Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

@boki
Azt lehet tudni, hogy miért cserélik le a hazai HUD-ra a franciát? Talán valami köze van a Mistral köpönyegforgatásnak és/vagy a hazai ipart támogatják inkább a kiszolgáltatottság helyet. Gondolom a hazai HUD azért nem annyira potens mint a francia.
Valamikor olvastam, hogy a Thalesnak van színes(pár szín) HUDja is.

A kulfoldi import pótlása miatt (szankciók) áttérnek a hazai gyártók termékeire.
 
"Gondolom a hazai HUD azért nem annyira potens mint a francia."

Akkor az armata is rosszabb lett mivel az armatában és a t-90MS-ben is haza cucc van de a t-90A francia hőkamerája mindet veri tuti:XD

HUD ot a hőképalkotással mint almát a ..... dinnyével.
Azért az orosz HUD meg a francia között szemmelláthatóan van külőnbség. De ami a lényeg, hogy az csúcsvasakba egy külsőre régi 'kinézetűt' tesznek. Azért nézz meg egy F-15E vagy egy F-16blk 50+ HUD ját.
Nem azért néznek úgy ki a franciával együtt mert az szép, formabontó meg dizájnos, van mögötte teknológia.
 
Kulso_54

Az egy egyszerű kijelző(olyan mint egy folyadékkristályos kijelző csak átlátszóba),semmi más pont,hogy kívülről nem látszik a lényeg.Tényleg azt gondolod,hogy egy HUD-on az a technológiai nehézség,hogy keretesre vagy keret nélkülire csinálják???
 
168941.jpg
 
Kulso_54

Az egy egyszerű kijelző(olyan mint egy folyadékkristályos kijelző csak átlátszóba),semmi más pont,hogy kívülről nem látszik a lényeg.Tényleg azt gondolod,hogy egy HUD-on az a technológiai nehézség,hogy keretesre vagy keret nélkülire csinálják???

Szerintem a teknológia nehézség ott mutatkozik meg, hogy idáig a francia HUD van a SzM gépeikbe.
 
Simán lehet gyártásszervezési ok is. A Szu-30SzM nem más, mint a kizárólag külföldi piacra készült vegyes avionikájú MKI/MKM/MKA család hazai változata, ahol a költségek kordában tartása érdekében jó pár rendszer maradt az, ami az exportra is kiment. A Szu-35Sz egy másik gyár, másik lehetőségeinek, gyártási színvonalának produktuma. A Szuhoj iroda eleve úgy tervezte, illetve terveztette meg a KNAAPO/KnAAZ gyárral, ahogy nekik az megvalósítható volt. Ne feledjük, a komszomolszki gyár készítette a fenti IRKUT-féle Szu-30-asok olcsóbb konkurenciáját, úgy mint Szu-30MKK/MKV/MK2, ahol minden részelem orosz volt. Ahogy lett ez így a Szu-30M2-nél és a vele egy soron készülő Szu-35Sz-nél is.
A Szu-30M2 (nem véletlen, hogy a K, azaz Kommerszant jelölés elmaradt) ugyanúgy hazai példány, mint a konkurens Szu-30SzM.
Csak nincs benne nyugati technológia, szuper FbW rendszer, meg TVC fúvócsövek.
 
A Szu-30SzM-ben használt import muszerek(kijelzok) a <b>Thales</b>tol, <b>Sagem</b>tol, HAL-tol.
http://www.ifcg.ru/info/tnved/search.html?q=%D0%A1%D1%83-30%D0%A1%D0%9C
 
Krimszkben átadták a felújított katonai repteret. A felszálló-leszálló pálya 70 000 m2-el bovult, így egyszerre 4 gép tud felszállni egymás mellett. A felújítási munkák során (2 év alatt) 450000 kobméternyi betont használtak fel. A reptér mostmár minden géptípust képes fogadni.

Visszatértek (egy századnyi) a Szu-27SzM3-ak is.
n3g8980__8rm4s1d.jpg

n3g9058__mlixr90.jpg

n3g9696__ux9tvzl.jpg

n3g9375__lpg71fv.jpg



Teljes képgaléria:
http://www.yuga.ru/photo/polosa/3028.html
 
Helló!

Fontos tudni ehhez a "látványossághoz", hogy a Krímben és körülötte létrehozott új alakulatok a valóságban nem újak.

Az 1998-ban, majd 2009-ben csontváz szerűre karcsúsított Orosz Légierő nem kezdett újra bővülni. Az itt-ott publikált új alakulatok, jellemzően máshonnan elvont századok. A háttérben ezredek karcsúsodnak, vagy szűnnek meg csendben.

Bár kétségtelen, hogy az elmúlt huszonöt év után, komoly fejlesztés a repidő növekedőse, új gyártású (de csak részben új fejlesztésű) eszközök beszerzése és az infrastruktúra felújítása.