Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

155382930_1147495139005532_2396696433811346444_n.jpg
 
Azért, hogy a szar se legyen elég keserű, had kritizáljam a Szu-35Sz kabinjának egyetlen - számomra érthetetlen - elemét, a HUD-ot. Ha már a Szu-30SzM-nél megoldották a széles, francia eredeű HUD-ot, a totál hasonló belterű Szu-57-esnél pedig szintén egy ekkora, de már orosz HUD-al dolgoznak, akkor hogy a búbánatba nem sikerült a köztes típusba is egy ilyen modern, az F-15E-hez hasonló nagy HUD-ot rakni.
Nem ok nélkül hoztam fel az amerikai gépet, mivel ott is furcsaságot tapasztalok. 1988 óta, az akkor korszakalkotó széles Strike Eage HUD óta, minden F-15E leszármazott ugyanezt a nagy tükörüveg kijelzőt kapta. Kivéve az F-15QA. A "low profile HUD" néven emlegetett új kijelző mérete a klasszikus, szovjet HUD-okéval vetekszik, amelyeket a MiG-29-esen és a Szu-27-esen (vagy stílszerűen az F-15A/B/C/D gépeken) is láthattunk. És ezt kapta meg most az EX is.
Ha máshogy nem, de így már utólag érthető a Szu-35Sz kabinjában a helyzet. Az oroszok megint látnokok voltak :)
 
Azért, hogy a szar se legyen elég keserű, had kritizáljam a Szu-35Sz kabinjának egyetlen - számomra érthetetlen - elemét, a HUD-ot. Ha már a Szu-30SzM-nél megoldották a széles, francia eredeű HUD-ot, a totál hasonló belterű Szu-57-esnél pedig szintén egy ekkora, de már orosz HUD-al dolgoznak, akkor hogy a búbánatba nem sikerült a köztes típusba is egy ilyen modern, az F-15E-hez hasonló nagy HUD-ot rakni.
Nem ok nélkül hoztam fel az amerikai gépet, mivel ott is furcsaságot tapasztalok. 1988 óta, az akkor korszakalkotó széles Strike Eage HUD óta, minden F-15E leszármazott ugyanezt a nagy tükörüveg kijelzőt kapta. Kivéve az F-15QA. A "low profile HUD" néven emlegetett új kijelző mérete a klasszikus, szovjet HUD-okéval vetekszik, amelyeket a MiG-29-esen és a Szu-27-esen (vagy stílszerűen az F-15A/B/C/D gépeken) is láthattunk. És ezt kapta meg most az EX is.
Ha máshogy nem, de így már utólag érthető a Szu-35Sz kabinjában a helyzet. Az oroszok megint látnokok voltak :)
Az USAF F-15E gépeken a FLIR-t asszem felvetíthetették HUD-ra, ahogy az F-16C Block 40/42-őn.
Lehet, hogy ez a megközelítés változott meg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Bleroka
A kép baloldalén a telefonkábel+ kék termosz kombó micsoda? Lámpa?
Nekem is a lámpa vagy melegítő ugrik be.
Láttam már képet fórumon, ahol jenki USMC zsoké szusit evett a gépen resCAP adásánál, mert 8 órát volt odafent.
Ez alapján lehet, hogy kávéhoz van vagy teához vízmelegítő. Mert utántöltéssel ez a gép is pont el lehet 7-8-10 órát odafent.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and szzsolt81
Azért, hogy a szar se legyen elég keserű, had kritizáljam a Szu-35Sz kabinjának egyetlen - számomra érthetetlen - elemét, a HUD-ot. Ha már a Szu-30SzM-nél megoldották a széles, francia eredeű HUD-ot, a totál hasonló belterű Szu-57-esnél pedig szintén egy ekkora, de már orosz HUD-al dolgoznak, akkor hogy a búbánatba nem sikerült a köztes típusba is egy ilyen modern, az F-15E-hez hasonló nagy HUD-ot rakni.
Nem ok nélkül hoztam fel az amerikai gépet, mivel ott is furcsaságot tapasztalok. 1988 óta, az akkor korszakalkotó széles Strike Eage HUD óta, minden F-15E leszármazott ugyanezt a nagy tükörüveg kijelzőt kapta. Kivéve az F-15QA. A "low profile HUD" néven emlegetett új kijelző mérete a klasszikus, szovjet HUD-okéval vetekszik, amelyeket a MiG-29-esen és a Szu-27-esen (vagy stílszerűen az F-15A/B/C/D gépeken) is láthattunk. És ezt kapta meg most az EX is.
Ha máshogy nem, de így már utólag érthető a Szu-35Sz kabinjában a helyzet. Az oroszok megint látnokok voltak :)

Véleményem szerint az F15QA és F15EX elsödlegesen a sisakba épitett kijelzöre épitenek,a müszerfal+HUD már csak mint tartalék lesznek kiépitve.
Szerintem ez az oka a low profie HUD-nak.
 
A telefonzsinór elég jól leváltotta az eredeti bandázsolt káblebekötést. Vannak változások a vevői-üzemeltetői visszajelzések alapján a különféle alszériák között.


3f69714cd759a12aa38d7ed951042f27.jpg

Cqo7t4qWEAEoOw1

image12.jpg


Ez meg biztosan a legelső, 901-es Szu-35BM kabinja még 2007-ből, fél évvel az első feszállás előtt, amikor még csak a statikuson volt kiállítva:

maks2007d3z012.jpg
maks2007d3z007.jpg
maks2007d3z009.jpg
Ez a szériaváltozat kabinjának ugyanezen része:

238314d1487843381-100648lo8fqzkzhssab6dp.jpg
 
Itt valami nagyon nem kerek.

