Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Szu-27P
168413.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Szu-35Sz géppár startja. Jól látszik, hogy a típussal milyen "lábujjhegyen" szokás nekiiramodni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun
Amúgy, ha megnézzük, ezek a pilonok el vannak egymáshoz képes tolva, hogy az R-77-1-es rakéták tojásszeletelő vezérsíkjai elférjenek egymás mellett.
Viszont ellentéztes eltolással, szimmetrikusan, de a szárnyakra is fel lehetne belőlük rakni egyet-egyet.

su-35%2Bplano%2Bde%2Btodo.jpg
Miért nem kettőt-kettőt szarnyanként?Az amelyiken R-77 van a szárnyon az nem bír el két rakétát?
 
Miért nem kettőt-kettőt szarnyanként?Az amelyiken R-77 van a szárnyon az nem bír el két rakétát?
A szárnyon nem fél el egymás mellett két dupla pilon. Azaz, ha a fenti rajzot megnézed, a dupla indítóból - ahogy az a bombafüggesztő, illetve UB blokkoknál már ismert - a dupla pilonok mennek a két nagypilon közül a külsőre, míg a szimpla a belsőkre.

Ebből az is kijön, hogy az R-77-esekből elviekben el tud vinni 14 darabot a két szárnyvégi R-73-as, vagy zavarókonténer mellett.

Itt, ahol a két FAB-500-ast látod, oda mehet két-két R-77-es, a KAB-1500-asok helyére egy-egy úgyszintén, a szárnyvégek szélein - ahogy a rajz is mutatja, megint egy-egy, a szívócsatornák alá szint egy-egy és végül a törzs alá hosszában kettő-kettő:

166724.jpg
 
A szárnyon nem fél el egymás mellett két dupla pilon. Azaz, ha a fenti rajzot megnézed, a dupla indítóból - ahogy az a bombafüggesztő, illetve UB blokkoknál már ismert - a dupla pilonok mennek a két nagypilon közül a külsőre, míg a szimpla a belsőkre.

Ebből az is kijön, hogy az R-77-esekből elviekben el tud vinni 14 darabot a két szárnyvégi R-73-as, vagy zavarókonténer mellett.

Itt, ahol a két FAB-500-ast látod, oda mehet két-két R-77-es, a KAB-1500-asok helyére egy-egy úgyszintén, a szárnyvégek szélein - ahogy a rajz is mutatja, megint egy-egy, a szívócsatornák alá szint egy-egy és végül a törzs alá hosszában kettő-kettő:

166724.jpg
A kérdés az,hogy a képen a KAB-500-asok és a szárnyvégi tartó közti felfüggesztőre miert nem nehet dupla R-77 taró?Lathatóan van elég hely neki.
 
A kérdés az,hogy a képen a KAB-500-asok és a szárnyvégi tartó közti felfüggesztőre miert nem nehet dupla R-77 taró?Lathatóan van elég hely neki.
Csak az egy 250kg-os max terhelhetőségű hely, aminél azt is figyelmebe kell venni, hogy a önmagában a dupla indító is nehezebb, illetve a dupla rakéta pedig nagyobb felület, így a rájuk ható légerők is nagyobbak.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and cinikus
Amikor Kecskeméten szerepeltek, akkor a hajtóművek délutáni indításakor a lehető legközelebb álltam sokad magammal az elválasztó kerítésnél.
Folyamatosan gondolatsorok futottak párhuzamosan:
  • Adott hangnyomásokhoz időtartamok tartoznak, amik már végleges halláskárosodást okoznak különböző frekvenciatartományokban.
  • Ez pedig bőven van akkora hangnyomás...távolabb kéne állni.
  • Korosodva ez enélkül is megvalósul.
  • Feláll a szőr mindenemen ettől az élménytől.
  • Az Alzheimer-kórig ERRE emlékezni fogok.

Maradok.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
A tudomány legújabb állása szerint a Szu-30SzM2 modernizációs program végül mégse kapja meg a Szu-35Sz flottánál már üzemelő PESA Irbisz-t, ami az oroszoknál a PESA technológia legutolsó és legfejlettebb példája. Nyílván, 2021-ben már inkább az lett volna a kérdés, hogy valamiféle AESA integrációban gondolkoznak és ezzel ellépnek a 30-assal a Szu-35Sz-hez képest inkább a Szu-57-es irányába.
De nem, a program - orosz szokás szerint - ugyan le fog futni, de a pénzhiány miatt már látszanak a megkötések.
Így más nem lévén marad a Barsz antenna, némileg növelt hatótávval és... ennyi.