Simán lehet gyártásszervezési ok is. A Szu-30SzM nem más, mint a kizárólag külföldi piacra készült vegyes avionikájú MKI/MKM/MKA család hazai változata, ahol a költségek kordában tartása érdekében jó pár rendszer maradt az, ami az exportra is kiment. A Szu-35Sz egy másik gyár, másik lehetőségeinek, gyártási színvonalának produktuma. A Szuhoj iroda eleve úgy tervezte, illetve terveztette meg a KNAAPO/KnAAZ gyárral, ahogy nekik az megvalósítható volt. Ne feledjük, a komszomolszki gyár készítette a fenti IRKUT-féle Szu-30-asok olcsóbb konkurenciáját, úgy mint Szu-30MKK/MKV/MK2, ahol minden részelem orosz volt. Ahogy lett ez így a Szu-30M2-nél és a vele egy soron készülő Szu-35Sz-nél is.
A Szu-30M2 (nem véletlen, hogy a K, azaz Kommerszant jelölés elmaradt) ugyanúgy hazai példány, mint a konkurens Szu-30SzM.
Csak nincs benne nyugati technológia, szuper FbW rendszer, meg TVC fúvócsövek.