Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

-KIS-SZUTYI Gripenre, főleg E-re, ami ugyebár egy feljavított C, nem fért volna már sehova.

-EF, is érdekes téma. Az a gép briteknél csak közelmúltban érte el A2G kapacitásának tetejét. Más, hogy maikor azt tervezték majd 40 éve, akkorm még ez a teknológia csócsa volt, oroszok is akkor tolták bele minden repcsibe.

Ma már más szelek fújnak. Nem véletlen, hogy F-35 alapból úgy, azzal lett tervezve ahogy. És azt sem hiszem ,hogy kínaiak azt a EOTS formát funkciót vette át saját stealth gépükhöz.
 
-KIS-SZUTYI Gripenre, főleg E-re, ami ugyebár egy feljavított C, nem fért volna már sehova.

-EF, is érdekes téma. Az a gép briteknél csak közelmúltban érte el A2G kapacitásának tetejét. Más, hogy maikor azt tervezték majd 40 éve, akkorm még ez a teknológia csócsa volt, oroszok is akkor tolták bele minden repcsibe.

Ma már más szelek fújnak. Nem véletlen, hogy F-35 alapból úgy, azzal lett tervezve ahogy. És azt sem hiszem ,hogy kínaiak azt a EOTS formát funkciót vette át saját stealth gépükhöz.
Látom nem igazán erted az Felon es az F-35 műszere közti különbséget.Mindkettő a feladata számára legoptimálisabb helyen van.
 
.
A szövegedben valójában az a poén, hogy akkor ezzel éppen megkérdőjelezted az egész glass cockpit koncepciót, és a régi analóg műszerek kiváltását. Éljen a MiG-21! Mert akkor minek legyen MFD-n a magasságmérő is, meg a többi különféle szinekkel kiemelve, a régi mutatós is megteszi? Minek az MFD?
A világ másfelé halad.
.
Az ACS-1 sem teljesen mechanikus, 27V-on kap fűtést.
Nem is különösebben pontos: gyári tűrése szerint naponta max 20 másodpercet is tévedhet.
Súlya jó fél kiló, összevetve egy az MFD-re kitett digitális órával, ami praktikusan súlytalan.
Továbbá az, hogy valami mechanikus egyáltalán nem garancia arra, hogy sose romlik el, tele van apró mozgó alkatrészekkel.
A régebbiek kevés, de mérhető rádiumot is tartalmaztak (
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
)
.
Szóval mi szól mellette a XXI. században?
.
A Szojuzon amúgy már a 70-es évek végén, a 80-as években is, a T és TM sorozaton is digitális óra volt.
A képen a bal felső részen lévő panel az óra.
.
Ez meg itt Gagarin cockpitja a Vostok-1-en, ezen ott volt az antik ketyegő, 1961. április....
Nem a glass cockpit koncepciót kérdőjelezem meg. Csupán azt, hogy egy órának szerinted kötelező mindenképp digitálisnak lennie,mert XXI század. Szerintem meg nem kötelező. Sem annyi helyet nem foglal, sem olyan nagy súlya nincs,hogy bármire komoly hatással legyen.Gondolom,futni sem indulsz el,ha nincs a felkarodra erősítve lehetőleg vízhatlan tokban egy okostelefon zenével,meg pulzusmérővel, vérnyomásmérővel,mert "anélkül nem lehet". Szerintem viszont lehet, ugyanúgy ahogy egy mechanikus óra is tudja mutatni az időt a fedélzeten. Értem én a digitalizáció mániát, csak néha túl soknak érzem.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
Nem a glass cockpit koncepciót kérdőjelezem meg. Csupán azt, hogy egy órának szerinted kötelező mindenképp digitálisnak lennie,mert XXI század. Szerintem meg nem kötelező. Sem annyi helyet nem foglal, sem olyan nagy súlya nincs,hogy bármire komoly hatással legyen.Gondolom,futni sem indulsz el,ha nincs a felkarodra erősítve lehetőleg vízhatlan tokban egy okostelefon zenével,meg pulzusmérővel, vérnyomásmérővel,mert "anélkül nem lehet". Szerintem viszont lehet, ugyanúgy ahogy egy mechanikus óra is tudja mutatni az időt a fedélzeten. Értem én a digitalizáció mániát, csak néha túl soknak érzem.
Persze hogy nem indul el!Ha nem rakod ki valahová akkor meg sem történt.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Látom nem igazán erted az Felon es az F-35 műszere közti különbséget.Mindkettő a feladata számára legoptimálisabb helyen van.

Hogy ne érteném.
Ha mezei távcső lenne a pilóta kezében és arról menne vita akkor is ezt mondanád.
Te nem érted mit kifogásolok én.
 
