Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 799
8 457
113
Tágabb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. -Wikipédia
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
<blockquote rel="Allesmor Obranna">Szép gondolat, de inkább a trehányság. Ilyen még az előd Szu-27-eseken se volt. Az igénytelenül odaapplikált MAWS panel illesztése erősen szembeötlő. Igen, mondhatjátok, hogy MAWS eleve nincs az IRKUT Jak-130-asán, vagy a hasonló kaliberű Szu-30SzM-eken, de ez független a típustól. A hullámos lemezelésről már ne is beszéljünk. Pár hónapja linkeltem képeket a két nagyszuhoj kabinjáról és égbekiáltó a különbség. A régebbi hatású, "csak" félig glass-cockpit Szu-30SzM már-már nyugatos minőségű, míg a kizárólag nagyméretű LCD-vel szerelt Szu-35Sz-nél a kábelkötegek be vannak hányva a kabinkerethez, az utólag berakott elemeket kézi ecsettel mázolták le, stb stb...

Nem azt mondom, hogy nem trehányság következménye ez a lemezmunka, hanem azt, hogy ettől nem lesz rosszabb a gép, de akár még jobb is lehet. </blockquote>

Hahaha :D
Az iráni motorcsónakok óta nem hallottam ekkora sötétséget.
Egy 3. világbeli bádogosmunkát csúcstechnológiának beállítani...
Ha eddig nem tették igazán fizethetnének neked az oroszok.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 450
17 967
113
Nem értek hozzá, de azért befolyásolhatja szerintem a légellenállást, az RCS értéket a trehány lemezmunka. Meg ahogy emel rá mutatott, a gép úgy néz ki, mint ami 20 éve repül. Hogy fog kinézni 20 év múlva?

Szerintem a trehány munkát nem lehet értékelni. Különösen nem egy 65 millió dolláros csúcsgépnél.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 813
30 798
113
Az iráni motorcsónakok óta nem hallottam ekkora sötétséget.
Iránban biztosan nincsenek is motorcsónakok....

Egy 3. világbeli bádogosmunkát csúcstechnológiának beállítani...
A 3. világ attól 3. világ, hogy egymás kezét vagdossák le macsétával és azt hiszik, hogy ha fehér nőt dugnak, az kigyógyíja őket az AIDS-ből. Ettől az oroszok fényévekre vannak.
A fizika meg leszarja, hogy csúcstechnológia vagy sem, az csak követi a saját törvényeit. És lassan írom, hogy megértsd, nem attól lehet jobb, mert orosz vagy mert csúcstechnológia vagy akármi, hanem attól hogy a nem sima vs sima felületű hasonló tárgyak közül a simának nayobb a légellenállása. Nem írtam, hogy szándékosan csinálták így, valószínűbb szerintem is a trehányság, de ettől függetlenül meglehet ennek is a haszna.

Ha eddig nem tették igazán fizethetnének neked az oroszok.
Így van b*meg, első értelmes mondatod. A számlámra a Rosnaft éves bevételét de qrvagyorsan.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 058
82 532
113
A két gép átadása
https://youtu.be/RBLjIXhaZ1c

Egyes szerelo részlegeknél ninncsenek megfeleloen képzett emberek.
Hiány van kvalifikált munkaerobol az egész orosz távol-keleten.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 450
17 967
113
Boki, mennyi az esély arra, hogy ez a munkaerő hiány belátható időn belül megoldódik? Gondolom, megfizetné őket a Szuhoj-KNAPOO. Azért érdekes, hogy ezek szerint ilyen problémával az IRKUT nem küzd (tudom, írtad, hogy távol-kelet, szerinted lehetséges, hogy az IRKUT is azon mesterkedik, hogy gondok legyenek?).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 058
82 532
113
A fo probléma az elvándorlás. A szakképzett munkaero Szibériába vagy Oo nyugati részébe vándorol jobb megélhetoségi lehetoségek miatt. A távol -kelet Oo egyik legelmaradottab része, kevés a jól fizeto munkalehetoség, nagy a korrupcio....stb.
Az ottani hajógyárakból (Zvezda, Komszomolszk) kb 8000 szakképzett ember hiányzik.
Visszatérve a KNAAZ-ra, egyuttmukodik a szakkozépiskolákkal , így bztosítva az utánpótlást , de a fiatalok még nincsenek kiforrva.
A másik dolog, hogy egyes részlegeken még nincsenek lecserélve a szerszámgépek , így régi gépeken folyik a gyártás, megmunkálás....stb.

Ilyen példa az indonéz Szu-30MK2 repedései.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 371
63 099
113
Magyarán, az IRKUT-nak kellene gyártani a Szu-35-öst. De erre nulla az esély, hiszen az együléses gépeket a KNAAZ-KNAAPO gyártja, ahogy mindig is.

És most egy kis "Ki mit tud?"

Ki mit tud a pakisztáni Szu-35 exportról?

http://i-korotchenko.livejournal.com/1101612.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 058
82 532
113
Ezek még csak tárgyalások, semmi konkrét . Ezen kívul szó van a Szu-35Sz indonéz, vietnami és venezuelai exportjáról is.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 970
5 939
113
Videót elnézve eszembe jutott a kábeleket látva, hogy F-35 na de még az EF ben is fiber-optic kábelek vannak. A Szu-35 ben vannak opticai kábelek, azt lehet tudni?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 058
82 532
113
Szu-33 és Szu-30SzM Szakin
168162.jpg

168169.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 261
26 155
113
Vajon mi lenne, ha írnánk Putyinnak, vagy Sojgunak, (mondjuk facebook-on, hogy itt a HTKA-n egyáltalán nem vagyunk megelégedve a KNAAPO teljesítményével, minőségi vonalon, lépjenek már valamit. Reagálnának rá egyáltalán?
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 799
8 457
113
Vajon mi lenne, ha írnánk Putyinnak, vagy Sojgunak, (mondjuk facebook-on, hogy itt a HTKA-n egyáltalán nem vagyunk megelégedve a KNAAPO teljesítményével, minőségi vonalon, lépjenek már valamit. Reagálnának rá egyáltalán?

Hirtelen megjelenne két kedves, kopasz, 2 méteres úriember az ajtódban és elbeszélgetne veled a jövődet illetően :)
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
Addig is vonulj árnyékba...

Mielőtt 3 grammos gumikalapáccsal egyengeted a gépek burkolatát a KNAAPO-nál.

;)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 058
82 532
113
Már a Szu-30SzM is 2015 decemberétol az orosz kijelzot -IKS-1M-et kapja a Thales HUD3022 helyett.

orosz IKS-1M (KRET konszern)
2290504_original.jpg


Eddig Thales HUD 3022 volt a SzM gépekben
2290237_original.jpg



decembertol az orosz IKS-1M lesz a gépekben , mint a Mig-29K, Mig-29SzMT és Szu-35Sz- ben.

A képen Szu-35Sz IKS-1M-el
2290810_original.jpg