Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Nyílván ez is lehet, de nem azzal van inkább összefüggésben, hogy a Su-30-as kétszemélyes, a Su-35 pedig 1?
Nem tudom, hogy milyen feladatokhoz szükséges, hogy ketten legyenek. Gondolom Su-35 elsősorban légifölény gép less, és multirole feladatokra inkább a Su-30-asok mennek...
 
Ezen gépek harcászati avionikája egyébként a Szu-35-tel van közeli rokonságban vagy még azon MK szériákkal, amit Indiába, Kínába és Malajziába adtak el?
 
Vajon miért? A Szu-35 csak nem túl drága vagy túl lassan jön?

A haditengerészeti Szu-24 -seket fogják leváltani. Az egy századnyi (5+7)haditengerészeti Szu-30Szm a Fekete-tengeri flotta Gvargyejovszkoje vagy Kacsa-i bázisán fognak állomásozni.
 
Több mint tizenöt éve gyártják Szu-30SzM típus alapját. Kisebb nagyobb mértékben változott az elmúlt időszakban, de stabil és pörög a gyártás. Ellentétben a felfutó Szu-34, vagy az induló Szu-35S esetében, van bőven kapacitás amit kihasználnak.
 
A Wiki sajna elég szűkszavú...

<i>"A specialised version of the thrust-vectoring Su-30MKM and MKI variants for the Russian military, produced by the Irkut Corporation.[23][24] The new version has been upgraded based on Russian military requirements for radar, radio communications systems, friend-or-foe identification system, ejection seats, weapons, and other aircraft systems.[25][26] The aircraft is equipped with the Bars-R radar and the Thales wide-angle HUD.[26][27][28][29][24] A contract for 60 of the multirole fighter was signed in March 2012 with delivery by 2016.[30] On 21 September 2012 Su-30SM performed its maiden flight.[31]"</i>

Ugye a maláj és indiai verziókban a legtöbb dolgot kicserélték nyugati cuccokra... A kínaiban nem tudom, hogy mi volt, gondolom valami butítás... Ezután az SM-ben sokminden modernizálva let, de látva, hogy mik vannak az Su-35-ben (pl. teljesen más radar), gondolom ez utóbbi fejlettebb, modernebb, stb. avionikával rendelkezik.
 
A Szu-30SzM egy érdekes hibrid. Az alapját képező export gépek, vagyis időrendben az MKI, MKM majd MKA gépek voltak az első nagy szériában gyártott olyan orosz harci gépek, melyekben jócskán akadt külföldi rendszer, sőt, a mindenkori vevő igáénye szerinti konfigurációban. PL az indiai MKI gépekben volt izraeli technológia is, míg a maláj és az algériai gépekben ezeket is inkább francia elemekkel helyettesítették. Ezeket az IRKUT gyártotta, míg ezzel egy időben a kvázi konkurens KNAAPO kihozta a jóval olcsóbb, jóval egyszerűbb MKK/MKV/MK2 szériát, tisztán orosz rendszerekkel. Hogy mást ne említsek, az IRKUT gépeiben Barsz PESA radar van, míg a KNAAPO gépeibe - bár rendelhető lett volna akár a Zsuk-Msz is, de végül csak a jó öreg Cassegrain antennás N001 került, továbbfejlesztve.

Ami ezek után történt, az igen sajátos és alkalmas a félreértésekre. Ugyanis az orosz légierő eldöntötte, hogy cserélendő a régi Szu-24-es és kiöregedő Szu-27P/UB flottát (függetlenül attól, hogy az előbbire már ott van a NAPO féle Szu-34-es is), megrendelte a KNAAPO féle Szu-30-ast Szu-30M2, illetve az IRKUT féle Szu-30-ast Szu30SzM néven.
Az előbbinél igazából nem kellett érdemben tenni semmit, míg az exportra fejlesztett IRKUT gépnél ki kellett alakítani a teljesen hazai elemekből épülő verziót. Érdekesség, hogy amíg az indiai MKI gépek HUD-ja angol eredetű, addig az MKM és MKA gépeké már francia, közeli rokonságban van a Rafale hasonló berendezésével és ennek orosz licensze az, ami végül az SzM-be került.
Az IRKUT által gyártott 30-asok legpotensebb tagja a maláj változat, mert ezen van a svéd MAWS is, ellenben az SzM gép semmi ilyennel nem rendelkezik, holott eddigre már a Szu-35Sz-hez is kifejlesztették az orosz változatot. Véleményem szerint valami hasonlót lehetett volna itt is integrálni.

