Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ha igazak az itt leírtak - ami felől azért vannak fenntartásaim- akkor úgy tűnik, hogy a flaker család az R-27-eket szinte ugyanazzal a szabadsággal tudja használni, mint a nyugati gépek az Amraam-et. Indítást követően, egy bő 90 fokos forduló még belefér a nagy látószögű radar miatt. Mintha az orosz megoldás nem annyira a rakétát fejlesztette volna hanem a hordozó gépet. Végülis így volt ez a pheonix vs R-33 esetén is.
Nyilván valóan ez a célja annak hogy az amúgy is nagy látószögű PESA radarjaikat még egy mechanikus kifordítási lehetőséggel is tovább bonyolították. Ha nem járna valamilyen szignifikáns előnnyel, akkor csak a plusz súly, hibaforrás, helyigény és költség lenne ami mind negatív, hátrányos dolog. Ellenben ha azzal jár(márpedig ilyen rajzokat is láttam már), hogy elfelé/oldalra mozogva is rá tud látni a célpontjára a radarja a gépnek, akkor viszont összességében jó dolog még így is.
 
Annyira nem tűnik ez megvalósíthatatlannak szerintem, hogy hazudni kelljen róla. Valószínűleg csak szoftveres fejlesztést igényel, de ha netán hardveres változtatás is szükséges volt, az sem lehetett megoldhatatlan feladat.
Tényleg nem értem hogy miről beszélgetünk, mert 30 éve VAN ez a képesség náluk.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Ha igazak az itt leírtak - ami felől azért vannak fenntartásaim- akkor úgy tűnik, hogy a flaker család az R-27-eket szinte ugyanazzal a szabadsággal tudja használni, mint a nyugati gépek az Amraam-et. Indítást követően, egy bő 90 fokos forduló még belefér a nagy látószögű radar miatt. Mintha az orosz megoldás nem annyira a rakétát fejlesztette volna hanem a hordozó gépet. Végülis így volt ez a pheonix vs R-33 esetén is.
Egyébként ugyan ezt az elvet használják sok föld-levegő rakétánál is, így a legolcsóbb, nyilván sokkal költséghatékonyabb ez a módszer mint az, hogy minden egyes kilőtt rakétában ott van a drága elektronika, radar, egyéb szenzor. Ennek a legjobb példája a mai napig a pantsir, gyakorlatilag filléres kő buta "nyíllövedéket" raknak rá egy üvegszálas rakéta testre, és azt lövöldözik kvázi "parancsközlő" módon. Minden ami érték, a hordozó járművön van, nem is kerül egy rakétaindítás 2 millió dollárba...
 

zsolti


Próbáltam utána járni. Arra jutottam, hogy a Szu-30-asok BARS radarja egyszerre 4 célt tud követésbe venni. Hogy ebből hányat képes egyszerre félaktív rakétákkal támadni és, hogy milyen szögeltéréssel azt nem tudom.

Amúgy voltak próbálkozásaik aktív radaros R-27-re is, de ezt elvetették és inkább újra tervezték az R-77-et.
Akkor nem értettem miért, de a Szu-57 kapcsán leesett a dolog. Az R-77 behajtható szárnyakkal elég kicsi, simán elfér a belső fegyvertérben, az R-27 pedig nem. Az R-33/37 integrációval pedig fölöslegesé vált egy aktív radaros R-27-es.
Innen nézve az R-27R1 az MCG képességével gyakorlatilag egy olcsó és biztos áthidaló megoldás lehetett a modernebb ARH-k megérkezéséig. Szerintem.
 

zsolti


Próbáltam utána járni. Arra jutottam, hogy a Szu-30-asok BARS radarja egyszerre 4 célt tud követésbe venni. Hogy ebből hányat képes egyszerre félaktív rakétákkal támadni és, hogy milyen szögeltéréssel azt nem tudom.

Amúgy voltak próbálkozásaik aktív radaros R-27-re is, de ezt elvetették és inkább újra tervezték az R-77-et.
Akkor nem értettem miért, de a Szu-57 kapcsán leesett a dolog. Az R-77 behajtható szárnyakkal elég kicsi, simán elfér a belső fegyvertérben, az R-27 pedig nem. Az R-33/37 integrációval pedig fölöslegesé vált egy aktív radaros R-27-es.
Innen nézve az R-27R1 az MCG képességével gyakorlatilag egy olcsó és biztos áthidaló megoldás lehetett a modernebb ARH-k megérkezéséig. Szerintem.
Mai napig vegyesen függesztik!

Pont azért mert a legtöbb gépük NEM belső fegyverteres, és tényszerűen az R-27 ER egy jó nagy hatótávolságú az ARH rakétákhoz képest filléres cucc, amiből általában 2 van fent. Az R-27 ET meg legjobb tudomásom szerint a legnagyobb hatótávolságú IR rakéta rendszerben. Ezek mellé szokták nem ritkán bekeverni az R-77-et, és rövid hatótávolságú nagy manőverező képességű R-73/74 variánsokat.

Nekem meggyőződésem hogy nem csinálják bután.
 
Van egy jobb videó, amiben nem beszélnek:

30 éves a Ruszkie Vítyazi
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Helyette csinálja Pápai Joci, aki egyszer már egyik pillanatról a másikra abbahagyta. :D
Amúgy nagyon kellenének az ilyen videók, dokumentumfilmek.
Én repülő technikára gondoltam.Nem hiszem,hogy a repülés szerelmeseinek egy éjjellátós katona nagyobb élmény mint valami ami repül(és lehe,hogy csak képen látta eddig).
 
Én repülő technikára gondoltam.Nem hiszem,hogy a repülés szerelmeseinek egy éjjellátós katona nagyobb élmény mint valami ami repül(és lehe,hogy csak képen látta eddig).
Jaa, akár.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Oszt nem omlott össze a világ.
 
Van egy jobb videó, amiben nem beszélnek:

30 éves a Ruszkie Vítyazi
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Most esett csak le. Te meg se nézted az általam linkelt videót! Ugyanis ebben se beszélnek! Te meg azt hitted, hogy igen, mert összekeverted egy másikkal. Hahaha! Lebuktál.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Ocses and cinikus
Most esett csak le. Te meg se nézted az általam linkelt videót! Ugyanis ebben se beszélnek! Te meg azt hitted, hogy igen, mert összekeverted egy másikkal. Hahaha! Lebuktál.
Igen, nem néztem meg, azt hittem , hogy az általam reggel látott VM-es verzió-amit mint kiderült módosítottak. :)
 
282775.jpg
 
Ebben a gépben már a Szu-35Sz hajtóművei vannak. A kép most készült Zsukovszkijban, ahol a repülési tesztek zajlanak vele.
282730.jpg

Csakhogy, ma felkerült egy újabb fotó a vörös 54-esról is, amivel szintén most repülnek Zsukovszkijban:

282769.jpg


Hogy már ebben is az AL-41F-1Sz hajtóművek lennének, azt még nem tudni, de elviekben logikus lenne egy második géppel felgyorsítani a teszteket, ha már egyszer eldőlt, hogy a teljes orosz Szu-30SzM flottát átépítik az erősebb hajtóművekkel.

Viszont azt a hülye függönyt igazán leszedhetnék már.
A precíziós csapásmérés és a korszerű szimulátorok korában az UB-blokkok és műszerrepülő függöny az a két masszív anakronizmus, amitől már ideje lenne az orosz légierőnek megszabadulnia.