Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

0ffvobxi7jtx3u8lqt6v.jpg
 
A 710-es is repul
167596.jpg

Mert tán nem kéne? Vagy nagyjavították? Akkor miért nem SzM?
====================================
más:
http://vayu-sena.tripod.com/info-su30mki.html

Jó összefoglaló az indiai MKI-ról, aki még nem ismerné(az oldalt).
- N011M(Mk2-3) egész jó a leírtak alapján.
- L-150 RWR, írnak pár érdekességet.
(az orosz SzM ben is ezek vannak?
 
Ez valami nagyon korai prototípus lehet. Pitot cső, magasabb a függőleges vezérsík, és mintha kisebb lenne a kormányfelület is rajta.

Boki, miért vették elő? Mit tesztelnek rajta?
 
Ez valami nagyon korai prototípus lehet. Pitot cső, magasabb a függőleges vezérsík, és mintha kisebb lenne a kormányfelület is rajta.

Boki, miért vették elő? Mit tesztelnek rajta?

A 710-es /T-10M-10/ a Szu-27M/Szu-35 prototípusok egyike. 1989-1994 kozott 12 darab Szu-35/27M készult.
701-712 oldalszámmal. /T-10M-1 - T-10M-12/
Ezután legyártottak 3 darab szériás Szu-35-ot majd 1997 -ben lezárták a Szu-35 programot orosz és kulfoldi megrendelések hiányában.

2005-ben újból felújították a Szu-35 programot . 2007-ben elkészult a második generációs Szu-35BM elso prototípusa a 901-es. Késobb 902. (904-es lezuhant) Utána az elsoszériás gépek Szu-35Sz megnevezés alatt a tobbi már ismert.

Valószínu valamilyen rendszer tesztje miatt vették elo ismét. Mivel 2015 év végéig rendszeresíteni akarják a gépet , gozerovel folynak a tesztek..
A másik dolog pedig, hogy a mindossze 12 drb-os Pak-Fa megrendelés mellet lesz egy újabb Szu-35Sz megrendelés kb 50 darabra.
 
Most olyan leszek, mint molnibalage, reklámozom a bibliámat :)

Ezt olvassa el az, aki nem tudja, mi fán terem a Szu-35, másképp, az egykor volt Szu-27M, nem követte a repülős híreket a kilencvenes években, vagy csak nem olvasta a mantráimat ezen topikban :)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Szu%E2%80%9335
 
Én már többször ostoroztam innen a fotelből a KNAAPO minőségét és továbbra se látok javulást, mert ilyen slendrián lemezelést pl az IRKUT gépein nem találunk:

2402812_900.jpg
 
Én már többször ostoroztam innen a fotelből a KNAAPO minőségét és továbbra se látok javulást, mert ilyen slendrián lemezelést pl az IRKUT gépein nem találunk:

2402812_900.jpg

Lehet ha nem is akarnak ennél jobb lemezmunkát, mert felesleges, sokkal több macera, és akár hátránya is lehet.
Pl golflabdák, egy sima felületű csak fele annyira megy ugyanakkora ütés hatására, mint egy olyan ami tele van gödröcskékkel, mert a gödrök által felkavart levegő miatt hátul sokkal kisebb a vákuum, ami visszahúzza. Jelentős fogyasztáscsökkenés jelentkezett autók esetén is, aminek a felületét ilyen gödrösre módosították. Ugyanez jelentkezhet a repülőknél is, szubszónikus tartományban mindenképp, szuperszónikusban nem tudom. És nem kell más hozza, csak annyi hogy ne legyenek tükörsimák a felületek, ami egy kevésbé igényes bádogmunkával már meg is van oldva (tudatosan vagy tudatlanul).
Az 5. gen gépeknél már lehet ha zavaró lenne a radarhullámok visszaverésének szöge miatt, de ez sem biztos.
 
Szép gondolat, de inkább a trehányság. Ilyen még az előd Szu-27-eseken se volt. Az igénytelenül odaapplikált MAWS panel illesztése erősen szembeötlő. Igen, mondhatjátok, hogy MAWS eleve nincs az IRKUT Jak-130-asán, vagy a hasonló kaliberű Szu-30SzM-eken, de ez független a típustól. A hullámos lemezelésről már ne is beszéljünk. Pár hónapja linkeltem képeket a két nagyszuhoj kabinjáról és égbekiáltó a különbség. A régebbi hatású, "csak" félig glass-cockpit Szu-30SzM már-már nyugatos minőségű, míg a kizárólag nagyméretű LCD-vel szerelt Szu-35Sz-nél a kábelkötegek be vannak hányva a kabinkerethez, az utólag berakott elemeket kézi ecsettel mázolták le, stb stb...
 
Én már többször ostoroztam innen a fotelből a KNAAPO minőségét és továbbra se látok javulást, mert ilyen slendrián lemezelést pl az IRKUT gépein nem találunk:

2402812_900.jpg

Hát ez tényleg elég pocsék lemezmunka, úgy néz ki a gép, mintha 20-25 éves lenne és minden harmadnap megrángatnák 9-10 g túlterheléssel.
 
Szerintetek nem tudnak, vagy nem akarnak ezen változtatni? Vagy minden "minőségi" gép és szakember a Pak-Fán dolgozik?
 
Szerintetek nem tudnak, vagy nem akarnak ezen változtatni? Vagy minden "minőségi" gép és szakember a Pak-Fán dolgozik?

Ez a két gyár lemezmegmunkálási képessége közötti különbség, ami lehet kopott szerszám miatt is, és tesznek rá nagy ívben, hogy jó ez így is, de szerintem inkább emberi tényező miatti hanyagság, slendriánság, stb.!
Mert a gyártástechnológiai, a technológiai utasítás adott, ezt az IRKUT maradéktalanul teljesíti, míg a KNAAPO jól láthatóan nem!
 
Különösen gáznak tűnik annak fényében, hogy a Pak-Fa után a Szu-35 Oroszország legfejlettebb harci gépe.
 
Szép gondolat, de inkább a trehányság. Ilyen még az előd Szu-27-eseken se volt. Az igénytelenül odaapplikált MAWS panel illesztése erősen szembeötlő. Igen, mondhatjátok, hogy MAWS eleve nincs az IRKUT Jak-130-asán, vagy a hasonló kaliberű Szu-30SzM-eken, de ez független a típustól. A hullámos lemezelésről már ne is beszéljünk. Pár hónapja linkeltem képeket a két nagyszuhoj kabinjáról és égbekiáltó a különbség. A régebbi hatású, "csak" félig glass-cockpit Szu-30SzM már-már nyugatos minőségű, míg a kizárólag nagyméretű LCD-vel szerelt Szu-35Sz-nél a kábelkötegek be vannak hányva a kabinkerethez, az utólag berakott elemeket kézi ecsettel mázolták le, stb stb...

Nem azt mondom, hogy nem trehányság következménye ez a lemezmunka, hanem azt, hogy ettől nem lesz rosszabb a gép, de akár még jobb is lehet.