Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 490
64 279
113
Parallaxis, vagyis rálátási hiba, ebből a szögből a bal oldali zsaluk helyzete nem látható, mivel a beömlő alja közel párhuzamos a rálátási szöggel.

Ezek a zsaluk a 29-esek kopoltyúival szemben sokkal összetettebb módon működnek, feladatuk egy bizonyos állásszög felett a beömlők alsó élein a szívócsatornában kialakuló örvények kompenzálása. Az alsó peremek keltette örvények szívó hatása okozta nyomáslengések, illetve egy mikrokapcsoló nyitja/zárja, mégpedig elég gyors egymásutánban, a leváló örvénysor lengése függvényében.

Ez a két zsalu szinte mindig együtt mozog, kivéve, ha az egyik hajtómű rezsime eltér a másiktól. Azonban a Szu-27-eseknél leszálláskor, kinti futó helyzetnél a fúvócsövek még alapon is zárva vannak, a földhöz verődés elkerülése végett. Csak az orrfutó berugózását követően nyilnak ki. Ezzel szemben én azt mondom, azok a zsaluk nyitva kell, hogy legyenek (ha a jobb oldaliak is nyitva vannak), csak épp nem látszanak.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Nézzétek meg jobban, ott vannak az R-77-esek a törzs alatti pilonokon hosszában. És nem, nincs R-77-es az orosz légierőnél...

Boki egyszer már írta, hogy "kis tempóban" gyártják az SzM gépekhez az R-77-eseket... Akkor ez most megint sztornó? :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 490
64 279
113
Nem sztornó, de még nincsenek kint alakulatoknál. A képen a venezuelai légierő gépe van amúgy, ahhoz a hírhez, hogy ők rendszeresítették.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 966
113
<blockquote rel="Allesmor Obranna">Nézzétek meg jobban, ott vannak az R-77-esek a törzs alatti pilonokon hosszában. És nem, nincs R-77-es az orosz légierőnél...

Boki egyszer már írta, hogy "kis tempóban" gyártják az SzM gépekhez az R-77-eseket... Akkor ez most megint sztornó? :)</blockquote>

Ez így van. Kísérleti gyártásban készítik a Vimpel-nél (exportra is ) kis darabszámban a modernizált orosz gépekhez. De hivatalosan nem vásároltak a rakétából
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
"De hivatalosan nem vásároltak a rakétából"

Ami nem jelenti azt hogy ne lehetne bevetni .

Amivel megzavarták a aegis romolót az nem hogy hadrendbe állt de még csak nagyon hír sem volt róla csak egy makett.
És mikor kellett akkor elővették:DDD
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 490
64 279
113
A mostanság átadott legutolsó Szu-27SzM3-asoknak csak egy része újépítésű, mivel jópárat 1991-ben, a Szovjetúnió szétesésének évében átadott P-ből alakítanak át:

http://aeronews.alle.bg/%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%8F/%D1%80%D0%B5%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%80/
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
R: Dehogynem. Ez nem úgy megy, hogy edugható vagy, hogy felrakták oszt kész, vagy hogy...

szvszem ami volt. Egyrészt nagyon kevés A2A gép képes hordozni ha több lesz akkor rendszeresíthetik és láthatóan most is nagy probléma, hogy mint rengeteg szovjet/orosz eszköz nem bírja a gyűrődést. Még keszit adó gépek is rendszeresen egy gépágyúval szállnak fel, miközben az EFen... ott ott log 4bvr meg 2 wvr rakéta.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 490
64 279
113
Ez nem teljesen igaz, a Szu-27-esek kesziben a teljes tíz rakétás javadalmazást használják. Ami megtévesztő az a sok air policy bevetésen levő gép, melyek a NATO vadászok felvételein szerepelnek. Ezeken jól látható, hogy mindössze egy-egy R-73-ast raknak fel, meg zavarókonténert, de még a MiG-31-esekre se nagyon raknak semmit, vagy csak a törzs alá 2-4 R-33-ast.
Bár ez utóbbi már a nem semmi kategória.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 490
64 279
113
A klasszik Szu-27-es hivatalos maximális fegyverterhelése 6000kg-ban van meghatározva, azonban a gyakorlatban a 4300kg-ot nemigen lépik túl. A típushoz idővel (az Sz variáns megjelenésekor) rendszeresítették ugyan a szárny alatti pilonhoz a dupla adaptert, amely révén az addigi 6db 500 kg-os kaliberű függesztmény 8 darabra nőhetett, de mennyiségileg/tömegileg a maximumot vagy a 6x6 darab 100kg-os bomba és a hatzáras bombatartójuk, vagy a 6 (8) darab 500kg-os bomba, vagy konténer jelentette.

Közismert, hogy csak a plusz egy-egy fegyvertartóval bíró szárnyakkal szerelt variánsok (Szu-27M/SzM/SzM3, 30, 34, 35) képesek a 8 tonna elvitelére (kivételt képez a hajófedélzeti Szu-33-as).
Ezeknek a változatoknak nem csak egy-egy plusz fegyvertartójuk van, hanem a sárkányszerkezetüket is megerősítették. Azonban ez inkább az élettartam miatt kellett.

Ugyanis kevéssé közismert tény, hogy még az ősidőkben, a T-10-18-as és T-10-27-es is be volt vonva a maximális terhelhetőségi teszt programba, ahol is ~8300, illetve ~9300 kg-nyi bombát, illetve fegyvertartót aggattak a gépekre. Olyan helyre is jutott bomba, ahol amúgy az R-73-ason kívül mást nemigen szoktak hordozni:

28db FAB-250-270 (270kg-os) bomba és a fegyvertartóik, továbbá egy-egy R-73-as súlymakett a T-10-18-ason:

http://www.mycity-military.com/slika.php?slika=139754_66428212_250.jpg

32db FAB-250-270 (270kg-os) bomba és a fegyvertartóik, továbbá egy-egy R-73-as súlymakett a T-10-27-esen:

http://www.mycity-military.com/slika.php?slika=139754_63264965_250_1.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 966
113
December 6-án megérkeztek Vietnamba az elso Szu-30MK2 gépek.
10847894_836448329746457.jpg