Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Szerintem az üzemben álló bal hátsó gép jobb oldalára egy fólia van ragasztva, azért nem látszik a gépágyú. Ha alaposan megnézed a képet, látszik a szalag girbe-gurba vonala, amivel felragasztották, és az is, hogy a fülketető és a szárnytövön levő vörös taposó közti részen a fólia hullámos, mert nincs teljesen kifeszítve a sárkány görbülete miatt. Legálábbis én így vélem látni.
Én nem látok fóliát, de az esetleges fólia okát se látom. Egy fóliával letakart nagy gépfelületen dolgozni se lehetne.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 170
57 317
113
277313.jpg



Ezt nevezem én lemezmunkának.
Miért csak a jobb hajtóműnek van rács alul,a beömlőjén?
Az első futón van sárvédő,ez is üzemelhet a mezőről?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Miért csak a jobb hajtóműnek van rács alul,a beömlőjén?
Az első futón van sárvédő,ez is üzemelhet a mezőről?
Nem csak a jobboldalinak van zsalu a szívócsatornán, hanem a balnak is, csak az épp nincs nyitva.
A Tu-160-asnak is van az orrfutóján ilyen, mégse üzemelhet mezőről. Megakadályozza, hogy nagy sebességű guruláskor az orrfutókerekekről szennyeződés dobódjon fel a beömlőkbe.
Amúgy is, a MiG-21-es volt az utolsó olyan szuperszonikus szovjet gép, ami hivatalosan is, rendszeresen is üzemelhetett füves talajról (illetve a Szu-17M2-esek), de ezek egyikének se volt ilyen sárvédő, illetve vízvető az orrfutóján, hiszen nem is ott volt a beömlőjük. Ez a hosszú orrfutószár amúgy szerintem csúnyán járna egy göröngyös, füves repüzem esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Konkrétan olyan, mint valami gimis csaj, akit rommá photosoppoltak. Sehol egy hiba a gépen.
Jóideje figyelem a flickr-en a nagy felbontású képeket orosz szpotterektől és látni határozott minőségbeli javulást a KnAAZ Szu-35Sz gépein, de várjuk meg, hogy mennyire lesz tartós ez a festés. Félreértés ne essék, az F-22-esek is csúnyán leamortizálódtak, főleg a típus-secifikus karbantartás miatt, hiszen ott minden kisebb-nagyobb borítólemez megbontást foltozás követ.
Ami a festéstől független, az a vízszintes vezérsíkon a festetlen titán lemezfelület minősége. Az első széri gépein ökörhugyozás volt a panelvonalak struktúrája. Az nem volt világos nekem, hogy az a vonalheggesztés utólagos síkba csiszolása volt, vagy a szegecselésé, de nekem úgy fest, hogy az a felület is sokat fejlődött.
Itt van egy ugyanebből a szériából származó péládny. Másik szög, más fényviszonyok, más helyszín, más fotós.
Tegyük fel, hogy Ilja Szolovjev szereti szétfotosoppolni a képet, de Valentyin Lozovik képén is hasonlóan jól néz ki a másik, ugyanebből a szériából való gép:

276683.jpg