Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
Mi a fontosabb?Lecserélni a használhatatlanságig elavult gépeid vagy a hangár?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ne vicceljünk, egy könnyű fémszerkezet ára egy ilyen gépéhez képest semmi. Legalább egy ilyesmit állítsanak fel.
J-11B+new+reg.+People's+Liberation+Army+Air+Force+(PLAAF)+Shenyang+J-11+Chinese+%E6%AD%BC%E5%87%BB%E6%9C%BA-11%E6%AD%BC-11+JianJiJi-11Jian-11+Flanker+B++Sukhoi+Su-27+J-11A+b+bs+bh+J-16+strike+variant+J-17+stealthier+internal+weapons+bay,+stealth+intakes+canted+vert.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Érdekes amúgy, hogy ezek már a legutolsó széria Szu-35-ösei, mivel a festés ismét a háromtónusú, mint a nullszéria 01-04 gépei, de az oldalszám 24 és 25(?)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
Kiváncsi vagyok az idei Szu-35 Sz átadására. Papíron ismét december 30-31. ?
A tobbi gép átadva .
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 913
113
Rengeteg régebbi képen sok repülőtéren lehetett komoly repülőgép fedezékeket látni. Most ezek a fedezékek vagy kicsik lettek és azért nem használják, vagy a repülőterek többsége Oroszországon kívülre került?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Rengeteg régebbi képen sok repülőtéren lehetett komoly repülőgép fedezékeket látni. Most ezek a fedezékek vagy kicsik lettek és azért nem használják, vagy a repülőterek többsége Oroszországon kívülre került?

A Szu-27 és származékai vadászgép létükre hatalmas méretűek, akkora a fesztáv, mint a MiG-21 hossza volt, és magas, mint a toronydaru (legalábbis a régi fedezékekhez képest).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ettől még az AU-19-es fedezékbe befértek, de belföldön ilyen nem nagyon van. A kisebbek meg pláne nem. Oroszországban jóformán Moncsegorszkban található betonfedezék hálózat,

http://russianplanes.net/images/to53000/052418.jpg

de zömmel AU-16-osok. A fedezékek leginkább a volt VSz országok területén épültek, ezekből a Szu-27-eseknek is megfelelő AU-19-esekből kettőt kezdtek építeni az NDK területén, de be már nem fejezték őket, míg Lengyelországban el se kezdték őket. Az AU-19-es a legnagyobb betonfedezék, a Szu-27, az AU-16-osokba már többféle típust is be lehet tolni. Nálunk idehaza az AU-16-osok és a MiG-21-es és 23-asok számára készült AU-13-asok voltak rendszerben a szovjetek által használt reptéren.

A magyar repterek közül kizárólag Pápán volt betonfedezék rendszer, de semmiféle szabványnak nem megfelelő magyar dizájn volt, amely a tároláson kívül másra nem volt jó (indítani se lehetett bennük a szögletes kialakítás miatt). Ezeket a közelmúltban semmisítették meg.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Szu-35 szimulátor:
10679906886_8b0e4cd782_o.jpg

10679924564_aafbea72e6_o.jpg

10679908066_1ac65333a3_o.jpg

10679874265_a21595df45_o.jpg

10679908836_0a2ca3b818_o.jpg

10679925974_8eb78cdd74_o.jpg


Bővebben:
http://su-27flanker.com/2015/01/05/real-flight-simulator-su-35/
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 052
113
Bőven nem lenézve, ezt az orosz szimulátort, azért hadd jegyezzem meg, hogy tavaly jártam az olaszországi Ghedi légibázison és ott voltam egy küldetés erejéig a Tornado IDS/ECR szimulátorában. Nos az már néhány éve üzemelt, és rendes körkupolája van, jóval több mint 180%-os vetített képpel, (szép részletes volt) és mozgott. Fotózni sajnos nem lehetett csak kívülről egy képet, de benn nem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
Ezt a szimulátorozást ne nagyon értem.Igazából csak szimulálásra nem jó.A legalapvetőbb dolgokon kívül semmit nem lehet rajtuk gyakorolni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
blaze

Akkor miért van az,hogy a combat ready minősítést már egyszer megszerzett F-22 pilóták nem tudták fenntartani a jártasságukat szimulátorokkal ezért még az fedélzeti oxigénellátó rendszer teljes körű kijavítása előtt vissza kellett üljenek a gépeikbe repülni.

A szimulátor csak arra jó,hogy megtanuld "nyomkodni a gombokat" készség szinten.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Akkor miért van az,hogy a combat ready minősítést már egyszer megszerzett F-22 pilóták nem tudták fenntartani a jártasságukat szimulátorokkal ezért még az fedélzeti oxigénellátó rendszer teljes körű kijavítása előtt vissza kellett üljenek a gépeikbe repülni.

Mert bizonyos dolgokat <i>nem</i> lehet gyakorolni szimulátorban, egyelőre. Pl. az erőhatások. Ez nem azt jelenti, hogy fölösleges a szimulátor, de nem is helyettesíti a rendes repült órákat.

A szimulátor csak arra jó,hogy megtanuld "nyomkodni a gombokat" készség szinten.

Sokkal többet annál. Különböző helyzetek kezelését, harci procedúrákat simán lehet rajta tanulni. Nyilván azzal számolni kell, hogy élesben ugyanazt nehezebb lesz megoldani, mert különböző hatások érik a pilóták, de most nem is azt mondtam, hogy csak szimulátoron tanul..