Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Az egyuléses Szu-27P (perechvatcsik) a légvédelmi erok(PVO) elfogó vadászgépe, mely csak légi célpontok ellen használható.

Helló,

ez egy népszerű elmélet volt valaha. Minden légvédelmi ezred P változatot repült, minden frontvadász pedig Sz-t. Aztán amikor haderőnemet váltottak, akkor hirtelen az S lett P és fordítva, mindössze egy éjszaka alatt. :)

Ami - tudtommal - közelebb van a valósághoz, hogy a Szu-27-es típust (T-10Sz) folyamatosan fejlesztették. Mint minden technika, szériánként, több-kevesebb újítással gördült ki a gyárból.

A teljesség legkisebb igénye nélkül:
11xxx series 10. db. 1985 delivered full green, régi farok
13xxx series 20. db. 1986 delivered full green, régi farok
14xxx series 20. db. 1986 delivered régi farok, de van fehérre felújított is
19xxx series 20. db 1987 delivered full green, új farok
27xxx series 20. db. fehér orr, többi zöld
31xxx series 20. db. végleges külső

A fenti szériák, külsőleg is jól megkülönböztethetőek. Mindegyik Szu-27 mezei néven állt hadrendbe.

Aztán 1989-ben, a 29-ik szériától kezdték el Szu-27P néven hadrendbe állítani a gyárból kigördülő gépeket. Hogy kívülről van-e különbség, vagy hogy miben áll a változás, annak még nem néztem utána.
 
<blockquote rel="boki">Az egyuléses Szu-27P (perechvatcsik) a légvédelmi erok(PVO) elfogó vadászgépe, mely csak légi célpontok ellen használható.

Helló,

ez egy népszerű elmélet volt valaha. Minden légvédelmi ezred P változatot repült, minden frontvadász pedig Sz-t. Aztán amikor haderőnemet váltottak, akkor hirtelen az S lett P és fordítva, mindössze egy éjszaka alatt. :)

Ami - tudtommal - közelebb van a valósághoz, hogy a Szu-27-es típust (T-10Sz) folyamatosan fejlesztették. Mint minden technika, szériánként, több-kevesebb újítással gördült ki a gyárból.

A teljesség legkisebb igénye nélkül:
11xxx series 10. db. 1985 delivered full green, régi farok
13xxx series 20. db. 1986 delivered full green, régi farok
14xxx series 20. db. 1986 delivered régi farok, de van fehérre felújított is
19xxx series 20. db 1987 delivered full green, új farok
27xxx series 20. db. fehér orr, többi zöld
31xxx series 20. db. végleges külső

A fenti szériák, külsőleg is jól megkülönböztethetőek. Mindegyik Szu-27 mezei néven állt hadrendbe.

Aztán 1989-ben, a 29-ik szériától kezdték el Szu-27P néven hadrendbe állítani a gyárból kigördülő gépeket. Hogy kívülről van-e különbség, vagy hogy miben áll a változás, annak még nem néztem utána.


</blockquote>


A gépet hivatalosan 1990-ben rendszeresítették a SZU-ban, addig kísérleti-próba uzemmodban voltak . 1990-ig eltávolították- kiszurték a gép hibáit(fejlesztették, ahogy írtad) . A rendszeresítés után két típusjelzéssel jottek ki a gépek: Szu-27Sz (frontvadász-foldi célpontok ellen) és Szu-27P (légvédelmi-légi célpontok ellen)

Késobb a 90-es években egyes Sz verziókat átnevezték "P"-re , de ahhoz "kis átalakításokat" kellet végezni a gépeken.....
 
Azért az UB blokk meg a bomba a P-ken is megvan.

