Nem tudom, hogy mennyire jó vagy rossz, de már ezekben is volt a Wiki alapján...
Szu–17M3 (Szu–19) Fitter–H
<i>"A lézertávmérő helyett az orrba a Kljon–PSZ lézeres célmegjelölő berendezést építették, melynek látómezeje oldalra 12–12°, felfelé 6°, lefelé 30° volt. A berendezéshez, ellentétben a nyugaton használt típusokkal, nem tartozott sem képernyő, sem kis botkormány, amivel az optikát irányítani lehetett. A repülőgép irányzásával célzókészülék fix markerjelét a célra kellett vinni, elvégezni a befogást, ezután a berendezés automatikusan követte a célt. A beépített besugárzásjelzőt a korszerű SZPO–15 Berjoza–L típusra cserélték."</i>
Ezt meg a "Su-24M ('Fencer-D')"-re írják...
<i>"Work on upgrading the Su-24 was started in 1971, and included the addition of inflight refueling and expansion of attack capabilities with even more payload options. T-6M-8 prototype first flew on 29 June 1977, and the first production Su-24M flew on 20 June 1979. The aircraft was accepted into service in 1983. Su-24M has a 0.76 m (30 in) longer fuselage section forward of the cockpit, adding a retractable refueling probe, and a reshaped, shorter radome for the attack radar. It can be identified by the single nose probe in place of the three-part probe of earlier aircraft. A new PNS-24M inertial navigation system and digital computer were also added. A Kaira-24 laser designator/TV-optical quantum system (similar to the American Pave Tack) was fitted in a bulge in the port side of the lower fuselage, as well as Tekon track and search system (in pod), for compatibility with guided weapons, including 500 and 1,500kg laser-guided bombs and TV-guided bombs, and laser/TV-guided missiles Kh-25 and Kh-29L/T, anti-radar missiles Kh-58 and Kh-14 (AS-12 'Kegler') and Kh-59 (AS-13 'Kingbolt')/Kh-59M TV-target seeker guided missiles.[1] The new systems led to a reduction in internal fuel amounting to 85 l (22.4 US gal). Su-24M was manufactured in 1981–1993.[1]"</i>
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-24