Számomra a kabin előtti műszer pont akkora butaság mint a Su24/34 hasa alatti. És azt mondani, hogy A2G célpont megfestésére is használható.
Az,hogy számodra butaság az a te dolgod,látszik,hogy nem érted a műszert.
A SZU-24-en a hasa alatt meg egy lézercélzó van ember!Még is hova a bűbánatba kéne rakni,abba meg bele se menjünk,hogy ez miért kell egy csapásmérő gépnek.Amúgy látom,hogy neked pusztán hitéleti alapon szar ami orosz hisz pont ugyanott van az F-35-nek a beépített optika mint a SZU-24-nek,azon bezzek kiváló megoldás.
Szóval hagyjuk is mert hitéleti vitába nem bocsájtkozom senkivel.
 
Ha csak szigorúan a célmegfestés funkciót nézzük.
Az F-35 rendszere nem csak úgy képes erre, hogy nyílegyenesen repül a cél felé, aztán átrepül rajta végül távolodik, vagy -15 fokban süllyed becsapódásig.
A szoftveres képességekről (orosz elektro-optika) felől sok hivatalost nem tudok, nem nehéz jósolni csak ha bármilyen nyugat vs orosz cucc képességeit mutatják youtubon promó vagy harci videókban.
 
Ha csak szigorúan a célmegfestés funkciót nézzük.
Az F-35 rendszere nem csak úgy képes erre, hogy nyílegyenesen repül a cél felé, aztán átrepül rajta végül távolodik, vagy -15 fokban süllyed becsapódásig.
A szoftveres képességekről (orosz elektro-optika) felől sok hivatalost nem tudok, nem nehéz jósolni csak ha bármilyen nyugat vs orosz cucc képességeit mutatják youtubon promó vagy harci videókban.
Hát pont ez az? "Minek a SZU-57-re?"

Már nem az kellene hogy menjen egy 5. gn gépre. Egy EOTS szerű cucc kellene rá, sőt azzal is kellett volna tervezni.
Erre képes elektro-optikai téren az orosz ipar. Nem véletlen Harcihelik optikájai szíria után ráncfelvarrásra szorulnak.
Megnézném én a neve nincs orosz TGP képességeit nyugatiakhoz képest, pedig azért szoftvert biztos tudnak rá írni.

Na de vissza Szu-57-hez, egy épkézláb EOTS az orra ALATT nem csak célt lehetne, szóval engedjük ezt el, úgy ahogy oroszok is elengedhetnék bumfordi optikát kabin elejéről, ami külalakra semmit sem változott első Su-27 óta.

Csigalom, a SzU-24-en már kitéríthető volt oldalra. Amúgy a szovjetek inkább szerették a TV irányítású rakétákat.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
92380a79029c335df73191bdd6d34294.jpg

1ca42e77d59225c31fb8ad8f9abd99ee.jpg
 
Lehet, hogy nálunk a MiG-29-es volt a nagyvas, de ez a Szu-35-ös jóval nagyobb vas hozzá képest. Viszont igen, látszik, hogy hiába az APU, ezt még mindig inkább APA kocsiról indítják.
A 29-es indításához a földi kontrol meg a fülvédelem nélkül álldogáló emberke kézjelzésére korlátozódik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kazahsztánban gyakorlórepülés közben lezuhant egy Szu-30SzM, a személyzet sikeresen katapultált, az okok egyelőre nem ismertek. Mivel leszálláskor történt az eset én valamilyen pilótahibára tippelnék első körben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Lehet, hogy nálunk a MiG-29-es volt a nagyvas, de ez a Szu-35-ös jóval nagyobb vas hozzá képest. Viszont igen, látszik, hogy hiába az APU, ezt még mindig inkább APA kocsiról indítják.
A 29-es indításához a földi kontrol meg a fülvédelem nélkül álldogáló emberke kézjelzésére korlátozódik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Amikor Kecskeméten szerepeltek, akkor a hajtóművek délutáni indításakor a lehető legközelebb álltam sokad magammal az elválasztó kerítésnél.
Folyamatosan gondolatsorok futottak párhuzamosan:
  • Adott hangnyomásokhoz időtartamok tartoznak, amik már végleges halláskárosodást okoznak különböző frekvenciatartományokban.
  • Ez pedig bőven van akkora hangnyomás...távolabb kéne állni.
  • Korosodva ez enélkül is megvalósul.
  • Feláll a szőr mindenemen ettől az élménytől.
  • Az Alzheimer-kórig ERRE emlékezni fogok.

Maradok.
 
A kazah védelmi minisztérium tájékoztatása szerint: "Április 16-án, körülbelül 20 óra 45 perckor kiképzési repülés közben,Balkhash városánál leszállás közben lezuhant egy Su-30SM vadászgép.

A repülőgép személyzete katapultált. "A pilóták életben vannak, és orvosi felügyelet alatt állnak, különbizottságot küldtek a baleset helyszínére" - közölte a kazah védelmi minisztérium.