Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Állítólag madarakkal találkoztak. Még nincs megerősítve!
.
.
Nem az volt a sztori tegnap, hogy a pilotak lehajtott fejjel, kvazi ajultan?, halottan? ultek a gepben repules közben? Ezt nehez madarral megmagyarazni.
.
(persze nyilvan a madaras verzio a legjobb mindenkinek, mert akkor senki se felelös, se mernök, se gyar, se pilota, se politika.)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 832
39 305
113
Állítólag madarakkal találkoztak. Még nincs megerősítve!
Az Vizsgáló Bizottság megnevezte a Szu-30 irkutszki lezuhanásának fő lehetséges okait
Az Vizsgáló Bizottság a berendezés meghibásodását és a pilótahibát nevezte az irkutszki Szu-30 lezuhanásának fő lehetséges okainak.
"Kiegészítő helyszíni szemlét tartanak, a repülőgépbe töltött üzemanyag mintákat, orvosi oxigénnel ellátott egységes gázkibocsátó állomást foglaltak le, vegyi és igazságügyi orvosszakértői vizsgálatot rendeltek el” – áll a közleményben"
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Az Vizsgáló Bizottság megnevezte a Szu-30 irkutszki lezuhanásának fő lehetséges okait
Az Vizsgáló Bizottság a berendezés meghibásodását és a pilótahibát nevezte az irkutszki Szu-30 lezuhanásának fő lehetséges okainak.
"Kiegészítő helyszíni szemlét tartanak, a repülőgépbe töltött üzemanyag mintákat, orvosi oxigénnel ellátott egységes gázkibocsátó állomást foglaltak le, vegyi és igazságügyi orvosszakértői vizsgálatot rendeltek el” – áll a közleményben"
Amennyire én tudom, a Szu-30SzM, illetve export változataiban már nem a klasszikus eü-oxigén tartályrendszer van, hanem OBOGS, azaz a hajtómű kompresszoráról csapolt levegővel meghajtott oxigéngenerátor, ami - lásd az F-22-esek esetét - messze nem egy bolondbiztos technológia.
Sok típuson van, civil gépeken is, de könnyű vele hibázni. Ennek lehet oka tervezési - bár ez a ritkább, hiszen igen sok OBOGS működik a világban, általában hibátlanul, de főleg inkább üzemeltetési, vagy alkalmi összeszerelési. A Raptor esetében a fedélzeti oxignellátó rendszer előre nem látható módon időnként a hajtómű égésgázaiból is bekevert a pilóta oxigánellátásába, ami több esetben rosszullétet, míg egy esetben eszméletvesztést és tragédiát okozott.
Nagyon sokáig nem találták az okokat, ami mutatja a probéma összetettségét, ugyanakkor az utólagosan kialakított eljárás se 100%-os, csak elfogadható szintűre csökkentette le a rizikót.

Egy ilyen sajátosságú hiba bekövetkezte egy gyárilag új és a jelen gazdasági-politikai stresszháttér mellett operáló orosz gyártás mellett összerakott harcigép berepülése esetében csak idő kérdése volt.
 
M

molnibalage

Guest
A lezuahant Szu-30 maradványai. Repülőgép a gyárból.

A Szu-30SzM egy átadási-átvételi repülés közben zuhant le – jelentette az UAC.

⚡ Az irkutszki Szu-30-as lezuhanásának fő változatai: oxigénberendezés meghibásodása és a pilótafülkében a nyomáscsökkenés.

mQzMZjXDggU.jpg



Nem egészen világos, hogy a pilótafülkében hogyan lehet nyomáscsökkenés.
Minden nyugati vadászgépen csak részlegesen tartanak eleve túlnyomást a kint nyomáshoz képest, kis magasságon meg semmennyire.

Ennek fényében nem egészen értem, hogy mi történt itt.

pYpd4Zb.png


Az orosznál akkor ez hogyan is van, amikor földközelben voltak?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 084
113
Az orosznál akkor ez hogyan is van, amikor földközelben voltak?
A Szu-34 volt földközelben. A Szu-30SzM függőlegesen csapódott be, ami arra utal, hogy a pilóták eszméletlenek voltak. Ha éltek volna biztos katapultálnak.

