Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
155382930_1147495139005532_2396696433811346444_n.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 572
113
Azért, hogy a szar se legyen elég keserű, had kritizáljam a Szu-35Sz kabinjának egyetlen - számomra érthetetlen - elemét, a HUD-ot. Ha már a Szu-30SzM-nél megoldották a széles, francia eredeű HUD-ot, a totál hasonló belterű Szu-57-esnél pedig szintén egy ekkora, de már orosz HUD-al dolgoznak, akkor hogy a búbánatba nem sikerült a köztes típusba is egy ilyen modern, az F-15E-hez hasonló nagy HUD-ot rakni.
Nem ok nélkül hoztam fel az amerikai gépet, mivel ott is furcsaságot tapasztalok. 1988 óta, az akkor korszakalkotó széles Strike Eage HUD óta, minden F-15E leszármazott ugyanezt a nagy tükörüveg kijelzőt kapta. Kivéve az F-15QA. A "low profile HUD" néven emlegetett új kijelző mérete a klasszikus, szovjet HUD-okéval vetekszik, amelyeket a MiG-29-esen és a Szu-27-esen (vagy stílszerűen az F-15A/B/C/D gépeken) is láthattunk. És ezt kapta meg most az EX is.
Ha máshogy nem, de így már utólag érthető a Szu-35Sz kabinjában a helyzet. Az oroszok megint látnokok voltak :)
 
M

molnibalage

Guest
Azért, hogy a szar se legyen elég keserű, had kritizáljam a Szu-35Sz kabinjának egyetlen - számomra érthetetlen - elemét, a HUD-ot. Ha már a Szu-30SzM-nél megoldották a széles, francia eredeű HUD-ot, a totál hasonló belterű Szu-57-esnél pedig szintén egy ekkora, de már orosz HUD-al dolgoznak, akkor hogy a búbánatba nem sikerült a köztes típusba is egy ilyen modern, az F-15E-hez hasonló nagy HUD-ot rakni.
Nem ok nélkül hoztam fel az amerikai gépet, mivel ott is furcsaságot tapasztalok. 1988 óta, az akkor korszakalkotó széles Strike Eage HUD óta, minden F-15E leszármazott ugyanezt a nagy tükörüveg kijelzőt kapta. Kivéve az F-15QA. A "low profile HUD" néven emlegetett új kijelző mérete a klasszikus, szovjet HUD-okéval vetekszik, amelyeket a MiG-29-esen és a Szu-27-esen (vagy stílszerűen az F-15A/B/C/D gépeken) is láthattunk. És ezt kapta meg most az EX is.
Ha máshogy nem, de így már utólag érthető a Szu-35Sz kabinjában a helyzet. Az oroszok megint látnokok voltak :)
Az USAF F-15E gépeken a FLIR-t asszem felvetíthetették HUD-ra, ahogy az F-16C Block 40/42-őn.
Lehet, hogy ez a megközelítés változott meg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Bleroka
M

molnibalage

Guest
A kép baloldalén a telefonkábel+ kék termosz kombó micsoda? Lámpa?
Nekem is a lámpa vagy melegítő ugrik be.
Láttam már képet fórumon, ahol jenki USMC zsoké szusit evett a gépen resCAP adásánál, mert 8 órát volt odafent.
Ez alapján lehet, hogy kávéhoz van vagy teához vízmelegítő. Mert utántöltéssel ez a gép is pont el lehet 7-8-10 órát odafent.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and szzsolt81

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93
Azért, hogy a szar se legyen elég keserű, had kritizáljam a Szu-35Sz kabinjának egyetlen - számomra érthetetlen - elemét, a HUD-ot. Ha már a Szu-30SzM-nél megoldották a széles, francia eredeű HUD-ot, a totál hasonló belterű Szu-57-esnél pedig szintén egy ekkora, de már orosz HUD-al dolgoznak, akkor hogy a búbánatba nem sikerült a köztes típusba is egy ilyen modern, az F-15E-hez hasonló nagy HUD-ot rakni.
Nem ok nélkül hoztam fel az amerikai gépet, mivel ott is furcsaságot tapasztalok. 1988 óta, az akkor korszakalkotó széles Strike Eage HUD óta, minden F-15E leszármazott ugyanezt a nagy tükörüveg kijelzőt kapta. Kivéve az F-15QA. A "low profile HUD" néven emlegetett új kijelző mérete a klasszikus, szovjet HUD-okéval vetekszik, amelyeket a MiG-29-esen és a Szu-27-esen (vagy stílszerűen az F-15A/B/C/D gépeken) is láthattunk. És ezt kapta meg most az EX is.
Ha máshogy nem, de így már utólag érthető a Szu-35Sz kabinjában a helyzet. Az oroszok megint látnokok voltak :)

Véleményem szerint az F15QA és F15EX elsödlegesen a sisakba épitett kijelzöre épitenek,a müszerfal+HUD már csak mint tartalék lesznek kiépitve.
Szerintem ez az oka a low profie HUD-nak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 572
113
A telefonzsinór elég jól leváltotta az eredeti bandázsolt káblebekötést. Vannak változások a vevői-üzemeltetői visszajelzések alapján a különféle alszériák között.


3f69714cd759a12aa38d7ed951042f27.jpg

Cqo7t4qWEAEoOw1

image12.jpg


Ez meg biztosan a legelső, 901-es Szu-35BM kabinja még 2007-ből, fél évvel az első feszállás előtt, amikor még csak a statikuson volt kiállítva:

maks2007d3z012.jpg
maks2007d3z007.jpg
maks2007d3z009.jpg
Ez a szériaváltozat kabinjának ugyanezen része:

238314d1487843381-100648lo8fqzkzhssab6dp.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 572
113
Itt valami nagyon nem kerek.