280962.jpg


Ez biztos, hogy photoshop, még ha megtévesztésül, a Szu-30-as kabinjára valami veti is az árnyékot felülről. A gépek mérete alapján az egyszerre hátul és elől levő Szu-35-ös jobboldali vízszintes vezérsíkja pont keresztül szeli a 30-as jobb szárnyának síkját.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
281746.jpg


Töbször tűnődtem már azon, hogy a széria Szu-35-ösök front szélvédőjének tövénél arra az extra lemezelére mi szükség volt. A Szu-35Bm prototípusokon ez nem volt még meg, mi több, még külön örültem is, hogy maga a Szu-35BM/Sz család egy jóval kisebb elektrooptikai szenzorházat kapott, mint a Szu-27-esek, Szu-33-asok, vagy Szu-30-asok.
Igen ám, de hiába van az a mattfekete csillogásgátló bevonat a kabin előtt, a lekerekített, félköríves-hengeres OLSz-35 ház felülete egyrészt becsillan, másrészt az azt körüláramló levegő valószínűleg gyorsabb, mint a kabin előtti többi légáram és így könnyebben jegesedhet a front szélvédő. Ami nem biztos, hogy jót tesz neki.
Ezért egy alu lemezeléssel kipótolták azt a részt, amit a kabinban ülő pilóta amúgy se látna be, hiszen az előtte levő OLSz-35 amúgy is kitakarja.
Nem épp elegáns, de hasznos megoldás.

Valószínűleg erre nem került volna sor, ha a szenzor háza amúgy előrrébb lenne beépítve, mi több, behúzható lenne. De erre se mód, sem hely nem adódott, pedig jó ngy madárról beszélünk.
 
Amúgy csak kihasználták, hogy a Szuhojon a gép még a hajtóművek síkja után is “folytatódik”, így láthatunk be hátulról az működő utánégetőbe. Ezt más gépen nemigen lehet megtenni.
Ami pedig a propagandát illeti, mind a Vityazinak, mind a Sztrizsinek jó reklám, hogy a lövészetükről PR videó készül.
Pedig az amerikai demócsapatok is teljes harcértékű gépekkel repülnek.
 
Amúgy csak kihasználták, hogy a Szuhojon a gép még a hajtóművek síkja után is “folytatódik”, így láthatunk be hátulról az működő utánégetőbe. Ezt más gépen nemigen lehet megtenni.
Ami pedig a propagandát illeti, mind a Vityazinak, mind a Sztrizsinek jó reklám, hogy a lövészetükről PR videó készül.
Pedig az amerikai demócsapatok is teljes harcértékű gépekkel repülnek.
Amíg béke van addig a PR is ugyanolyan fontos....csak,hogy egy klasszikust idézzek..."duma az van"
 
Zsukovszkijban gyakorol a kék 72-es Szu-30SzM, ami már a Szu-35Sz hajtóműveivel repül.
Itt a függesztmény két R-27ER és két R-73-as súlymakett a súlyponti helyzetek teszteléséhez. Egy-egy R-27ER tömege meghaladja a 250kg-ot is, így sokféle fegyverzet imitátoraként is megállja a helyét az ilyen repüléseken.

282131.jpg


Ez a gép lesz az egyik látványossága az idei MAKSz-nak.
Averjanovék idáig a kacsaszárnyak extra felhajtóerejét latba vetve pótolták a hiányzó tolóerőt (a Szu-30SzM szerkezeti tömege a Szu-35Sz-ével közel azonos, azonban a tolóerő terén attól jócskán elmaradt - eddig).
Ezt úgy kell érteni, hogy az energiaigényes manővereknél, irányváltásoknál, a nagy állásszögön jelentkező megnövekedett homlokellenállásnál a kacsaszárnyak extra felhajtóerejére hagyatkozva, mindent kisebb sebességen tudtak látványosan végrehajtani.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És ehhez a manőverezőképességhez jön idén még közel három és fél tonna(!) extra tolóerő. Úgy, hogy a gép tömege szinte semmit sem változik. Ahogy a szerkezet se fog érdemben megerősödni.
Érdekes lesz, az biztos.
 
Zsukovszkijban gyakorol a kék 72-es Szu-30SzM, ami már a Szu-35Sz hajtóműveivel repül.
Itt a függesztmény két R-27ER és két R-73-as súlymakett a súlyponti helyzetek teszteléséhez. Egy-egy R-27ER tömege meghaladja a 250kg-ot is, így sokféle fegyverzet imitátoraként is megállja a helyét az ilyen repüléseken.

282131.jpg


Ez a gép lesz az egyik látványossága az idei MAKSz-nak.
Averjanovék idáig a kacsaszárnyak extra felhajtóerejét latba vetve pótolták a hiányzó tolóerőt (a Szu-30SzM szerkezeti tömege a Szu-35Sz-ével közel azonos, azonban a tolóerő terén attól jócskán elmaradt - eddig).
Ezt úgy kell érteni, hogy az energiaigényes manővereknél, irányváltásoknál, a nagy állásszögön jelentkező megnövekedett homlokellenállásnál a kacsaszárnyak extra felhajtóerejére hagyatkozva, mindent kisebb sebességen tudtak látványosan végrehajtani.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És ehhez a manőverezőképességhez jön idén még közel három és fél tonna(!) extra tolóerő. Úgy, hogy a gép tömege szinte semmit sem változik. Ahogy a szerkezet se fog érdemben megerősödni.
Érdekes lesz, az biztos.




Én nem aggódok, meg elolegezem, hogy fasza lesz!
;)