A nyomáscsökkenésnél szerintem a kabin szigetelésének meghibásosdására gondolhattak...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and cirqle

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A Szu-34 volt földközelben. A Szu-30SzM függőlegesen csapódott be, ami arra utal, hogy a pilóták eszméletlenek voltak. Ha éltek volna biztos katapultálnak.

A nyomáscsökkenésnél szerintem a kabin szigetelésének meghibásosdására gondolhattak...
Szerintem az oxigéngenerátor meghibásodása inkább valószínű, mint egy kabin kihermetizálódás. Ez utóbbinak ugyanis a kabinkereten levő tömítés elvileg az utolsó védvonala, ezen meg a beszállásnál, gépátvételnél látszania kellene valami külsérelmi nyomnak. És ha rajtuk van a maszk, akkor azért a kabinnyomás akár lassú lecsökkenése ellenére is észlelhetik, hogy valami nem kerek. Bár ki tudja. Kabin kihermetizálódás is okozott már katasztrófát.
Ami láthatatlan gyilkos, az a gép belsejében az OBOGS, ami vagy jó, vagy nem, de egyszerre képes a személyzetet kiütni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 084
113
Szerintem az oxigéngenerátor meghibásodása inkább valószínű, mint egy kabin kihermetizálódás. Ez utóbbinak ugyanis a kabinkereten levő tömítés elvileg az utolsó védvonala, ezen meg a beszállásnál, gépátvételnél látszania kellene valami külsérelmi nyomnak. És ha rajtuk van a maszk, akkor azért a kabinnyomás akár lassú lecsökkenése ellenére is észlelhetik, hogy valami nem kerek. Bár ki tudja. Kabin kihermetizálódás is okozott már katasztrófát.
Ami láthatatlan gyilkos, az a gép belsejében az OBOGS, ami vagy jó, vagy nem, de egyszerre képes a személyzetet kiütni.
A baleset után ez a két verzió röppent fel: oxigénberendezés meghibásodása és a kihermetizálódás

Azóta az: oxigénberendezés meghibásodása(legvalószinübb) és pilótahiba verziókkal dolgoznak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Itt van gyerekek !!!!! Nézzétek ! Gyönyörű szu-30sm gépek állnak sorban vagy 12db !
Mi lenne ha Iráni 25-60 km SDB bombákkal látnák el őket ? Én sajnálom ezeket a gépeket !


Komyolan ennyire nincs eszük az oroszoknak? ! A nyugat már ruszki vereségről beszél és t-55-ket vesznek elő, ezek meg még ki sem használják azt a lehetőséget ami a 4 gen gépekben rejlik !
Vajon az ukránoknak is ott állt volna a betonon 120db f-15E a háború megkezdése után ? Olyan SDB szórást csináltak volna a ruszkiknak hogy moszkváig csúsztak volna !
Iranain Air Force Balaban SDB. This INS/GPS Bomb has 25 km range if it launched from
Tessék !!! mennyi kell belőle !Van 60 km hatótávolságú is
images


EBTHpPlXsAEYio1

EBTHpb-X4AcoyRD
 
M

molnibalage

Guest
Itt van gyerekek !!!!! Nézzétek ! Gyönyörű szu-30sm gépek állnak sorban vagy 12db !
Mi lenne ha Iráni 25-60 km SDB bombákkal látnák el őket ? Én sajnálom ezeket a gépeket !


Komyolan ennyire nincs eszük az oroszoknak? ! A nyugat már ruszki vereségről beszél és t-55-ket vesznek elő, ezek meg még ki sem használják azt a lehetőséget ami a 4 gen gépekben rejlik !
Vajon az ukránoknak is ott állt volna a betonon 120db f-15E a háború megkezdése után ? Olyan SDB szórást csináltak volna a ruszkiknak hogy moszkváig csúsztak volna !
Iranain Air Force Balaban SDB. This INS/GPS Bomb has 25 km range if it launched from
Tessék !!! mennyi kell belőle !Van 60 km hatótávolságú is
images