169690.jpg


129860.jpg



A P és az SzM közt van különbség. A KOLSz az SzM-eken el van tolva jobbra, a légiutántöltő csonk miatt, amit végül egyetlen példányba se építettek be, így ne is keressétek őket.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

1992, a lengyelországi Szuhojok kivonása
 
Hülyét kapok ezektől a bombáktól!Nekem ne mondja senki,hogy amikor tervezték őket nem voltak olyan földi csapásmérésre is jó típusok amik nem rendelkeztek bombatérrel.
 
A rendszeresítés után két típusjelzéssel jottek ki a gépek: Szu-27Sz (frontvadász-foldi célpontok ellen) és Szu-27P (légvédelmi-légi célpontok ellen)

Késobb a 90-es években egyes Sz verziókat átnevezték "P"-re , de ahhoz "kis átalakításokat" kellet végezni a gépeken.....

Szerintem a Su-27Sz típusjelzést és hogy el volt különítve a csak légvédelmi és vadászbombázó változat, azt nyugaton találták ki. (Ahogy AO is mutatta) Olyasmi, mint a MiG-29A és MiG-29B. Valahogy jelölni kellett és így logikus is lett.


A gépet hivatalosan 1990-ben rendszeresítették a SZU-ban, addig kísérleti-próba uzemmodban voltak .

Ez is érdekes és elterjedt adat. Biztos vagyok benne, hogy a Szu-27-es esetében - ahogy minden típus esetében - lassan értek be a fejlesztések. Biztos sok csúszás is volt. Sok berendezés és fegyverrendszer, csak később vált hadra foghatóvá.

Viszont azt mondani, hogy 1984 és 1990 között a típussal repülő nyolc légvédelmi és három frontvadász ezred csak kísérleti üzemmódban volt, szintén túlzás. :)

@Boki
A chat kommunikációnak sok hátrány van. Nem célom megkérdőjelezni általánosságban a tudásod. De vannak olyan évtizedek óta berögzült - jelemzően 90 után, nyugati szaksajtóban kitalált - információk, amik szerintem nem igazak.

Érdemes végig nézni a típus gyári számai alapján a gépeket legalább szériánként és az alakulatokat amik repülték a típust. Ez alapján gyakran más kép rajzolódik ki, mint a régóta berögzült alap adatok.
 
maks13_060.jpg
zsolti

Minden gép ami külső függesztőpontokon hordozza a fegyverzetét világít a radaron amíg van fegyverzete ha már nincs onnantól meg csak egy drága taxi.Nálam sokkal hozzáértőbbek is azon a véleményen vannak ezen az oldalon,hogy nagyon jó a Rafale.

Jó, de ha elég jó a zavarás akkor meg semmit se látni a radaron. Vagy tévedek? És marad a vizuális célkeresési módszer? Arra repülünk ahonnét legerősebb a zavarójel? De gondolom azzal is lehet játszani mindkét oldalon.
 
Azért az UB blokk meg a bomba a P-ken is megvan.

169690.jpg

@Boki
Itt van pl az AO által elsőnek belinkelt Szu-27-es. Ez egy 1987-ben gyártott, 23-ik szériába tartozó gép. Földi célok elleni fegyverzettel.

(És természetesen van Szu-27SzM, és Szu-27SzK változat/jelölés is.)
 
@Galcom
Tulajdonképpen ugyanazt írtam én is, csak más megkozelítéssel(lehet nem volt értheto) Ugyanúgy orosz forrásokat használok mint te vagy AO (utána tudok nézni bármilyen részletnek).... :)
 
antigonosz

Minél erősebb a zavarás annál kevésé működik a géped úgy ahogy kell.
 
Itt egy jó kis osszefoglaló a gépekrol (Szu-27/P,SzK,SzKM,,SzM3, Szu-27 UB/UP,UBP,UBK)
http://forums.airforce.ru/matchast/3582-su-27-istoriya-serii/

vizuális kulonbségek a Szu-27/27UB szériák kozott:http://forums.airforce.ru/matchast/6479-vizual-nye-otlichiya-serii-su-27-27ub/
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.