Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 450
17 967
113
0ffvobxi7jtx3u8lqt6v.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 970
5 939
113
A 710-es is repul
167596.jpg

Mert tán nem kéne? Vagy nagyjavították? Akkor miért nem SzM?
====================================
más:
http://vayu-sena.tripod.com/info-su30mki.html

Jó összefoglaló az indiai MKI-ról, aki még nem ismerné(az oldalt).
- N011M(Mk2-3) egész jó a leírtak alapján.
- L-150 RWR, írnak pár érdekességet.
(az orosz SzM ben is ezek vannak?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 450
17 967
113
Ez valami nagyon korai prototípus lehet. Pitot cső, magasabb a függőleges vezérsík, és mintha kisebb lenne a kormányfelület is rajta.

Boki, miért vették elő? Mit tesztelnek rajta?
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 338
4 879
113
Mármint egy régi, még a jelcini időkből, vagyis nem azonos a 35Sz közvetlen elődjével.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 058
82 532
113
Ez valami nagyon korai prototípus lehet. Pitot cső, magasabb a függőleges vezérsík, és mintha kisebb lenne a kormányfelület is rajta.

Boki, miért vették elő? Mit tesztelnek rajta?

A 710-es /T-10M-10/ a Szu-27M/Szu-35 prototípusok egyike. 1989-1994 kozott 12 darab Szu-35/27M készult.
701-712 oldalszámmal. /T-10M-1 - T-10M-12/
Ezután legyártottak 3 darab szériás Szu-35-ot majd 1997 -ben lezárták a Szu-35 programot orosz és kulfoldi megrendelések hiányában.

2005-ben újból felújították a Szu-35 programot . 2007-ben elkészult a második generációs Szu-35BM elso prototípusa a 901-es. Késobb 902. (904-es lezuhant) Utána az elsoszériás gépek Szu-35Sz megnevezés alatt a tobbi már ismert.

Valószínu valamilyen rendszer tesztje miatt vették elo ismét. Mivel 2015 év végéig rendszeresíteni akarják a gépet , gozerovel folynak a tesztek..
A másik dolog pedig, hogy a mindossze 12 drb-os Pak-Fa megrendelés mellet lesz egy újabb Szu-35Sz megrendelés kb 50 darabra.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 371
63 099
113
Most olyan leszek, mint molnibalage, reklámozom a bibliámat :)

Ezt olvassa el az, aki nem tudja, mi fán terem a Szu-35, másképp, az egykor volt Szu-27M, nem követte a repülős híreket a kilencvenes években, vagy csak nem olvasta a mantráimat ezen topikban :)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Szu%E2%80%9335
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 371
63 099
113
Én már többször ostoroztam innen a fotelből a KNAAPO minőségét és továbbra se látok javulást, mert ilyen slendrián lemezelést pl az IRKUT gépein nem találunk:

2402812_900.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 813
30 798
113
Én már többször ostoroztam innen a fotelből a KNAAPO minőségét és továbbra se látok javulást, mert ilyen slendrián lemezelést pl az IRKUT gépein nem találunk:

2402812_900.jpg

Lehet ha nem is akarnak ennél jobb lemezmunkát, mert felesleges, sokkal több macera, és akár hátránya is lehet.
Pl golflabdák, egy sima felületű csak fele annyira megy ugyanakkora ütés hatására, mint egy olyan ami tele van gödröcskékkel, mert a gödrök által felkavart levegő miatt hátul sokkal kisebb a vákuum, ami visszahúzza. Jelentős fogyasztáscsökkenés jelentkezett autók esetén is, aminek a felületét ilyen gödrösre módosították. Ugyanez jelentkezhet a repülőknél is, szubszónikus tartományban mindenképp, szuperszónikusban nem tudom. És nem kell más hozza, csak annyi hogy ne legyenek tükörsimák a felületek, ami egy kevésbé igényes bádogmunkával már meg is van oldva (tudatosan vagy tudatlanul).
Az 5. gen gépeknél már lehet ha zavaró lenne a radarhullámok visszaverésének szöge miatt, de ez sem biztos.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 371
63 099
113
Szép gondolat, de inkább a trehányság. Ilyen még az előd Szu-27-eseken se volt. Az igénytelenül odaapplikált MAWS panel illesztése erősen szembeötlő. Igen, mondhatjátok, hogy MAWS eleve nincs az IRKUT Jak-130-asán, vagy a hasonló kaliberű Szu-30SzM-eken, de ez független a típustól. A hullámos lemezelésről már ne is beszéljünk. Pár hónapja linkeltem képeket a két nagyszuhoj kabinjáról és égbekiáltó a különbség. A régebbi hatású, "csak" félig glass-cockpit Szu-30SzM már-már nyugatos minőségű, míg a kizárólag nagyméretű LCD-vel szerelt Szu-35Sz-nél a kábelkötegek be vannak hányva a kabinkerethez, az utólag berakott elemeket kézi ecsettel mázolták le, stb stb...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Én már többször ostoroztam innen a fotelből a KNAAPO minőségét és továbbra se látok javulást, mert ilyen slendrián lemezelést pl az IRKUT gépein nem találunk:

2402812_900.jpg

Hát ez tényleg elég pocsék lemezmunka, úgy néz ki a gép, mintha 20-25 éves lenne és minden harmadnap megrángatnák 9-10 g túlterheléssel.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 450
17 967
113
Szerintetek nem tudnak, vagy nem akarnak ezen változtatni? Vagy minden "minőségi" gép és szakember a Pak-Fán dolgozik?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Szerintetek nem tudnak, vagy nem akarnak ezen változtatni? Vagy minden "minőségi" gép és szakember a Pak-Fán dolgozik?

Ez a két gyár lemezmegmunkálási képessége közötti különbség, ami lehet kopott szerszám miatt is, és tesznek rá nagy ívben, hogy jó ez így is, de szerintem inkább emberi tényező miatti hanyagság, slendriánság, stb.!
Mert a gyártástechnológiai, a technológiai utasítás adott, ezt az IRKUT maradéktalanul teljesíti, míg a KNAAPO jól láthatóan nem!
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 450
17 967
113
Különösen gáznak tűnik annak fényében, hogy a Pak-Fa után a Szu-35 Oroszország legfejlettebb harci gépe.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 813
30 798
113
Szép gondolat, de inkább a trehányság. Ilyen még az előd Szu-27-eseken se volt. Az igénytelenül odaapplikált MAWS panel illesztése erősen szembeötlő. Igen, mondhatjátok, hogy MAWS eleve nincs az IRKUT Jak-130-asán, vagy a hasonló kaliberű Szu-30SzM-eken, de ez független a típustól. A hullámos lemezelésről már ne is beszéljünk. Pár hónapja linkeltem képeket a két nagyszuhoj kabinjáról és égbekiáltó a különbség. A régebbi hatású, "csak" félig glass-cockpit Szu-30SzM már-már nyugatos minőségű, míg a kizárólag nagyméretű LCD-vel szerelt Szu-35Sz-nél a kábelkötegek be vannak hányva a kabinkerethez, az utólag berakott elemeket kézi ecsettel mázolták le, stb stb...

Nem azt mondom, hogy nem trehányság következménye ez a lemezmunka, hanem azt, hogy ettől nem lesz rosszabb a gép, de akár még jobb is lehet.