280962.jpg


Ez biztos, hogy photoshop, még ha megtévesztésül, a Szu-30-as kabinjára valami veti is az árnyékot felülről. A gépek mérete alapján az egyszerre hátul és elől levő Szu-35-ös jobboldali vízszintes vezérsíkja pont keresztül szeli a 30-as jobb szárnyának síkját.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 572
113
281746.jpg


Töbször tűnődtem már azon, hogy a széria Szu-35-ösök front szélvédőjének tövénél arra az extra lemezelére mi szükség volt. A Szu-35Bm prototípusokon ez nem volt még meg, mi több, még külön örültem is, hogy maga a Szu-35BM/Sz család egy jóval kisebb elektrooptikai szenzorházat kapott, mint a Szu-27-esek, Szu-33-asok, vagy Szu-30-asok.
Igen ám, de hiába van az a mattfekete csillogásgátló bevonat a kabin előtt, a lekerekített, félköríves-hengeres OLSz-35 ház felülete egyrészt becsillan, másrészt az azt körüláramló levegő valószínűleg gyorsabb, mint a kabin előtti többi légáram és így könnyebben jegesedhet a front szélvédő. Ami nem biztos, hogy jót tesz neki.
Ezért egy alu lemezeléssel kipótolták azt a részt, amit a kabinban ülő pilóta amúgy se látna be, hiszen az előtte levő OLSz-35 amúgy is kitakarja.
Nem épp elegáns, de hasznos megoldás.

Valószínűleg erre nem került volna sor, ha a szenzor háza amúgy előrrébb lenne beépítve, mi több, behúzható lenne. De erre se mód, sem hely nem adódott, pedig jó ngy madárról beszélünk.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 572
113
Amúgy csak kihasználták, hogy a Szuhojon a gép még a hajtóművek síkja után is “folytatódik”, így láthatunk be hátulról az működő utánégetőbe. Ezt más gépen nemigen lehet megtenni.
Ami pedig a propagandát illeti, mind a Vityazinak, mind a Sztrizsinek jó reklám, hogy a lövészetükről PR videó készül.
Pedig az amerikai demócsapatok is teljes harcértékű gépekkel repülnek.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Amúgy csak kihasználták, hogy a Szuhojon a gép még a hajtóművek síkja után is “folytatódik”, így láthatunk be hátulról az működő utánégetőbe. Ezt más gépen nemigen lehet megtenni.
Ami pedig a propagandát illeti, mind a Vityazinak, mind a Sztrizsinek jó reklám, hogy a lövészetükről PR videó készül.
Pedig az amerikai demócsapatok is teljes harcértékű gépekkel repülnek.
Amíg béke van addig a PR is ugyanolyan fontos....csak,hogy egy klasszikust idézzek..."duma az van"
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 572
113
Zsukovszkijban gyakorol a kék 72-es Szu-30SzM, ami már a Szu-35Sz hajtóműveivel repül.
Itt a függesztmény két R-27ER és két R-73-as súlymakett a súlyponti helyzetek teszteléséhez. Egy-egy R-27ER tömege meghaladja a 250kg-ot is, így sokféle fegyverzet imitátoraként is megállja a helyét az ilyen repüléseken.

282131.jpg


Ez a gép lesz az egyik látványossága az idei MAKSz-nak.
Averjanovék idáig a kacsaszárnyak extra felhajtóerejét latba vetve pótolták a hiányzó tolóerőt (a Szu-30SzM szerkezeti tömege a Szu-35Sz-ével közel azonos, azonban a tolóerő terén attól jócskán elmaradt - eddig).
Ezt úgy kell érteni, hogy az energiaigényes manővereknél, irányváltásoknál, a nagy állásszögön jelentkező megnövekedett homlokellenállásnál a kacsaszárnyak extra felhajtóerejére hagyatkozva, mindent kisebb sebességen tudtak látványosan végrehajtani.


És ehhez a manőverezőképességhez jön idén még közel három és fél tonna(!) extra tolóerő. Úgy, hogy a gép tömege szinte semmit sem változik. Ahogy a szerkezet se fog érdemben megerősödni.
Érdekes lesz, az biztos.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 569
113
Zsukovszkijban gyakorol a kék 72-es Szu-30SzM, ami már a Szu-35Sz hajtóműveivel repül.
Itt a függesztmény két R-27ER és két R-73-as súlymakett a súlyponti helyzetek teszteléséhez. Egy-egy R-27ER tömege meghaladja a 250kg-ot is, így sokféle fegyverzet imitátoraként is megállja a helyét az ilyen repüléseken.

282131.jpg


Ez a gép lesz az egyik látványossága az idei MAKSz-nak.
Averjanovék idáig a kacsaszárnyak extra felhajtóerejét latba vetve pótolták a hiányzó tolóerőt (a Szu-30SzM szerkezeti tömege a Szu-35Sz-ével közel azonos, azonban a tolóerő terén attól jócskán elmaradt - eddig).
Ezt úgy kell érteni, hogy az energiaigényes manővereknél, irányváltásoknál, a nagy állásszögön jelentkező megnövekedett homlokellenállásnál a kacsaszárnyak extra felhajtóerejére hagyatkozva, mindent kisebb sebességen tudtak látványosan végrehajtani.


És ehhez a manőverezőképességhez jön idén még közel három és fél tonna(!) extra tolóerő. Úgy, hogy a gép tömege szinte semmit sem változik. Ahogy a szerkezet se fog érdemben megerősödni.
Érdekes lesz, az biztos.




Én nem aggódok, meg elolegezem, hogy fasza lesz!
;)