Itt nem igazán az erőről van szó. Az AL-31FP papíron szinte azonos teljesítményű, mint a régi AL-31F-ek. Ennek némiképp ellent mond, hogy a "domesztik" Szu-30SzM-ek bár olyan nehezek, mint az export Szu-30MKI, mégis dinamizmusban valamivel jobbak. Erre nézve nem találtam leírást, de a jelenetek magukért beszélnek.
Ez azonban szőrszálhasogatás. Hiába erősebb az AL-31F család, ha a gép sokkal nehezebb, mint például az F-15-ös. Ha a kerozin mennyiségét fogyóeszköznek tekintjük és figyelembe vesszük, hogy  bár a 27-esben sokkal több üzemanyag tölthető, mint az F-15-ösbe, mégis kb. mind a kettő ~ 4-5 tonna keróval indul neki a manőverező légiharcnak, láthatjuk, nem marad más, mint a szerkezeti tömeg és a különféle légellenállás/felhajtóerő illetve légellenállás/ tolóerő hányadosok. 
Egy F-15-ös ~13 tonna üresen, míg egy Szu-27P 16.5, UB ~17 tonnás, a Szu-30SzM pedig 18 tonna felett van.
És akkor még nem beszéltünk a dinamikus tolóerő növekedéséről, a magasság függvényében alakuló változásokról, miegyébről.
Az egyetlen, ami erősen kilóg a csapatból, az az "orosz Eurofighter", avagy a Szu-35Sz. Ez egy pokolian nehéz vas, itt is 18 tonna felett van a szerkezeti tömeg, holott együléses. Csak ugye az Irbisz radar és a többi nyalánkság, no meg a sok megerősítés elvitte az egészet.
Mégis, a mezei szériagép könnyedebben repül, mint anno Pugacsov szériának festett 388-asa, avagy a nullszéria T-10-26-os.
Bár nem egy egzakt és tudományos mérés, de hasonlítsuk össze az 1989-es Szu-27-es felszállást és mozgásjellemzőket a 2013-as modernizált döggel:
https://www.youtube.com/watch?v=kHaz9iO3Gb4
https://www.youtube.com/watch?v=-T58qhqLKbQ
Ugyanaz a szög, ugyanaz a reptér, csak másik idő, másik madár.
Az Al-31FP erősen továbbfejlesztett variánsa, az AL-41F-1Sz, másképp, a 117Sz egy jóval erősebb hajtómű, sokkal fejlettebb vezérléssel. Az FbW, a TVC sokat segít gép repülési jellemzőinek javításában, sokszor akkor is, mikor a hagyományos gépeknél (pl. F-15) csak a nyers tolóerő segítene. Hogy mekkora ereje van a 117Sz-nek, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a gép tulajdonképpen utánégető nélkül is szépen gyorsít, de a forszázs bekapcsolásával kb. 2 másodperc alatt eléri az elhatározási sebességet. Figyelem! Ez csak légibemutatós töltéssel van így.