Mindettől függetlenül a meglátásom az, hogy az orosz Szu-30SzM valahogy sokkal erőteljesebb, dinamikusabb gép lett, mint az exportra készült példányok, holott sehol se lehet találni infót arról, hogy netán az Al-31FP-nek egy erősebb változatát rakták volna a gépbe, egyátalán létezik-e ilyen verzió. A szintén NPO Szaturn-féle 117Sz ugyanis idáig csak a Szu-35Sz-ekben és a PAK-FA prototípusokban található meg.

Gyanús, hogy a Szu-30SzM könnyebb gép, mint az export verziók, de, hogy mennyivel és mi módon, azt nem tudom.
 
"A haditengerészeti Szu-24 -seket fogják leváltani."

Mivel a gyártása is jól halad valószínű hogy további 60 rendelnek 12 db nem váltják ki a szu-24 gépeket.
A szu-30m2 változatból mennyit adtak már át? tudtommal abból csak 20 db rendeltek.
 
"A haditengerészeti Szu-24 -seket fogják leváltani."

Mivel a gyártása is jól halad valószínű hogy további 60 rendelnek 12 db nem váltják ki a szu-24 gépeket.
A szu-30m2 változatból mennyit adtak már át? tudtommal abból csak 20 db rendeltek.

Roni

Már tobbszor leírtam..

A szeptember 5. rendelés 7 darab Szu-30SzM (haditengerészeti) már abbol a 60 darabos csomagbol van amit az oroszhaditengerészet szeretne. 2013 decemberében 5 darabot rendeltek,abbol 3 átadva 2014 július 19-én (35,36,37oldalszámu) jelenleg az Ejszk-i repulo és kiképzo bázison vannak.
2014 szeptember 5-én rendeltek 7 darab Szu-30SzM-et(haditengerészeti) Ez a megrendelés tartalmaz opciot további 10 gépre. Tehát 60-12 maradt 48 gép.
A megrendelésekrol és darbszámokrol a védelmi minisztérium dont a pénztol fuggoen, ezért vannak ilyen kis darabszámban a megrendelések....

Ezenkívul a haditengerészeti Szu-30SzM-ek a haditengerészeti Szu-24-eket váltják le elso korben a Fekete-tengri flottánál. Késobb ez a folyamat folytatodik a tobbi flottánál.
Ezenkívul a szárazfoldi légieronél (orosz légiero)fokozatosan kivonják a szárazfoldi Szu-24-ket, helyettuk a Szu-34 a váltotípus.
 
SU-30_mod_2014_01.jpg
 
Az ausairforceban a képanyag a kitűnő. A szövegeket azért érdemes fenntartásokkal kezelni.
 

Azon sírva fakadtam, hogy az R-27ET-nek 1,5x akkora az Rmaxja mint az AMRAAM-é. De ugyanez még az R-77 esetében is közröhely.

Az IRST meg FLIR detection rangen meg a lefejeltem az asztalt..

Az alatta lévő kép meg aztán végképp kabaré. Az R-27ER-re nagyobb Rmaxot ad meg mint amit a wiki ír a C5 AMRAAMra. Na nemmintha annak a wiki adatnak bármi köze lenne a valósághoz. Marha hihető. :D
 
Üdv, sziasztok

A kazah Flanker hír alá szerettem volna hozzászólni, de maga a hír alatt nem sikerült.
Szóval a képen ha jól látom a jobb oldali légbeömlő alatt cipel egy Liteninget...És ezt így hogy? Eregetni is tud valamit vagy csak jelöl? Nem túl nagy szopóroller egy nyugati podot össze kendácsolni keleti technikával?
 
"Nem túl nagy szopóroller egy nyugati podot össze kendácsolni keleti technikával? "

Ha az lenne akkor nem kaptak volna az India és a maláj gépek és ahogy hallom a Kazah gépek sem .
Amúgy Kazahsztán is növeli védelmi kiadásait.
 
erdeklodo

De marha nagy "szopóroller" "össze kendácsolni" a nyugati és a keleti elektronikát viszont az indiaiak egy halom pénzt fizettek érte a Szuhojnak így megcsinálták.Ebben az a jó,hogy csak egyszer kell szopni vele utána már lehet mindenhez ajánlani plusz munka nélkül.