a magasabb élettartamot választja
  • Csak az UAE Desert Falcon-jaiban dolgozik (csak dolgozott?) ez a verzió, a block 50-es F-16C-ben, az F-15K/S/SG/SA/QA és EX gépekben a GE129-es operál.
  • Az UAE már felkínálta eladásra a gépeit, például a görögöknek. A görögök block 30-ast és 50-est használnak (meg PW hajtóműves 52-est) Szóval már náluk is lemondtak a gép jövőéről.
  • Anno, az indiai MMRCA tenderen induló block 70-es F-16-ost még a Desert Falcon indiai verziójaként promózták, de ebből nem lett semmi.
  • Azóta már fut az F-16V program, ami egyszerre jelent új gyártású (pl szlovák gépek) és használt (pl tajvani F-16A, vagy görög F-16C block 52) modernizációt. Az F-16V esetében nem említenek hajtómű cserét, illetve csak a már ismert és manapság is biztosan gyártás alatt levő F110GE129C és F100PW229EEP van listázva a projekt mellett. (Sajnos a történelmi “csoda F-16”, vagyis a tajvani F-16A, a könnyű sárkánnyal, V-avionikával és az amúgy totál kompatibilis PW229EEP hajtóművekkel nem jött össze. A tajvani légierő költségcsökkentés címén inkább megtartotta az A gépekben normális F100PW220-ast).
  • Az F-16V programnál sikerült kihúzni az eggyel korábbi projekt, a block 60-as méregfogát, vagyis a minden határon túlhízott szerkezeti tömeget. A V program avionikai csomagja tömegre a block 50/52-esével azonos, talán még valamivel könnyebb is
  • A GE az F-15EX hajtóművét, az F110GE129C-t nevezi a legújabb produktumának, ami símán lehet csak veretes marketing maszlag is, de a fenti összefüggések fényében egyre valószínűbb, hogy a 132-es verzió mára már, “érdeklődés hiányában” egyszerűen zárójelbe lett téve.
Namost ez sehol nincs nagydobra verve, így ezer százalék, hogy az orosz médiaanyagot összekomponáló kreatívok se amiatt nevezték a legerősebbnek 2021-ben az AL-41F-1Sz-t, mert abszolút naprakész infóik vannak a GE gyártási kvótáiról és a különféle projektjeiről, termék alverzióiról. Valószínű, még az életbe nem hallottak a GE132-esről (ahogy szerintem a Pentagonban se :) ). Ugyanakkor felmentve kissé az oroszokat, szigorúan patikamérlegen mérve, de hangyányival a Szu-35Sz hajtóműve az erősebb, fékpadon és akkor, ha azt az amúgy minimális “rendkívüli üzemmódot” (egy 14 tonnás tolóerejű hajtóműnél össz-vissz 500kp “plusz”) aktiválják.