EBTHpPlXsAEYio1

EBTHpb-X4AcoyRD
A reptér betonjára szavak alig vannak.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
A VK-n az Aviacia nevű repülős csoportban a következőket írták az irkutszki Szuhoj-katasztrófáróll:
"A gép egy SZM2-es volt, amit decemberben adtak volna át a haderő részére. A személyzet egy civil és egy katonai berepülőpilótából állt. A katonai berepülőpilóta volt a katonai átvevő is egyben(minden haditechnikai eszközöket gyártó céghez vannak delegálva katonai átvevők, mert ők döntenek arról, hogy az adott eszközt átveszi e haderő).
A repülés végig robotpilótával zajlott. Felelmelkedtek 9000m-re . Aztán megszakadt a rádiókapcsolat, nem válaszoltak a hívásra. Az útvonal összes fordulópontján megfelelően áthaladtak, majd ezután a robot átkapcsolt "hazatérő" módba ("режми возврат", ВЗВ). A repülőgép ezt követően 0.7-0.8 Mach sebességgel süllyedt az iskolakör magasságára. Amennyiben ennél kisebb sebességgel jön be, akkor futóművek nélkül a pályán fejeződött volna be az esemény, viszont mivel ilyen gyorsan csinálta a bejövetelt, így nem tudta megfogni (műszeresen) a siklópályát, hanem tovább repült (süllyedt) a város felé, amire mintegy 600m magasból ráesett.
A "néma" repülőgép elfogására Mihajluk berepülőpilótát emelték egy másik vadászgéppel. Mihajluk elfogta a gépet, majd jelentette, hogy annak személyzete teljesen elvesztette a munkaképességét.

A tervezőiroda általi vizsgálat alap iránya: az életfenntartó rendszer nem megfelelő összeszerelése miatt bekövetkező mérgezés."
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A szu-35 R-37m rakétával a hasa alatt
c3272610.jpg
12310.jpg


Bár nem új tőle
Annyiban valóban nem új, hogy korábban Asztrahanyban lőttek vele, erről szólt az ominózus jelenet pár éve. Az volt az integrációs tesztlövészetek egyike, de Asztrahanyban sokmindennel lőttek, ami végül nem került ki soha csapatokhoz.
Azonban a fotóid konkrét csapatszintű rendszeresítésről tanúskodik, ami - bár még természetesen nem tudni az elterjedés mértékét, sem pedig a használati jártasság szintjét - a Szu-35Sz Irbisz radarjának kihasználását fogja nagymértékben megnövelni.
Az Irbisz optimális viszonyok közt a nagy reflexiójú célokat már 400 km-ről észleli, így a bő 300km-esre saccolt kinematikai hatótávú R-37M hatásos lőtávja a radar feltételezett befogási távját lefedi. Mégpedig relatíve nagy maradó impulzussal. Nem tudom, mennyire manőverképes ez a dög, de sanszos, hogy 200km-en még mindig magasan tart a röppályája, így ha az alaktényezőjéből nem is, a nettó sebességéből, a gravitációból és az aktív önrávezetésből még sokat ki lehet hozni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 084
113
Annyiban valóban nem új, hogy korábban Asztrahanyban lőttek vele, erről szólt az ominózus jelenet pár éve. Az volt az integrációs tesztlövészetek egyike, de Asztrahanyban sokmindennel lőttek, ami végül nem került ki soha csapatokhoz.
Azonban a fotóid konkrét csapatszintű rendszeresítésről tanúskodik, ami - bár még természetesen nem tudni az elterjedés mértékét, sem pedig a használati jártasság szintjét - a Szu-35Sz Irbisz radarjának kihasználását fogja nagymértékben megnövelni.
Az Irbisz optimális viszonyok közt a nagy reflexiójú célokat már 400 km-ről észleli, így a bő 300km-esre saccolt kinematikai hatótávú R-37M hatásos lőtávja a radar feltételezett befogási távját lefedi. Mégpedig relatíve nagy maradó impulzussal. Nem tudom, mennyire manőverképes ez a dög, de sanszos, hogy 200km-en még mindig magasan tart a röppályája, így ha az alaktényezőjéből nem is, a nettó sebességéből, a gravitációból és az aktív önrávezetésből még sokat ki lehet hozni.
Beraktam az orosz VM videóját korábban az ukrán topikba, amiből ez a kép van(2xR-77-1 és 1 R-37M)