.
A szövegedben valójában az a poén, hogy akkor ezzel éppen megkérdőjelezted az egész glass cockpit koncepciót, és a régi analóg műszerek kiváltását. Éljen a MiG-21! Mert akkor minek legyen MFD-n a magasságmérő is, meg a többi különféle szinekkel kiemelve, a régi mutatós is megteszi? Minek az MFD?
A világ másfelé halad.
.
Az ACS-1 sem teljesen mechanikus, 27V-on kap fűtést.
Nem is különösebben pontos: gyári tűrése szerint naponta max 20 másodpercet is tévedhet.
Súlya jó fél kiló, összevetve egy az MFD-re kitett digitális órával, ami praktikusan súlytalan.
Továbbá az, hogy valami mechanikus egyáltalán nem garancia arra, hogy sose romlik el, tele van apró mozgó alkatrészekkel.
A régebbiek kevés, de mérhető rádiumot is tartalmaztak (
)
.
Szóval mi szól mellette a XXI. században?
.
A Szojuzon amúgy már a 70-es évek végén, a 80-as években is, a T és TM sorozaton is digitális óra volt.
A képen a bal felső részen lévő panel az óra.
.
Ez meg itt Gagarin cockpitja a Vostok-1-en, ezen ott volt az antik ketyegő, 1961. április....
This image is of the control panel of Vostok 1 spacecraft, which was designed to carry a single cosmonaut. The mission was manned by 27-year-old Yuri Gagarin. TThe primary and secondary backup cosmonauts for the mission were Gherman Titov and Grigori Nelyubov. The assignments were formally made...
www.nasa.gov