Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Parallaxis, vagyis rálátási hiba, ebből a szögből a bal oldali zsaluk helyzete nem látható, mivel a beömlő alja közel párhuzamos a rálátási szöggel.

Ezek a zsaluk a 29-esek kopoltyúival szemben sokkal összetettebb módon működnek, feladatuk egy bizonyos állásszög felett a beömlők alsó élein a szívócsatornában kialakuló örvények kompenzálása. Az alsó peremek keltette örvények szívó hatása okozta nyomáslengések, illetve egy mikrokapcsoló nyitja/zárja, mégpedig elég gyors egymásutánban, a leváló örvénysor lengése függvényében.

Ez a két zsalu szinte mindig együtt mozog, kivéve, ha az egyik hajtómű rezsime eltér a másiktól. Azonban a Szu-27-eseknél leszálláskor, kinti futó helyzetnél a fúvócsövek még alapon is zárva vannak, a földhöz verődés elkerülése végett. Csak az orrfutó berugózását követően nyilnak ki. Ezzel szemben én azt mondom, azok a zsaluk nyitva kell, hogy legyenek (ha a jobb oldaliak is nyitva vannak), csak épp nem látszanak.
 
Nézzétek meg jobban, ott vannak az R-77-esek a törzs alatti pilonokon hosszában. És nem, nincs R-77-es az orosz légierőnél...

Boki egyszer már írta, hogy "kis tempóban" gyártják az SzM gépekhez az R-77-eseket... Akkor ez most megint sztornó? :)
 
Nem sztornó, de még nincsenek kint alakulatoknál. A képen a venezuelai légierő gépe van amúgy, ahhoz a hírhez, hogy ők rendszeresítették.
 
<blockquote rel="Allesmor Obranna">Nézzétek meg jobban, ott vannak az R-77-esek a törzs alatti pilonokon hosszában. És nem, nincs R-77-es az orosz légierőnél...

Boki egyszer már írta, hogy "kis tempóban" gyártják az SzM gépekhez az R-77-eseket... Akkor ez most megint sztornó? :)</blockquote>

Ez így van. Kísérleti gyártásban készítik a Vimpel-nél (exportra is ) kis darabszámban a modernizált orosz gépekhez. De hivatalosan nem vásároltak a rakétából
 
"De hivatalosan nem vásároltak a rakétából"

Ami nem jelenti azt hogy ne lehetne bevetni .

Amivel megzavarták a aegis romolót az nem hogy hadrendbe állt de még csak nagyon hír sem volt róla csak egy makett.
És mikor kellett akkor elővették:DDD
 
A mostanság átadott legutolsó Szu-27SzM3-asoknak csak egy része újépítésű, mivel jópárat 1991-ben, a Szovjetúnió szétesésének évében átadott P-ből alakítanak át:

http://aeronews.alle.bg/%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%8F/%D1%80%D0%B5%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%80/
 
R: Dehogynem. Ez nem úgy megy, hogy edugható vagy, hogy felrakták oszt kész, vagy hogy...

szvszem ami volt. Egyrészt nagyon kevés A2A gép képes hordozni ha több lesz akkor rendszeresíthetik és láthatóan most is nagy probléma, hogy mint rengeteg szovjet/orosz eszköz nem bírja a gyűrődést. Még keszit adó gépek is rendszeresen egy gépágyúval szállnak fel, miközben az EFen... ott ott log 4bvr meg 2 wvr rakéta.
 
Ez nem teljesen igaz, a Szu-27-esek kesziben a teljes tíz rakétás javadalmazást használják. Ami megtévesztő az a sok air policy bevetésen levő gép, melyek a NATO vadászok felvételein szerepelnek. Ezeken jól látható, hogy mindössze egy-egy R-73-ast raknak fel, meg zavarókonténert, de még a MiG-31-esekre se nagyon raknak semmit, vagy csak a törzs alá 2-4 R-33-ast.
Bár ez utóbbi már a nem semmi kategória.
 
A klasszik Szu-27-es hivatalos maximális fegyverterhelése 6000kg-ban van meghatározva, azonban a gyakorlatban a 4300kg-ot nemigen lépik túl. A típushoz idővel (az Sz variáns megjelenésekor) rendszeresítették ugyan a szárny alatti pilonhoz a dupla adaptert, amely révén az addigi 6db 500 kg-os kaliberű függesztmény 8 darabra nőhetett, de mennyiségileg/tömegileg a maximumot vagy a 6x6 darab 100kg-os bomba és a hatzáras bombatartójuk, vagy a 6 (8) darab 500kg-os bomba, vagy konténer jelentette.

Közismert, hogy csak a plusz egy-egy fegyvertartóval bíró szárnyakkal szerelt variánsok (Szu-27M/SzM/SzM3, 30, 34, 35) képesek a 8 tonna elvitelére (kivételt képez a hajófedélzeti Szu-33-as).
Ezeknek a változatoknak nem csak egy-egy plusz fegyvertartójuk van, hanem a sárkányszerkezetüket is megerősítették. Azonban ez inkább az élettartam miatt kellett.

Ugyanis kevéssé közismert tény, hogy még az ősidőkben, a T-10-18-as és T-10-27-es is be volt vonva a maximális terhelhetőségi teszt programba, ahol is ~8300, illetve ~9300 kg-nyi bombát, illetve fegyvertartót aggattak a gépekre. Olyan helyre is jutott bomba, ahol amúgy az R-73-ason kívül mást nemigen szoktak hordozni:

28db FAB-250-270 (270kg-os) bomba és a fegyvertartóik, továbbá egy-egy R-73-as súlymakett a T-10-18-ason:

http://www.mycity-military.com/slika.php?slika=139754_66428212_250.jpg

32db FAB-250-270 (270kg-os) bomba és a fegyvertartóik, továbbá egy-egy R-73-as súlymakett a T-10-27-esen:

http://www.mycity-military.com/slika.php?slika=139754_63264965_250_1.jpg
 
December 6-án megérkeztek Vietnamba az elso Szu-30MK2 gépek.
10847894_836448329746457.jpg